Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Uber

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen met Uber

Bericht door bedeve »

goldenhills schreef:). Persoonlijk zal ik geen Uber nemen om die reden.
Heerlijk Hoe Helder jij altijd bent !
Mijn vraag; Heb jij ervaringen met UberEats ?
Zelfde niveau ?
Zelfde conclusie ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 70ccrossi »

Beste,

Afgelopen jaar in Sf La en las vegas Uber gebruikt. Had het gekoppeld aan mijn paypal account. Voor ons zeer goed bevallen vooraf betalen. In de grote steden heb ik nooit langer als 5 min moeten wachten voor een Uber. Uber werkt zoals gezegd op GPS je ziet waar jou uber rijd, wat voor auto het is en wat de nummer plaat is zodat je vlug weet dat dat jou taxi is. Soms zit je met andere uber gebruikers in de auto en deel je dus de route, dit vonden wij alleen maar leuk en bracht wat small talk en interactie met zich mee.

Het scheelde bij ons ook weer wat geld in parkeer kosten, valet kosten en we konden wat dagen van de auto huurperiode afhalen. Wat ook leuk was dat er soms files stonden op grote wegen en dat de chauff weer een sluiproute wist. Iets wat een toerist niet snel weet.

#uberfan
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Super, bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker gebruik van maken. Voor de vakantie maar even uittesten met betalingen etc.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
martinus1971
Amerika-ontdekker

Bericht door martinus1971 »

Hallo Allemaal,

Nog maar eens een vraagje over uber er achter aan :-)

1 Uber met 6 personen..... kan dat?

Blijven hollanders he

groetjes

martin
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Zowel goede en slechte ervaringen met Uber. De goede zijn reeds genoemd en de slechte nog niet. Ik heb zeker drie keer in Boston - de stad met de meest onvriendelijke mensen in Amerika - te maken gehad met een gevaarlijk rijgedrag, een keer bijna bij een ongeluk betrokken.

Verder is het belangrijk om te beseffen dat je als passagier in een Uber auto niet verzekerd bent. Taxi’s hebben doorgaans degelijke verzekeringen incl passagiers, meestal tot $1 miljoen. Mocht de auto bij een ongeluk betrokken raken- you’re on your own!

Meerdere personen kunnen 1 Uber account gebruiken. M’n vrouw had Uber even nodig in DC en geen tijd/zin om een account aan te maken, heb haar toen mijn username/password gegeven en dat werkte zonder problemen.

Twee weken later had ik Uber besteld tijdens een business trip maar omdat m’n vrouw alleen de app had afgesloten zonder uit te loggen, kreeg ze dezelfde notificaties op haar Iphone die ik ook kreeg op mijn Android smartphone. Your driver is on the way, 5 minutes left. Ze kon me dus in real time volgen en wist precies waar ik uithing. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. :wink:
martinus1971 schreef:1 Uber met 6 personen..... kan dat?
Ja hoor. Uber XL met een Minivan, er zijn veel van. Zodra je besteld hebt, bel je driver even op om te vragen of hij de ruimte heeft anders cancel je en bestel een andere.

Ik stond laatst bij BestBuy met 65 inch TV naast me die niet in mijn auto paste. Uber XL was de oplossing. :)
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 18 mei 2017, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Een taxi chauffeur die gevaarlijk rijdt hoeft natuurlijk niet alleen bij Uber. Daar heb ik ze ook van meegemaakt in een dure hollandse taxi.
Het is heel fijn dat je dan verzekerd bent, maar toch wil ik uberhaupt niet in een ongeluk verzeild raken.
Ik heb mij tot nu toe nog nooit onveilig gevoel in een taxi via Uber.
Rachel. schreef:Uber is in Amerika veel goedkoper dan een taxi! In Europa verschilt het vaak minder. Zeker een aanrader. Af en toe zit er een chauffeur bij die het niet helemaal snapt en je niet kan vinden, maar dan annuleren we de rit en boeken een nieuwe.

Ik heb maar een probleem met Uber en dat is hun cultuur.

https://www.susanjfowler.com/blog/2017/ ... ar-at-uber
Wel bijzonder dat op basis van een blog(niet-geverifieerde mening) van zomaar iemand Uber afgeserveerd wordt. Bij veel bedrijven scheelt er wel wat aan. En omdat Uber anders en vernieuwend is vallen ze ook erg op. In veel steden zijn er ook veel Uber chauffeurs, dus het zal het vast wel waard zijn voor hun.
Het grote voordeel is het gebruiksgemak en de duidelijkheid van de app. Daarnaast ook het cashless principe is een verademing! Al zou een vrijwillige mogelijkheid voor een tip wel handig zijn.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Uber is, in de steden waar ze actief zijn, een prima alternatief voor vaak veel duurdere taxi's. Je weet waar je aan toe bent, geen gedoe moet betalingen in de auto, geen gedoe met tips en geen onduidelijkheid over de route of de bestemming.

Tot op heden alleen maar positieve ervaringen, all over the world.

Kijk, ik heb ook wel een politieke mening over Uber. Taxiwetgeving is er in veel landen immers niet voor niets en ik vind dat een dienst als Uber gewoon binnen bestaande wetgeving moet opereren. Uber vind dat die wetgeving op sommige plaatsen versoepeld moet worden. Prima, dan ga je lobbyen. Maar dan ga je niet gewoon je gang.
martinus1971
Amerika-ontdekker

Bericht door martinus1971 »

adam747 schreef:
martinus1971 schreef:1 Uber met 6 personen..... kan dat?
Ja hoor. Uber XL met een Minivan, er zijn veel van. Zodra je besteld hebt, bel je driver even op om te vragen of hij de ruimte heeft anders cancel je en bestel een andere.
Super antwoord, daar heb je wat aan :-) dank je wel.

Dus met een uber xl cq minivan kan je ook met ze 6en en bagage? of denk ik nu te makkelijk :lol:

Ik las dat het makkelijkste is om een amerikaans sim (telefoon nummer) te koppelen aan je account..... maar op het moment dat
we net geland zijn heb ik die nog niet, en vanaf het vliegveld naar hotel is toch wel goedkoper met een uber.

Zijn daar nog mensen in met ervaringen :?:

Groetjes
Martinus
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja hoor. Je kunt gewoon met je Nederlandse account een Uber bestellen.

Houd er wel rekening mee dat veel chauffeurs je standaard opbellen, zeker als ze je niet direct kunnen vinden op de afgesproken plek. Als het gekoppelde nummer aan je Uber account je Nederlandse nummer is dan kost jouw dat dus bijvoorbeeld EUR 1/minuut (huidige tarief bij KPN voor gebeld worden in de US).

Verder heb je natuurlijk een internet verbinding nodig op het moment dat je de Uber bestelt. Het is wat kostbaar om daarvoor roaming te gebruiken. Dan kun je denk ik beter die duurdere taxi nemen :-).

Wellicht heeft het vliegveld waar je aankomt free wifi. Dan kun je dat gebruiken, maar je moet dus wel in range van het netwerk staan op de plek waar je je Uber wilt. Dat werkt niet altijd op elk vliegveld. En op sommige vliegvelden moet je naar een speciale plek lopen voor een Uber pickup.

Als er op de pickup plek geen dekking is kun je bij het bestellen wel elders staan en de juiste plek handmatig selecteren. Na het bestellen volg je dan je Uber en als die nog X minuten ver weg is, waarbij X de tijd is die jij nodig hebt om naar de pickup plek te lopen, wandel je er heen. Op dat moment ben je je internet verbinding kwijt, dus je hebt dan geen mogelijkheid meer om te kijken waar je Uber precies is. Je weet wel het kenteken, dus meestal komt dat wel goed. En als de driver je niet kan vinden belt hij wel. Maar het blijft wel een beetje behelpen.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Daarnaast is Uber niet welkom op sommige luchthavens. Inmiddels meeste wel, maar verifieer of jouw luchthaven geen restricties heeft. Soms moet je naar een bepaalde plek gaan om opgehaald te worden.

Dan is het dus ook handig om vooraf internet te regelen.
Fellow2012

@roelb,
Ze zijn inderdaad goedkoper dan taxi’s echter de Airport taxi’s moeten aan allerlei kwaliteitseisen voldoen en, in mijn ervaring, leveren een prima service muv gezeik over fooi. Kijk, de veelal zelfstandige taxichauffeurs rijden voor hun bread & butter in tegenstellingen tot de Uber drivers die nagenoeg allemaal beunhazen zijn die na hun werk nog een paar uurtjes rondrijden voor extra cash. In mijn belevenis rijden de Airport taxichauffeurs op een rustige en verantwoorde manier.

Ik ben in ieder geval overgestapt van Uber naar een Airport Taxi nadat ik een heel goede band heb opgebouwd met een heel aardige man die mij voor elke business trip thuis komt ophalen. Ik help hiermee ook de lokale economie.
Fellow2012

martinus1971 schreef:Dus met een uber xl cq minivan kan je ook met ze 6en en bagage? of denk ik nu te makkelijk
Ja hoor, ook dat zal lukken in een minivan. 1 naast de driver, 2 op de 2de rij en 3 op de 3de rij. Ik denk dat je minstens drie grote koffers kwijt kan in de kofferbak, wellicht 4. Het is wel belangrijk dat je even belt met de bestuurder en vraagt naar een minivan of Chevy Suburban-achtige auto.

Overigens, als je een rit cancelt kan Uber $5 in rekening brengen. Nadat de charge is geboekt, schrijf je een email of commentaar naar Uber dat je cancelde omdat de auto niet paste en ze zullen, meestal heel snel, de $5 weer terugstorten. Dat terugstorten kan problematisch zijn met Europese credit cards. Iemand ervaring hiermee?
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

adam747 schreef:Overigens, als je een rit cancelt kan Uber $5 in rekening brengen. Nadat de charge is geboekt, schrijf je een email of commentaar naar Uber dat je cancelde omdat de auto niet paste en ze zullen, meestal heel snel, de $5 weer terugstorten. Dat terugstorten kan problematisch zijn met Europese credit cards. Iemand ervaring hiermee?
Dat is een probleem met europese creditcards?? Hoezo? Ze kunnen toch ook afboeken? Dan kan terugstorten ook...
Ionnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ionnie »

Ik lees nieuwsgierig mee. Ik heb nu voor de komende vakantie van Newark naar Tribeca en van Las Vegas naar hotel, een shutlle geboekt. Kosten 80 dollar en 40 dollar. Kan ik nu al de Uber prijs opvragen om te kijken of deze goedkoper is?
Fellow2012

Zuinige Hollanders? Ik zou zelf Uber niet gebruiken als ik enkel een rit van en naar het vliegveld nodig heb met een groep mensen en een aantal koffers plus de moeite doen om een Amerikaanse SIM + data aan te schaffen.

Ik denk dat Uber pas handig is als je het bijna dagelijks gaat gebruiken tijdens een stadstrip en openbaarvervoer van/naar je hotel niet goed aansluit. Maar voor de ene trip van/naar het vliegveld, tja hoeveel ga je besparen? Bovendien is er een grote kans op Uber Price Surging (tot 3x de normale prijs) als op dat moment grote vraag is naar Uber vanaf dat vliegveld – dit heb ik meerdere malen meegemaakt in DC.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. in Vegas kun je voor dat geld beter een auto huren lijkt me. Sowieso verstandig om daar een auto te hebben.

Van Newark naar Manhattan kun je de PATH nemen naar het WTC. Je zegt dat je in Tribeca moet zijn. Je staat dan aan de zuidkant van die wijk. Je kunt eventueel nog een stukje naar het noorden op de E, afhankelijk van waar je precies moet zijn.

Kosten: $2.75 pp.
Ionnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ionnie »

Met de PATH naar Manhattan, die kende ik nog niet! Of we hartje zomer met veel bagage over straat willen zeulen, weet ik nog niet maar ik ga er zeker naar kijken!
Wat Las Vegas betreft, daar blijven we maar 1 dag. Overal vooral bij het zwembad en 's avonds de Strip op. Auto is dus niet nodig denk ik. En ik weet niet goed hoe we dan van het vliegveld naar het hotel (MGM) moeten komen.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Sorry enigszins :offtopic:

Van het vliegveld naar je hotel neem je toch gewoon een taxi? (Of Uber/Lyft/iets dergelijks) Dat lijkt me ook flink wat goedkoper dan $80 ( :shock: ) voor een shuttle. Eén van die shuttlediensten heeft mij ooit mooi 'vergeten' toen ik naar van het hotel naar het vliegveld moest. En maar wachten op uiteindelijk niks. Het leek zo handig dat van tevoren al geregeld te hebben maar a) het werkte dus niet en b) was de toen maar genomen taxi nog goedkoper ook.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wat denk jij dat een taxi van JFK naar Manhattan kost dan? Afgelopen januari betaalde ik daar ook bijna $80 voor hoor ($52 flat rate en dan nog tolls, tax, $4.50 rush hour surcharge en tip).
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou vanaf JFK gewoon een trein nemen. Subway: $7.75 pp waar je ook in metro NYC wilt zijn (inclusief $5 voor de Airtrain) of LIRR naar Penn station voor $13.75 pp inclusief $5 voor de airtrain. Ben je denk ik even lang onderweg als met een taxi, maar hou je wel een hoop geld in je zak om andere leuke dingen te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer