Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
LordDraco
Amerika-ontdekker

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door LordDraco »

Ko-Mar schreef:Stond er op de treintickets een datum?
Jazeker!
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

MattRob schreef:Geen idee of dat gaat lukken, maar wij gaan het ook op diezelfde manier proberen (28 april), alleen dan vanaf Antwerpen :wink:
Ik ben benieuwd! Misschien dat je je ervaring hier kan posten? Veel plezier en succes iig vast! :thumbup:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
maltje
Amerika-ontdekker

Bericht door maltje »

Boeken jullie die tickets dan via connexion ofzo,of rechtstreeks via KLM?
Wij rijden gratis met de trein,en hebben geen "echte" tickets nodig,zou dit een probleem zijn?
mvg
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

je kan de tickets via klm.be en zowat elke belgische en nederlandse bookingsite boeken (en sommige buitenlandse sites).

Het doet er niet toe of je gratis met de trein reist. Het Treinstaion is eigenlijk je 'vertrekluchthaven' en je zal er zowiezo langsmoeten om je tickets te gaan halen. Je kan wel boeken dat bv amsterdam je startluchthaven is en zelf gratis met de trein naar Ams reizen, maar dan zullen in vele gevallen je vliegtickets een stuk duurder zijn (hoe vreemd dit ook klinkt...).
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

georgesken schreef:je kan de tickets via klm.be en zowat elke belgische en nederlandse bookingsite boeken (en sommige buitenlandse sites).

Het doet er niet toe of je gratis met de trein reist. Het Treinstaion is eigenlijk je 'vertrekluchthaven' en je zal er zowiezo langsmoeten om je tickets te gaan halen. Je kan wel boeken dat bv amsterdam je startluchthaven is en zelf gratis met de trein naar Ams reizen, maar dan zullen in vele gevallen je vliegtickets een stuk duurder zijn (hoe vreemd dit ook klinkt...).
Niet alleen langsmoeten!!!! je moet ook werkelijk op deze datum de treinreis maken en dit zo nodig op Schiphol kunnen bewijzen middels een op deze datum afgestempeld treinticket, anders wordt het op schiphol gezien als NO SHOW. en mag je hier niet verder reizen. Zie het maar als een ticket kopen af b.v. Dusseldorf via Schiphol. Je zou dan ook kunnen denken Ik boek dit goedkope ticket af Dusseldorf, maar ik woon in Utrecht en ik stap wel op in Amsterdam. Deze vogel gaat niet op. Je MOET in Dusseldorf de vlucht nemen naar Schiphol. Zo zijn de regels. Als je toch het risico wilt nemen om het anders te doen en de reis eindigd al op Schiphol, jammer dan eigen schuld ............
Solidslayer
Amerika-newbie

Bericht door Solidslayer »

Mijn reisschema ziet er als volgt uit:

vr 01/06 07:00 - 08:52 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 01/06 11:05 - 14:45 Amsterdam (AMS) - Atlanta (ATL)
vr 01/06 16:20 - 18:45 Atlanta (ATL) - New York (EWR)

za 09/06 22:55 - 12:10 New York (JFK) - Amsterdam (AMS)
zo 10/06 14:07 - 16:01 Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE

Het traject van antwerpen - schiphol doe ik sowieso omdat ik niet ver van Antwerpen vandaan woon.
Nu is de vraag, is 2 uur en 13 minuten genoeg tijd om de vlucht met gemak te halen?
Moet ik aan een bali inchecken of kan dat ook aan zo'n zuil op schiphol? aangezien er aangegeven word dat je moet kunnen
aantonen dat je de treinreis gemaakt heb dmv stempel.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Voor ons zijn de prijzen ook heel aantrekkelijk, maar ik vraag me af (vast niemand die dat weet maar toch :lol: )
Stel dat ik alleen de tickets ga halen voor ons hele gezien. Kids liggen nl in Antwerpen in het hotel al te slapen en kunnen niet alleen gelaten worden.
Ik heb wel paspoorten etc bij mij. Zou dat werken? Of moet iedereen aanwezig zijn bij het ophalen van de tickets?
Anders wordt het zo'n gesleep met de kids.

Iemand een idee over??
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Solidslayer schreef:Mijn reisschema ziet er als volgt uit:

vr 01/06 07:00 - 08:52 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
vr 01/06 11:05 - 14:45 Amsterdam (AMS) - Atlanta (ATL)
vr 01/06 16:20 - 18:45 Atlanta (ATL) - New York (EWR)

za 09/06 22:55 - 12:10 New York (JFK) - Amsterdam (AMS)
zo 10/06 14:07 - 16:01 Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE

Het traject van antwerpen - schiphol doe ik sowieso omdat ik niet ver van Antwerpen vandaan woon.
Nu is de vraag, is 2 uur en 13 minuten genoeg tijd om de vlucht met gemak te halen?
Moet ik aan een bali inchecken of kan dat ook aan zo'n zuil op schiphol? aangezien er aangegeven word dat je moet kunnen
aantonen dat je de treinreis gemaakt heb dmv stempel.
Tijd genoeg en je kan (moet zelfs) inchecken aan een zuil. Van zodra je je tickets ophaalt in Antwerpen weet KLM dat je komt. Wij hebben onze afgestempelde tickets iig niet moeten laten zien.
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

dimple schreef:Voor ons zijn de prijzen ook heel aantrekkelijk, maar ik vraag me af (vast niemand die dat weet maar toch :lol: )
Stel dat ik alleen de tickets ga halen voor ons hele gezien. Kids liggen nl in Antwerpen in het hotel al te slapen en kunnen niet alleen gelaten worden.
Ik heb wel paspoorten etc bij mij. Zou dat werken? Of moet iedereen aanwezig zijn bij het ophalen van de tickets?
Anders wordt het zo'n gesleep met de kids.

Iemand een idee over??
Ik ben de tickets alleen gaan ophalen (voor 3 personen). Had enkel de reserveringen van Connections bij. Ik heb geen paspoort moeten laten zien... ik had iig de paspoorten van de anderen niet bij.
Solidslayer
Amerika-newbie

LordDraco schreef:
Solidslayer schreef:Mijn reisschema ziet er als volgt uit:

Tijd genoeg en je kan (moet zelfs) inchecken aan een zuil. Van zodra je je tickets ophaalt in Antwerpen weet KLM dat je komt. Wij hebben onze afgestempelde tickets iig niet moeten laten zien.
Ok, want ik lees op pagina 9 uit dit topic dat er een block op zit omdat je dus naar de service bali moet en je afgestempelde treinticket moet laten zien.. is dit dan onlangs veranderd?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

LordDraco, bedankt!
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Solidslayer schreef:Ok, want ik lees op pagina 9 uit dit topic dat er een block op zit omdat je dus naar de service bali moet en je afgestempelde treinticket moet laten zien.. is dit dan onlangs veranderd?
Ja, ik denk dat die info verouderd is... Maar ik zou het nog steeds niet riskeren om zonder afgestempelde trein tickets aan te komen, je weet nooit of ze één of andere controle zouden doen...
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Ik ga zelf mn tickets een dag van tevoren ophalen in Brussel en reis de volgende dag van Rotterdam naar Schiphol. In die trein laat ik de tickets ook stempelen, je weet maar nooit :oops: Ik zou het risico in ieder geval absoluut niet nemen om met niet-gestempelde tickets op Schiphol aan te komen..
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Solidslayer
Amerika-newbie

Ik ga ze zeer zeker laten afstempelen, waar ik op doelde is het inchecken, zodat ik niet bijvoorbeeld voor niks aan zo'n zuil sta te wachten en daarna als nog naar een bali moet. Afhalen ook een dag van te voren.

Denk dat ik ook elders een trein neem om wat eerder aan te komen op schiphol aangezien in ze in antwerpen niet vroeger dan 7u vertrekken en wij om 11.05 vliegen.
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Quiksilver schreef:Ik ga zelf mn tickets een dag van tevoren ophalen in Brussel en reis de volgende dag van Rotterdam naar Schiphol. In die trein laat ik de tickets ook stempelen, je weet maar nooit :oops: Ik zou het risico in ieder geval absoluut niet nemen om met niet-gestempelde tickets op Schiphol aan te komen..
Ik ben ook van plan om het zo te doen, maar dan vanaf Antwerpen ipv Brussel. Dus 24 uur van tevoren naar Antwerpen, dan naar Rotterdam en de volgende dag de aangegeven trein nemen (maar dan vanaf de Rotterdam ipv Antwerpen).

Overigens woon ik vlakbij Schiphol, ik wil best proberen om 24 uur van tevoren in te checken bij een incheckzuil? (en mocht dat niet lukken daarna naar Antwerpen te gaan) Of denken jullie dat dit gevolgen kan hebben, omdat ik dan al heb geprobeerd in te checken? Want dat is me het absoluut niet waard namelijk haha.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik heb ook wel eens geprobeerd om via een zuil op Schiphol in te loggen met een ticket vanaf Antwerpen en dat ging echt niet. Was in 2010. Volgende dag dus toch naar Antwerpen. Proberen om in te checken mag altijd en heb daar ook niets van vernomen.
Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Oke, dan vermoed ik dat dat gewoon nog hetzelfde is! En blijf ik bij m'n huidige idee.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Is het vliegen vanaf Antwerpen dan zoveel voordeliger dat je er een extra reis/omweg via Antwerpen voor over hebt?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja, het scheelt echt veel geld. In ons geval wel 300 euro per ticket (x4) dus dat is echt wel de moeite waard!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

jolanxyz schreef:Is het vliegen vanaf Antwerpen dan zoveel voordeliger dat je er een extra reis/omweg via Antwerpen voor over hebt?
Bij mij scheelde het de helft: nu betaal ik €565 en anders was er niets onder €1150 te vinden.
Nu ga ik op zaterdag op en neer naar Antwerpen en vlieg zondag rechtstreeks op San Francisco.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer