Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Piepelot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Piepelot »

deebee7 schreef:
10 feb 2022, 10:19
Bij mij staat er naast die booking code 'payment details' en dan eronder 'credit card'. Bij jou staat er dus niets.
:thumbup:
Harry schreef:
10 feb 2022, 10:25
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de “limiet” voor de goedkoopste tickets bereikt is, ik weet niet om hoeveel tickets het gaat, maar ik bedoel dat je de eerste 2 tickets voor de laagste prijs krijgt en dat de volgende 2 tickets in een andere prijs categorie vallen. Ik boek zelf altijd maar 2 tickets en heb het nog nooit meegemaakt, maar uit een reactie hierboven boekte ook iemand 4 tickets waarbij dit ook gebeurde.
Dat is inderdaad een plausibele verklaring. Maar vind het toch nogal misleidend... Bij andere vliegmaatschappijen zie je meestal van die schreeuwerige zinnetjes als "laatste 8 tickets aan dit tarief" of iets dergelijks...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zou kunnen dat op het moment dat jij boekt iemand anders ook datzelfde tarief aan het boeken is.
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Even een vraag aan de experts hier: ik heb 2 vluchten in het verschiet. 1 van American Airlines (had ik nog voucher van staan) Düsseldorf-Madrid-Miami (uitgevoerd door Iberia) .
En 1 via KLM ZWE(Antwerpen Centraal)-Amsterdam-Atlanta.
Bij beide staan er ondertussen hele kleine vluchtwijzigingen in mijn boeking. Bij American snap ik eerlijk gezegd het verschil niet (wellicht iets samengevoegd maar tijdens zijn exact gelijk als voorheen) maar staat er wel dat je vlucht gewijzigd is en dat ik de nieuwe vlucht moet accepteren of kostenloos een andere vlucht mag kiezen (helaas lukt dat niet via de website/app).
Bij KLM betreft het een wijziging van 5 min. Is het verstandig de wijzigingen gewoon te accepteren of is dit juist het moment om om te boeken (als dat gratis is)? Het is mij niet geheel duidelijk of ik bijvoorbeeld zomaar ZWE-AMS-ATL kan laten omzetten door bijvoorbeeld ZWE (Antwerpen) te laten schieten (dan wordt het een directe vlucht). Lijkt me persoonlijk een beetje vreemd dat het zou kunnen, maar als het kan is het uiteraard mooi meegenomen.
Voor de vlucht Düsseldorf-Madrid-Miami is het vanwege de recente aanpassing (geen testverplichting meer nodig) van het UK wellicht weer een optie om via London te reizen bijvoorbeeld.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

AA weet ik niet, KLM wel: Even bellen en proberen. Ik had recent een wijziging en ze wilden ZWE-AMS er zo voor me afhalen, alleen wilde ik dat niet.
Geen garanties ;)
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Bedankt @harryh. Ik zal even goed moeten nadenken over mijn verhaal want die 5 minuten doen natuurlijk niets op het geheel en ik wil alsnog diezelfde AMS-ATL vlucht. Als ik het voor mijzelf al niet overtuigend krijg, lijkt het me een long shot. Maar..
. No guts... 8)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In mijn zondagmiddag kijken naar vlegtickets voor mijn apriltripje kwam ik bij de KLM vertrrekplek Antwerpen Centraal Station uit ....
@harryh heeft hier ZWE al genoemd....
Mijn trip Ams-Las/ Lax - Ams is via ZWE Eur. 300.- goedkoper

Promotarief

Ga gauw kijken wat het voor jouw ticketprijs betekent....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Piepelot
Amerika-ontdekker

Bericht door Piepelot »

Update van mijn ticket-debacle van deze week, @harryh had gelijk, de tickets zijn geruisloos uit mijn KLM-account verdwenen :thumbup:

En @bedeve helaas is het ZWE-truukje 150 euro duurder voor mijn multicity-trip deze zomer :sadcry:
Sinds begin februari zijn in mijn geval de tickets enkele honderden euro's duurder geworden op het totaal. Ik begin er ambetant van te worden, die prijs zakt niet meer, maar stijgt enkel maar naar mijn gevoel...

P.S. Iemand ervaring met de cadeaukaart-actie van Airfrance ? Vanaf aankoop van 150 euro, krijg je 20 euro extra, dus 170.
Even de (enkel Franstalige) voorwaarden gecheckt en is enkel op naam van een volwassene over te dragen, met een maximum van 2 cadeaukaarten per volwassene, of 3 cadeaukaarten op je volledige boeking.
Actie is geldig tot en met morgen
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Mooi dat het gelukt is @Piepelot , niet geschoten... :thumbup:

KLM CS heeft een hoop geleerd van hun starre houding in 2020 (en alle juridische trajecten incl. die van mij haha).
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jantine1993 »

Goedenavond,

Ik wil graag vliegtickets boeken voor een reis naar Hawaii in september. De enige beschikbare vliegtickets met acceptabele tijden zijn te boeken via Delta. Gezien de onzekerheid met COVID wil ik graag tickets boeken die ik kan annuleren. Nu kan je via Delta refundable tickets boeken. Heeft hier iemand ervaring mee? Krijg je ook echt je geld terug als je de reis annuleert of krijg je een voucher?

Zou je in theorie ook refundable tickets kunnen boeken en deze annuleren als je tickets tegenkomt met een lagere prijs?

Gr. Jantine
Gast

Bericht door Gast »

Wat zeggen de voorwaarden? Wanneer is de ticket refundable?
Pas dan kun je zelf beslissen of je daarmee rekening houdt als je annuleert om te hernoemen bij een goedkoper tarief.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Bij Delta krijg je e-credits, dus soort van voucher. Voor zover ik weet zijn er voor reizen in september geen maatschappijen waar je kosteloos kunt annuleren en je geld terug krijgt (behalve uiteraard bij duurdere ticket klasses, of als de reis aanzienlijk aangepast wordt door de maatschappij)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Ik heb KLM aan de lijn gehad straks en de dame zei dat er wat aan zit te komen qua verlenging met voucher voor reizen na 1 juli, geen terugbetaling maar voucher..........nu is het nog alleen te wijzigen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Gast

Bericht door Gast »

De US staat sinds vandaag op groen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Nu de testverplichting er nog van af voor de terugreis en het wordt weer leuk :thumbup:
Piepelot
Amerika-ontdekker

Bericht door Piepelot »

pumi1000 schreef:
15 feb 2022, 22:08
Ik heb KLM aan de lijn gehad straks en de dame zei dat er wat aan zit te komen qua verlenging met voucher voor reizen na 1 juli, geen terugbetaling maar voucher..........nu is het nog alleen te wijzigen.
In dat geval vraag ik me af of het beter is om te boeken in februari dan wel in maart :?:
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

peterz84 schreef:
16 feb 2022, 09:58
Nu de testverplichting er nog van af voor de terugreis en het wordt weer leuk :thumbup:
En nu nog de mondkapjes plicht voor kinderen vanaf 2 🥴
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Is dat vanaf 2 jaar joh.... onze dochter is bij onze volgende trip 1,5. Ik zie haar nog echt niet een mondkapje opdoen/houden (ook niet een half jaar later). :shock:
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Ja echt balen. Ik ben bang dat we moeten annuleren :(
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@Piepelot
Afwachten wat het wordt, maar zal wel verlengd worden met voorwaarden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

robinthart schreef:
16 feb 2022, 16:26
Ja echt balen. Ik ben bang dat we moeten annuleren :(
Annuleren vanwege de mondkapjesplicht? Mijn kinderen hebben er totaal geen moeite mee gehad, het is een lage prijs die ze betalen voor zo’n mooie reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer