Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
@RiverCola
Ah, sorry. Ik doel op het lam leggen van het vliegverkeer.
Ah, sorry. Ik doel op het lam leggen van het vliegverkeer.
Gebruik je firefox? Mij gebeurt het nog steeds wel eens dat in firefox iets niet wil openen, maar in internet explorer wel.Henriëtte schreef:Onze vlucht (morgenvroeg met de KLM) is nu ook geannuleerd. Uiteraard proberen we om verderop deze week een andere vlucht te vinden, maar helaas lukt het niet online (als we kiezen voor "ticket wijzigen" gaat het daaropvolgende scherm continu niet open) en ook niet telefonisch (we krijgen een bandje met het bericht dat niemand ons te woord kan staan, en dat de verbinding wordt verbroken).
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Helaas Christvs, we hebben het meteen even geprobeerd via Internet Explorer maar we komen nog steeds niet verder. Toch bedankt voor de tip.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
En waarom denk jij dan dan het niet nodig is om het vliegverkeer lam te leggen Bramster?
Marjon
Marjon
Omdat de lucht schoon genoeg is om te vliegen.
Overal en nergens worden om de verschillendste redenen vliegen wel toegestaan. Van "vliegtuig is toch leeg", "nood vlucht", "ik heet Obama", "ik ben de paus", "anders word de olifant ziek", "militaire vlucht", "deze vlucht is echt belangrijk" etcetera.
We zijn gewoon aan het panieken en geven honderden miljoenen uit om ..... eh .... om ?
Overal en nergens worden om de verschillendste redenen vliegen wel toegestaan. Van "vliegtuig is toch leeg", "nood vlucht", "ik heet Obama", "ik ben de paus", "anders word de olifant ziek", "militaire vlucht", "deze vlucht is echt belangrijk" etcetera.
We zijn gewoon aan het panieken en geven honderden miljoenen uit om ..... eh .... om ?
- RiverCola
- Amerika-expert
Dus alleen in Nederland zitten ze er een beetje naast?
En het risico kunnen ze net zo goed nemen natuurlijk.......
Vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt want hoe weet jij dat de lucht 'schoon genoeg' is?
En het risico kunnen ze net zo goed nemen natuurlijk.......
Vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt want hoe weet jij dat de lucht 'schoon genoeg' is?
@ Henriette;
Jij geeft aan toch naar Schiphol te komen morgen, ondanks er zeer duidelijk word aangegeven in de media dat NIET te doen. Ik kan je vertellen dat wij je op Schiphol gaan opvangen met de mededeling; We weten niet wanneer er weer gevlogen kan worden. Verder zijn er nauwelijks meer collegae van het Ticketoffice aanwezig, deze springen nu bij, bij Cygnific...onze telefonische Reserveringsafdeling in Amsterdam. Deze afdeling verwerkt,momenteel, honderden telefoontjes wereldwijd.
Ik weet dat het zeer vervelend is voor je dat je niet weet waar je aan toe bent, maar geloof me... Wij medewerkers weten ook niet wat er gaat gebeuren en hoe. Als je ziet dat nu keer op keer de tijd word verzet van evt aanvang vluchtverkeer. Hieromheen is zo moeilijk te plannen.
We hebben vandaag zo n 700 passagiers over de vloer gehad, die alle berichten van niet komen naar de Luchthaven, genegeerd hebben. Er zal echt wel heel druk overleg plaatsvinden bij de diverse airlines wereldwijd over hoe te handelen als er weer gestart word. Maar bij ons mensen op de werkvloer vrijwel nog niets over bekend
Jij geeft aan toch naar Schiphol te komen morgen, ondanks er zeer duidelijk word aangegeven in de media dat NIET te doen. Ik kan je vertellen dat wij je op Schiphol gaan opvangen met de mededeling; We weten niet wanneer er weer gevlogen kan worden. Verder zijn er nauwelijks meer collegae van het Ticketoffice aanwezig, deze springen nu bij, bij Cygnific...onze telefonische Reserveringsafdeling in Amsterdam. Deze afdeling verwerkt,momenteel, honderden telefoontjes wereldwijd.
Ik weet dat het zeer vervelend is voor je dat je niet weet waar je aan toe bent, maar geloof me... Wij medewerkers weten ook niet wat er gaat gebeuren en hoe. Als je ziet dat nu keer op keer de tijd word verzet van evt aanvang vluchtverkeer. Hieromheen is zo moeilijk te plannen.
We hebben vandaag zo n 700 passagiers over de vloer gehad, die alle berichten van niet komen naar de Luchthaven, genegeerd hebben. Er zal echt wel heel druk overleg plaatsvinden bij de diverse airlines wereldwijd over hoe te handelen als er weer gestart word. Maar bij ons mensen op de werkvloer vrijwel nog niets over bekend
Laatst gewijzigd door Geert1976 op 17 apr 2010, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Of de lucht echt schoon genoeg is, dat zal binnenkort wel uitgewezen worden. Lufthansa heeft vandaag een aantal Frankfurt-Munchen vluchten uitgevoerd (weliswaar maar op 3km hoogte). Naar eigen zeggen zijn de vluchten goed verlopen, en is er geen schade aan de motoren. KLM heeft een uur geleden met een Boeing 737-800 een rondje noord-nederland gevlogen, tot op 12km hoogte. De resultaten daarvan zullen binnenkort bekend gemaakt worden
.

@RiverCola
Nee hoor, er zitten wel meer landen naast.
Ik zou zonder ook maar de geringste twijfel in een vligetuig op schiphol stappen. En ik denk duizenden met mij.
De reden dat mensen niet vliegen is niet dat ze overtuigt zijn dat het onveilig is, de reden dat ze niet vliegen is dat het gewoonweg niet mag.
Nee hoor, er zitten wel meer landen naast.
Ik zou zonder ook maar de geringste twijfel in een vligetuig op schiphol stappen. En ik denk duizenden met mij.
De reden dat mensen niet vliegen is niet dat ze overtuigt zijn dat het onveilig is, de reden dat ze niet vliegen is dat het gewoonweg niet mag.
@ Bramster;
Je weet niet waar je over praat. (lees; dikke punt)
Maar goed, laten we on topic blijven...
Je weet niet waar je over praat. (lees; dikke punt)
Maar goed, laten we on topic blijven...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik kreeg vanmorgen een mail van United inzake schedulechange met het verzoek om te bellen. Ik heb toen United NL gebeld en kreeg na plm 10 min een man aan de lijn die in gebrekkig Nederlands zei dat de Nederlandse telefonistes het zo druk hadden dat ik niet aan de beurt zou komen en of ik er bezwaar tegen had om met hem te spreken in het Engels. Nou dat had ik niet.Henriëtte schreef:Onze vlucht (morgenvroeg met de KLM) is nu ook geannuleerd. Uiteraard proberen we om verderop deze week een andere vlucht te vinden, maar helaas lukt het niet online (als we kiezen voor "ticket wijzigen" gaat het daaropvolgende scherm continu niet open) en ook niet telefonisch (we krijgen een bandje met het bericht dat niemand ons te woord kan staan, en dat de verbinding wordt verbroken).
Het bleek dat die hele schedulechange niets te maken had met de aswolk maar dat één van onze terugvluchten een half uur gewijzigd was. (Wat stelt dat nou voor in deze toestand!). Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ik evt. als de toestand zo blijft en er dinsdag nog niet gevlogen kan worden, mijn vlucht kon wijzigen naar een latere datum en dan naar Las Vegas i.p.v. Los Angeles. Dat kon kosteloos mits er plek was natuurlijk. Hij heeft e.e.a. voor mij nagekeken en we zouden een week later mee kunnen vliegen.
Jan en houden dit in beraad als er dinsdag nog geen zicht is op vliegen. De eerste week van onze vakantie vervalt dan maar dat is voor ons niet zo'n ramp gelukkig. Hotelkosten op Schiphol en in LA de 1e nacht ben ik toch kwijt en hoewel je de autohuur bij usareisen kosteloos kunt wijzigen of annuleren bij Alamo en Dollar mits 72 uur van te voren, gaan we dat niet redden met het weekend ertussen, dus kost ook geld.
In ons hoofd hebben we al bij dit scenario neergelegd, maar we hopen natuurlijk nog een beetje dat we wel kunnen gaan dinsdag.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
@Geert
Wellicht. Maar vliegen is momenteel geen enkel probleem.
Uiteraard zijn de verschillende vliegtuig eigenaren zeer bang voor gevolg schade op de lange duur. Dat kan natuurlijk ook een goede reden zijn om niet te vliegen, maar het betekent niet dat momenteel het vliegen boven NL gevaarlijk is.
Wellicht. Maar vliegen is momenteel geen enkel probleem.
Uiteraard zijn de verschillende vliegtuig eigenaren zeer bang voor gevolg schade op de lange duur. Dat kan natuurlijk ook een goede reden zijn om niet te vliegen, maar het betekent niet dat momenteel het vliegen boven NL gevaarlijk is.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nick en consorten hebben nu ook een nieuw overnachtingsadres voor de komende twee nachten gevonden.
En als ze het doen dan doen ze het meteen goed ook
Ze hebben op de Tower Bridge Campus dit appartement gehuurd. En ze hebben van de vriendelijke eigenaars ook nog een fikse korting gekregen.
Normaal kosten de 3 bedroom appartments Eng.P. 215,= per nacht.
Zij betalen totaal Eng. P. 260 voor twee nachten(en ze delen het met zijn 5en). De appartementen liggen vlakbij de Tower Bridge.
Zo zie je maar dat niet alle hoteleigenaars proberen te profiteren van deze situatie. Er zijn ook nog aardige en gulle mensen op de wereld.
Maandag reizen ze met een bus van Eurline naar nederland. Heb ik het nu goed begrepen dat je niet met een bus of auto door de tunnel kunt rijden maar dat de bus of auto op een trein gaat?
Marjon
En als ze het doen dan doen ze het meteen goed ook

Ze hebben op de Tower Bridge Campus dit appartement gehuurd. En ze hebben van de vriendelijke eigenaars ook nog een fikse korting gekregen.
Normaal kosten de 3 bedroom appartments Eng.P. 215,= per nacht.
Zij betalen totaal Eng. P. 260 voor twee nachten(en ze delen het met zijn 5en). De appartementen liggen vlakbij de Tower Bridge.
Zo zie je maar dat niet alle hoteleigenaars proberen te profiteren van deze situatie. Er zijn ook nog aardige en gulle mensen op de wereld.
Maandag reizen ze met een bus van Eurline naar nederland. Heb ik het nu goed begrepen dat je niet met een bus of auto door de tunnel kunt rijden maar dat de bus of auto op een trein gaat?
Marjon
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk, we kunnen gerust allemaal gaan vliegen, want er is immers niks aan de hand. De aswolk hangt toch niet over het merendeel van Europa, in meer of minder geconcentreerde vorm, en natuurlijk is het allemaal paniek om niks, vandaar dat de deskundigen in Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland, Oekraïne, Engeland en Spanje ook allemaal het bij het verkeerde eind hebben met de beslissing om het luchtruim te sluiten - ze hadden in plaats daarvan naar de deskundige hier moeten luisteren... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ja Bramster, de airlines lijden nu vele miljoenen euro's verlies...maar volgens jou, de enige echte expert wereldwijd, kan er gewoon gevlogen worden....niks aan het handje joh...wil jij dan op het NOS Journaal herhalen wat je zojuist zei als er een vliegtuig neerstort door gesmolten motoren??
Bramster, bel even Eurocontrol op dat jij DE Man bent waar ze naar moeten luisteren en niet hun eigen prutserige experts die het allemaal bij het verkeerde eind hebben
Bramster, bel even Eurocontrol op dat jij DE Man bent waar ze naar moeten luisteren en niet hun eigen prutserige experts die het allemaal bij het verkeerde eind hebben
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heb net bericht ontvangen, dat mijn vlucht morgenochtend naar Wenen, zoals verwacht, ook gecancelled is.
Voor de eerste 3 nachten had ik via Hotwire een hotel gereserveerd en zoals jullie ongetwijfeld weten zijn "all bookings final and no refunds". Toch maar Hotwire gebeld en de situatie uitgelegd en gelukkig werd er totaal niet moeilijk over gedaan, moest wel mijn vlieg reserveringscode opgeven (en dat werd ook gecontroleerd), refund werd meteen geregeld en binnen 3 minuten had ik de bevestiging al per email binnen. Pak van mijn hart, 't ging toch om een bedrag van bijna 400 $.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Voor de eerste 3 nachten had ik via Hotwire een hotel gereserveerd en zoals jullie ongetwijfeld weten zijn "all bookings final and no refunds". Toch maar Hotwire gebeld en de situatie uitgelegd en gelukkig werd er totaal niet moeilijk over gedaan, moest wel mijn vlieg reserveringscode opgeven (en dat werd ook gecontroleerd), refund werd meteen geregeld en binnen 3 minuten had ik de bevestiging al per email binnen. Pak van mijn hart, 't ging toch om een bedrag van bijna 400 $.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Mooi Ineke!!! Dat is toch enigzins goed nieuws dat Hotwire daar zo coulant in is.
Chapeau Hotwire!!
Chapeau Hotwire!!

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Natuurlijk weet ik dat het wordt aangegeven dat je niet naar Schiphol moet gaan. Het is niet onze bedoeling om naar Schiphol te gaan met de gedachte dat we misschien kunnen gaan vliegen, we beseffen dat dat er op dit moment niet in zit. Wat we wel willen doen, is gebruik maken van de mogelijkheid die op de site wordt aangegeven: het omboeken naar een andere datum.Geert1976 schreef:@ Henriette;
Jij geeft aan toch naar Schiphol te komen morgen, ondanks er zeer duidelijk word aangegeven in de media dat NIET te doen. Ik kan je vertellen dat wij je op Schiphol gaan opvangen met de mededeling; We weten niet wanneer er weer gevlogen kan worden.
We beseffen dat dat geen garantie is dat je dan wel kan vliegen, het is immers nog niet bekend wanneer er weer gevlogen mag worden. Maar het geeft in elk geval wel weer een kans dat we later deze week weg kunnen. We hebben dus geen moeite met het antwoord "we weten niet wanneer er weer gevlogen gaat worden". We hebben wel moeite met het feit dat de KLM op geen enkele manier bereikt kan worden, en dat je dus de optie die zij zelf aanbieden (wijzig naar een andere datum) niet gebruikt kan worden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
Hoe meer deskundigen des te groter de waarheid. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd.
Sommige mensen hebben nu eenmaal meer vertrouwen in deskundigen dan anderen. Ik vertrouw echter ook veel op mijn eigen gezonde verstand. Ook denk ik dat er onthutsend veel mensen JA zouden zeggen als ze nu in een vliegtuig op schiphol zouden kunnen stappen en hun reis zouden kunnen voortzetten.
Ik heb een andere mening dan velen in dit forum, en dat mag toch in NL, en toch ook in dit forum ? Ik wist dat ik aangevallen zou worden, en belachelijk gemaakt zou worden, hoop echter dat de PBs voor de rest van de avond wat fatsoenlijker worden.
Bram
Vroeger zeiden de geleerden dat de aarde plat was. Dit bleek onwaar ! De aarde is rond, als een pannekoek !

Sommige mensen hebben nu eenmaal meer vertrouwen in deskundigen dan anderen. Ik vertrouw echter ook veel op mijn eigen gezonde verstand. Ook denk ik dat er onthutsend veel mensen JA zouden zeggen als ze nu in een vliegtuig op schiphol zouden kunnen stappen en hun reis zouden kunnen voortzetten.
Ik heb een andere mening dan velen in dit forum, en dat mag toch in NL, en toch ook in dit forum ? Ik wist dat ik aangevallen zou worden, en belachelijk gemaakt zou worden, hoop echter dat de PBs voor de rest van de avond wat fatsoenlijker worden.
Bram
Vroeger zeiden de geleerden dat de aarde plat was. Dit bleek onwaar ! De aarde is rond, als een pannekoek !
Laatst gewijzigd door Bramster op 17 apr 2010, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat een vreselijk nare situatie zeg!! Ik hoop echt dat het snel weer normaal zal zijn.
Een vriendin van mij zit "vast" in Ierland. Zij was daar vor sollicitatiegesprekken en zou vandaag thuis zijn......zij kan op zijn vroegst dinsdag weg (zei ze gistereavond) maar dat zal nog de vraag zijn.......
Een vriendin van mij zit "vast" in Ierland. Zij was daar vor sollicitatiegesprekken en zou vandaag thuis zijn......zij kan op zijn vroegst dinsdag weg (zei ze gistereavond) maar dat zal nog de vraag zijn.......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 24 Reacties