Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Wellicht staat het al ergens, maar ik kon het zo snel niet vinden. Wij gaan van 23 april t/m 6 mei 2016 naar de US. Onze ESTA's lopen in januari af, dus daar moeten we nieuwe voor aanvragen. Nu loopt het paspoort van mij partner af op 16 mei 2016. In principe dus nog net lang genoeg geldig.
We kunnen toch gewoon een ESTA aanvragen op dit paspoort en je paspoort hoeft toch geen bepaalde geldigheidsduur te hebben als je de US in reist, zo lang ie maar geldig is tijdens je verblijf?
We kunnen toch gewoon een ESTA aanvragen op dit paspoort en je paspoort hoeft toch geen bepaalde geldigheidsduur te hebben als je de US in reist, zo lang ie maar geldig is tijdens je verblijf?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je paspoort en ESTA moeten geldig zijn gedurende het verblijf in de VS. Dus met een paspoort dat verloopt op 16 mei, mag je tot 15 mei in de VS verblijven.
Maar als je nu een nieuw ESTA aan moet vragen zou ik vlak voor de vakantie ook een nieuw paspoort aanvragen, dan heb je in ieder geval voor de komende 2 jaar een ESTA. Anders moet je nu een nieuw ESTA aanschaffen, na de vakantie een nieuw paspoort en dan als je volgend jaar weer naar de VS wilt weer een nieuw ESTA.
Ik had hetzelfde probleem dit jaar en heb gelijk een nieuw paspoort en nieuw ESTA aangeschaft. Ben ik de komende 2 jaar klaar. (en met paspoort gelijk 10 jaar!)
Maar als je nu een nieuw ESTA aan moet vragen zou ik vlak voor de vakantie ook een nieuw paspoort aanvragen, dan heb je in ieder geval voor de komende 2 jaar een ESTA. Anders moet je nu een nieuw ESTA aanschaffen, na de vakantie een nieuw paspoort en dan als je volgend jaar weer naar de VS wilt weer een nieuw ESTA.
Ik had hetzelfde probleem dit jaar en heb gelijk een nieuw paspoort en nieuw ESTA aangeschaft. Ben ik de komende 2 jaar klaar. (en met paspoort gelijk 10 jaar!)
Esta behoeft alleen geldigheid tijdens de heenreis.vinceG schreef:Je paspoort en ESTA moeten geldig zijn gedurende het verblijf in de VS.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Hallo iedereen.
Ik kreeg gisteren volgend emailtje van "applications@apply-usa-visa.org" :
Dear ESTA Applicant,
This e-mail is in regards to your visa to USA. The ESTA Visa which you submitted in April-2012 which you need to travel to United States has expired. Please call us back on +44 203 475 8833 to reconfirm the details so that the ESTA Visa can be renewed for the next 2 years. You can also apply online on xxx/form.aspx
Note: - Please ignore this email if you have already applied for ESTA.
Thanks & Regards
Patrick
Dir: 020 3137 5428
35 Florence Road l Southall l Middlesex l UB2 5HU
Ik heb de ESTA echter aangevraagd begin dit jaar voor mn zomerreis van dit jaar. Als ik op de officiële site ga kijken, zie ik dat hij nog geldig is tot 24 maart 2017 (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/).
Is dit een scam/virus? Heb voor de zekerheid de link in de originele mail onbruikbaar gemaakt.
Mocht dit een gekend 'probleem' zijn : mijn excuses voor de herhaling. Wou het toch even melden om evt. andere mensen te waarschuwen.
Gr
Mathieu
Ik kreeg gisteren volgend emailtje van "applications@apply-usa-visa.org" :
Dear ESTA Applicant,
This e-mail is in regards to your visa to USA. The ESTA Visa which you submitted in April-2012 which you need to travel to United States has expired. Please call us back on +44 203 475 8833 to reconfirm the details so that the ESTA Visa can be renewed for the next 2 years. You can also apply online on xxx/form.aspx
Note: - Please ignore this email if you have already applied for ESTA.
Thanks & Regards
Patrick
Dir: 020 3137 5428
35 Florence Road l Southall l Middlesex l UB2 5HU
Ik heb de ESTA echter aangevraagd begin dit jaar voor mn zomerreis van dit jaar. Als ik op de officiële site ga kijken, zie ik dat hij nog geldig is tot 24 maart 2017 (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/).
Is dit een scam/virus? Heb voor de zekerheid de link in de originele mail onbruikbaar gemaakt.
Mocht dit een gekend 'probleem' zijn : mijn excuses voor de herhaling. Wou het toch even melden om evt. andere mensen te waarschuwen.
Gr
Mathieu
Dat is een e-mail uit Engeland, dus zeker niet officieel. Spam dus, of misschien heb je destijds je esta niet aangevraagd via de officiele website maar via een andere?
Terug in Texas!
Esta werd destijds weldegelijk via de officiele website aangevraagd (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/).
Waarschijnlijk heb je hiervoor ook een ESTA aanvraag gedaan.
De datum die in de mail genoemd wordt is april 2012 en 2 jaar geldig of je moet een nieuw paspoort gehad hebben.
Je praat zelf over een aanvraag van begin dit jaar.
De site is een bemiddelaaar: http://www.apply-usa-visa.org/
De datum die in de mail genoemd wordt is april 2012 en 2 jaar geldig of je moet een nieuw paspoort gehad hebben.
Je praat zelf over een aanvraag van begin dit jaar.
De site is een bemiddelaaar: http://www.apply-usa-visa.org/
Heel zeker dat ik daar geen ESTA aanvraag gedaan heb. Bovendien, april 2012 + 2 jaar = 2014 en geen 15 

- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Wij vliegen woensdag opnieuw naar Amerika.
Onze Esta is nog geldig, vorig jaar september aangevraagd.
Ik wil de verklaring updaten maar kom niet meer op de officiele website terecht.
Hij wil simpelweg niet openen?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Iemand een idee hoe dit kan?
Dankje,
Gijs
Wij vliegen woensdag opnieuw naar Amerika.
Onze Esta is nog geldig, vorig jaar september aangevraagd.
Ik wil de verklaring updaten maar kom niet meer op de officiele website terecht.
Hij wil simpelweg niet openen?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Iemand een idee hoe dit kan?
Dankje,
Gijs
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Website problemen - zie ook dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1#p1005681
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
De website van Esta is weer toegankelijk.
Aanvraag kunnen wijzigen.
Gr.
Aanvraag kunnen wijzigen.
Gr.
2012: CA-AZ-UT-NV
-
- Amerika-ontdekker
ik ben vorig jaar in florida geweest dus mijn esta is nog geldig als ik in november naar nyc ga. moet ik nog iets meenemen of staat het gewoon in de computer geregistreerd?
Je hoeft niks mee te nemen want het staat gewoon in de computer. Je kan een print meenemen als je dat wil maar dat is niet verplicht.
Ik heb al 2 jaar geen ESTA aangevraagd tot vandaag.
Ik heb alles netjes ingevuld en ik zie inderdaad dat het hele ESTA op de schop is gegaan en helemaal is vernieuwd.
Na het betalen heb ik ook akkoord gekregen van mijn aanvraag.
Enkel ben ik 1 ding niet tegengekomen tijdens het aanvragen van mijn ESTA wat ik trouwens wel had verwacht.
Er stond nergens de vraag met welke vlucht ik de VS zou aankomen. Is dit niet meer belangrijk of heb ik na 5x teruglezen toch iets over het hoofd gezien?
Ik heb alles netjes ingevuld en ik zie inderdaad dat het hele ESTA op de schop is gegaan en helemaal is vernieuwd.
Na het betalen heb ik ook akkoord gekregen van mijn aanvraag.
Enkel ben ik 1 ding niet tegengekomen tijdens het aanvragen van mijn ESTA wat ik trouwens wel had verwacht.
Er stond nergens de vraag met welke vlucht ik de VS zou aankomen. Is dit niet meer belangrijk of heb ik na 5x teruglezen toch iets over het hoofd gezien?
Is nooit belangrijk geweest - was altijd al optioneel en nu er helemaal uit gehaald.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Je vluchtgegevens worden tegenwoordig door het invullen van API (Advance Passenger Information) doorgegeven, is inderdaad niet meer nodig in ESTA.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo,
Waarschijnlijk al duizend keer gevraagd, maar is een beetje lastig terugzoeken met zoveel pagina's
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar ik wil het even voor de zekerheid weten:
Ik heb vandaag een ESTA aangevraagd en deze is "approved". Nu heb ik een kopietje geprint van de approval, maar is het nodig om deze mee te nemen naar USA? Of staat dit nu gewoon geregistreerd in een systeem ergens en hoef ik er verder geen zorgen meer om te maken?
Waarschijnlijk al duizend keer gevraagd, maar is een beetje lastig terugzoeken met zoveel pagina's

Ik denk dat ik het antwoord al weet maar ik wil het even voor de zekerheid weten:
Ik heb vandaag een ESTA aangevraagd en deze is "approved". Nu heb ik een kopietje geprint van de approval, maar is het nodig om deze mee te nemen naar USA? Of staat dit nu gewoon geregistreerd in een systeem ergens en hoef ik er verder geen zorgen meer om te maken?
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je hoeft geen kopietje mee te nemen van je ESTA approval. Het staat 'gewoon' in de computer.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Toch nog even checken hier, want ik blijf met een twijfel zitten.
Ik heb vorig jaar (juni 2014) ESTA aangevraagd en ga volgende week donderdag opnieuw naar de US. Ondertussen is de procedure aangepast en moet je, dacht ik, onder andere je thuisadres opgeven? Mag ik met mijn vorige approval nog gewoon naar de US reizen, of moet ik een nieuwe aanvragen in de nieuwe procedure?
Ik heb alvast in mijn vorige aanvraag mijn eerste overnachtingsadres in de US aangepast voor de zekerheid, maar een adres kan ik precies niet aanpassen/toevoegen...
Ik heb vorig jaar (juni 2014) ESTA aangevraagd en ga volgende week donderdag opnieuw naar de US. Ondertussen is de procedure aangepast en moet je, dacht ik, onder andere je thuisadres opgeven? Mag ik met mijn vorige approval nog gewoon naar de US reizen, of moet ik een nieuwe aanvragen in de nieuwe procedure?
Ik heb alvast in mijn vorige aanvraag mijn eerste overnachtingsadres in de US aangepast voor de zekerheid, maar een adres kan ik precies niet aanpassen/toevoegen...
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
Ik heb van vorig jaar nog een ESTA voor mn reis naar Chicago. Nu heb ik zojuist mijn ESTA aangepast voor volgende week (florida). De vorige keer heb ik bij 'U.S. POINT OF CONTACT INFORMATION' het hotel in Chicago toegevoegd. Dit kan ik niet meer wijzigen. Wel heb ik bij 'ADDRESS WHILE IN THE U.S.' het juiste adres van het hotel in Florida. Kan dit kwaad? Of of maakt dat echt niets uit? 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties