Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Njit »

Je moet sowieso beide je rijbewijs laten zien.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
angelique100
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door angelique100 »

Laten zien van het rijbewijs voor alle bestuurders dat is bekend (dit staat ook steeds duidelijk omschreven) maar neem aan dat dit niet voldoende is om als 2de bestuurder te mogen rijden aangezien zij
dan geen verdere gegevens hebben zoals rijbewijs nummer verval datum ed, dus weet iemand hier misschien iets meer over?
Lijkt me vervelend om bij het uitrijden alsnog terug naar de balie te moeten of wanneer blijkt dat ik toch niet verzekerd zou zijn..
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Laten zien bij de balie :) Ze moeten volgens mij ook tekenen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Dan is je voordeel van dat 'Save Time' ook meteen weg? Of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Is het aangewezen om een internationaal rijbewijs aan te vragen of lukt het met een 'normaal' Belgisch rijbewijs ook overal en vlot?

Vind momenteel op Avis een prijs (betaal on-line op voorhand) van 762,00 EUR voor de periode 25/7 tem 14/8 (20 dagen) voor een Chrysler Town & Country. Vind dit een mooie prijs.. Wat denken jullie?

Zouden graag met 3 de auto besturen (allemaal ouder dan 25 jaar). Ik had hier al gelezen dat in Californië dit dan gratis zou moeten zijn. Op Avis kan je echter "Extra Bestuurder" (13,00 USD/dag) aanvinken. Kan ik dit dan gewoon negeren en daar ter plaatse de namen van de andere 2 bestuurders doorgeven? Of hoe werkt dit?
Laatst gewijzigd door mathnuyt op 19 jan 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
angelique100
Amerikafan

@division dat vermoeden heb ik nu dus wel. Opzich geen probleem het is tenslotte een extra service vind het vervelender als ik achteraf niet verzekerd zou zijn voor de 2de bestuurder. Op naar de balie dan maar..
Laatst gewijzigd door angelique100 op 19 jan 2015, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

mathnuyt schreef:Is het aangewezen om een internationaal rijbewijs aan te vragen of lukt het met een 'normaal' Belgisch rijbewijs ook overal en vlot?

Dat hoeft niet, geldverspilling, ik reis al 25 jaar naar amerika met mijn normale rijbewijs
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

eddepet71 schreef:
mathnuyt schreef:Is het aangewezen om een internationaal rijbewijs aan te vragen of lukt het met een 'normaal' Belgisch rijbewijs ook overal en vlot?

Dat hoeft niet, geldverspilling, ik reis al 25 jaar naar amerika met mijn normale rijbewijs
Voor het huren op zich is een internationaal rijbewijs misschien niet nodig, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat je verzekering moeilijk kan gaan doen als er iets gebeurt en je geen internationaal rijbewijs hebt. Maar dat verhaal gold voor Thailand, weet niet of dat in andere landen ook zo is.
angelique100
Amerikafan

Denk dat ik eruit ben stap 7 (van de 13) geeft je de mogelijkheid om een add driver op te geven, neem aan dat de rest vanzelf volgt zoniet loop ik wel even naar de balie...
Division
Amerikakenner

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 3 (veelgestelde vragen)

Bericht door Division »

Hinko schreef:
Hinko schreef: Nee, dit herken ik niet, bij beide stond bij mij 2500 euro. Misschien hebben ze het veranderd. Dit was september 2014.

Maar we treffen het, zaterdag sta ik in Las Vegas bij National op de stoep. Dus dan gaan we het zien.
Als ik internet heb zal ik eens kijken.
Even terugkomend.
Bij mij gaat dit niet ten koste van mijn bestedingsruimte.
Er is door National ongeveer 344 euro gereserveerd.
Zie screenshot
http://prntscr.com/5ripl1
In de app worden die reserveringen op je cc niet getoond, in de webversie wel. Gaat dus wel (tijdelijk) van je bestedingslimiet af, alleen zie je dat niet in de app.
Afbeelding
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Heb de vraag al eerder gesteld, maar iemand inmiddels ervaring met Sixt in de USA??

Wij zitten hier al een tijdje over te twijfelen, prijs is toch echt wel veel goedkoper dan aanbieders zoals Alamo of Budget.
De voorwaarde dat je alleen door aangrenzende staten mag rijden is voor ons geen probleem (ophalen in Arizona, rijden door Utah, Nevada en Californie)
Wat ons wel opviel was dat de prijs op sixt.com ruim $1000 hoger is dan wanneer je via sixt.nl zou boeken ( zelfde auto, zelfde periode en zelfde verzekeringen) navraag bij Sixt gedaan, zij geven aan dat dit komt omdat de .com site op de wereldwijde markt gefocust is... Ik blijf het toch een groot verschil vinden en vraag me af of er niet toch ergens een addertje onder gras schuilt...

Ik zou het dan ook fijn vinden als iemand mij kan vertellen een goede ervaring te hebben met Sixt in Amerika, op internet en dit forum vind ik niet zoveel namelijk (ook geen slechte ervaringen overigens... :wink: )
angelique100
Amerikafan

Ik heb zelf geen ervaring met Sixt en zie het hier eigenlijk niet heel vaak voorbij komen. Wanneer ikzelf een prijs opvraag kom ik op ruim 2300 euro ipv vijna 1000 voor een minivan. Op trustpilot zijn de reviews niet zo goed misschien ook even de moeite waard om te lezen, wellicht staat er iets nuttigs bij.
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Hoi,

Er is nog iemand bijgekomen dus zijn we nu met zn zessen die in de zomervakantie naar het zuidwesten trekken.

We zouden graag in 1 auto rondtrekken en vroegen ons dus af welke hiervoor de beste optie is? Is het nog mogelijk om dit met een grand dodge caravan of town & country te doen of moeten we groter gaan denken?

Dank bij voorbaat.

Mvg

Mathieu
Afbeelding
angelique100
Amerikafan

Op zich passen jullie wel met 6 personen in een minivan maar met de koffers erbij is het (te) krap. Ons gezin bestaat uit 6 personen ( op mijzelf en dochter na is iedereen rond de 1.85). Wanneer je alleen maar korte stukjes zou rijden maakt het niet zoveel uit maar een rondreis met 6 personen en neem ik aan 6 koffers ga je niet blij van worden. Ik denk dat jullie beter voor 2 autos kunnen gaan. Een full size SUV lijkt ruimer maar is het niet dit is dus ook geen optie. Wij hadden vanaf het vliegveld naar onze vast locatie (Florida) ook altijd wel even een probleem ivm de bagage. Je zou ook kunnen afspreken dat iedereen zachte koffers meeneemt dit scheelt al wel een stuk maar dan nog...

Er zijn bij bv Alamo ook 15 pers busjes te huur maar daar heb je een ander rijbewijs voor nodig.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Tandenfee schreef:Heb de vraag al eerder gesteld, maar iemand inmiddels ervaring met Sixt in de USA??

Wij zitten hier al een tijdje over te twijfelen, prijs is toch echt wel veel goedkoper dan aanbieders zoals Alamo of Budget.
De voorwaarde dat je alleen door aangrenzende staten mag rijden is voor ons geen probleem (ophalen in Arizona, rijden door Utah, Nevada en Californie)
Wat ons wel opviel was dat de prijs op sixt.com ruim $1000 hoger is dan wanneer je via sixt.nl zou boeken ( zelfde auto, zelfde periode en zelfde verzekeringen) navraag bij Sixt gedaan, zij geven aan dat dit komt omdat de .com site op de wereldwijde markt gefocust is... Ik blijf het toch een groot verschil vinden en vraag me af of er niet toch ergens een addertje onder gras schuilt...

Ik zou het dan ook fijn vinden als iemand mij kan vertellen een goede ervaring te hebben met Sixt in Amerika, op internet en dit forum vind ik niet zoveel namelijk (ook geen slechte ervaringen overigens... :wink: )

Geen ervaring, maar de prijs lijkt in eerste instantie mooi...
phx 21 dagen in juli mid size suv
sixt 592,00
budget.com met code 551,00
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sixt_AG

Echter als je verder leest in de verhuurvoorwaarden van sixt valt op dat ze op de meeste plaatsen een lage underage fee hebben.dat is een plus voor onze jonge vrienden.
Verder lijken deze kosten niet in de genoemde prijzen te zitten (Hinko...jij bent de expert...) of deze kosten moeten vallen onder customer facility charge?
Rental Facility Charge (RCF Charge)
Bij verhuringen aan de volgende luchthavenstations wordt een RCF-Charge aangerekend:
Hartsfield-Jackson Atlanta Int'l Airport: USD 5,00 per dag plus lokale belastingen = USD 5,50 RCF Charge per dag.
Miami Int'l Airport: USD 4,60 per dag plus lokale belastingen = USD 4,93 RCF Charge per dag.
Phoenix Sky Harbor Int'l Airport: USD 6,00 per dag plus lokale belastingen = USD 6,98 RCF Charge per dag.
Seattle-Tacoma Int'l Airport: USD 6,00 per dag plus lokale belastingen = USD 7,03 RCF Charge per dag.
Myrtle Beach Int'l Airport: USD 4.00 per dag (max. USD 56,00) plus lokale belastingen = USD 4,36 RCF Charge per dag (max. USD 61,04).
Las Vegas Int'l Airport: USD 1,50 per dag plus lokale belastingen = USD 1,62 RCF Charge per dag.
San Diego: USD 7.5 per dag (max. USD 37,50) plus lokale belastingen= USD 5,53 RCF Charge per dag (max. USD 41,48).
San Jose: USD 5.00 per dag (max. USD 37,50) plus lokale belastingen= USD 5,53 RCF Charge per dag (max. USD 41,48).
Registratiekost voor voertuigen
Een vergoeding gevraagd wordt berekend aan de volgende stations:
Alle locaties in Florida and Georgia: $1,99/dag plus lokale belastingen (6% - 8,5%)
Phoenix Sky Harbor Int'l Airport: 5% van de huur nettoprijs
Seattle-Tacoma Int'l Airport: $0,36/dag plus lokale belastingen (6% - 8,5%)
Charlotte Douglas Int'l Airport: $0,30/dag plus lokale belastingen (13%)
Las Vegas Int'l Airport: $1,50/dag plus lokale belastingen (8,10%)
Een vergoeding gevraagd van USD 1,99 per dag plus lokale belastingen (6% - 15%) wordt berekend.

Behalve voor Charlotte:
Een vergoeding gevraagd van USD 0,30 per dag plus lokale belastingen (13%) wordt berekend.
Behalve voor Weehawken:
Een vergoeding gevraagd van USD 1,00 per dag wordt berekend.
Toeslag energiekosten
Er wordt een energietoeslag van USD 0,99 per dag (excl. lokale belastingen van 6% - 8,5%) bij alle statons geheven uitgezonderd:
Charlotte Douglas Int'l Airport, hier wordt USD 2,00 per dag (excl. lokale belastingen van 13%) geheven.
Hartford en West Haven, hier wordt USD 0,60 per dag (excl. lokale belastingen van 9,35%) geheven.
Springfield en Austin, hier wordt USD 0,60 per dag (excl. lokale belastingenvan 6,25% - 15%) geheven.
In Los Angeles, San Jose, San Franciscio, Knoxville, Santa Rosa, Fulton en San Diego, zal deze vergoeding niet te betalen.
Rental Surcharge/County Surcharge
Bij verhuringen in de volgende staten wordt een Rental Surcharge aangerekend:
Florida: USD 2,00 per dag, maximum USD 60,00 plus lokale belastingen (6% - 8,5%)
Bij verhuringen in de volgende staten wordt een County Surcharge aangerekend:
Arizona: 3,25% op de totale huurprijs zonder kortingen, minimum USD 2,50 plus lokale belastingen (16,3%)
South Carolina: 5% oop de totale huurprijs zonder kortingen plus lokale belastingen (6% - 9%)
North Carolina: 3% oop de totale huurprijs zonder kortingen plus lokale belastingen (13%)
Nevada: 2% oop de totale huurprijs zonder kortingen plus lokale belastingen (8,10%)
Connecticut: 3% oop de totale huurprijs zonder kortingen plus lokale belastingen (9,35%)
Hospitality Fee
Bij huur op Myrtle Beach wordt een Hospitality Fee ter 2,5% plus lokale belastingen (9%) berekend.
Govermental Service Fee
Bij huur op Las Vegas Int'l Airport wordt een Govermental Service Fee ter 10% plus lokale belastingen (8,10%) berekend.
Tourism Surcharge
Bij huur op Hartford, West Haven wordt een Tourism Surcharge ter USD 1.00 per dag berekend.
(Tourism Surcharge = G1)
Business Tax
In Knoxville is een lokale belastingtoeslag van 0,3% van toepassing per huurovereenkomst
Domestic Security Fee
Bij huur op Weehawken wordt een Domestic Security Fee ter USD 5.00 per dag berekend.
(Domestic Security Fee = G3)
Transportation Facility Charge
Bij huur op Tampa wordt een Domestic Security Fee ter USD 2.00 per dag berekend.
Bij huur op San Franciscio wordt een Domestic Security Fee ter USD 20.00 per huurovereenkomst berekend.
(Transportation Facility Charge = G4)
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

angelique100 schreef:Op zich passen jullie wel met 6 personen in een minivan maar met de koffers erbij is het (te) krap. Ons gezin bestaat uit 6 personen ( op mijzelf en dochter na is iedereen rond de 1.85). Wanneer je alleen maar korte stukjes zou rijden maakt het niet zoveel uit maar een rondreis met 6 personen en neem ik aan 6 koffers ga je niet blij van worden. Ik denk dat jullie beter voor 2 autos kunnen gaan. Een full size SUV lijkt ruimer maar is het niet dit is dus ook geen optie. Wij hadden vanaf het vliegveld naar onze vast locatie (Florida) ook altijd wel even een probleem ivm de bagage. Je zou ook kunnen afspreken dat iedereen zachte koffers meeneemt dit scheelt al wel een stuk maar dan nog...

Er zijn bij bv Alamo ook 15 pers busjes te huur maar daar heb je een ander rijbewijs voor nodig.
We zijn een hechte groep vrienden en zouden dus graag in 1 voertuig rondtrekken. 15 pers busje is dus ook geen optie aangezien we niet over ander rijbewijs beschikken.

Zou een 8p Toyota Sienna niet lukken? Maar dan moeten we natuurlijk zeker zijn dat we deze krijgen en niet iets "similar" die weer krapper is natuurlijk.
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

eddepet71 schreef:

Zoals ik begrijp komt Mathnuyt uit België en daar is een International Rijbewijs gratis. Dus geen geldverspilling :)
Maar zoals gezegd, is het document niet nodig.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

SpaceAce schreef: Zoals ik begrijp komt Mathnuyt uit België en daar is een International Rijbewijs gratis. Dus geen geldverspilling :)
Maar zoals gezegd, is het document niet nodig.
Als ik de website van mijn gemeente raadpleeg vertellen ze me toch dat ik 25 EUR moet meebrengen :p

Dank voor de antwoorden, ga er dus geen aanvragen!
Afbeelding
angelique100
Amerikafan

Zou inderdaad ook nog kunnen ik weet dat je bij Alamo de 8 pers (Sienna) kan huren ,wij hebben deze namelijk ook wel eens gehad.
In plaats van 2 stoelen op de eerste rij was het dan een bankje.
Je zou dan 2 plaatsen (achterin) over hebben waar je 2 koffers kwijt kan door achterin (kofferruimte) zachte koffers te gebruiken moet 4 mogelijk zijn, dan ben je er ook.
Rugtassen handbagage past altijd wel ergens.
Het is inderdaad wel zo gezellig om 1 auto te hebben al zal het wel echt proppen worden hoor! Maar het is niet onmogelijk haha.
Ik weet niet welke vans er nog meer in deze categorie vallen kan het zo snel ook niet vinden ik weet dat toen wij deze huurde er maar 3 (dezelfde) stonden..
Laatst gewijzigd door angelique100 op 20 jan 2015, 13:10, 3 keer totaal gewijzigd.
RLS_SLR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door RLS_SLR »

Heeft iemand ervaring met National op JFK, en dan met name hun Full Size SUV vloot?

Ik heb namelijk al vaker gehoord dat ze daar vrijwel nooit Full Size's hebben staan. Nu heb ik er wel eentje gereserveerd, dus er zal er sowieso wel 1 staan. Maar ik wil graag de Tahoe/Yukon en geen Jeep/Ford bijvoorbeeld. Is de kans groot dat er iets te kiezen valt?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer