Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie in camper
Re: Navigatie in camper
Hallo Corv,
Ik lees dat jij roadbear wel eens gemaild hebt.
Wij gaan over 4 weken op pad met een roadbear camper.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mailadres maar ik kan niks vinden. Wel telefoonnummers.
Mocht jij het mailadres hebben,zou je die mij kunnen geven?
Ik weet niet of er meerdere mailadressen zijn. Wij halen de camper in San Francisco op en hen zou ik graag een mailtje willen sturen.
Alvast bedankt,groetjes Marjan
Ik lees dat jij roadbear wel eens gemaild hebt.
Wij gaan over 4 weken op pad met een roadbear camper.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mailadres maar ik kan niks vinden. Wel telefoonnummers.
Mocht jij het mailadres hebben,zou je die mij kunnen geven?
Ik weet niet of er meerdere mailadressen zijn. Wij halen de camper in San Francisco op en hen zou ik graag een mailtje willen sturen.
Alvast bedankt,groetjes Marjan
@Wgna3107
Je kan op de site van Road Bear een contactformulier invullen. Anders zitten ze ook de FB. Soms reageren ze op FB sneller. Heb geen specifieke ervaring met Road Bear, maar wel met campings of national Parks.
Je kan op de site van Road Bear een contactformulier invullen. Anders zitten ze ook de FB. Soms reageren ze op FB sneller. Heb geen specifieke ervaring met Road Bear, maar wel met campings of national Parks.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Vergeet niet om ook naar de breedte en het gewicht te vragen. Wat dat gewicht betreft, 1 ton (US) is 2000 lbs. Handig om te weten voor sommige bruggetjes.
Overigens weegt 1 gallon vloeistof ongeveer 8 lbs. Als je met een volle watertank (of gray/black water) rijdt dan komt er al snel veel gewicht bij. Wij rijden dan ook vrijwel nooit met een volle watertank. Uitzondering is als we gaan wildkamperen, maar dan vullen we de tank zo dicht mogelijk bij de kampeerplek. Die 250 kilo merk je echt wel...
Wij doen nu de zoveelste camper reis en hebben altijd een ouderwetse TomTom meegenomen van huis. Dit jaar toch maar een 2e e-Sim genomen (toch best handig
, al vond ik een tijdje off line zijn ook wel z’n charme hebben) en rijden dus gewoon op Google maps. Ben nog nooit een te laag viaduct of een bruggetje tegengekomen waar we niet verder konden…. (Uiteraard weten we wel welke wegen, de meer bekende, niet toegestaan zijn voor RV’s). Kortom, ik zou me de moeite voor een specifieke navigatie besparen….

- Big Al
- Amerika-expert
Het hangt ten dele van het gebied af. In het Oosten zal je vrij snel situaties tegenkomen waarvoor je te hoog, te breed, of te zwaar bent.
In het Westen komt dat minder voor, maar als je genoeg kilometers maakt en niet zo van de hoofdwegen houdt dan zal je toch ook daar dit soort situaties tegenkomen.
Wij zijn maar 12'3" hoog en ik ken in onze omgeving (Virginia) zeker een viaduct of zes waar we niet onderdoor passen - ook op doorgaande wegen. In Pennsylvania liepen we hier ook tegenaan.
De Hudson Parkway (grote ader in New York City) heeft ook nogal wat beperkingen.
In het Westen komt dat minder voor, maar als je genoeg kilometers maakt en niet zo van de hoofdwegen houdt dan zal je toch ook daar dit soort situaties tegenkomen.
Wij zijn maar 12'3" hoog en ik ken in onze omgeving (Virginia) zeker een viaduct of zes waar we niet onderdoor passen - ook op doorgaande wegen. In Pennsylvania liepen we hier ook tegenaan.
De Hudson Parkway (grote ader in New York City) heeft ook nogal wat beperkingen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij wel, vorig jaar nog bij Glacier NP.
Uit ons verslag:
We moeten via Browning, want de 49 is dicht, maar vanuit het zuiden kun je wel over de 49 naar Two Medicine. Daar blijkt dat het viaduct maar 12,8 ft is en wij zijn nog steeds 13.1. Wat nu? We besluiten door te rijden naar West Glacier en naar Apgar Campground te gaan.
- Big Al
- Amerika-expert
Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij 12,8 (ft) en 13.1 (ft) - meestal wordt het in feet en inches aangegeven en niet metriek.jojostravelusa schreef: ↑04 jul 2023, 10:40We moeten via Browning, want de 49 is dicht, maar vanuit het zuiden kun je wel over de 49 naar Two Medicine. Daar blijkt dat het viaduct maar 12,8 ft is en wij zijn nog steeds 13.1. Wat nu? We besluiten door te rijden naar West Glacier en naar Apgar Campground te gaan.
Maar... ik vraag me af of hij echt wel meer dan 13 voet hoog was. Ik heb het sterke vermoeden dat daar flink wat marge bij zit van het verhuurbedrijf.
Hebben jullie het nagemeten?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Nee, we meten het niet na en we gaan het ook niet gokken op het moment dat we voor een viaduct staan. We gaan er vanuit dat we betrouwbare informatie krijgen van danwel de verhuurder, danwel de fabrikant. En hoog ziet hij er zeker uit, inderdaad meer richting 4 meter dan 3,5
12,8 ft is 3.38 m
13,8 ft is 3,987 m

12,8 ft is 3.38 m
13,8 ft is 3,987 m
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1072 Weergaves