Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door PieterSilke »

Goed nieuws!

Interessant voor mensen die ook nog moeten annuleren bij AirFrance en Klm, blijven proberen.
Daarnet nog even geprobeerd en na 1u20min in wacht nam dan toch plots iemand op.
Totaal zeker 7u aan de lijn moeten hangen eer we dan toch iemand konden bereiken.
Mail adres voor AirFrance heb ik niet gevonden, contact via Facebook geen reactie na drie dagen.

Toen ik melde dat wij en nog veel anderen (als je de facebook pagina bekijkt van AirFrance) uren en uren proberen te bellen zonder succes viel ze uit de lucht. Ze wist dat het druk was, maar zo druk wist ze niet :blink:

De uiteindelijk oplossing:
Annuleren is gelukt, via de website is dit haast onmogelijk en de website van AirFrance doet volgens de telefoniste tegendraads (De website zou mankementen vertonen volgens haar). Ze raadde ook sowieso aan om annuleren altijd via telefoon te doen (als je binnen geraakt :shock: ) Verder konden we nu ook in één keer terugbetaling aanvragen zonder eerst een voucher te moeten nemen. Dit kan blijkbaar enkel wanneer je telefonisch annuleert (kan handig zijn voor andere mensen in de toekomst die willen annuleren). Voor zover ik het mag geloven zou het minder dan 1 maand moeten duren voor ons geld op de rekening zou moeten staan.

Dus al bij al een goede afloop met een gigantische rompslomp en tijd verlies ...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Bij KLM is de website ook niet per sé duidelijk. Maar kiezen voor een voucher en die vervolgens laten uitbetalen ging de vorige keren steeds prima (reeds 3 keer gedaan). Heb nog nooit de behoefte gevoeld om te moeten bellen.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Zeker mooi nieuws voor jullie! Maar KLM kan gewoon vrij eenvoudig via de site. Vanmiddag nog gedaan :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@PieterSilke mooi dat het eindelijk is opgelost!
Volgende keer niet meer bij AF boeken maar bij KLM?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Klm regelt ook zaken voor AF tickets recent nog 1 persoon laten afsplisen en annulering daarvoor gedaan
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

harryh schreef:
10 jan 2022, 17:44
@HennyCox Mede daarom had ik al eerder gedeeld om geduld te hebben en te wachten op dit soort goede deals. Ook een overstap in VS ipv LHR zou ik een prettig vooruitzicht vinden.
Ja, 100% gelijk, maar geduld is niet altijd makkelijk :roll:
En die overstap op JFK is inderdaad een stuk fijner dan op LHR. Bovendien is de overstaptijd nu 1 uur...die wil ik best missen en daardoor minimaal 3 uur later in Brussel aankomen :wink: Ik hoef pas 2 dagen later weer te werken :lol:
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

phoonke schreef:
09 jan 2022, 22:41
Ik zie scherpe prijzen voor naar Miami te gaan in juli met Air Europa.
Ik ken de maatschappij niet, iemand ervaringen mee?
Alsook TAP air Portugal hier iemand ervaringen mee?

Greets
Koen
TAP stunt al langere tijd met haar prijzen en is onderdeel van Star Alliance (in plaats van OneWorld zoals iemand anders aangaf). De maatschappij is in 2020 nog eens gered door de Portugese overheid. Of dat genoeg zal zijn om in het huidige economische klimaat te kunnen overleven, is maar de vraag. Als zelfs brokers bij aanbiedingen van TAP de onderstaande tekst opnemen, dan moet je je in ieder geval even achter te oren krabben of de (goedkope) prijs het nemen van het risico van faillissement waard is:
Achtung: Die TAP ist im Moment keine Ausgeburt wirtschaftlicher Stärke und Stabilität. Trotzdem würden wir eine Buchung empfehlen! Der Preis ist einfach zu gut. (bron: https://www.urlaubspiraten.de/fluege/ta ... ncisco-usa)

Los van het risico, zie ik (voor de routes die ik vlieg) vaak best lange overstaptijden in Portugal is ik TAP zou vliegen. Vraag is of die paar tientjes die je kan besparen een lange(re) layover waard is. Dat zal ieder voor zich moeten bepalen.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

recidivist schreef:
10 jan 2022, 22:50
(in plaats van OneWorld zoals iemand anders aangaf)
Die iemand was ik, bedankt voor je scherpte, ik heb m'n post aangepast.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

De prijs van mijn tickets bij BA is gedaald. Bij omboeken zou je volgens mij een voucher krijgen voor het prijsverschil óf (en dat is wat ik eigenlijk wil) van gewoon economy naar economy plus gaan.

Nu zit ik er over te denken om, via manage my booking, een datum of tijd verandering door te voeren in de hoop dat de prijs mee zakt naar het huidige (lagere) prijsniveau. Heeft iemand daar ervaring mee en werkt dit?
Of werkt het alleen met een trucje net als voor je huurauto, met tweede tabblad openen en refreshen?

Een andere manier die wel werkt: een datum van een dag eerder kiezen en echt een nieuwe boeking maken. En dan als die verwerkt is, weer inloggen bij manage my booking en de datum weer omzetten naar de oude (huidige datum) van het oorspronkelijke ticket. Ik kan alleen nergens vinden hoe vaak ik kosteloos mag omboeken.

Het ticket annuleren kan natuurlijk ook, maar het duurt tot max. 7 dagen voor je de voucher ontvangt. Het risico is dat de prijs dan weer gestegen.

Heeft iemand hier zoiets al eens aan de hand gehad en gedaan?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik zou het risico niet nemen dat het niet werkt en je een voucher krijgt. Die zijn niet refundable bij BA (heb er zelf). Waarom niet bellen?
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

recidivist schreef:
10 jan 2022, 22:50
phoonke schreef:
09 jan 2022, 22:41
Ik zie scherpe prijzen voor naar Miami te gaan in juli met Air Europa.
Ik ken de maatschappij niet, iemand ervaringen mee?
Alsook TAP air Portugal hier iemand ervaringen mee?

Greets
Koen
TAP stunt al langere tijd met haar prijzen en is onderdeel van Star Alliance (in plaats van OneWorld zoals iemand anders aangaf). De maatschappij is in 2020 nog eens gered door de Portugese overheid. Of dat genoeg zal zijn om in het huidige economische klimaat te kunnen overleven, is maar de vraag. Als zelfs brokers bij aanbiedingen van TAP de onderstaande tekst opnemen, dan moet je je in ieder geval even achter te oren krabben of de (goedkope) prijs het nemen van het risico van faillissement waard is:
Achtung: Die TAP ist im Moment keine Ausgeburt wirtschaftlicher Stärke und Stabilität. Trotzdem würden wir eine Buchung empfehlen! Der Preis ist einfach zu gut. (bron: https://www.urlaubspiraten.de/fluege/ta ... ncisco-usa)

Los van het risico, zie ik (voor de routes die ik vlieg) vaak best lange overstaptijden in Portugal is ik TAP zou vliegen. Vraag is of die paar tientjes die je kan besparen een lange(re) layover waard is. Dat zal ieder voor zich moeten bepalen.
Na wikken en wegen heb ik toch voor meer zekerheid gekozen en liever iets meer betaald.
Nu vliegen we met Delta, is ook onze favoriete maatschappij!
In het verleden hebben we ook eens zeer goedkoop kunnen boeken bij Air Berlin toen, maar daar waren ook financiele problemen. Bij het boeken wist ik dit niet maar dan 2 maand voor we vertrokken kwam dit in het nieuws en dan was het wel stressen!
En dat willen we niet meer :D

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

phoonke schreef:
13 jan 2022, 10:03
Na wikken en wegen heb ik toch voor meer zekerheid gekozen en liever iets meer betaald.
Ik hoop dat je wel bij KLM hebt geboekt, uitgevoerd door Delta, anders binnen 24u cancelen en alsnog doen, of sowieso nog niet boeken.
De prijzen voor juli zijn momenteel nog hoog en kun je op dit moment bij KLM niet meer gebruik maken van de refundable voucher regeling, die loppt t/m 30 juni. Ik persoonlijk zou even wachten met boeken tot er goede prijzen voorbij komen, bv zoals afgelopen zondag, die waren alleen nog niet voor juli. Maar uiteraard is de keuze aan jou.
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Hallo Harry

Het is rechtsreeks geboekt bij Delta.
Ik heb even jouw antwoord overwogen maar ga het toch zo laten.
Wij hebben een verzekering waardoor we beschermd zijn door covid of alles wat er rond hangt waardoor we niet zouden kunnen gaan.
Alle reizen die de voorbije jaren geannuleerd waren door covid heb ik 98% van mijn geld terug gehad.

Ook de prijs vond ik wel goed 522€ pp en bagage inbegrepen 1 overstap met met een wachttijd van 1u40.
Deze prijzen vind ik nu niet meer terug, ik denk dat we hier effe geluk mee hadden!
En zoals gezegd we kunnen gaan met onze favoriete maatschappij.

Greets
Koen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

phoonke schreef:
13 jan 2022, 16:10
Wij hebben een verzekering waardoor we beschermd zijn door covid of alles wat er rond hangt waardoor we niet zouden kunnen gaan.
Voor zover ik weet is er in NL geen verzekering die dekking biedt als je zelf annuleert omdat je niet meer wilt gaan, om wat voor reden dan ook. Dat is voor mij de belangrijkste reden om bij KLM te boeken. Daarnaast geeft Delta alleen een voucher, geen geld terug. Maar keuze is aan jezelf.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Dat klopt @harryh

Er is naar mijn weten ook geen verzekeraar die een annulering vergoed als je zelf niet meer wil. Ik durf niet meer want er zijn daar te veel besmettingen is heel begrijpelijk, maar is geen annuleringsreden.

Alleen de ANWB kent een module waarbij je kunt annuleren zonder opgaaf van reden. Dit is de module terrorisme en natuurrampen (pandemieën viel daar ook onder) en als je deze hebt afgesloten voor ik meen 20 januari 2020 kun je deze wel aanspreken. Deze kun je nu overigens niet meer afsluiten.

Als je niet meer kunt gaan wordt het anders. Bijvoorbeeld doordat je zelf besmet bent. Of een direct familielid.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Wat ik bedoel met de verzekering is dat als door een pandemie vluchten weer niet mogen doorgaan of bepaalde regels het niet toelaten om te kunnen vertrekken of als er een covid besmetting is in het gezin waardoor we niet kunnen vertrekken dan wordt alles terugbetaald.
Als je niet wil vertrekken dan ligt het probleem bij ons en wordt je effectief ook niet terugbetaald.
Dat is ook het enige risico dat is waar.
Maar wij willen vertrekken, we beperken ons al bijna 2 jaar in ons vakantieplannen en nu is het genoeg geweest.

Let wel pandemieën worden zo goed als nooit verzekerd, maar de onze doet dat wel waardoor ik dus al zei dat we zo goed als alles teruggekregen hebben van ons geld.
Het betreft wel een verzekeringsmaatschappij in België en niet in Nederland en goedkoop is het niet maar de laatste 2 jaar was ik wel heel blij dat ik ze had.

Ik zal mij in de toekomst iets beter formuleren zodat er geen misverstanden gebeuren :wink:

Greets
Koen
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Is het een risico, ja dat weet ik wel. Maar toch willen we het nemen.
Omdat ik weet ondanks alles willen we gaan het verlangen is gewoon te groot.
En de prijs 522€ met bagage inbegrepen vond ik toch ook wel goed!
Niet?

Greets
Koen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Hi Koen, prima!
Ik zal wel iets missen, waarom heb je dan niet bij KLM geboekt maar bij Delta? Je kunt alle Delta vluchten ook bij KLM boeken en dan kun je zelf annuleren en geld terug krijgen wanneer je wilt; op dit moment voor vluchten t/m 30 juni, laten we hopen dat die regeling verlengd wordt.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

volgens mij zijn niet alle tarieven gelijk hoor, ik had voor kerst via airfrance.us geboekt deze tarieven waren zowel niet bij klm als airfrance.fr te boeken
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wat is denken jullie voordeliger
Comfort class tijdens het boeken vastleggen of upgraden na het boeken? Het gaat om KLM. Vluchten uitgevoerd door Delta.
Vorig jaar konden wij enkele weken na het boeken voor amper 200 euro pp (enkele reis) upgraden naar premium select en dat was elke euro meer dan waard. Toendertijd kreeg ik ook aanbiedingen via de app van Delta. Zelfs een upgrade naar Business was mogelijk voor 625 euro maar dat was mij iets te
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer