Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Renée76
Amerikakenner

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Renée76 »

het is inderdaad het gesleep met koffers en kinderen (die waarschijnlijk moe zijn) waar ik nog het meest over twijfel. maar ik laat het voor nu vanaf de 22e staan
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

SvenV schreef:Ik heb nu een tweede reservatie gemaakt, deze keer via Alamo.co.uk. 20 juli tot 11 augustus in Denver voor een Midsize SUV voor 816 dollar (met "de code die niemand kent"). Skip the counter was ook geen probleem en de Duitse helpsite had ik niet nodig, hij ging recht naar Skip the Counter, zonder nodige omwegen.
Ik had maanden geleden al een reservatie via Hertz Gold gemaakt met Touring korting voor een Standaard SUV voor 807 dollar, maar nog nooit gebruikt dus skip the counter is hierbij nog niet mogelijk.
Beide nog niks betaald, dus ik zie nog wel welke ik neem. Ik wacht nog op een HarryH of Hinko reprise namelijk :lol:
Ik ken de code niet :cry: , kan iemand mij een pb- tje sturen, dan kan ik kijken of het voor ons ook goedkoper kan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

SvenV schreef:Ik heb nu een tweede reservatie gemaakt, :
Ik denk dat de code wiens naaam niet mag worden uitgesproken via Alamo.com beter is dan de handels code
probeer deze coupon code er eens bij AD98Z6AAH
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

De code wiens naam niet uitgesproken mag worden :?: :blink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Probeer Voldemort eens :lol:
Jopke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jopke »

Ik heb een vraagje.. wij hebben zondag een auto geboekt bij Avis.de.. creditcard nr enzo allemaal netjes doorgegeven, maar het is nog niet van de creditcard afgeschreven. Is dit raar? Wanneer doen ze dat?

Groetjes en bedankt, Jopke
Yves1980
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Yves1980 »

Hallo,

Hier ook nog een vraag ivm een eerste autohuur in US...
Betreft: Ophalen in Miami Airport, 16th July, terugbrengen zelfde locate 30th July, dus volle 14 dagen.
Type Hyunday SantaFe AUT, telkens Alamo als verhuurder
Prijsverschillen zijn enorm, dus vermoed ik dat ik iets over het hoofd zie?

via alamo.co.uk/Brits: 484 GBP (approx 560 EUR),
- Collision Damage Waiver (CDW)
- Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil)
- Vehicle License Fee
- Sales Tax
- Unlimited Mileage
- 1 Additional Driver

via autoeurope.nl: 644 EUR
- onbeperkte km
- Liability insurance USD 1.000.000
- extended cover pakket: brandverzekering; eigen risico CDW: USD 0.00; eigen risico diefstal: USD 0.00,

Via USAreisen.de: 843 EUR
- Unbegrenzte Freimeilen
- Lokale Steuern, Gebühren inklusive
- Zusatzhaftpflichtversicherung Deckungssumme: bis zu 1.000.000 US-$
- Vollkasko ohne Selbstbeteiligung inkl. Glas-, Reifen- & Unterbodenschäden:
Ausschluss der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug ohne Selbstbeteiligung. Inkl. Glas-, Reifen- und Unterbodenschäden, grobe Fahrlässigkeit ausgenommen.
- 1. Tankfüllung gratis
- 3 Zusatzfahrer inklusive
- Kostenfreie Stornierung bis mind. 48 Stunden vor Annahme

Alvast bedankt voor de tips!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij de alamo.co.uk/brits heb je tweede bestuurder, en eigenlijk moet je eigenaar zijn van zo'n Britt guide (kost weinig op amazon).

Bij AutoEurope heb je niks extra.

Bij Usareisen heb je gekozen voor het pakket met gratis tank en 3 extra bestuurders.

Bij alle 3 heb je de nodige verzekeringen zoals CDW/LDW (schade en diefstal, altijd zonder eigen blijvend risico in de V.S.) en de SLI/EP (aansprakelijkheid) tot 1miljoen $. Bij alle 3 kun je ook annuleren zonder kost.

Wat betreft die specifieke code, wil ik geen verdere reacties meer zien. Vanuit de forumleiding is beslist dat die specifieke code niet zonder risico kan gebruikt worden door iedereen, maar voor bepaalde werknemers voorzien is. De mening daarover zijn verdeeld, maar de beslissing is genomen, en de code mag hier niet aangeraden worden. Wordt ze toch via andere kanalen verspreid dan is dat niet onze fout en ook niet ons probleem.

Wat betreft het bedrag van 1miljoen $. In het verhaal aangehaald door Sanook, gaat die vlieger ook niet op want het is de tegenpartij die slechts voor 1 miljoen $ verzekerd is, de TS zelf had meer via SunnyCars en is er niks mee. In de V.S. wordt bij het opstellen van een claim dikwijls gekeken naar het bedrag waarvoor de tegenpartij verzekerd is en wordt er niet hoger geclaimd omdat het toch te moeilijk is. Ik ben van mening dat 1 miljoen $ voor ons toeristen voldoende is.
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Via alamo.co.uk/brits een midsize-suv gehuurd voor 20 dagen in september/ oktober voor 580 euro. Mooie prijs volgensmij
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Martijn111
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Martijn111 »

Ik lees al een tijdje mee en wil mijn autohuur deal toch even delen. :D

Via alamo.co.uk/brits een Standard SUV voor £374 dus tegen de huidige koers € 430,- voor 14 dagen vanaf 23 april.
inclusief een 2e bestuurder wat een eis was. Goede deal lijkt mij, eens kijken of we een Grand Cherokee kunnen ophalen.

Het enige wat ik niet begrijp is dat ik bij eerdere reservering mijn CC gegevens al moest delen en bij alamo.co.uk/brits helemaal niks behalve wat NAW-gegevens. Wellicht moet ik die pas invoeren bij de Online Check in en skip-the-counter?
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door VerstiJ »

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een wagen te huren ophalen in SFO en afzetten in LAX.
Nu vraag ik mij af als ik via expedia boek is de one way fee dan inclusief want ik kan dit nergens vinden?
Als ik kijk via rental cars staat erbij geen one way fee toeslag

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de regel worden er geen one way fees binnen Californië gerekend. One way fees zijn nooit bij de prijs inbegrepen en zullen altijd los vermeld of omschreven erbij staan.

Kijk dus eerst bij Expedia wat hun policy omtrent one way fees is (ook binnen Californië).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Een Cadilac Escalade is dat nu een fullsize suv of standard? Ik zie hem bij Autoeurope staan en er staat 5 personen en 2 grote + 3 kleine koffers, ook bij de Mercedes GL400 terwijl bij een Chev. Traverse wel 7 personen staat en 2+3 ??? Dat is zeker een fullsize suv, ik dacht dat de Escalade ook een grote is maar ga twijfelen omdat daar dus 5 personen staat, ik vind het zo vervelend dat ze niet duidelijk aangeven of het een FFar is, het is altijd of soortgelijk dan zou je dus toch een Standard kunnen krijgen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Volgens mij is de Escalade een full-size SUV, net zoals de Ford Expedition (wij hadden de Xl versie vorig jaar), enorme auto's met veel plek! Met een beetje geluk staat er nu ook een Expedition XL, daar past gegarandeerd alles wel in.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

puh. blijft raar. ik ben op zoek naar auto die ik huur bij de cruise terminal in Vancouver op 30-07 rond 10.00 en 10 dagen later inlever bij Seattle airport (08-08 rond 9.30).

niet ingelogd bij National krijg ik auto aangeboden inclusief ldw voor 955 dollar log ik in dan krijg ik zelfde auto voor 845 dollar maar ex ldw, als ik die handmatig toevoeg dan komt de auto op 1100 dollar. dus....

toch nog maar verder zoeken denk ik. mensen nog tips? alamo brits werkt niet want ik huur in Canada. zoiezo worden veel sites niet blij omdat ik bij Vancouver Pan Pacific / cruise terminal wil huren
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@babarage ;puh. blijft raar.
Blijft raar geeft een herhaling aan, een doorgaande frustrering over een onbeantwoorde vraag
Die allereerst raar bevonden werd en vervolgens bleef dat gevoel bestaan
Ondanks alle inspanning om een correctie op die allereerste beleving te vinden.

Het blijft raar !
Kunnen wij dat doorbreken ?
Volgens mij wel; de teller staat op 17 367 .
Zo vaak ?
Genoemd dat je je resident links in de bovenhoek van de site op een Europees land moet zetten.
Want standaard staat ie op USA
En als je die instelling voor elkaar hebt heb je al je verzekeringen ook voor mekaar.
Maar om de contract id met het beste tarief te kiezen moet je nog even lezen
;puh. blijft raar.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Bij deze heb ik een vraag, en hoop dat iemand er antwoord op weet.

Ik heb het idee om naar Seattle (Washington) te gaan, daar een auto te huren en de auto weer in Phoenix (Arizona) in te leveren. Bij het zoeken naar prijzen zie ik ook dat er in dat geval drop-off kosten bij zitten van zomaar 500 dollar.

Dat moet volgens mij goedkoper kunnen. Er zijn, als je de autohuur op een juiste manier doet, toch geen drop-off kosten? Zo ja, waar kan je dan het beste overstappen wat betreft huurauto?

Alvast bedankt!
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dat is tricky maar bij sommige brokers moet dat wel lukken.
Bijvoorbeeld bij usa-reisen/drive-usa lukt dat!
Bij boeking van Seattle naar San Francisco betaal je via hun geen drop-off kosten.
Bij boeking van San Francisco naar Phoenix betaal je via hun ook geen drop-off kosten.
Dus zo spaar je even 340€ a 600€ uit via een wissel in SFO.
Misschien zijn er ook nog andere brokers, maar je zal toch even moeten zoeken.

@martijn
Dat klopt, als je kiest voor pay later moet je geen CC gegevens opgeven. Als je gaat online check-in en/of skip-the-counter doen dan moet je die wel opegeven.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@bedeve soortgelijke dingen zijn hier wel eerder langsgekomen, daarom mijn blijft raar. net als dat het raar blijft dat het vaak goedkoper is om met stop te vliegen dan rechtstreeks

in dit geval heb ik land goed staan, daardoor voegt hij de verzekeringen toe als ik niet ingelogd ben. ingelogd kijkt ie naar m'n profiel en voegt in amerika vanuit daar verzekeringen toe. nu ook ingesteld dat hij dat ook canadese huren doet. effect blijft dat het duurder blijft als ik ingelogd ben. andere hier genoemde national codes werken niet of leveren niks beters op.

kwam er wel achter (door typo) dat je met een code voor een of ander amerikaans bedrijf flink goedkoper uit bent maar ik zie niet welke voorwaarden voor het tarief gelden maar vermoed dat ik er niet aan voldoe ;).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

VerstiJ schreef:Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een wagen te huren ophalen in SFO en afzetten in LAX.
Nu vraag ik mij af als ik via expedia boek is de one way fee dan inclusief want ik kan dit nergens vinden?
Als ik kijk via rental cars staat erbij geen one way fee toeslag

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt :)
Veel hangt af van de verhuurder/broker en het eventuele promotarief dat je krijgt.
Maar de aanname dat binnen California geen one way fees gelden, blijkt zeker niet altijd op te gaan.
Je moet dit van tevoren gewoon duidelijk navragen.

Ik heb hetzelfde traject als jij en het hier vaak genoemde Brits tarief van alamo.co.uk levert in dat geval bijvoorbeeld niks op, omdat daar dus wel een one way fee bij wordt verrekend. Boek je exact hetzelfde via alamo.com, dan is je basistarief hoger maar heb je geen one way fee. Kwestie van vestzak-broekzakoperatie, zeg maar.
Memories...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer