Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gasmond
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door gasmond »

ow hij is weer lekker dan.
rechtstreeks bij ze geboekt voor 29 april 2018.
lisbeth
Amerika-newbie

Bericht door lisbeth »

Mijn dochter en ik hebben ook vliegtickets bij Air Berlin gekocht. De droomreis van mijn dochter... van Dusseldorf naar LA in februari. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt hoe en wat.... of er bij een overname nog een kans is dat onze vlucht alsnog door kan gaan :sadcry:
ik lees net bij cheaptickets.nl dat als ik een vliegticketgarantie had gekocht bij het booken ik wel het geld terug zou hebben gekregen.....echt te triest voor woorden :?
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Heel jammer. Ik vind het een zeer goede maatschappij. In april ll met hen naar Miami gevlogen. Ook hun servicecard biedt vele voordelen; Late night check-in, extra bagage + sportbagage, bepaalde stoelkeuze gratis. Normaal wilde ik bij ze boeken voor april 2018, maar het vluchtschema liet voor mij te lang op zich wachten en dan maar bij Iberia geboekt. Hopelijk valt er voor iedereen nog een oplossing te treffen!
Mia91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mia91 »

Ook wij hebben geboekt via Air Berlin. April 2018 naar Miami retour.

We hebben contact gezocht met Air Berlin en zij blijven zeggen dat ook vluchten voor 2018 zullen doorgaan zoals gepland. Dat is natuurlijk maar even afwachten, maar ik heb goede hoop dat iemand ze zal overnemen en dus ook onze vluchten blijven zoals ze zijn.

Er zou snel (binnen een week??) meer informatie komen. Daar willen we sowieso nog even op wachten voor we aan andere tickets/ of claims bij onze creditcard gaan denken.

Fingers crossed!!
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Mia91 dank je wel voor je berichtje.

Een week of voor mijn part 2 afwachten tot er meer duidelijkheid is, is te overzien.

Ik ben blij om te merken dat ik niet de enige ben die bij Air Berlin heeft geboekt, het voelde namelijk wel een beetje stom.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Herm27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Herm27 »

Wij hebben helaas ook geboekt bij airberlin. Wij vertrekken alleen een stuk eerder a.s. 26 augustus al en komen 14 september terug.. Hopelijk is er snel duidelijk hoe nu verder.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Het lijkt erop dat Air Berlin in ieder geval tot november kan blijven vliegen door het overbruggingskrediet van de Duitse overheid.
Kann ich meinen gebuchten Flug mit Air Berlin noch antreten? Komme ich noch nach Mallorca und wieder weg?
Wer jetzt mit Air Berlin im Urlaub ist, muss sich um den Rückflug laut Fluggesellschaft keine Sorgen machen. Alle Flüge von Air Berlin und der Tochter Niki fänden weiter statt, versichert das Unternehmen. Gebuchte Tickets bleiben gültig. Auch neue Air-Berlin-Flüge kann man weiterhin buchen. Der Grund: Die Bundesregierung zeigt Nachsicht mit Urlaubern und Geschäftsreisenden. Mit einem Übergangskredit in Höhe von 150 Millionen Euro für Air Berlin wollen das Verkehrs- und Wirtschaftsministerium den kompletten Flugverkehr zunächst aufrechthalten. Bundeswirtschaftsministerin Brigitte Zypries (SPD) rechnet damit, dass die Summe für die nächsten drei Monate reicht.

Was tun, wenn die Reise erst später als Mitte November startet?
Ob Air Berlin ab Mitte November noch Flüge anbieten wird, entscheiden die derzeit im Hintergrund laufenden Gespräche mit Übernahmepartnern. Sowohl Lufthansa wie Tuifly könnten Teile der insolventen Airline übernehmen – doch nur dann, wenn Air-Berlin-Großaktionär Etihad für den hohen Schuldenberg geradesteht.
Bron: http://www.handelsblatt.com/unternehmen ... 91994.html
Groet,

Old Faithful
lisbeth
Amerika-newbie

Bericht door lisbeth »

er is dus nog hoop... goed om jullie berichten te lezen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Hier nog twee boekers voor juni 2018. We zien wel wat het wordt maar een beetje buikpijn hebben we wel.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou als ik Air Berlin was ook zeggen dat er na november nog gevlogen wordt. Maar als er niet heel snel duidelijkheid over een overname komt is het volgens mij afgelopen met Air Berlin, er zal nu niemand meer een vlucht boeken met hun, dus de cashflow droogt heel snel op. En dan is die 150 miljoen ook heel snel op.
Ik hoop dat voor iedereen die geboekt heeft er snel duidelijkheid komt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

vinceG schreef:Nou ik denk dat ervaringen van 13 jaar geleden niet echt representatief zijn voor het heden. Sorry. Zeker niet in de financiële wereld.
En waarom niet? Het is te proberen.
De reden waar de vergoeding destijds op was gebaseerd, staat nog steeds in de voorwaarden van ICS:

De Aankoopverzekering zit standaard bij al onze Cards. Met de Aankoopverzekering zijn vrijwel al uw (online) aankopen 180 dagen verzekerd bij verlies, diefstal en beschadiging. Voor sommige creditcards is dit zelfs 365 dagen.

Wel is er nu een eigen risico van €50.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Mia91
Amerika-ontdekker

Bericht door Mia91 »

Carolien123 schreef:Mia91 dank je wel voor je berichtje.

Een week of voor mijn part 2 afwachten tot er meer duidelijkheid is, is te overzien.

Ik ben blij om te merken dat ik niet de enige ben die bij Air Berlin heeft geboekt, het voelde namelijk wel een beetje stom.
Ik vind dat we ons niet dom hoeven de voelen omdat we deze tickets geboekt hebben. Ik had namelijk geen idee. Ik ga niet de financiële situatie van een luchtvaartmaatschappij bestuderen voordat ik boek. En zeker niet bij een bekende naam als AirBerlin. Misschien naïef van mij, maar makkelijk gezegd achteraf dat we het hadden kunnen zien aankomen? Hoor dat nu veel in mijn omgeving. Geen fijne reacties en vooral erg negatief.

Ik houd gewoon hoop totdat er meer duidelijkheid is. Lufthansa heeft serieuze interesse en zou al dichtbij overname zitten.
Mia91
Amerika-ontdekker

Bericht door Mia91 »

Frasi schreef:
vinceG schreef:Nou ik denk dat ervaringen van 13 jaar geleden niet echt representatief zijn voor het heden. Sorry. Zeker niet in de financiële wereld.
En waarom niet? Het is te proberen.
De reden waar de vergoeding destijds op was gebaseerd, staat nog steeds in de voorwaarden van ICS:

De Aankoopverzekering zit standaard bij al onze Cards. Met de Aankoopverzekering zijn vrijwel al uw (online) aankopen 180 dagen verzekerd bij verlies, diefstal en beschadiging. Voor sommige creditcards is dit zelfs 365 dagen.

Wel is er nu een eigen risico van €50.
Dit klopt! Heb ik vandaag nagevraagd bij ICS. Dus als je met je credit card betaald hebt is er gewoon recht op je geld terug zodra de vluchten definitief niet doorgaan door faillissement.
Juliette10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Juliette10 »

ik heb ook geboekt bij Air Berlin naar New York, 8 september 2017, ik heb via Facebook gevraagd of de reis wel door ging, en ik kreeg als antwoord dat de vluchten gewoon doorgaan. Ook geen verzekering voor faillissement . Dus ik hoop maar dat het inderdaad doorgaat.
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Mia91 schreef:
Carolien123 schreef:Mia91 dank je wel voor je berichtje.

Ik vind dat we ons niet dom hoeven de voelen omdat we deze tickets geboekt hebben. Ik had namelijk geen idee. Ik ga niet de financiële situatie van een luchtvaartmaatschappij bestuderen voordat ik boek. En zeker niet bij een bekende naam als AirBerlin. Misschien naïef van mij, maar makkelijk gezegd achteraf dat we het hadden kunnen zien aankomen? Hoor dat nu veel in mijn omgeving. Geen fijne reacties en vooral erg negatief.

Ik houd gewoon hoop totdat er meer duidelijkheid is. Lufthansa heeft serieuze interesse en zou al dichtbij overname zitten.
Precies, alsof je eerst de cijfers van een luchtvaart maatschappij gaat bestuderen als je een vlucht boekt.
Ik heb een vlucht geboekt bij British Airways. Geen idee of zij ook in de rode cijfers staan.
Misschien zijn die volgende week ook wel failliet.
En idd bij je creditcard aankopen heb je aankoopbescherming. Krijg je niet wat je hebt gekocht, krijg je je geld terug.
Ik vraag me alleen af hoelang ze uitkomen met die 150 miljoen nu er amper een cent meer aan inkomsten is.
Ik kan me niet voorstellen dat nu nog iemand een vlucht boekt bij Airberlin.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ondertussen in Ryanair boos.
http://www.upinthesky.nl/2017/08/17/air ... u-analyse/

En "goed" nieuws voor mensen die Aviclaim hebben ingeschakeld.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rberlin-op
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Niet bestuderen, maar er waren wel signalen op verschillende plaatsen. Voor mij was het feit dat ze recent landingsrechten hadden gekocht in Orlando een reden om ervan uit te gaan dat ze nog wel een poosje konden uitzingen.

En jullie hebben gelijk, dezelfde signalen hoor je van KLM/Air France en nog meer andere maatschappijen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Jacqueline donders »

Wij dus ook de .... 2 vluchten geboekt,een a.s december naar Fort Meyers, en februari 2018 naar Orlando,moet ook nog zien hoe het afloopt, de accomodaties zijn ook al geboekt op de fb pagina van Air Berlin word je ook niet veel wijzer :cry:
We zullen moeten afwachten hoe dit gaat verlopen ben bang dat we naar onze centen kunnen fluiten. :think:
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Het laatste nieuws zojuist verschenen.

http://www.nu.nl/economie/4883939/lufth ... nemen.html

Wat betekend dit dan voor bestaande tickets?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wat dit betekend weet nog niemand.
Maar zoals ik het artikel lees wil Lufthansa de toestellen overnemen om in te zetten op eigen routes en uitbreidingen hierop. Ik lees niets over dat ze de routes van Airberlin over zouden nemen. Wat er dan met de huidige tickets gebeurt is nog de vraag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer