Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders en een SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ziva
Amerika-expert

Re: Nederlanders en een SUV

Bericht door Ziva »

yarrah schreef:Ik denk dat je daar een beetje naast zit. De groep SUV eigenaren is niet erg groot in Nederland. De vraag naar kleine auto's daar in tegen is hier enorm groot.
En de kleine auto's als de Aygo of de C1 zul je zeker niet in de USA tegenkomen, want die zijn daar echt te klein. Hier zijn ze haast niet aan te slepen. Geen wegenbelasting en zuinig is een grote reden om zijn wagentje aan te schaffen.
Als je op een parkeerterrein kijkt van een groot kantoor zie je niet veel SUV's, ja, de directie en managment heeft dikke audi's of een SUV's :lol: .
Daarnaast woon ik in de betere wijken van Groningen wij zijn de enige met een SUV. De Volvo's, audi's en de grote gezinswagen als een espace zijn erg populair. 5 jaar terug hadden veel mensen nog een tweede auto, maar daar zijn er al een stuk minder van.
Ik zei willen aanschaffen, ik zei niet dat veel Nederlanders een SUV aanschaffen want inderdaad, niet veel Nederlanders doen dat ook daadwerkelijk vanwege alle nadelen die eraan kleven. Tussen willen en het daadwerkelijk doen zit een belangrijk verschil. Mijn opmerking ging dan ook niet over de situatie zoals hij is, maar de wens om te rijden wat je wilt.

En vergis je niet over het aantal kleine auto's wat je tegenkomt in de USA. Ik zie het niet alleen aan vraag/aanbod in lokale kranten hier maar ook op de weg zelf. Smarts zie ik al vaker nu en die zijn toch behoorlijk klein. Veel mensen in Amerika hebben echter naast zo'n klein autootje nog 1,2 of meer andere wagens en gebruiken, afhankelijk van wat ze gaan doen, soms de ene of soms de andere wagen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer