Mijn Esta van twee jaar terug was verlopen en vorige maand had ik keurig afgekeken van mijn allereerste Esta kopie een nieuwe aangevraagd en gekregen.
Gebruiker Elfjeroos had bij de vraag of je een tweede nationaliteit hebt, ja en als keuze via geboorte gedaan en ik dacht ik check mijn Esta ook is voor de zekerheid en ook ik heb bij geboorte geselecteerd terwijl dit niet zo is, twee jaar terug wel via ouders gedaan en geen idee hoe ik mij hierop heb verkeken

Maar nu heb ik een andere vraag.
"are you now, a citizen or national of any other country?"
Is dus gewoon JA en dit is Through Parents.
Maar de volgende vraag heb ik NO gedaan omdat ik twee jaar geleden schijnbaar hier ook NO had gedaan.
"Have you ever been issued a passport or national identity card for travel by any other country?"
Dit is toch ook gewoon YES, gezien ik in mijn geval een Turkse nationaliteit heb naast mijn Nederlandse.... Als ik de vraag lees staat er voor travel, maar er internationaal reizen kan ik weer niet en waarschijnlijk 2 jaar geleden hierdoor gewoon NO gedaan....
Ik wil het nu uiteraard wel correct doen. Ik ben met mijn vorige Esta twee keer zonder problemen naar Amerika geweest en waarschijnlijk kijken ze hier dus niet specifiek naar en ik ga nu naar Washington, misschien zijn ze in de hoofdstad wat strenger dan in San Francisco met screenen