Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
-
- Amerikafan
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Top! Dank je wel Jerbia... 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Clint, ik gebruik jouw FAQ op pagina 2 maar even om belangrijke aanvulling te maken, helemaal onderaan je bericht.
viewtopic.php?f=30&t=16189&p=256544#p256544
Zo voegde ik nu de link toe naar het bericht dat waarschuwt voor misbruik (invullen ESTA tegen betaling).
viewtopic.php?f=30&t=16189&p=256544#p256544
Zo voegde ik nu de link toe naar het bericht dat waarschuwt voor misbruik (invullen ESTA tegen betaling).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ga je gang zou ik zeggen
Hoe meer informatie hoe beter! Als ik nieuwe zaken tegen kom zal ik het er ook bij zetten 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DixieChick
- Amerika-expert
Clint> zie "een clint doen" maar als een hommage aan je daadkrachtige voorstel. Ik denk dat ik de uitdrukking hier ga inburgeren (gewoon vaak zat gebruiken bij mijn studenten)...dan komt er vast een dag dat jij ergens in de VS landt, en je een Amerikaan tegen een ander hoort zeggen "Man, he handled that so well, he did a perfect Clint! "
Oh ja, en ik ben voor een "mutsentopic". Helemaal.
En nu weer terug on-topic:)

Oh ja, en ik ben voor een "mutsentopic". Helemaal.
En nu weer terug on-topic:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Hahahaha can't wait! 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
sorry als het antwoord al gegeven is, maar ik kan het precies niet terug vinden en het topic is ook zo lang.
Ik heb alles ingevuld, en ik ben toegelaten.
Er staat dat je het niet moet afprinten.
Wat als je daar op de luchthaven staat, en ze beweren dat je je niet geregistreerd hebt?
Ik heb alles ingevuld, en ik ben toegelaten.
Er staat dat je het niet moet afprinten.
Wat als je daar op de luchthaven staat, en ze beweren dat je je niet geregistreerd hebt?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dus wel printen....
Toen ik mij geregistreerd heb, was er zelfs een "printknop" op die internetpagina aanwezig.
Marjan

Toen ik mij geregistreerd heb, was er zelfs een "printknop" op die internetpagina aanwezig.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Er wordt ook aangeraden om het voor je eigen administratie te printen 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is bovendien handig als je later aanvullingen wilt doen voor je reis of een volgende reis.
Heb je je registratienummer niet meer dan moet je je opnieuw aanmelden.
Roland
Heb je je registratienummer niet meer dan moet je je opnieuw aanmelden.
Roland
bedankt.
dan vind ik het toch erg belachelijk dat ze daar zeggen dat je niet moet afprinten. Dat ze nooit achter dat papier vragen.
maar ja ... wie ben ik ?
dan vind ik het toch erg belachelijk dat ze daar zeggen dat je niet moet afprinten. Dat ze nooit achter dat papier vragen.
maar ja ... wie ben ik ?

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Maar dat zeggen ze dus niet.
Ze zeggen: je hoeft deze bevestiging niet uit te printen om hem te laten zien op de luchthaven, het zit in ons systeem. Wel raden we ten zeerste aan dat je een kopie bewaart voor je eigen administratie.
Als een overheid iets ten zeerste aanraad met betrekking tot iets afdrukken of bewaren, is het handig om het sowieso te doen.
Ik neem mijn ESTA goedkeuring gewoon mee. Mocht er iets mis zijn, kan ik mijn dossiernummer zo laten zien. Ook al had er gestaan: "we zullen er nooit om vragen, je hoeft dit echt niet af te drukken", zou ik het nog steeds wel afdrukken en meenemen. In dit soort dingen krijg je nooit het voordeel van de twijfel en geldt gewoon een omgekeerde bewijslast: bewijs maar dat je het hebt ingevuld, wanneer ik (de TSO) het niet terug kan vinden.
Ze zeggen: je hoeft deze bevestiging niet uit te printen om hem te laten zien op de luchthaven, het zit in ons systeem. Wel raden we ten zeerste aan dat je een kopie bewaart voor je eigen administratie.
Als een overheid iets ten zeerste aanraad met betrekking tot iets afdrukken of bewaren, is het handig om het sowieso te doen.
Ik neem mijn ESTA goedkeuring gewoon mee. Mocht er iets mis zijn, kan ik mijn dossiernummer zo laten zien. Ook al had er gestaan: "we zullen er nooit om vragen, je hoeft dit echt niet af te drukken", zou ik het nog steeds wel afdrukken en meenemen. In dit soort dingen krijg je nooit het voordeel van de twijfel en geldt gewoon een omgekeerde bewijslast: bewijs maar dat je het hebt ingevuld, wanneer ik (de TSO) het niet terug kan vinden.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Hello there!
ik vond deze link https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?language=nl voor een nederlands talige manier voor het invullen van esta.
misschien wel handig
overigens lukt het me al een uur niet om op de esta site terecht te komen (ook de link die in dit topic staat vermeld) .... zeker overbezet ??
zit er helemaal klaar voor..... nou ja straks maar weer proberen.
ik vond deze link https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?language=nl voor een nederlands talige manier voor het invullen van esta.
misschien wel handig

overigens lukt het me al een uur niet om op de esta site terecht te komen (ook de link die in dit topic staat vermeld) .... zeker overbezet ??
zit er helemaal klaar voor..... nou ja straks maar weer proberen.
-
- Amerikafan
Gelukt! wij mogen ook usa in! viel idd wel mee om in te vullen, maar ja ik moest het wel 5x doen....dus dan ben je wel ff bezig
ben benieuwd of we in juli nou nog steeds de groene formulieren ab moeten invullen....

ben benieuwd of we in juli nou nog steeds de groene formulieren ab moeten invullen....
- DixieChick
- Amerika-expert
En even update over ESTA en permanent resident zijn; het gaf inderdaad geen problemen (ik hoefde niet eens een "clint" te doen), maar je kan als permanent resident alleen niet online inchecken vanuit Nederland (met Delta dan). Het systeem gaf aan dat ik wegens visa beperkingen niet zou mogen inchecken. Op zich geen ramp, maar als je gewend bent om online in te checken, is het wel vervelend. Ik heb het bij Delta nagevraagd, en blijkbaar zijn ze bezig het systeem aan te passen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Natuurlijk hebben wij ons ook laten goedkeuren voor onze reis naar New York over 3 :dance: :dance: weken. Geen probleem, afgedrukt en bij de reispapieren. Maar ik ga in oktober naar Las Vegas en ik kan niet zo goed achterhalen of het verplicht is opnieuw een aanvraag in te dienen omdat wij nu naar een andere bestemming gaan. Iemand al ervaring ?
SORRY
ik zag toch ergens een reactie van Marjan (Hekkie) dat je gewoon kan updaten....
SORRY

Groetjes, Nel
Hallo
Volgens mij is je aanvraag gewoon geldig tot de datum die erop staat, maar moet je wel aangeven dat je naar een andere plek gaat.
Ben nu net terug Las Vegas en moesten op de heen reis ook nog de groene formulieren invullen.
Dus dubbel op allemaal.
Groejes Naomi
Volgens mij is je aanvraag gewoon geldig tot de datum die erop staat, maar moet je wel aangeven dat je naar een andere plek gaat.
Ben nu net terug Las Vegas en moesten op de heen reis ook nog de groene formulieren invullen.
Dus dubbel op allemaal.
Groejes Naomi
-
- Amerikafan
dus in maart tóch nog steeds de groene formulieren invullen...... ben benieuwd hoelang ze dat nog volhouden....of misschien blijft het gewoon wel zo..
Voorlopig gaat dat niet veranderen, vanwege (o.a.) de volgende redenen:
- Systemen tussen luchtvaartmaatschappijen en DHS zijn nog niet aan elkaar gekoppeld (enorme operatie die veel geld kost, iets dat er in het huidige economische klimaar niet is).
- I-94W wordt nog steeds gebruikt als uitreiscontrole. Totdat het nieuw voorgestelde systeem van vingerafdrukken bij uitreis is ingevoerd, blijft I-94W noodzakelijk.
- I-94W wordt ook gebruikt voor het US Census bureau voor immigratie cijfers. US Census heeft (naar wat ik heb gehoord) echter geen toegang tot ESTA, dus is de I-94W nog belangrijk.
- Systemen tussen luchtvaartmaatschappijen en DHS zijn nog niet aan elkaar gekoppeld (enorme operatie die veel geld kost, iets dat er in het huidige economische klimaar niet is).
- I-94W wordt nog steeds gebruikt als uitreiscontrole. Totdat het nieuw voorgestelde systeem van vingerafdrukken bij uitreis is ingevoerd, blijft I-94W noodzakelijk.
- I-94W wordt ook gebruikt voor het US Census bureau voor immigratie cijfers. US Census heeft (naar wat ik heb gehoord) echter geen toegang tot ESTA, dus is de I-94W nog belangrijk.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heb dit een aantal dagen geleden ook ingevuld. Nu heb ik bij telefoon nummer met welke contact met mij opgenomen kan worden mijn gewone Nederlandse telefoon nummer ingevuld. Nu zat ik me dus af te vragen of ze bedoelen waar contact met mij opgenomen kan worden in Amerika, of gewoon hier in Nederland?
Misschien is deze vraag al voorbij gekomen. Of staat het zelfs op het ESTA formulier, maar kan dat mij niet meer herinneren.
Alvast bedankt.
Misschien is deze vraag al voorbij gekomen. Of staat het zelfs op het ESTA formulier, maar kan dat mij niet meer herinneren.
Alvast bedankt.
Goeie vraag.. iets zegt me dat het een Amerikaans nummer moest zijn, maar ik kan ook even in de war zijn met iets anders.. Ik kan nu even niet voor je kijken wat ik heb ingevuld (hem mijn app. nummer niet bij me), maar als iemand anders het nog niet heeft gedaan, zal ik vanavond even voor je kijken!
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19907 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne