Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cut you a check???

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Cut you a check???

Bericht door Grouchy »

Wat betreft de zipcode. Een 0 toevoegen aan je postcode werkt eigenlijk altijd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Inderdaad. En als ik mijn Transferwise Mastercard debitcard bij de pomp wil gebruiken moet ik vreemd genoeg beginnen met "is this a debitcard: no", anders werkt het niet aan de pomp. En inderdaad 4-cijferige NL postcode gebruiken met een 0 erachter.
Gast

Bericht door Gast »

UitHolland schreef:
13 jan 2020, 22:14
Ik ben gewend dat ik bij de pomp parkeer, mijn kaart swipe(inhet pomptoestel), pincode geef, tank helemaal vol, instappen en wegrijden. Dat is gemak.
En dat doe je ook gewoon met je bank kaart, dus geen verschil met de US.

Als je een cc gebruikt voor een x bedrag wordt altijd het overtollige saldo niet afgeschreven, maar alleen het bedrag wat je tankt, het is als het ware een reservering. Alleen het daadwerkelijke gedrag wordt afgeschreven. Je hoeft dus niet terug naar binnen als je minder tankt dan je vooraf hebt gezegd.

De pin automaten op de benzine pomp zelf zijn beveiligd om ongeoorloofd gebruik te voorkomen, vandaar de zip code check bij credit cards. Niet overal zit een chip lezer en bij een cc swipe is de acceptant 100% verantwoordelijk voor ontstane schade door fraude: hij krijgt niets uitgekeerd.

Overigens werkt Apple Pay prima bij de pompen die het accepteren, evenals in Nederland is dat mijn huidige voorkeur methode om pin betalingen te doen. Ik hoop dat ook in NL de creditcards snel toegevoegd kunnen worden aan de wallet (en op termijn ook de OV chipkaart).
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

:mrgreen: OMG 30 tot 40 tankbeurten duurde het voor ik dit wist!

Dit wist ik dus niet, Thanks!!!

Maar, ik vermoed dat ik dan toch nog vaak naar binnen moet, maar dit scheelt wel de tweede rondgang.
Even voor mijn beeldvorming, dus jij bent een betere acceptatie van de cc ook gewend in het westen? US is een een groot 'land'.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer