Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Op korte termijn vliegen is de hoofdprijs betalen. Reken op 1500 tot 2000 euro pp retour voor Atlanta. Als je retourdatum niet vast staat doe je er goed aan om een boekingsklasse te kiezen waar wijzigingen gratis zijn, dat zal nu niet veel meer schelen. Voordeel is dat je dan ook direct kostenloos economy comfort vliegt, althans, bij Delta. Boek altijd direct bij de airline of via een ouderwetse, persoonlijke travel agent die aangesloten is bij IATA. Die kan je ook adviseren over boekingsklasses.

Wil je zelf boeken en kies voor Skyteam (KLM/AF/Delta), boek dan niet bij KLM online, maar bij Delta. Je kunt dan zelf de boekingsklasse selecteren en even proberen wat het scheelt als je een flexibele fare boekt.

Direct vanaf AMS kun je alleen op ATL vliegen als je in het noorden van FL moet zijn. Jacksonville is niet direct.

Als je zuidelijker moet zijn dit weekend dan is er geen andere optie om direct te vliegen. Terug kun je wel direct vanaf MCO.
Laatst gewijzigd door roelb op 22 mar 2018, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

1500 euro voor AMS-ATL of 600 euro voor BRU-MIA. Ik zou het wel weten....
Ed-1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Ed-1 »

Allen bedankt voor feedback.

Google geeft inderdaad beschikbaarheid voor TUI, maar via TUI is deze vlucht online niet te boeken. Weet jij zeker dat hij beschikbaar is / waar info gevonden?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

BRU-MIA zie ik ook bij Skyteam voor prima tarieven (<600 euro), maar wel met connectie in ATL. Ik zou het wel weten.. https://goo.gl/flights/s5rhY

Maar goed, het aantal personen beinvloed ook de prijs. En wanneer wil je terug? Staat dat al vast of moet dat flexibel blijven? Waar moet je precies zijn?
Ed-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed-1 »

Indien je diezelfde vlucht boekt maar dan alleen maar tot Atlanta dan is ticket bijna t dubbele. Overstap is geen optie. Vliegen met baby van paar weken oud en een kind van een paar jaar oud.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ed-1 schreef:Allen bedankt voor feedback.

Google geeft inderdaad beschikbaarheid voor TUI, maar via TUI is deze vlucht online niet te boeken. Weet jij zeker dat hij beschikbaar is / waar info gevonden?
Via dit linkje wat ik net ook al postte: https://www.tuifly.be/nl/last-minute/al ... vens/miami
edit: zie dat op 24e nog maar 1 of 2 plaatsen beschikbaar zijn, dus geen optie dan helaas
Iwgn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iwgn »

Ik wil graag deze zomer vrienden in Phoenix bezoeken, waar ik vorig jaar in eind februari/eind maart al een week heb verbleven (vlucht heeft mij toen slechts 364 euro gekost).

Helaas ben ik als student gebonden aan de schoolvakantie (21 juli t/m 2 september 2018) en heb in de zomervakantie de mogelijkheid om te reizen tussen 21 juli tot en met 14 augustus.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest en de goedkoopste tickets (met redelijke overstaptijden, er bestaan geen rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol) zijn die van British Airways met vertrek op 24 juli en terugkeer op 14 augustus. Ik heb deze tickets een keer iets onder de 900 euro zien gaan, maar staan nu al weer een tijdje op 1003 euro.

Wat is het meest verstandig, deze tickets nu kopen voordat deze niet meer beschikbaar zijn of duurder worden, of nog langer afwachten? Ik snap wel dat tickets in het hoogseizoen een stuk duurder zijn, maar kan ik nog (grote) prijsdalingen verwachten voor een vlucht zoals deze?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Voor dit tarief hoef je niet selectief te shoppen. Voorspellen blijft lastig, maar ik denk dat je voor de 1000 euro tot ongeveer een week vooraf altijd wel deze route kunt vliegen.

Ik zie ook een route met Skyteam, op de heenweg via SEA, met een connectie van een kleine 4 uur, en op de terugweg een superefficiente route via MSP met 45 minuten en de KL656 naar Amsterdam. De connectie op de heenweg vul je voor een deel met immigrations. Voor 6 tientjes meer vlieg je een iets efficientere route via ATL, met een connectie van ruim 2 uur.

Ik zou wat fare alerts instellen op Google en in ieder geval nog tot begin juni afwachten. En toeslaan zodra het interessant genoeg is. (<600 oid).
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Volgend jaar willen wij graag het binnenland combineren met een weekje Hawaii.
Als ik nu voor tickets kijk voor juli zie ik prijzen vanaf 1720,- gekkenwerk.
Is het goedkoper om dan een binnenlandse vlucht te regelen of toch een stopover? zijn de prijzen naar Hawaii zo extreem duur of kijk ik nu gewoon te laat? (planning is pas volgend jaar, maar ik zocht op juli 2018)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik denk dat in dit geval een losse retour naar Hawaii wellicht goedkoper kan zijn. Het ligt er ook aan hoe je planning is. Als je halverwege je trip op en neer naar Hawaii wilt vliegen is er natuurlijk niet echt een reden om het op een ticket te hebben. Als je een beetje zoekt en flexibel bent met data kun je voor rond de $400 wel retour vliegen vanaf de westkust.

Heb je wellicht mijlen? Bij DL vlieg je op sommige dagen voor 40k mijlen op en neer in economy, en 80 tot 100k in Delta one, vanaf SFO of SEA naar HNL.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Souraia schreef: zijn de prijzen naar Hawaii zo extreem duur of kijk ik nu gewoon te laat? (planning is pas volgend jaar, maar ik zocht op juli 2018)
Ben bang dat je net iets te laat bent. Hoe, wat of wanneer weet ik niet. Hawaii staat niet op mijn lijstje zullen we maar zeggen. Maar ik zag vorige week nog prijzen naar Hawaii voorbij komen voor onder de €500,-...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ah, ik zie dat je ook pas volgend jaar wilt gaan. In dat geval: zet vanaf augstus 2018 wat price watches aan en houd het in de gaten. Als je de prijzen voor een retour AMS-HNL in de gaten houdt kun je daar op voortbouwen als die tarieven gunstig zijn.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Souraia schreef:Volgend jaar willen wij graag het binnenland combineren met een weekje Hawaii.
Wij zijn afgelopen half juli voor 450,- naar Hawaii heen en weer gevlogen met United/Lufthansa, via LAX maar zonder daar verder te blijven.
Geboekt in het najaar van 2016.
Overigens vind ik een week Hawaii veel te kort, wij zaten er 4 weken op 3 eilanden en dat vonden we nog te kort ;)
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank voor de reacties.
Ja een weekje is wel kort, maar wij willen maar 1 eiland aandoen.
Dus ik kan het beste vanaf augustus de prijzen in de gaten houden en dan multicity toch?
De planning is om in Chicago te starten en vanuit LA naar Hawai te vliegen.
Heeft iemand enig idee met welk bedrag ik ongeveer rekening moet houden?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je kunt het beste de prijzen voor een retour tracken. Als je dan een goedkoop tarief ziet dan kun je op dat tarief je ticket gaan opbouwen.

Als je een specifieke multi-city route op google flights tracked dan hou je alleen de prijs van die route op die exacte vluchten in de gaten. Daar heb je niet zoveel aan, je wil immers breed blijven zoeken.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt Roel. Dus zoeken naar Ams-Hnl?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja. Als je daar goedkope tarieven ziet dan heb je een goede indicatie dat je, op basis van hetzelfde tarief, je de door jou gewenste multi-city route kan gaan samenstellen.

Je doet er goed aan om eerst even de fare rules te lezen die op die retour van toepassing zijn. Vaak staat daar zoiets in als: "stopovers: 2 permitted at EUR50 each". Dat betekent dus dat je voor datzelfde tarief voor 50 euro per stuk stops kunt toevoegen in je route. Dan is het zaak om een route te zoeken met vluchten waarop stoelen beschikbaar zijn in dezelfde boekingsklasse als die van je gevonden ticket.

Snap je dat verhaal niet, dan kun je ook gewoon wat gaan proberen. Zoek dat gevonden ticket op op Google flights. Kijk of je een route kunt vinden met de door jou gewenste plek in de US als connectie. Ga met dezelfde vertrek en retourdag vanuit Nederland een multicity ticket samenstellen over diezelfde luchthaven, maar nu met die luchthaven als stopover ipv alleen connectie. Zoek dan alleen binnen de alliantie waar je het goedkope ticket hebt gevonden en kijk of je data kunt vinden waar je voor dat tarief, eventueel verhoogd met een klein bedrag voor je stopover, kunt vliegen.
Laatst gewijzigd door roelb op 23 mar 2018, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ah ja dat is een stuk duidelijker. Dank voor de uitleg, ik zal het straks als het zover is in de gaten houden :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ed-1 schreef:Heeft er iemand nog tips voor het boeken van tickets indien je op korte termijn moet vertrekken? Wie moeten za/zo/ma vertrekken (nu do) naar Florida, Atlanta is evt ook OK. Ivm reizen met kleine kinderen en moeder met vliegangst, moet rechtstreekse vlucht zijn via Ams / DUS / Bru.
Is het nog gelukt?
Ed-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed-1 »

Ja, na 45 minuten aan de telefoon met KLM, overigens prima geholpen. Iets meer dan €900 pp. Dacht dat een baby op schoot gratis was, kost ook 250 euro.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer