Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sneller je auto ophalen bij Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door michelly »

Weet er iemand of de spouse ook in Alberta Canada een Automatic Authorized Driver is?
Ik heb gegoogled maar kan er niks over vinden dus ben bang dat het een beetje wishful thinking is.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij Avis wel Elly, dit is een stukje van de website van Avis.ca
The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the vehicle with the renter's prior permission:

Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business);
Renter's spouse or domestic partner.

The above additional drivers are considered "authorized drivers" and need not be
present at the time of rental, nor do they need to sign an additional driver form.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja, dat had ik gezien maar ik heb een mooie deal via Alamo. Dat scheelde 250 euro. Ik rijd sowieso niet zoveel op vakantie dus het is niet erg als ik niet mag rijden maar soms zou het ooit handig zijn.
Het is natuurlijk ook een mooi excuus om niet de bob te hoeven zijn :lol:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Harry :thumbup: Pet af voor jou . Je hebt het al eerder uitgelegd. Er heerst hier soms de sfeer van "Ik weet het niet dus kan het niet waar zijn " Jij laat je daar niet door weerhouden en komt hier opnieuw te voorschijn met de Avis tekst die voor het formulier van de extra driver zit :clap:

Ik heb een aantal zaken rond autohuur tot achter de punten en kommaś nagezocht en merk dan bij reacties van ongeloof /onbegrip bij mezelf een opkomende irritatie.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Harry schreef:Ik zat me net te bedenken dat ik dat pasgeleden ook al voor iemand geschreven had, maar dat was jij dus :lol: , geloof je me niet? :?

Hier kun je het nalezen, is een stukje uit de voorwaarden van de website van AVIS.com
Additional driver fees will not be reflected in your estimated total when you book your reservation in advance. They will be calculated at the rental counter when the vehicle is picked up.

The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:

Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
Ik wist het nog wel, en ik geloof je natuurlijk ook, maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag was of ik de spouse bij Avis wel/niet aan moet melden als extra bestuurder...
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

Weet er iemand of de spouse ook in Alberta Canada een Automatic Authorized Driver is?
Ik heb gegoogled maar kan er niks over vinden dus ben bang dat het een beetje wishful thinking is.
@Michelly; wij huurden vorig jaar in Calgary bij Hertz. Omdat we daar (= gratis) Goldmember zijn was de spouse gratis Adittional driver. Dat hebben meer maatschappijen dus misschien redt je het daar mee? Ik zie ook nergens op internet dat (waar dan ook on Canada) een spouse gratis is "by law".
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Wellicht kan iemand mij helpen met hetgeen ik fout doe.

Voor het eerst een auto gehuurd via Auto Europe. Keurig netjes bevestiging ontvangen en voucher gekregen met Alamo reserveringsnummer. Daarmee probeer in in te checken op alamo.com. Echter, wat ik ook probeer, krijg steeds de melding:

Please enter proper values for first, last and confirmation number.

Heb het nu denk ik op 64.378 verschillende manieren geprobeerd. Maar bovenstaande opmerking is mijn deel. Iemand enig idee wat er niet goed gaat??
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wellicht te maken met je achternaam?
Heb je die optie al geprobeerd? Als je achternaam ook uit tussenvoegsels bestaat schrijf dit eens aan elkaar.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik heb bij CarDelMar geboekt en op de voucher voor Alamo stond hun referentienummer met de letters "count" eraan vast.
Je moet alleen de cijfers gebruiken om in te loggen bij Alamo.
Als je daarmee klaar bent het volgende in je balk typen:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html

Belangrijk: voor de by-pass: NIET de vorige pagina afsluiten of in een andere pagina invoeren. Je blijft waar je bent!!!

Hier staat de volledige omschrijving (is wel in het Duits):
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

8. der wichtigste Punkt:
In die Adresszeile fügt man jetzt, ohne alamo.com vorher zu verlassen,
folgende Url ein:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... ypass.html
Almere vak V
Amerika-expert

Dank jullie wel voor de tips!! Geen tussenvoegsels. Vandaag nog tig andere manieren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

Toen maar Autoeurope gebeld. Engelstalige vriendelijke dame aan de lijn. Uitgelegd wat het probleem was. In eerste instantie doorverwezen naar Alamo. Hun website, hun probleem. Klein leugentje, verteld dat ik dat al gedaan had en zij mij naar Autoeurope verwezen. Dame vroeg waarom ik dan in wilde checken. Was niet nodig met de voucher. Dame in kwestie had nog nooit gehoord van skip the counter gehoord. Werd enthousiast en heeft zelf proberen in te loggen bij Alamo. Lukte uiteraard ook niet. Heb een nieuwe voucher met een nieuwe code gekregen. En kan inloggen...

Hele proces van de Duitse dame doorgelopen. Top trouwens!! En keurig netjes alles uit kunnen printen.

Nou was ik al een Alamo Insider zoals ze dat zo mooi noemen. Als ik daar nu mijn boeking inbreng kan ik alles nogmaals benaderen, aanpassen indien nodig en weer uitprinten. Wellicht een tip voor diegene die bang zijn dat het niet goed gaat. Dus een lager bedrag betalen bij Autoeurope, en gewoon skip the counter kunnen doen van Alamo. Best of both worlds!!

Superblij dat het zo geregeld kan worden. En dit werkt zeker in Seatlle met de huidige Car rental terminal geweldig!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Stel nou dat er geen SUV's beschikbaar zijn en je wilt perse geen minivan, kun je dan in je onschuld een convertible meenemen naar de booth :oops:
Wij hebben nl. in Florida al 3 x een Minivan gehad omdat er geen SUV's beschikbaar waren en wij willen dat nu perse niet.
En omdat we nu skip the counter hebben gedaan, zouden we dus in principe zelf die keuze kunnen maken als er niets staat toch?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Vito ; ik wil jouw enthousiasme niet bederven, maar...
Je krijgt bij Alamo door Skip the Counter de gelegenheid zelf een auto te kiezen uit een bepaald vak.
Tis nou eenmaal geen Emerald Aisle .
In die situatie zoals jij die weergeeft ligt de oplossing toch met die brede smile "How are you today " naar die greeter,
Laatst gewijzigd door bedeve op 13 feb 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

@ Vito:
Yeah, right... :lol:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Als dat zo was dan zou dan wel een heel aantrekkelijke rede zijn voor vele om Alamo te kiezen. Kies maar wat. Je mag uit ALLE auto's kiezen.
Helaas, dat gaat niet gebeuren. Zoals Bedeve zegt, een leuk praatje met de greeter ( of een biljet van 20 dollar ) kan wonderen doen.

Succes!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Vito schreef:Stel nou dat er geen SUV's beschikbaar zijn en je wilt perse geen minivan, kun je dan in je onschuld een convertible meenemen naar de booth :oops:
Wij hebben nl. in Florida al 3 x een Minivan gehad omdat er geen SUV's beschikbaar waren en wij willen dat nu perse niet.
En omdat we nu skip the counter hebben gedaan, zouden we dus in principe zelf die keuze kunnen maken als er niets staat toch?
Meenemen kan altijd. Kan je m daarna ook meteen weer terugzetten... :wink:

Als er geen SUVs beschikbaar zijn zou ik de greeter opzoeken en m een heel goed verhaal vertellen. Want alle slechte verhalen heeft hij al gehoord. Ik zou daar overigens al mee beginnen. Zoek m op. Vertel wat je komt doen. Waar mag ik uit kiezen. Ik ga dit en dat doen. Heb zus en zo bij. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan. Heb je nog goeie tips. Enz. enz. En soms wil het ook helpen als je een keer met meneer Jackson wappert...
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

We zullen zien. Vooralsnog ga ik er vanuit dat er gewoon SUV's beschikbaar zijn. Loopt er altijd een greeter rond?
Ik moet zeggen dat ik er niet zo goed opgelet heb, maar kan het me van de laatste keer niet herinneren.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Vorig jaar in Miami werd er na een vluchtige blik op de voucher vaag met het hoofd een bepaalde richting aangegeven van een gedeelte van de garage waar een keuze gemaakt kon worden. Geen specifieke rij of zo. Ik vermoed dat we toen hebben meegenomen wat mocht. We zijn in elk geval niet teruggestuurd. :wink:
Memories...
inenoutburger
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door inenoutburger »

Tijdens het invullen van het formulier voor 'skip the counter' bij Alamo, vroegen ze om een telefoonnummer. Nu heb ik mijn 06-nummer achtergelaten in het veld, maar ik vroeg mij af of ze mij dan wel kunnen bereiken in Amerika. Als volgt ingevuld; 00316 etc. Kan iemand mij bevestigen of dit juist is?

Ik heb geboekt via rentalcars.com, en tijdens het aanmeldproces van 'skip the counter' kwam het volgende e-mailadres naar boven '@traveljigsaw.com'. Dit is niet mijn e-mailadres en ik kan deze dus ook niet veranderen... (vermoedelijk omdat ik geboekt heb door een 3e partij rentalcars) Kan dit kwaad?

Verder heb ik wel netjes mijn Counter ticket kunnen bemachtigen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ja hoor! Ik zou me daar niet zo druk om maken. Na vele jaren heeft Alamo me nog noooooit gebeld.
Ook het emailadres doen ze niets mee. Als de creditcard maar overeenkomt met de naam op het contract. Dat is het aller belangrijkste!
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Nee, dat nummer is niet goed genoteerd.

011-31-6-mobiel nummer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer