Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Hoelang ben jij van plan in de VS te verblijven? Want voor iemand die duidelijk een toerist is wordt deze vraag niet gesteld.
Je hebt inderdaad geen ESTA nodig als je per bus/trein/auto de grens oversteekt. Het I-94 formulier krijg je bij de grens. Je stapt uit de bus en neemt je koffer mee naar binnen, daar vul je het formulier in en daarna betaal je $6. Je zult waarschijnlijk geen vraag krijgen over hoe je je reis gaat financieren, maar zorg natuurlijk wel dat je (voor jezelf) voldoende toegang tot geld hebt. Misschien vraagt men om je treinticket richting Canada, als "bewijs" dat je het land weer uitgaat, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Bedankt voor de snelle antwoorden!
We gaan voor een maand, en zullen inderdaad overduidelijk toeristen zijn. Natuurlijk brengen we geld en credit cards mee, maar ik stelde me al voor dat we een borg van duizenden dollars moesten betalen...
We gaan voor een maand, en zullen inderdaad overduidelijk toeristen zijn. Natuurlijk brengen we geld en credit cards mee, maar ik stelde me al voor dat we een borg van duizenden dollars moesten betalen...
Hah, dat zou wat zijn. Gelukkig niet 

- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
in de ESTA regels staat geloof ik zoiets als dat je zelf verzorgend moet kunnen zijn. Uiteraard hoef je geen bergen cash mee te nemen.
Ik als student heb ook de vraag gekregen hoeveel geld ik mee had: antwoord: ik heb zoveel $ contant mee, daarnaast een creditcard en mijn debit card (met savings) en dan was het in orde.
Ik als student heb ook de vraag gekregen hoeveel geld ik mee had: antwoord: ik heb zoveel $ contant mee, daarnaast een creditcard en mijn debit card (met savings) en dan was het in orde.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Op mijn laatste 10 reizen is me meer een keer gevraagd hoeveel geld ik mee had.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
misschien ben je ouder dan ik ?
ik ben 25 en de afgelopen keren elke keer gevaagd, Hoe ik de reis had betaald en hoeveel ik bij me had voor tijdens de reis.
ik ben 25 en de afgelopen keren elke keer gevaagd, Hoe ik de reis had betaald en hoeveel ik bij me had voor tijdens de reis.
2009: NYC
Hmm toch even een berichtje om mijn bezorgdheid weg te nemen aangezien ik ergens op dit forum las dat als je eenmaal een x aantal dagen in de USA bent geweest op je VWP en je naar een ander land gaat (oid) je dan niet terug kan naar de USA als je 90 dagen (vanaf de dag dat je de USA binnen komt) afgelopen zijn.
Ik betwijfel of ik een probleem heb, maar toch, het maakte mij wat bezorgd, vandaar mijn vraag.
Vorig jaar ben ik 5,5 week naar Zuid-Amerika geweest. Ik vloog toen via Houston (zowel heen- als terug). Ik heb hier een aantal (te veel..) uurtjes op het vliegveld mogen doorbrengen, maar ben niet van het vliegveld afgeweest. Nu ga ik deze vakantie op datzelfde visum (twee jaar geldig..) terug naar Amerika, nu voor zo'n 4 / 4,5 weken. Nu ga ik ook echt het land binnen om te reizen.
Ik kom niet eens in de buurt van die 90 dagen, maar wil wel weten of mijn eerdere "verblijf" (de tussenlanding) mij hier nog parten gaat spelen... zou wel heel raar zijn als dat het geval is.
Alvast bedankt,
Ik betwijfel of ik een probleem heb, maar toch, het maakte mij wat bezorgd, vandaar mijn vraag.
Vorig jaar ben ik 5,5 week naar Zuid-Amerika geweest. Ik vloog toen via Houston (zowel heen- als terug). Ik heb hier een aantal (te veel..) uurtjes op het vliegveld mogen doorbrengen, maar ben niet van het vliegveld afgeweest. Nu ga ik deze vakantie op datzelfde visum (twee jaar geldig..) terug naar Amerika, nu voor zo'n 4 / 4,5 weken. Nu ga ik ook echt het land binnen om te reizen.
Ik kom niet eens in de buurt van die 90 dagen, maar wil wel weten of mijn eerdere "verblijf" (de tussenlanding) mij hier nog parten gaat spelen... zou wel heel raar zijn als dat het geval is.
Alvast bedankt,
Wat stond er precies? Kan je de link naar dat bericht plaatsen?AlieNL schreef:ik ergens op dit forum las dat als je eenmaal een x aantal dagen in de USA bent geweest op je VWP en je naar een ander land gaat (oid) je dan niet terug kan naar de USA als je 90 dagen (vanaf de dag dat je de USA binnen komt) afgelopen zijn.
Even kijken of ik het goed begrijp. Vorig jaar ben jij via Houston, Texas naar Zuid Amerika heen en terug gevlogen? Dus je bent per vliegtuig de VS in geweest en weer uit gegaan. En nu wil je naar de VS. Wat is het probleem dan?AlieNL schreef:Vorig jaar ben ik 5,5 week naar Zuid-Amerika geweest. Ik vloog toen via Houston (zowel heen- als terug). Ik heb hier een aantal (te veel..) uurtjes op het vliegveld mogen doorbrengen, maar ben niet van het vliegveld afgeweest. Nu ga ik deze vakantie op datzelfde visum (twee jaar geldig..) terug naar Amerika, nu voor zo'n 4 / 4,5 weken. Nu ga ik ook echt het land binnen om te reizen.
Je spreekt over een visum, welk visum heb jij dan vorig jaar aangevraagd? Of bedoel je een VWP? Dat is namelijk géén visum. En is twee jaar geldig, in die zin dat je per keer 90 dagen in de VS mag verblijven.
Thanks voor je antwoord. Het leek mij persoonlijk ook geen probleem en in mijn ogen ook absoluut niet relevant.. maar werd een beetje onrustig door een ander berichtje. Onmogelijk te vinden overigens
positief bedoeld hoor.. betekent dat dit forum leeft 

Laatst gewijzigd door markro op 26 jun 2012, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-newbie
Nou, hier mijn post dan maar. Ik heb ellenlang hier berichten lopen lezen over het Esta gebeuren en twijfel nu dus enorm.
Vooral na deze post; 10 dagen vakantie, nu al stress http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=30130
Ik heb zelf nog nooit in de gevangenis gezeten, maar wel 2 x schikking aangeboden gekregen voor fraude. Geresulteerd in fikse boete + taakstraf. Ook heb ik eens iemand bij zijn nekvel gegrepen die het leuk vond om mijn zusje te bedreigen en slaan. Deze deed toen, omgekeerde wereld, aangifte tegen mij, waardoor ik door een team agenten van mijn bed werd gelicht. Ik zal dan wel wat aantekeningen hebben staan op mijn "strafblad". Is allemaal net niet 4 jaar geleden. Ik ga het wel opvragen allemaal.
Maar zoals je in mijn reisplanning hier http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 76#p732276
kan lezen wordt mijn tripje best prijzig. Ik heb dus geen zin om nog eens 128 euro te gaan betalen voor een visum + vertaalkosten voor een tolk van mijn strafblad. En ook nog eens minimaal 1 dag vrij nemen. Misschien wel meer, wie weet, na alle rompslomp die ik hier heb gelezen. En daarbij weet ik zeker!! dat ik nooit langer dan 90 dagen zal blijven in USA. Vorig jaar een huis gekocht, meisje van me dromen heb ik al dus mijn toekomst ligt hier. Dus vandaar mijn onderstaande vragen. Ik hoop van harte dat iemand me daarmee kan helpen want ik kan het maar niet vinden;
1. Stel ik reis via Esta naar Usa voor 3 weken vakantie, vul alles NEE in en kijk hartstikke lief naar de douanebeambte. Helaas pindakaas, wegens onverklaarbare wijze kom ik er niet in. Wat dan? Word ik linea recta terug gestuurd met het eerste vliegtuig? Of kan ik voor Plan B gaan en via mexico, Canado of Bahama's over land gaan en hoef ik die ^%$@!! ESTA niet in te vullen. Gaat dit lukken?
2. Ik las dat MisterCrazy van deze post http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=30130 een annuleringsverzekering vo0r 160 euro had afgesloten met 1 bijzondere voorwaarde. Namelijk dat bij niet binnenkomen USA wegens visum-annulering o.i.d. hij zijn geld terug kreeg. Weet iemand hier iets meer over. Krijg hem niet gevonden!! Heb MisterCrazy ook al een mail gestuurd.
3. Kom ik uberhaupt wel binnen met bovengenoemde zaken op me strafblad? Ik had ergens gelezen dat je je strafblad kon opvragen. Iemand ervaring ermee?
4. Het is toch haast onmogelijk dat ze een directe verbinding hebben met Nederland en inzage hebben in alle gegevens van de toeristen. Ze doen zoals SkyDriver al eerder zei een beroep op je eerlijkheid. Als je Ja invul bij 1 van de zaken moet je automatisch een visum bij hebben. Alleen wil ik 100% zekerheid, en geen 99%. Het zijn duizenden euro's die ik op het spel zet. Dus waarschijnlijk zal ik het toch, hoe tenenkrommend ook, via de visumwijze doen. Wat vinden jullie?
Mvg,
Thomas
Vooral na deze post; 10 dagen vakantie, nu al stress http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=30130
Ik heb zelf nog nooit in de gevangenis gezeten, maar wel 2 x schikking aangeboden gekregen voor fraude. Geresulteerd in fikse boete + taakstraf. Ook heb ik eens iemand bij zijn nekvel gegrepen die het leuk vond om mijn zusje te bedreigen en slaan. Deze deed toen, omgekeerde wereld, aangifte tegen mij, waardoor ik door een team agenten van mijn bed werd gelicht. Ik zal dan wel wat aantekeningen hebben staan op mijn "strafblad". Is allemaal net niet 4 jaar geleden. Ik ga het wel opvragen allemaal.
Maar zoals je in mijn reisplanning hier http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 76#p732276
kan lezen wordt mijn tripje best prijzig. Ik heb dus geen zin om nog eens 128 euro te gaan betalen voor een visum + vertaalkosten voor een tolk van mijn strafblad. En ook nog eens minimaal 1 dag vrij nemen. Misschien wel meer, wie weet, na alle rompslomp die ik hier heb gelezen. En daarbij weet ik zeker!! dat ik nooit langer dan 90 dagen zal blijven in USA. Vorig jaar een huis gekocht, meisje van me dromen heb ik al dus mijn toekomst ligt hier. Dus vandaar mijn onderstaande vragen. Ik hoop van harte dat iemand me daarmee kan helpen want ik kan het maar niet vinden;
1. Stel ik reis via Esta naar Usa voor 3 weken vakantie, vul alles NEE in en kijk hartstikke lief naar de douanebeambte. Helaas pindakaas, wegens onverklaarbare wijze kom ik er niet in. Wat dan? Word ik linea recta terug gestuurd met het eerste vliegtuig? Of kan ik voor Plan B gaan en via mexico, Canado of Bahama's over land gaan en hoef ik die ^%$@!! ESTA niet in te vullen. Gaat dit lukken?
2. Ik las dat MisterCrazy van deze post http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=30130 een annuleringsverzekering vo0r 160 euro had afgesloten met 1 bijzondere voorwaarde. Namelijk dat bij niet binnenkomen USA wegens visum-annulering o.i.d. hij zijn geld terug kreeg. Weet iemand hier iets meer over. Krijg hem niet gevonden!! Heb MisterCrazy ook al een mail gestuurd.
3. Kom ik uberhaupt wel binnen met bovengenoemde zaken op me strafblad? Ik had ergens gelezen dat je je strafblad kon opvragen. Iemand ervaring ermee?
4. Het is toch haast onmogelijk dat ze een directe verbinding hebben met Nederland en inzage hebben in alle gegevens van de toeristen. Ze doen zoals SkyDriver al eerder zei een beroep op je eerlijkheid. Als je Ja invul bij 1 van de zaken moet je automatisch een visum bij hebben. Alleen wil ik 100% zekerheid, en geen 99%. Het zijn duizenden euro's die ik op het spel zet. Dus waarschijnlijk zal ik het toch, hoe tenenkrommend ook, via de visumwijze doen. Wat vinden jullie?
Mvg,
Thomas
Laatst gewijzigd door ThomasOrlando op 27 jun 2012, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Aangaande vraag 1, dan kan je direct terug naar NL. Over land proberen binnen te komen werkt dan niet.
Doch ik heb wel een opmerking. Je praat over tweemaal een schikking aangeboden hebben gekregen wegens fraude. En in jouw voorstel noem je jezelf Thomas en nu ineens sluit je af met Anton. Sorry, maar dan beginnen bij mij de red flags alweer te wapperen.
Hoe het verder zit met een strafblad weet ik helaas niet.
Doch ik heb wel een opmerking. Je praat over tweemaal een schikking aangeboden hebben gekregen wegens fraude. En in jouw voorstel noem je jezelf Thomas en nu ineens sluit je af met Anton. Sorry, maar dan beginnen bij mij de red flags alweer te wapperen.
Hoe het verder zit met een strafblad weet ik helaas niet.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoe wil je trouwens via de Bahama's over land de USA binnenkomen?
Ze zeggen dat de US Immigrations in hun computer geen inzage hebben in buitenlandse strafbladen. Dus zeggen ze ook dat het invullen van nee op de strafbladvraag geen gevolgen heeft. Maar het blijft wel illegaal om nee in te vullen terwijl het eigenlijk ja is. Bedenk wel dat die ambtenaar van de US Immigrations beslist of jij de VS in komt of niet. Een goedgekeurde ESTA of visum is dus geen garantie om het land binnen te komen.
-
- Amerika-newbie
Landen op de Bahama's, dan via schip naar USA.DVDGuy schreef:Hoe wil je trouwens via de Bahama's over land de USA binnenkomen?
Lukt dat zonder Esta?
Mvg,
Thomas
- DVDGuy
- Amerika-expert
.................. dat is dus niet via landThomasOrlando schreef:Landen op de Bahama's, dan via schip naar USA.DVDGuy schreef:Hoe wil je trouwens via de Bahama's over land de USA binnenkomen?
Lukt dat zonder Esta?
Mvg,
Thomas

- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb een tijdje geleden voor ons beide een nieuwe Esta aangevraagd omdat onze vorige verloopt tijdens onze komende zomerreis en we beide ook nieuwe paspoorten hebben .Nu zie ik daarnet dat ik voor ons beide een email heb ontvangen dat onze Esta binnen de 30 dagen verloopt .
Is dit een normale gang van zaken dat je bij verlopen van je Esta verwittigd wordt ? En waarom zie zij dan niet dat er een nieuwe aangevraagd is ?
Gr,
Is dit een normale gang van zaken dat je bij verlopen van je Esta verwittigd wordt ? En waarom zie zij dan niet dat er een nieuwe aangevraagd is ?
Gr,
- DVDGuy
- Amerika-expert
ESTA werkt op nummer i.c.m. paspoortnummer en niey op naam o.i.d.; men kan dus nimmer een signaal krijgen als je een nieuwe ESTA hebt aangevraagd, want het nummer is uniek en de combinatie met je (nieuwe) paspoortnummer ook.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Omdat je nieuwe paspoorten hebt zien ze niet dat er een nieuwe aangevraagd is. Het is normaal dat er een mail gestuurd wordt dat de Esta verloopt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19796 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties