Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bramster
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Bramster »

> maar ik moet wel zeggen dat je ook een beetje selectief geknipt en geplakt hebt.

Nee hoor. Ik heb alles wat in deze kwestie werd gebruikt om de prijzen te vergelijken gewoon weergegeven.

Ik zag het eerst ook neit, en jij ook niet. Daar is het ze om te doen, klanten even snel voor de gek houden door ze verkeerde lage rijzen te laten vergelijken. Je zit dus zo , inclusief de dossier kosten, 80 Euro hoger voor je het ticket van AMS naar JFK hebt.

Ging me er gewoon om om te laten zien hoe die boeven ons nog steeds proberen te foppen. Tis dus opletten geblazen. Maar trouwens, ook de vlucht die wel vanaf AMS vertrek is nmm een mooi prijsje.
Laatst gewijzigd door Bramster op 22 okt 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Bramster schreef:
Nee hoor. Ik heb alles wat in deze kwestie werd gebruikt om de prijzen te vergelijken gewoon weergegeven.
Behalve de in rood vermelde opmerking die het enigzins goed maakt. Misschien heb je die niet gezien. Maakt niet uit. Ons punt is duidelijk.
Kunnen we weer verder on-topic en pm-en we nog wel als het nodig is. :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Behalve de in rood vermelde opmerking die het enigzins goed maakt.

Maar die stond niet in jouw voorbeeld. En werd niet gebruik om in dit geval de prijzen te vergelijken. Eesrt had ik zelf ook niet door dat er iets niet klopte. Maar zoals je zelf ook al zei: Tijd om er een eind aan te breien.

- - - wat anders - - -

Ik krijd de laatste tijd (aantal weken) geen updates van faretracker meer. Krijg alleen het aanbiedingen. Normaliter kreeg ik er een paar per week (als de prijs iets van 10$ up/down) ging. Alles lijkt goed ingesteld te staan. Hebben meer mensen last van dit probleem of zijn de prijzen de laatste tijd gewoon stabiel.

Ik vond die tracking service , die ik pas dit jaar via dir forum ontdekte, een goede manier om de prijsontwikkelingen te volgens alvorens een ticket te boeken.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Als ik bij Airberlin wil boeken betaal ik extra kosten als ik een zitplaats wil reserveren, als je dit niet doet wordt je dan overal los neergezet?
Ik kan ook de reis van Airberlin via bv cheaptickets boeken, dat is iets duurder. Komen daar dan ook nog die stoel reserveringen bij? Ik vind mijn ticket dan namelijk niet meer zo goedkoop.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

gondelier schreef:Als ik bij Airberlin wil boeken betaal ik extra kosten als ik een zitplaats wil reserveren, als je dit niet doet wordt je dan overal los neergezet?
Ik kan ook de reis van Airberlin via bv cheaptickets boeken, dat is iets duurder. Komen daar dan ook nog die stoel reserveringen bij?
Volgens mij kan je bij cheaptickets.com geen stoelreservering doen. Tenminste ik heb gisteren tickets daar geboekt met Britsch Airways naar Orlando, en geen mogelijkheid hiervoor gezien.
Bij BA moet je ook voor een stoelreservering betalen zag ik op hun site. Maar ik vraag me af of veel mensen dit doen, ook omdat je bij het online inchecken 24 uur van te voren gratis stoelen kan reserveren. Voor onze vluchten ams-mco-ams zou het neerkomen op bijna $300 voor 3 personen.
Dus ik denk dat er bij het online inchecken nog genoeg keuze is.
Waarschijnlijk gaat het bij Airberlin ook zo. Heb je het al nagekeken op hun site?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Ik heb vandaag geboekt!! 13 juli rechtstreeks naar Seattle met Delta airbus 330 en 10 augustus vanaf Las Vegas met combi Delta/KLM met overstap in Atlanta terug naar Amsterdam. De prijs? 1095 euro p.p.
Ik ben blij dat ik nu eindelijk met de route verder kan.

Groet, Lauren
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Nog even een vraagje. Ik heb al de bevestiging ontvangen van Delta, maar de e-tickets nog niet. Wachten ze met versturen van de tickets tot het bedrag van je creditcard is geboekt?

Lauren
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Staat er in de bevestiging geen code waarmee je in kunt loggen op hun site voor de e-tickets?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Derk, er staat wel een boekingscode op de email, maar op de site geen mogelijkheid om e-tickets te verkrijgen. Ik wacht nog even af, anders bel ik maandag met Delta.

Lauren
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

@Lauren

Het kan best zijn dat je helemaal geen e-tickets krijgt. De bevestiging is in principe voldoende, zeker als er een inlogcode bij zit. Voor zover mij bekend doen luchtvaartmaatschappijen eigenlijk helemaal niet meer aan tickets, en is je paspoort in principe voldoende bij de incheckbalie.

Wel kun je waarschijnlijk ook bij Delta 24 uur van tevoren inchecken, en vervolgens je boardingtickets uitprinten.
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Ik heb gisteren gebeld met Delta.com (in m'n beste Engels :shock: ), omdat ik alleen een Itinerary had ontvangen en geen receipt en e-tickets. Delta vertelde mij dat dat komt omdat de betaling nog "pending" was bij de creditcard maatschappij. Ik heb nu net nog weer ingelogd bij m'n credtitcard en zie nog niets staan bij autorisaties. Begrijp ik niet, het gaat andere keren altijd heel snel en ik heb genoeg bestedingslimiet. Balen. Morgen even wat telefoontjes plegen als het nog niet opgelost is.

Groet, Lauren
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Je zou je bank kunnen bellen, als het goed is kan dat ook op zondag :)

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lauren schreef: Delta vertelde mij dat dat komt omdat de betaling nog "pending" was bij de creditcard maatschappij. Ik heb nu net nog weer ingelogd bij m'n credtitcard en zie nog niets staan bij autorisaties. Begrijp ik niet, het gaat andere keren altijd heel snel en ik heb genoeg bestedingslimiet.
Betalingslimiet zegt ook niet altijd alles. Kan best zijn dat door het bedrag (volgens mij 4 x € 1.095?) of soort transactie deze transactie als verdacht is aangemerkt. In dat geval wil de bank/creditcard maatschappij eerst bevestiging van jou dat het akkoord is. Ik heb al eens akkoord moeten geven voor $ 25 terwijl een bedrag van € 1.100 diezelfde week in één keer door ging.

Misschien dus even contact opnemen met je bank/creditcard maatschappij.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Ja Roland, ga ik idd doen.
Grandu schreef:Je zou je bank kunnen bellen, als het goed is kan dat ook op zondag :)

Derk
ABN creditcard services is op zondag gesloten. Dus tot morgen wachten...

Lauren
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lauren, ik zit ook bij ABN AMRO en zag vrijdag mijn boeking van het ticket ook nog niet bij de autorisaties staan. Wel zag ik dat mijn bestedingslimiet lager was (normale bestedingslimiet minus ticketprijs). Daaraan kon ik zien dat e.e.a. wel in behandeling was. Nu staat het ticket bij de autorisaties.

Overigens ging die van mij wel in 1x door. Een half uur na boeking kon ik alle gegevens van de vlucht al op de site British Airways oproepen. Had me vlak voor de boeking nog even aangemeld bij ze. :)

Roland

Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Klopt, meestal is het bestedingslimiet al lager en dan later staat het bij autorisaties. Allebei nog niet het geval :? .
Wordt morgen vervolgd...

Lauren
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Yeahh!! Ik heb m'n tickets. Ik heb weer gebeld met Delta.com maar dan de Nederlandse vestiging. Die vertelde mij dat alles handmatig :shock: wordt ingevoerd en dat ik gewoon geduld moet hebben. Ik heb net de tickets ontvangen in m'n mailbox. Wel een beetje archaische manier van werken!!

Lauren
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ja, nogal!

Maar goed dat je ze hebt!!! En nu kan de voorpret pas echt beginnen!!!!!!!!!!!!!!! :) '(en vooral niet meer denken aan de prijs van het ticket, ik ben dat van mij ook al 'vergeten' :))
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Zoals ik in 1 van mijn posts hier boven vertelde heb ik tickets geboekt bij BA op de site van cheaptickets.com
Nu is er een probleem met 1 letter van een voornaam.
Op de bevestiging van cheaptickets staat alles correct.
Maar toen ik later op de site van BA ging kijken stond er M Wi i.p.v Wim
Ik heb BA gebeld en ze zeiden dat 1 letter geen probleem zou opleveren.
Het zit me toch nog steeds niet lekker.
Ze zeggen toch altijd dat het zo belangrijk is dat je naam goed gespeld is.
Wat denken jullie?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, lastig. Ik zou me er ook niet gerust op voelen ondanks dat men aan de telefoon zegt dat het geen probleem op zal leveren. Je weet hoe dat gaat, de één zegt zus en de ander zo.

Ik zou in dit geval dan ook op z'n minst een schriftelijke bevestiging via email willen hebben dat het straks geen problemen gaat opleveren.

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer