Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wow Air

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Wow Air

Bericht door Almere vak V »

elinebeluga schreef:Wat negatief allemaal.
Wij waren naar Toronto incl beenruimte en bagage 2100 euro voor vier personen kwijt in de zomervakantie van 2017.
Wij betalen komende zomer voor Vancouver met 4 personen 1.116 euro met Lufthansa. Zonder gezeur over bijboeken van wat dan ook. Nou maakt me dat nog niet zo heel veel uit. Maar vooral het zeker weten dat je geen gezeur krijgt met vertrektijden of zelfs dagen.

Verder heeft dit niks met negativiteit te maken. Als ik alleen zou vliegen, geen afspraken zou hebben op een specifieke datum of tijd, zou het me niet zo heel erg veel uitmaken. In alle andere gevallen geen haar op mn hoofd die er aan denkt om op dit moment bij ze te boeken. Wellicht dat dit in de toekomst nog gaat veranderen. Maar hetzelfde heb ik met het boeken bij brokers. Het is mij het gezeur allemaal niet waard voor soms maar een paar tientjes.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

WOW is net als de andere prijsvechters prima als alles maar goed gaat. Bij vertraging of problemen is de service een factor 10 minder. Ze kunnen ook niks opvangen wanneer er iets fout gaat en zullen zich in allerlei bochten wringen om onder compensatie uit te komen. Bij een grote maatschappij is dat gewoon anders, maar ook daar heb je nog veel verschil in service.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Uiteraard zal het vaak ook gewoon zonder problemen verlopen, net zoals het bij andere maatschappijen ook wel eens fout durft te gaan.

Ook bij grote maatschappijen loopt alles niet altijd van een leien dakje en ik heb ook wel eens 4 uur in de rij gestaan alvorens aan de beurt te zijn voor een herboeking na het missen van een aansluitende vlucht.

Grote maatschappijen hebben evenwel meer reserves en mogelijkheden om je alsnog zo snel mogelijk ter plaatse te krijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

roelb schreef:Toestellen hebben een maximale waarde voor zijwind waaronder ze nog kunnen vliegen. Die is niet zo hoog
Max demonstrated crosswind landings:

737-900: 36kts
747-400: 30kts

En da's de xwind component. Die varieert met de windrichting. Als je baan richting het noorden wijst (36) en de wind is windkracht 9 (47kts op de beaufort schaal) uit het noord-oosten (045 graden ofzo), is je crosswind component 33kts.

De ware reden is dat elke vliegmaatschappij z'n eigen maximale waardes aanhoudt, gebaseerd op o.a. de training die hun piloten hebben, en last but not least: hun verzekering. En die waardes zijn een stuk lager. Ter vergelijking, sommige vliegers kunnen een Cessna 172 landen met een 30kts crosswind, maar ik poep al in m'n broek bij 12.

Daarom hebben de meeste grote vliegvelden banen in verschillende richtingen. Dit is een leuk docje over Schiphol http://projects.knmi.nl/kbs/doc/windclimatology.pdf
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

SuzieQ:
Een raamplaats economy op een transatlantische KLM-vlucht heeft me inderdaad bijna het leven gekost.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

SuzieQ schreef:Vraag mij oprecht af of zo krap zitten wel medisch verantwoord is.
Daar zijn op dit moment weer een hoop discussies over, met name in de US, waar de FAA recentelijk nog door de rechter is opgedragen opnieuw te kijken naar een petitie van flyerrights.org waarin zij vragen om regelgeving rond stoelgrootte op basis van evacuatieregels (maximale evacuatietijd e.d). De vraag is of een kleine seat pitch negatieve invloed heeft op evacuatietijd, en zoja, of er dus een ondergrens is zodat de voorgeschreven evacuatietijden nog wel gehaald worden.

Zelf merk ik dat ik er wel klaar mee ben. Op vrijwel elke lange KLM vlucht die ik de laatste tijd nam op een economy ticket heb ik uiteindelijk betaald, al dan niet met mijlen, geld of een combinatie daarvan, om voorin te kunnen zitten. Op DL vluchten heb ik het voordeel van status - dus altijd in een exit row oid, en vaak een upgrade, maar intercontinentaal is dat "slechts" een comfort+ seat. Laatst hebben we ook maar besloten dat we nieuwe tickets in principe niet meer in economy boeken. Achteraf upgraden is over het algemeen net zo duur als gewoon direct een restricted business/dl one fare kopen. En je krijgt er dan ook gewoon de mijlen voor en er is geen risico dat er uiteindelijk geen beschikbaarheid meer is. Of dat er nog maar een stoel is (dat hadden we laatst..).
elinebeluga
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elinebeluga »

Tja voor 1100 euro naar Vancouver is een superdeal, top dat jullie dat hebben kunnen boeken :thumbup:
Wij waren tevreden over Wowair, zouden zo weer bij ze boeken. Geen idee wat onze tevredenheid is als e.e.a. inderdaad tegenzit.
Maar dat geldt denk ik voor alle maatschappijen.
In het verleden met Air Canada (toch een grote maatschappij) na vertragingen ook mindere ervaringen gehad.
Toch vlieg ik in de meivakantie met Air Canada en Lufthansa weer naar Toronto.
Voor 375,00 pp trouwens.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

roelb schreef:Zelf merk ik dat ik er wel klaar mee ben.
Ik betrap me er ook op dat ik de laatste tijd XL-seats of premium economy boek voor onze intercontinentale vluchten (zowel USA als Thailand). Ben zeer te spreken over de premium economy van EVA air.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tijd voor de volgende stap @sanook :-) Er is maar een probleem: als je eenmaal je eerste KLM huisje hebt is het lastig om een volgende vlucht weer achterin te zitten. En voorin zitten hakt wel fors in het budget.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik reis sinds vele jaren altijd business class op lange vluchten. Heb weinig zin om opgevouwen op zo'n klein stoeltje te zitten. En het is ook fijn om even lekker languit te liggen, zeker op nachtvluchten.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@mtl: Helemaal mee eens, maar dat languit liggen valt mij (met 1.96 lang) nog wel vaak tegen.

Ik snap ook niet waarom zoveel airlines hun lie-flat seats niet net wat langer maken. Vaak is het slechts 1.90 oid, en daar pas ik dus niet languit in. In de KLM lie-flats (geadverteerd als 203cm) pas ik wel languit in, maar dan lig ik dus met zowel mijn tenen als mijn hoofd tegen het plastic. En ik ben echt geen 2.03 lang :-). Nadeel is ook dat bij die specifieke stoelen, als je ze plat legt, een fors gat ontstaat tussen stoel en shell aan het hoofdeinde en dat je daar dus eigenlijk niet met je hoofd kunt liggen. Mijn oplossing is om daar zo'n reiskussen in te proppen. Tijd voor "XXL" lie-flats :-)..
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben vorig jaar heen economy plus gevlogen (heet dit zo?) Bij United, dit was niet de bedoeling maar konden anders niet meer bij elkaar zitten.(door de last minute ticket omboeking) Heeft zo`n 350 euro extra gekost. Het zat prima, terug Economy viel echter niet tegen omdat het een ruimer toestel leek (zelfde type wel). Wow air is gaat mij echt een stap te ver, dit lijkt mij echt heel erg krap.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

RoelB, SusieQ,
Als de mensen die nu overlijden dankzij de te krappe stoelen, zouden worden doodgereden op landingsbanen her en der, zou er publiciteit komen en zouden er maatregelen worden getroffen.
Probleem: er gaan maar wenig mensen in een vliegtuig dood aan DVT/PE, het moet echt een lange vlucht zijn. Vandaar dat het jaren geleden gebeurde op een vlucht van Singapore Air naar down-under.
Er is toen de nodige publiciteit geweest maar de aandacht is weggeebt. En luchvaartmij.en hangen dit risico niet aan de grote klok.

March is DVT awareness month.
Blood clots can be deadly and they do not discriminate. They can and do affect anyone from children to senior citizens, from professional athletes to mothers, women and men – no one is immune. About 275 lives are lost each day in the U.S. - simply because public awareness about life-threatening blood clots is so low. Fewer than 1 in 4 people have any recognition of blood clots or their signs and symptoms. Without this recognition, people may not receive help until it is too late.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is ook een verantwoordelijkheid van jezelf. Op lange vluchten is er meer dan genoeg gelegenheid om rond te lopen en te staan. Ik heb regelmatig hele gezellige praatjes gehad achterin de galley op lange vluchten in economy.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja, ik heb wel de ervaring de laatste jaren dat men dit eigenlijk meer en meer afraad/verbied in de vlieger zelf, tot zelfs meegeeft dat het verboden is om op bepaalde plaatsen te gaan staan. Vele jaren terug ging dit stukken vlotter.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Inderdaad, op een paar vluchten nu al gehad. Je mag opstaan om naar het toilet te gaan en even de benen strekken, maar niet meer in de tussenruimtes/achteraan blijven staan. Er werd ook één keer iets omgeroepen over "in groepjes", misschien heeft het daarmee te maken.

Maar bij Wow mag het misschien wel mits toeslag ;)
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Idd echt lopen of staan is er niet bij.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nog nooit een issue mee gehad. Alleen op US bound vluchten op amerikaanse airlines zijn er regels tegen groepsvorming, met name voorin het toestel. Maar zolang je niet met een groepje gaat samenklonteren ergens mag je gewoon een rondje lopen, even ergens anders kletsen, oefeningen doen, etc.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een Airbus 380 heeft 52 premium en 371 standard economy seats. Zie je ruim 400 mensen door de gangpaden huppelen en gym-oefeningen doen ?

De vlucht waarop ik in de problemen kwam was bij slecht weer, en het merendeel van de vlucht stond het "fasten seat belts" sign aan.

Nu en dan opstaan en ergens gaan babbelen is overigens geen afdoende remedie tegen het krijgen van DVT, zeker niet als je in een risico-groep valt. (Been there, done that.)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Allemaal tegelijk van de stoel af gaat natuurlijk niet. Maar dat hoeft ook niet. Je gaat van je stoel af en zodra je weer zit dan gaat een ander weer wandelen. Al kan ik me voorstellen dat je het vervelend vindt om twee mensen te laten opstaan zodat jij je plek bij het raam kan verlaten. Maar mogelijkheden zijn er altijd. Maar ik ben wel blij dat ik geen economy meer vlieg tijdens lange vluchten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer