Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Hinko »

zeker! dat staat ook in mijn bericht. :D :wink:
Bovenstaande is dus alleen voor one way.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

National en Alamo waren inderdaad iets goedkoper om te boeken maar ... de sites liepen de hele tijd vast deze ochtend. Vandaar dat ik dan maar bij Expedia geboekt hebt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Binsbergen
Amerika-ontdekker

Bericht door Binsbergen »

Gisteravond ook als een malle een nieuwe boeking gedaan bij Expedia (National). Had in november vorig jaar een Standard SUV bij Alamo Brits geboekt, totale bedrag incl. on-way fee e.d. voor 1.455 euro (Houston - Newark). Nu een Fullsize SUV geboekt voor 800 euro incl. one-way fee!! :lol: Snel voor de boeking nog Emerald Club member geworden en dit ingevuld tijdens de boeking bij Expedia want 2e bestuurder hebben wij wel nodig (uiteraard als dit gratis kan).

Klopt het dat het even kan duren alvorens er een koppeling is met je Emerald account als je bij Expedia hebt geboekt? Of moet je dit direct al kunnen zien?

En hoelang duurt het ongeveer alvorens je zo'n EC pasje ontvangt per post? Of kun je ook gewoon met je voucher en je EC-nummer + CC langs de balie? Wij vertrekken binnenkort namelijk (13 juni).
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

tegenwoordig is dit niet meer te zien, tenminste bij mij niet.
Nummer ingevuld maar mijn Expedia boeking is niet zichtbaar in mijn Emerald profiel. Maar mijn achternaam kan daarvan ook de oorzaak zijn. Dat de tussenvoegsels net even anders worden weergegeven.

Geen idee, kan wel een paar weken duren.
Nummer maar opschrijven of screenshot maken van je Emerald profiel ofzo met daarop je Ec nummer.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

ik kon direct mijn boeking zien op de national site. Je moet de bevestigingscode invoeren zonder count erachter
Heb geboekt bij Expedia en daar ook mijn executivecode ingevuld bij de opmerkingen
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Klopt het dat je je cc op moet geven voor de Emerald club? Ik vind dat altijd lastig, ben bang dat ze er zomaar iets afhalen :shock:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja ik dus niet. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn achternaam, die worden door Expedia en National verschillend weergegeven.
Als ik ben ingelogd in mijn Emerald profiel kan ik mijn expedia boeking ook niet toevoegen. Hij geeft dan een foutmelding omdat de namen niet overeen komen.
Maar over een tijdje annuleer ik toch weer die expedia boeking dus ook helemaal niet belangrijk.

Waarom zouden ze dat doen Ina? National is heel betrouwbaar, geen zorgen. Enkel ter verificatie willen ze bij het maken van een boeking 1 dollar reserveren die na een tijd weer vervalt.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

En maak je geen zorgen, ze boeken het pas op je cc bij het inleveren van de auto.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Fijn Harry, bedankt!
Bijlagen
harry.jpg
harry.jpg (64.69 KiB) 1655 keer bekeken
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Binsbergen schreef:
En hoelang duurt het ongeveer alvorens je zo'n EC pasje ontvangt per post? Of kun je ook gewoon met je voucher en je EC-nummer + CC langs de balie? Wij vertrekken binnenkort namelijk (13 juni).
Voor een Emerald Club Member bestaat er geen balie.
Met je rijbewijs en credit card in de hand in de door jou gekozen auto naar het uitrijhokje.
Go like a Pro !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je op Nationalcar.com bij Find reservation zoekt heb je toch enkel het nummer nodig en geen naam?
Daar zie ik mijn Expedia reservatie perfect staan, en zoals iemand al zei in print preview zie je ook de $ prijs. In mijn Emerald profiel onder My trips zie ik enkel mijn originele boeking via national emerald en niet die van Expedia.

harryH bedankt hoor!
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Hinko schreef:ja ik dus niet. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn achternaam, die worden door Expedia en National verschillend weergegeven.
Als ik ben ingelogd in mijn Emerald profiel kan ik mijn expedia boeking ook niet toevoegen. Hij geeft dan een foutmelding omdat de namen niet overeen komen.
Maar over een tijdje annuleer ik toch weer die expedia boeking dus ook helemaal niet belangrijk.
Dat heb ik dus ook, mijn "van den" van mijn achternaam plakte expedia aan mijn voornaam. Expedia zei me contact op te nemen met National. Maar is dat nodig? Kan je als je boeking niet gekoppeld is ook de balie overslaan en met het EC-kaartje en expediamail naar de garage gaan?

En bij deze ook dank aan Harry :)!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn achternaam is trouwens gewoon 1 woord. Ik denk niet dat Expedia boekingen automatisch in je Emerald profiel te zien zijn (zelfs al gaf je nummer door bij boeken). Gewoon EC kaart, credit card, rijbewijzen en bevestigingsnummer geven aan de exit booth.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

OK, geweldig, ik hoopte op dit antwoord :).
Binsbergen
Amerika-ontdekker

bedeve schreef:
Binsbergen schreef:
Voor een Emerald Club Member bestaat er geen balie.
Met je rijbewijs en credit card in de hand in de door jou gekozen auto naar het uitrijhokje.
Go like a Pro !
En bij het uitrijhokje is het voor aanmelden van de 2e bestuurder een kwestie van even het rijbewijs laten zien?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja

En vergeet onderstaande niet:
Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter requirements are met
Binsbergen
Amerika-ontdekker

Thx Hinko!!

In ons geval vertrekken wij vanaf Houston. Maar komt allemaal goed als ik het zo lees. :thumbup:
MarcoH1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MarcoH1980 »

Zoals gisteren ook gemeld heb ik gelukkig bij Alamo nog een reservering kunnen maken voor 3 weken een Premium auto vanaf Washington (en als reserve een Fullsize SUV, maar daar moet ik mijn vriendin nog even van zien te overtuigen :D ), maar mijn vakantie staat nog niet vast, dus heb ik snel een begin- en einddatum geprikt en geboekt.
Is het mogelijk om deze dagen nog aan te passen (dag korter bijvoorbeeld) tegen hetzelfde tarief.
Durf het nog niet te proberen in mijn reservering met de angst dat mijn gunstige prijs vervalt.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Bij National is me dat eerder gelukt, met Alamo heb ik wat betreft wijzigen geen ervaring. Gewoon even bellen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Ik zag op FB bij Alamo dat de 1e vraag is gesteld door een belg die gisteren wilde boeken vanwege het grote prijsverschil. België had dezelfde prijzen als Nederland. Hij vraagt ook waarom er zoveel prijsverschil in zit tussen verschillende landen. Ben benieuwd wat alamo daarop zegt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa