We zijn net weer een weekje terug van ons avontuur in Chicago/Michigan, etc.
Dit was ongeveer de
route, iets van 2600 km gereden in 8 dagen:
Hoogtepunten van de trip:
- Niagara falls: We waren bang voor een soort Kinderdijk, maar daadwerkelijke weergaloos.
- Museum of Science and Industry, Chicago: Nemo, maar dan x10
- Mackinac Island: Soort droomwereld, ook superleuke gids op de paardenkar
Tesla
Maar ik wou vooral even posten om de ervaringen met de Tesla van Hertz te delen. Wij vonden het echt
super. Uiteindelijk hebben we $600 betaald voor 8 dagen huur, incl. brandstof. Het laden is zo eenvoudig in een Tesla, ruim voldoende superchargers, en bijna altijd op een handige plek. In Chicago hadden we een voetbal gekocht en tijdens het laden gingen we meestal even een balletje trappen. Verder zijn dingen als file rijden (douane) of wachten in een drive-in veel prettiger in een EV.
Maar het meest relaxed is nog wel autopilot, handje chill in je stuur en verder gaat alles vanzelf. Het maakt een lange roadtrip zoveel ontspannender!
Bij een paar hotels konden we ook tijdens de overnachting laden, dan is het helemaal handig want je vertrekt weer met 100% in de ochtend. Een volgende keer zou ik het zeker weer doen, maar dan zou ik niet meer zoeken naar laders bij hotels, aangezien het superchargen gewoon ideaal is.
Als er nog specifieke vragen zijn hoor ik 't wel!