Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Let wel op dat bij een KLM vlucht die door Delta wordt uitgevoerd Economy Comfort (Comfort+ bij Delta) een aparte boekingsklasse is, dus niet zoals een reguliere KLM te upgraden na de boeking van de Economy tickets.
@Vito en @Brasem dank jullie voor je reactie en jullie tips.
Heeft er iemand ook ervaring met de premium economy van British Airways en of Virgin ?
Thx
Heeft er iemand ook ervaring met de premium economy van British Airways en of Virgin ?
Thx
DL Economy comfort kun je gewoon kopen bij seat selection, precies zoals bij KL. Alleen de nieuwe "Premium select" cabin niet. Vooralsnpg zit die alleen in de nieuwe A350's, en die kom je vanaf hier alleen tegen op de route AMS-DTW.brasem schreef:Let wel op dat bij een KLM vlucht die door Delta wordt uitgevoerd Economy Comfort (Comfort+ bij Delta) een aparte boekingsklasse is, dus niet zoals een reguliere KLM te upgraden na de boeking van de Economy tickets.
@roelb, ik heb toch een andere ervaring helaas. Voor september a.s. heb ik KLM economy tickets geboekt (AMS-BOS / NYC-AMS) via Expedia. De terugvlucht heb ik via KLM rechtstreeks kunnen upgraden naar Economy Comfort (zoals ik gewend ben bij KLM), echter bij de heenvlucht die wordt uitgevoerd door Delta (met KL vluchtnummer) kan ik niet upgraden omdat Economy en Comfort+ aparte boekingsklassen blijken te zijn.
Nergens in het hele boekingsproces heb ik op voorhand een keuze kunnen maken voor Comfort + (alleen keuze Economy / Business). Dit geldt zowel bij boeken via Expedia als rechtstreeks bij KLM.
Maar wellicht kan jij me adviseren hoe ik dit alsnog kan regelen want via Expedia, Delta en KLM kom ik niet verder.
Nergens in het hele boekingsproces heb ik op voorhand een keuze kunnen maken voor Comfort + (alleen keuze Economy / Business). Dit geldt zowel bij boeken via Expedia als rechtstreeks bij KLM.
Maar wellicht kan jij me adviseren hoe ik dit alsnog kan regelen want via Expedia, Delta en KLM kom ik niet verder.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: aanpassing vluchtschema
Wij hadden ook tickets op die vlucht (maar dan 2 weken vroeger) geboekt bij British Airways via Budgetair. Ook wij hebben vorige week een schedule change gekregen waardoor we pas rond 20u30 in Las Vegas zouden zijn.noname4 schreef:Ik kreeg vandaag email van schipholtickets dat ons vluchtschema is gewijzigd. Nu opeens is er in Philadelphia 4,5 uur overstaptijd ipv ruim 2 uur. Mag dat zo maar dwz moet ik hiermee altijd akkoord gaan of kan ikzelf nog iets doen hiertegen?
Nu komen we ook pas in de avond in Las Vegas aan en ik had voor het donker in mijn hotel willen zijn dus ik baal enorm.
Ik heb toen een mail gestuurd naar Budgetair met de vraag of het echt niet mogelijk was om ons toch op die vlucht te zetten omdat ons schema een beetje in de war werd gestuurd (we zouden na landing nog doorrijden naar Needles).
Ik heb toen als antwoord gekregen dat zij dit niet konden doen, alles lag in handen van BA. Een dag later kreeg ik terug een schedule change! Nu vertrekt onze vlucht een uur vroeger in Amsterdam, de overstaptijd is verkort en verplaats naar Londen, en we zijn rond 15u al in Las Vegas!
Ik weet niet of mailtje hiertoe bijgedragen heeft, maar misschien het proberen waard!
De oorspronkelijke vlucht is volgens mij gecancelled want ik vind ze nergens meer terug...
Edit: Probleem is blijkbaar al opgelost...

Lekker dan. Onze terugvlucht die we speciaal geboekt hadden voor rechtstreeks is veranderd in een overstap. We zouden s'avonds vliegen en vliegen nu al vroeg in de middag. Ik ben er niet blij mee. Heen ook 1u15 min later. Het zijn best dure tickets dus baal enorm.
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 18 mar 2018, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@brasem: heb je geen Delta boekingsnummer waarmee je dat kunt regelen of zijn die nummers tegenwoordig al gekoppeld ?
Ik kon verleden jaar bij mijn boeking via KLM ook alleen Economy comfort stoelen regelen op de vlucht die uitgevoerd werd door hen, en niet door een andere (maar dat was geen Delta)
Ik kon verleden jaar bij mijn boeking via KLM ook alleen Economy comfort stoelen regelen op de vlucht die uitgevoerd werd door hen, en niet door een andere (maar dat was geen Delta)
Hi Vito, ik kan wel bij Delta inloggen (met Delta boekingscode) maar dan heb ik alleen de keuze uit Economy stoelen, upgraden gaat niet (ondanks dat dit op de Delta website wordt aangeboden). Telefonisch wordt ik weer terugverwezen naar Expedia en die hebben tot op heden ook nog niets kunnen regelen. Het lijkt er op dat de Delta Comfort+ stoelen nog niet zijn vrijgegeven voor "externe" klanten, ik blijf het maar proberen de vlucht is pas over een half jaar tenslotte.
Het probleem lijkt nu dat ik Delta economy heb met alle strenge restricties die daar bijhoren zoals het niet kunnen wijzigen van je ticket en in dit geval is een wijziging van de boekingsklasse nodig.
Ik had bewust gekozen voor de vlucht met KL nummer ipv DL met de verwachting dat KLM dan mijn aanspreekpunt zou zijn maar op dit moment wijzen KLM, Delta en Expedia naar elkaar. KLM vertelt mij dat vanwege internationale wetgeving zij niets kunnen/mogen doen. Normaal gesproken boek ik altijd rechtstreeks bij KLM maar die boden op het moment dat ik wilde boeken die vlucht niet aan via hun website en Expedia wel.
Het probleem lijkt nu dat ik Delta economy heb met alle strenge restricties die daar bijhoren zoals het niet kunnen wijzigen van je ticket en in dit geval is een wijziging van de boekingsklasse nodig.
Ik had bewust gekozen voor de vlucht met KL nummer ipv DL met de verwachting dat KLM dan mijn aanspreekpunt zou zijn maar op dit moment wijzen KLM, Delta en Expedia naar elkaar. KLM vertelt mij dat vanwege internationale wetgeving zij niets kunnen/mogen doen. Normaal gesproken boek ik altijd rechtstreeks bij KLM maar die boden op het moment dat ik wilde boeken die vlucht niet aan via hun website en Expedia wel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
@suzieq wat heb je nu uiteindelijk geboekt en via een broker of bij de maatschappij zelf? Is de hele vlucht uit het schema verdwenen?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Delta tickets uitgevoerd door en geboekt bij Delta.com. de terugvlucht op 6 januari is idd uit het systeem (MCO-AMS).Delta 126 Van 21:35, 12:45 aankomst Ams. Ze hebben ons nu dit gegeven:
DELTA 1424
Sun, January 6 Orlando, Florida
1:55 pm Detroit, Michigan
4:43 pm
DELTA 134
Sun, January 6 Detroit, Michigan
6:08 pm Amsterdam, Netherlands
8:00 am (Mon, January 7)
Veel eerder vliegen dus. Ook heen vliegen we ineens later en komen we later aan.
DELTA 1424
Sun, January 6 Orlando, Florida
1:55 pm Detroit, Michigan
4:43 pm
DELTA 134
Sun, January 6 Detroit, Michigan
6:08 pm Amsterdam, Netherlands
8:00 am (Mon, January 7)
Veel eerder vliegen dus. Ook heen vliegen we ineens later en komen we later aan.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Oei, een rechtstreekse vlucht die plots eentje met tussenstop wordt?! Mag dat zomaar zonder enige vorm van compensatie?...SuzieQ schreef:Lekker dan. Onze terugvlucht die we speciaal geboekt hadden voor rechtstreeks is veranderd in een overstap. We zouden s'avonds vliegen en vliegen nu al vroeg in de middag. Ik ben er niet blij mee. Heen ook 1u15 min later. Het zijn best dure tickets dus baal enorm.
even zoeken op Delta.com naar een alternatief / alternatieven. Dan contact zoeken met Delta.
bijvoorbeeld:
bijvoorbeeld:
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, je koopt een ticket voor vervoer van A naar B (op een bepaalde datum). Je kunt wel vragen voor een ander/beter alternatief zoals Hinko al aangeeft.Vanessa007 schreef: Oei, een rechtstreekse vlucht die plots eentje met tussenstop wordt?! Mag dat zomaar zonder enige vorm van compensatie?...
Maar dat is die met 1.u03 overstap toch? Dat lijkt mij erg krap. We hebben iemand mee die slecht loopt. Vragen zelfs misschien ondersteuning aan. Ik zat zelf ook al te kijken. Ook is dat vlgs mij KLM en die heeft een ongunstigere policy wat second Seat betreft. Vlgs mij zijn alle opties nu 3-4-3 ipv 2-3-2. Waardoor er misschien ook nog eens van die kant gedoe kan ontstaan dat iemand er naast misschien te krap zit oid. We hebben nu dus ook 3tjes terwel dit goed ondervangen was door voor 2tjes te kiezen.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Voor een terugreis? Ik heb geen ervaring op Atlanta maar ik zou het gerust boeken. In januari had ik een uurtje op Detroit, meer dan genoeg.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Vervelend Suzie, maar gelukkig is het de terugweg, dan kun je met een korte overstap het allemaal makkelijker halen (want geen immigratie).
Kijk eerst eens even zelf naar een alternatief wat je eventueel prettiger zou vinden, is deze er niet? Je hebt in principe recht op een refund bij een schedule change (als je niet akkoord bent met het alternatief). Dus je zou dan eventueel het ticket kunnen annuleren en op zoek gaan naar nieuwe rechtstreekse tickets?
Kijk eerst eens even zelf naar een alternatief wat je eventueel prettiger zou vinden, is deze er niet? Je hebt in principe recht op een refund bij een schedule change (als je niet akkoord bent met het alternatief). Dus je zou dan eventueel het ticket kunnen annuleren en op zoek gaan naar nieuwe rechtstreekse tickets?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Bedankt voor de tips. Er zijn geen andere rechtstreekse vluchten helaas. Ik vind die klm policy wel een dingetje om niet daar in te wijzigen. Je hoort soms toch verhalen.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Je hebt toch bij delta geboekt?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Ja maar een alternatieve vlucht wordt uitgevoerd met klm. Wat we nu hebben is 3-3-3 trouwens. Dus ik heb de 2 personen naar het midden verplaatst. Waardoor een "vreemde" iig een gangpad heeft. Zie ineens dat die van Hinko wel 2tjes heeft. Blijft de vraag of 1u03 genoeg is in Atlanta.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ruim een uur is meer dan voldoende op Atlanta.
Anders kan je altijd rolstoelvervoer aanvragen. Dat doe je voor de hele terugvlucht en dan zitten je gegevens in de vlucht. Zodra de deur dichtgaat op het eerste onderdeel van je trip word je een soortement van gelockt. Ze weten dat je op de vlucht zit. Ze weten dat ze je er uit moeten halen en bij een volgende vlucht moeten afleveren.
Hebben al eerder krappe aansluitingen gehad met mijn gehandicapte dochter. Altijd werd ons gezegd, ze weten dat we er aan komen. Geen paniek, rustig doorlopen.
Anders kan je altijd rolstoelvervoer aanvragen. Dat doe je voor de hele terugvlucht en dan zitten je gegevens in de vlucht. Zodra de deur dichtgaat op het eerste onderdeel van je trip word je een soortement van gelockt. Ze weten dat je op de vlucht zit. Ze weten dat ze je er uit moeten halen en bij een volgende vlucht moeten afleveren.
Hebben al eerder krappe aansluitingen gehad met mijn gehandicapte dochter. Altijd werd ons gezegd, ze weten dat we er aan komen. Geen paniek, rustig doorlopen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20338 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties