Na alle posts over de goedkope tarieven van National ben ook ik hier nog maar eens ingedoken. Ik had al een reservering staan bij Alamo/Brits maar ben niet te beroerd om te zoeken naar een voordeligere aanbieding.
Na het lezen van alle reacties lijkt het bij National inderdaad zeer voordelig en heb ik ook maar een boeking gemaakt die een stuk voordeliger uitkomt. Toch lijkt het te mooi om waar te zijn, zeker als je kaal de auto huurt zonder additional drivers, inzittende verzekering of een tank benzine. Heb geen zin om met twee kinderen stennis te maken na een lange vlucht bij de Counter van National maar wil natuurlijk wel geld besparen.
Dus ook maar even zonder enige verwachting bij onze Duitse vrienden van USA Reisen gekeken en wat blijkt vanavond in mijn geval (SUV Ophalen in Denver, terug in LAX, totaal 23 dagen)? De prijs van Alamo bij USA Reisen is (blijft) vergelijkbaar met Alamo Brits, alleen de prijs bij Hertz is aanzienlijk gedaald. Ik betaalde ongeveer 1030 Euro bij Alamo/Brits en bij Hertz (Super inclusive PLUS) via USA Reisen op slechts 895 Euro (gelden geen drop off kosten). Dit tarief is in tegenstelling tot Alamo/Brits echter inclusief een tank benzine, inclusief Personeninzittende verzekering, een uitgebreidere dekking tot 1.7 mln en daarnaast glas en bodem e.d. gedekt en de mogelijkheid tot annulering 24 uur voor ophalen. Als ik deze opties (voorzover mogelijk) er bij de National aanbieding bij aanvink en daarnaast een extra additional driver er los bij neem (die er wel inzit bij USA Reisen) kom ik bij National uiteindelijk ook uit op circa 805 euro. Voor die 90 euro meer heb ik een uitgebreidere dekking en iets meer zekerheid dat ik zonder gedoe of verrassingen in de auto kan springen na aankomst, en daarmee een relaxt gevoel. Dus wellicht is dit ook voor anderen nog een alternatief die zich niet helemaal gemakkelijk voelen bij de National aanbieding...