Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door SanFran »

Mijn nieuwe groepsaanvraag is goedgekeurd. Dit keer bij nationaal identificatienummer netjes het BSN nummer ingevuld en de paspoortnummers met het cijfer 0 ipv letter o :P Nu moet het goedkomen. :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

SuzieQ schreef:
Q-BiC schreef:Volgens mij heeft een print-out geen enkele waarde, maar ik doe het toch ook altijd...
Nee dacht ik ook. De hele aanvraag of alleen die groepspagina?
Heb nooit groepsaanvragen gedaan. Doe waar je je best bij voelt. Ik print uit gewoonte alles uit wat ook maar iets met reis-administratie te maken heeft en ...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Drakootje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Drakootje »

Ik heb nog eens gekeken op de esta site en daar geven ze bij adres aan huisnummer en straat dus dan klopt het helemaal. Alleen beroep heb ik dan ook niet ingevuld maar werkgever wel dus ik ga er maar vanuit dat dit in orde is :thumbup:
sandesign schreef:Heb laatst ook de Esta's ingevuld en beroep hoefde je niet in te vullen, heb ik ook niet gedaan.
Het adres moet je volgens mij ook eerst met het huisnummer beginnen en daarna de straatnaam.
Ik heb ook twijfels over het volgende:
Ik heb bij het adres ook eerst huisnummer gedaan, daarna een komma en toen onze straatnaam. Nu twijfel ik ook over het laatste, of het erg is dat ik er een komma tussen het huisnummer en straatnaam heb gezet. Waarom ik dat zo gedaan heb???
Tevens twijfel ik ook over de voornaam van m'n ouders/ schoonouders. Ik wist op moment van het invullen van de esta's niet de exacte voornamen. Ik heb hun roepnaam ingevuld maar wel hun meisjesachternaam. Zal dit problemen opgeven?
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Volgens mij maakt het niet uit in welke volgorde je straat+huisnummer invult. Dus 1 dorpsstraat of dorpsstraat 1. Er staat alleen: Vul in adresregel 1-veld het huisnummer en de straat in van de locatie van uw huisadres. Er staat niet dat je eerst het huisnummer moet invullen of eerst de straat.
sandesign
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door sandesign »

Drakootje schreef:Ik heb nog eens gekeken op de esta site en daar geven ze bij adres aan huisnummer en straat dus dan klopt het helemaal. Alleen beroep heb ik dan ook niet ingevuld maar werkgever wel dus ik ga er maar vanuit dat dit in orde is :thumbup:
Ja, denk dat het voor ons allebei inderdaad wel goed zal gaan :wink:
Laatst gewijzigd door Hinko op 30 jun 2016, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote werkend gemaakt
excellentie
Amerika-ontdekker

Bericht door excellentie »

De ESTA-aanvraag van mijn echtgenoot verliep begin dit jaar. Ik heb in april een nieuwe aanvraag ingediend, die werd goedgekeurd. Het bedrag ging ook van onze creditcard. Ik wilde zonet de aanvraag opnieuw controleren en er verscheen "aanvraag verlopen". Is dit problematisch? Wat doe ik het best: een nieuwe aanvraag indienen of contact opnemen met ESTA? Toch een klein paniekske zo midden in de nacht... We vertrekken eind deze maand naar de VS.
excellentie
Amerika-ontdekker

Een update bij mijn vorige post: ik heb een nieuwe aanvraag willen invullen. Op het einde kwam er dit te staan: Een geldige, goedgekeurde aanvraag waarop nog meer dan 30 dagen resteren, is gevonden voor dit paspoort. Betaling van deze aanvraag is vereist voor het indienen van deze aanvraag, waarbij de bestaande aanvraag geannuleerd zal worden.

Vervolgens kon ik kiezen tussen twee opties:
1 Annuleer nieuwe aanvraag. Bewaar bestaande aanvraag.
2 Verdergaan met nieuwe aanvraag.

Ik koos optie 1. Maar: als ik de status van de - dus bestaande - aanvraag wil controleren, verschijnt er nog steeds "Aanvraag verlopen".

Graag jullie advies!
Alvast bedankt!
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Niet per ongeluk het nummer van de verlopen esta ingevuld bij het zoeken? Anders zou ik even contact opnemen met de organisatie zelf.
excellentie
Amerika-ontdekker

Nee, want ik weet dat nummer zelfs niet. Ik kreeg nl. geen bevestigingsmail na de aanvraag. Maar dat is gebruikelijk. Ik heb nu via de website een vraag gesteld. Antwoord kan 16 tot 20 WEKEN op zich laten wachten... Bellen is inderdaad de volgende stap.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Is het paspoort sindsdien verlopen?
Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen als je het niet vertrouwt, eer kun je denk ik ook niet doen.
Terug in Texas!
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waarom kies je dan niet voor optie 2?
excellentie
Amerika-ontdekker

Ik heb inderdaad een tweede keer voor optie twee gekozen.
Het is in orde nu!
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Sorry voor als deze vraag hier al eens gesteld is, maar ik vind het antwoord niet in deze topic, vandaar dat ik deze nog eens stel.

In april ben ik naar New York gegaan met mijn familie. Hiervoor heb ik op mijn ESTA de verblijfsgegevens van het hotel in New York ingevuld. Van contactgegevens had ik de gegevens van mijn nonkel vermeld en ook de contactgegevens van mijn hotel in New York.

Nu vertrek ik binnenkort naar de westkust van Amerika en wil ik mijn ESTA op de site aanpassen. Zo kan ik ENKEL de verblijfsgegevens aanpassen (en e-mail adres, maar dit is niet nodig). Ik zou echter ook de contactgegevens van iemand hier in België willen wijzigen, en zo zou ik ook de contactgegevens van een persoon in de VS willen wijzigen (hier staan nu de gegevens van het hotel in New York ingevuld). Deze gegevens kan ik echter niet wijzigen op de site. Er staat dat als ik andere zaken dan verblijfsgegevens en e-mail adres wil wijzigen, ik een nieuw ESTA moet aanvragen.

Moet ik best een nieuwe aanvragen? Zoja, kan het geen kwaad dat ik dan 2 geldige ESTA's tegelijkertijd heb lopen.
Of kan het geen kwaad dat er bepaalde contactgegevens eigenlijk niet meer kloppen?
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@ Maartnn

Eigenlijk hoef je niets te veranderen, je ESTA is goedgekeurd om 2 jaar te mogen reizen naar de VS.
Je kan wel je eerste adres in States veranderen maar dat is niet verplicht.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Oké, dat is duidelijk. Heel erg bedankt!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@maartnn

Ik had hetzelfde, bij mij staat ons hotel van NY 2015 als contactadres en dat kun je niet meer veranderen alleen je verblijfsadres. Ik heb via de website toen de vraag gesteld en kreeg als antwoord terug dat het voldoende was om je verblijfadres te updaten. Dus oude esta blijft gewoon geldig.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Maar zelfs het adres waar je verblijft mag je aanpassen maar het hoeft niet, zie de Esta site ;)
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Ah oké, heel erg bedankt voor de hulp! Nu ben ik er gerust in :).
Ron76
Amerika-ontdekker
Partner van: Vivian
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ron76 »

IK heb onlangs onze ESTA aangevraagd. Natuurlijk zijn deze goedgekeurd.
Nu heeft onze Airbnb eigenaar in New York de reservering geannuleerd. Gelukkig hebben we nog een andere kunnen vinden.
De vraag is nu of het we 1e adres wat we opgegeven hebben in de ESTA ook weer moeten wijzigen. Of zullen ze hier niet moeilijk over doen?
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Eerste adres kun je aanpassen, maar dat hoeft niet: zie enkele berichten hierboven.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer