Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Heb ook mijn reservering geannuleerd en opnieuw geplaatst met code F982700 voor 20 euro meer.
Is die flying blue code overigens wel vrij te gebruiken??
Ik vlieg zelf met United Airlines namelijk en zonder code is het zo'n 380 euro.
Edit: weer geannuleerd en nu gewoon geboekt zonder een code!
Is die flying blue code overigens wel vrij te gebruiken??
Ik vlieg zelf met United Airlines namelijk en zonder code is het zo'n 380 euro.
Edit: weer geannuleerd en nu gewoon geboekt zonder een code!
Laatst gewijzigd door Resetovic op 02 apr 2022, 16:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Wat een productieve dag en hoe leuk dat we elkaar allemaal helpen
Zojuist even een British Airways account aangemaakt. Prachtige digitale kaart als bewijs en meteen weer 38 euries bespaard tov Flying Blue. En de spaarpunten natuurlijk wel naar Flying Blue.
@habbekuk
Bij de nieuwe boeking zie ik trouwens dat je bij extra's gratis een extra rijder kunt toevoegen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij elke boeking zo is want mijn boeking begint immers in Californie en daar is een echtgenoot/partner altijd gratis.

Zojuist even een British Airways account aangemaakt. Prachtige digitale kaart als bewijs en meteen weer 38 euries bespaard tov Flying Blue. En de spaarpunten natuurlijk wel naar Flying Blue.
@habbekuk
Bij de nieuwe boeking zie ik trouwens dat je bij extra's gratis een extra rijder kunt toevoegen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij elke boeking zo is want mijn boeking begint immers in Californie en daar is een echtgenoot/partner altijd gratis.
@Marix1963 via Avis.dk
@Meisje22
Ik kom op een huur van 286 euro en voor de extra bestuurder 58.
Ga naar avis.is. Scroll naar beneden en stel je taal in op Engels. Voer je plaats en data/tijden in.
Klik Avis world wide discount in en vul in: N744100
Je ziet dan een midsize suv voor isk 46386,00. Als je op specs in het plaatje klikt zie je wat allemaal is inbegrepen.
Kies je auto. Ga naar de volgende blz en daar kun je voor isk 8294,65 een extra bestuurder regelen. En klaar ben je.
De code N744100 is van British Airways. Als je later een account aanmaakt bij BA ben je automatisch blue member. Je kunt ook een digitale card uitprinten of downloaden als je eventueel later moet aantonen dat je terecht gebruik hebt gemaakt van de code.
Ik kom op een huur van 286 euro en voor de extra bestuurder 58.
Ga naar avis.is. Scroll naar beneden en stel je taal in op Engels. Voer je plaats en data/tijden in.
Je ziet dan een midsize suv voor isk 46386,00. Als je op specs in het plaatje klikt zie je wat allemaal is inbegrepen.
Kies je auto. Ga naar de volgende blz en daar kun je voor isk 8294,65 een extra bestuurder regelen. En klaar ben je.
De code N744100 is van British Airways. Als je later een account aanmaakt bij BA ben je automatisch blue member. Je kunt ook een digitale card uitprinten of downloaden als je eventueel later moet aantonen dat je terecht gebruik hebt gemaakt van de code.
@Marix1963
Of op avis.is. Het voordeel van die site is dat je als je naar beneden scrollt de taal kunt instellen op Engels.
Voor mij was de avis.is ook minimaal voordeliger dan avis.dk. Maar bij andere leden is dat weer net andersom.
Of op avis.is. Het voordeel van die site is dat je als je naar beneden scrollt de taal kunt instellen op Engels.
Voor mij was de avis.is ook minimaal voordeliger dan avis.dk. Maar bij andere leden is dat weer net andersom.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Avis.dk:

Ik vindt het prima zo 
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Gaat iedereen nu weer annuleren en opnieuw boeken met de BA code?
Het is toch al door verschillende forummers uitgezocht via oa chatcontact met Avis USA, dat code D486602 vrij gebruikt kan worden.
Zie ook het topic Avis preferred.
Het is toch al door verschillende forummers uitgezocht via oa chatcontact met Avis USA, dat code D486602 vrij gebruikt kan worden.
Zie ook het topic Avis preferred.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Beste allemaal,
Laat ik eerst eens iedereen bedanken voor de geplaatste info mbt het huren van een auto.
Zelf ben ik dan ook gaan spitten maar kom er gewoon niet echt uit. Ik heb diverse codes en websites bezocht maar....blij word ik er niet van
Misschien ligt het ook wel aan onze reisdata en plaats van bestemming (luchthaven)
Als iemand misschien tussendoor eens tijd heeft en ons verder zou kunnen helpen
Wellicht een link plaatsen met een auto die gebaseerd is op onze reisdata.
Ik zou jullie heel dankbaar zijn.
Wij arriveren in Atlanta op 23 Juli rond 12.15 uur - Vertekken dan op 9 augustus rond 14.15 uur.
Groetjes en alvast voor een ieder een super vakantie in the US of A
Laat ik eerst eens iedereen bedanken voor de geplaatste info mbt het huren van een auto.
Zelf ben ik dan ook gaan spitten maar kom er gewoon niet echt uit. Ik heb diverse codes en websites bezocht maar....blij word ik er niet van

Misschien ligt het ook wel aan onze reisdata en plaats van bestemming (luchthaven)
Als iemand misschien tussendoor eens tijd heeft en ons verder zou kunnen helpen

Ik zou jullie heel dankbaar zijn.
Wij arriveren in Atlanta op 23 Juli rond 12.15 uur - Vertekken dan op 9 augustus rond 14.15 uur.
Groetjes en alvast voor een ieder een super vakantie in the US of A
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bij mij is het eerder een principe kwestie...Ik denk dat de kans op problemen met de D486602 code klein is. Maar zoals in het Avis topic besproken werd, bestaat de kans dat het geweigerd wordt. Ik huur in Vegas komende reis, dezelfde locatie als in de Avis topic. En dat maak ik liever niet mee. Je kent ook de exacte voorwaarde van code D486602 niet. Bij de BA code weet je vrijwel zeker dat er geen probleem is en de prijs is mijn situatie toch hetzelfde.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk dat een ieder moet boeken met de code waar hij of zij zich prettig bij voelt. Om alles uit te sluiten boek ik liever niet met code D486602. Grote kans dat er niets aan de hand is en dat het voorbeeld in het Avis Preffered topic een incident was (zeker gezien het antwoord van een Avis mdw later in het topic). Voor mij voelt het echter niet goed dus daarom kies ik liever een andere code waarbij ik zeker ben dat ik volgens de regels speel. Ik heb de keuze uit de BA blue code omdat ik daar member ben en zou ook de Flying Blue code kunnen gebruiken omdat ik ook daar member ben. Met code D486602 heb ik niks.
Dus..., daarom heb ik ook weer opnieuw geboekt maar nu met de BA Blue code N744100.

Nu weer dezelfde prijs als bij code N486602 én zichtbaar in de app! Wat bovendien ook mooi is, als ik de reservering op de .com-site oproep en dan bij 'RATE & BENEFIT INFORMATION' kijk, dan is mijn Wizardnummer (=klantnummer) zichtbaar (zij het deels afgeschermd). En omdat aan mijn Wizard nr. weer de Avis President's Circle gekoppeld zit, hoop ik dat dat op SFO nog wat voordeel oplevert.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 02 apr 2022, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
@Marix1963
Jouw prijs zal wat hoger zijn ivm hoogseizoen. Ik gebruik avis.is omdat je de taal daar kunt instellen. Je kunt op onderstaande manier ook op avis.dk kijken of je daar een betere prijs scoort.
Je ziet dan een midsize suv voor isk 177249,00. Als je op specs in het plaatje klikt zie je wat allemaal is inbegrepen.
Kies je auto. Ga naar de volgende blz en daar kun je een extra bestuurder regelen. En klaar ben je.
Jouw prijs zal wat hoger zijn ivm hoogseizoen. Ik gebruik avis.is omdat je de taal daar kunt instellen. Je kunt op onderstaande manier ook op avis.dk kijken of je daar een betere prijs scoort.
Je ziet dan een midsize suv voor isk 177249,00. Als je op specs in het plaatje klikt zie je wat allemaal is inbegrepen.
Kies je auto. Ga naar de volgende blz en daar kun je een extra bestuurder regelen. En klaar ben je.
@Coyote en de rest.
Nog wel een vraag, ik heb nu betaald just in case voor 100% zekerheid, maar er komt verder toch niks bij in mijn geval wanneer ik de auto ophaal in San Francisco?
En mocht er geen gelijkwaardige auto meer zijn dan krijg men toch een klasse hoger.....
Bij avis.com staat er,
Estimated Total (DKK)DKK4,858.91
Amount Prepaid (DKR)2,842.20
Wat voor betekenis heeft estimate....
Overigens was ook mijn allereerste boeking niet allemaal accepted en mijn 3e is zoals hieronder.
Protections & Coverages
Cover The Car (LDW) Accepted
Cover Myself (PAI) Accepted
Cover My Belongings (PEP) Accepted
Third Party Liability Accepted
Bij de bevestiging van Avis.nl staat,
Hartelijk dank voor uw aankoop van een prepaidvoucher en voor het feit dat u voor Avis hebt gekozen. U kunt de voucher overhandigen op de afgesproken verhuurlocatie en hem gebruiken voor het betalen van de gehele huurprijs of een deel daarvan.
En als ik het zo lees, komt er bij afhalen nog een bedrag bij....?
Nog wel een vraag, ik heb nu betaald just in case voor 100% zekerheid, maar er komt verder toch niks bij in mijn geval wanneer ik de auto ophaal in San Francisco?
En mocht er geen gelijkwaardige auto meer zijn dan krijg men toch een klasse hoger.....
Bij avis.com staat er,
Estimated Total (DKK)DKK4,858.91
Amount Prepaid (DKR)2,842.20
Wat voor betekenis heeft estimate....
Overigens was ook mijn allereerste boeking niet allemaal accepted en mijn 3e is zoals hieronder.
Protections & Coverages
Cover The Car (LDW) Accepted
Cover Myself (PAI) Accepted
Cover My Belongings (PEP) Accepted
Third Party Liability Accepted
Bij de bevestiging van Avis.nl staat,
Hartelijk dank voor uw aankoop van een prepaidvoucher en voor het feit dat u voor Avis hebt gekozen. U kunt de voucher overhandigen op de afgesproken verhuurlocatie en hem gebruiken voor het betalen van de gehele huurprijs of een deel daarvan.
En als ik het zo lees, komt er bij afhalen nog een bedrag bij....?
Laatst gewijzigd door Resetovic op 02 apr 2022, 17:25, 5 keer totaal gewijzigd.
Dank je wel
Maakt het nog iets uit dat wij daadwerkelijk niet BA vliegen maar met KLM (uitgevoerd door Delta) ?

Maakt het nog iets uit dat wij daadwerkelijk niet BA vliegen maar met KLM (uitgevoerd door Delta) ?
Trom schreef: ↑02 apr 2022, 16:44@Marix1963
Dank je wel

Lijkt me niet. Nergens staat dat je ook van die maatschappij gebruik kan maken. Ik zorg er persoonlijk wel voor dat ik een download van the BA card heb. De spaarpunten van de autohuur laat ik ook gewoon bijschrijven bij FlyingBlue
@Coyote
Maar het berichtje van @MartijnVP van 31/3 geeft hoop:
Dat hoop ik ook. Alleen die was bij mijn vorige boeking via avis.be ook zichtbaar en toch bleef er "preferred" in mijn .com profiel staan en mailjes en chats daarover gaven aan dat het niet zichtbaar was.Wat bovendien ook mooi is, als ik de reservering op de .com-site oproep en dan bij 'RATE & BENEFIT INFORMATION' kijk, dan is mijn Wizardnummer (=klantnummer) zichtbaar (zij het deels afgeschermd). En omdat aan mijn Wizard nr. weer de Avis President's Circle gekoppeld zit, hoop ik dat dat op SFO nog wat voordeel oplevert.
Maar het berichtje van @MartijnVP van 31/3 geeft hoop:
Bovendien schijnt er in LAX een preferred line te zijn en die zou bij het inchecken sneller moeten zijn.Vandaag de auto, opgehaald bij Avis op Las Vegas airport. Was maar gewoon in de rij gaan staan, was de eerste keer via Avis. Werd gelijk vermeld, aangezien ik president circle ben dat ik naar het loket bij de auto's moest melden. President circle is dus wel gelijk herkend. Nissan Armada platnium meegekregen, dus volgens heb ik wel een update gekregen, zoals aangeven bij de balie. Voor 16 dagen 930 Euro betaald, dus met de huidige prijzen volgens mij een aardige deal. Over de gebruikte code, dus niks gehoord.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
PAI en PEP zit er normaal niet bij. Misschien moet je die dan nog extra betalen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dit is hoe ik het zie:
Als je een account maakt bij Avis ben je automatisch een preferred member. Dit staat los van je 'status'. Als je dan op een EU Avis website boekt voor de VS kunnen ze volgens mij niet je status zien, maar omdat je via Avis boekt en je een account hebt ben je wel preferred (member). Je mag naar de preferred line die op de meeste grote luchthavens aanwezig is. Ze zullen je status mogelijks wel respecteren, maar miss moet je dan je kaart wel laten zien. (of je digitale account)
En in principe gewoon doorlopen naar de wagen als je al de eerste keer langs de balie bent geweest. Alleen lees ik de laatste tijd veel negatieve reviews over wagens die niet klaarstonden voor preferred members waardoor ze alsnog langs de preferred balie moesten.
Als je een account maakt bij Avis ben je automatisch een preferred member. Dit staat los van je 'status'. Als je dan op een EU Avis website boekt voor de VS kunnen ze volgens mij niet je status zien, maar omdat je via Avis boekt en je een account hebt ben je wel preferred (member). Je mag naar de preferred line die op de meeste grote luchthavens aanwezig is. Ze zullen je status mogelijks wel respecteren, maar miss moet je dan je kaart wel laten zien. (of je digitale account)
En in principe gewoon doorlopen naar de wagen als je al de eerste keer langs de balie bent geweest. Alleen lees ik de laatste tijd veel negatieve reviews over wagens die niet klaarstonden voor preferred members waardoor ze alsnog langs de preferred balie moesten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20057 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties