Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Daarom vertrekken wij eind maart vanaf ZWE (Antwerpen Centraal) 

- bedeve
- Amerika-expert
Ja @harryh : Ik ook !
Kan me niet voorstellen dat mensen dat irritant vinden....
Mijn eerste keer was in 2014 en we hebben het er thuis nog wel eens over...
Hoe je een extra vakantiedag realiseert...
Lekker even in Antwerpen rondstappen....
Mooi eten...op een draf naar het Centraal Station en dan uitbuiken tijdens het treinritje naar Schiphol...
De Eur....pp besparing is dan eigenlijk bijzaak geworden ...
Kan me niet voorstellen dat mensen dat irritant vinden....
Mijn eerste keer was in 2014 en we hebben het er thuis nog wel eens over...
Hoe je een extra vakantiedag realiseert...
Lekker even in Antwerpen rondstappen....
Mooi eten...op een draf naar het Centraal Station en dan uitbuiken tijdens het treinritje naar Schiphol...
De Eur....pp besparing is dan eigenlijk bijzaak geworden ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik boek normaliter altijd mijn vliegtickets een jaar van tevoren al omdat ik dan goede prijzen vind, dit jaar durfde ik dat nog niet aan. We willen in juli een rondreis naar het diepe zuiden maken en vliegen op Atlanta. Ik heb drie opties en vraag me af wat slim is:
- via Tioga heb ik tickets in optie staan maar moet dan 7 overnachtingen er bij boeken, maar ik boek eigenlijk liever zelf (ook vaak goedkoper) dan blijf ik flexibel. Prijs 2895 incl koffer. Alhoewel nu bij vlucht wijzigingen het misschien prettig is dat Tioga dan assisteert?
- via bv Gate 1 kan ik ongeveer dezelfde tickets en prijs vinden. Ik heb vaak via Tix geboekt en nooit problemen gehad, maar ja dat was voor Corona en vluchten vielen toen ook zelden uit etc. Nu zijn er eerder wijzigingen te verwachten en zijn Tix en Gate1 misschien niet heel erg behulpzaam?
- boeken via klm en via Antwerpen vertrekken. Prijs is nagenoeg gelijk aan de andere opties (785 incl koffer), moet dan wel met de trein naar Antwerpen maar spaar weer parkeerkosten uit bij Schiphol. Mogelijkheid tot wijzigen bij KLM lijkt leuk maar ik zit aan de zomer vast en kan niet een jaar vooruit schuiven
Hebben jullie argumenten om iets specifiek wel of niet te kiezen?
Wat verwachten jullie wat de prijzen gaan doen? Nu door Corona kan ik er geen peil meer op trekken, echt goede aanbiedingen heb ik niet gezien en zeker naar Atlanta niet. We zitten aan de zomervakantie vast ook.....
Overigens complimenten aan iedereen die de moeite neemt tips te posten, autohuur al daardoor voor een super prijs geregeld!
- via Tioga heb ik tickets in optie staan maar moet dan 7 overnachtingen er bij boeken, maar ik boek eigenlijk liever zelf (ook vaak goedkoper) dan blijf ik flexibel. Prijs 2895 incl koffer. Alhoewel nu bij vlucht wijzigingen het misschien prettig is dat Tioga dan assisteert?
- via bv Gate 1 kan ik ongeveer dezelfde tickets en prijs vinden. Ik heb vaak via Tix geboekt en nooit problemen gehad, maar ja dat was voor Corona en vluchten vielen toen ook zelden uit etc. Nu zijn er eerder wijzigingen te verwachten en zijn Tix en Gate1 misschien niet heel erg behulpzaam?
- boeken via klm en via Antwerpen vertrekken. Prijs is nagenoeg gelijk aan de andere opties (785 incl koffer), moet dan wel met de trein naar Antwerpen maar spaar weer parkeerkosten uit bij Schiphol. Mogelijkheid tot wijzigen bij KLM lijkt leuk maar ik zit aan de zomer vast en kan niet een jaar vooruit schuiven
Wat verwachten jullie wat de prijzen gaan doen? Nu door Corona kan ik er geen peil meer op trekken, echt goede aanbiedingen heb ik niet gezien en zeker naar Atlanta niet. We zitten aan de zomervakantie vast ook.....
Overigens complimenten aan iedereen die de moeite neemt tips te posten, autohuur al daardoor voor een super prijs geregeld!
- bedeve
- Amerika-expert
@ajmschoenmaker Als ik jouw tekst lees zie ik de vraag naar zekerheid & flexibiliteit .....
Als dat zo is en als je risico's met betrekking tot communicatie (Gate1) en andere zaken wilt uitsluiten zie ik een duidelijke favoriet in jouw keuze modellen .
Geen hogere raketkennis , niet langer dan 10 seconden over denken : KLM vanaf ZWE !
PS
En dan voor de terugreis vanaf ATL die heerlijke 22:30 vlucht nemen ...
Als dat zo is en als je risico's met betrekking tot communicatie (Gate1) en andere zaken wilt uitsluiten zie ik een duidelijke favoriet in jouw keuze modellen .
Geen hogere raketkennis , niet langer dan 10 seconden over denken : KLM vanaf ZWE !
PS
En dan voor de terugreis vanaf ATL die heerlijke 22:30 vlucht nemen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Vooral rechtstreeks boeken. Blijf weg van reisbureaus en schimmige aanbieders zoals Gate1 en Tix. En ja, niemand kan voorspellen wat de prijzen doen. Boeken vanaf Schiphol is geen optie?
- bedeve
- Amerika-expert
@mtl Jij wilt iemand toch niet een mooie vakantiestart in Antwerpen ontnemen ??
Starten op Schiphol is vaak aardig wat duurder....
Wat is jouw prijsverschil @ajmschoenmaker ?

Starten op Schiphol is vaak aardig wat duurder....
Wat is jouw prijsverschil @ajmschoenmaker ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
@bedeve via Antwerpen is het 685 ex koffer ipv 1150! En dat voor 4 personen tikt flink aan. Dezelfde prijzen krijg ik via Gate 1 en het reisbureau, dus alleen direct boeken vanuit Schiphol is geen optie nu. Of ik zou nog langer moeten wachten maar heb echt nog nooit later dan februari geboekt en ben toch bang dat ik dan later aan hele dure tickets zou moeten. Bedankt voor het mee denken!
- bedeve
- Amerika-expert
@ajmschoenmaker Boeken dus vanaf het mooie Centraal Station...ZWE.
Je extra kosten zijn dan de treinkaartjes naar Antwerpen toe...
Zelf ga ik altijd op Schiphol slapen dus kies ik voor een avond Thalys van Antwerpen naar Schiphol...
Je extra kosten zijn dan de treinkaartjes naar Antwerpen toe...
Zelf ga ik altijd op Schiphol slapen dus kies ik voor een avond Thalys van Antwerpen naar Schiphol...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Nee hoor ik wil niemand een mooie start vanaf Antwerpen ontzeggen. Maar ik begin zelf liever op Schiphol. Maar ik zeg uiteraard geen nee tegen Antwerpen als het prijsverschil dusdanig is.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wijzigen kan ook een paar dagen betekenen als je testuitslag onverhoopt niet op tijd binnen is. Buiten wijzigen naar een andere periode kun je ook wijzigen naar een andere bestemming natuurlijk. Als het om een of andere reden niet prettig voelt om naar de VS te vliegen, kun je hem ook nog om boeken naar een vakantie elders. Natuurlijk wil je het liefst naar de VS maar zonder deze optie ben je je geld gewoon kwijt in dit soort situaties.ajmschoenmaker schreef: ↑26 feb 2022, 13:45Mogelijkheid tot wijzigen bij KLM lijkt leuk maar ik zit aan de zomer vast en kan niet een jaar vooruit schuiven
Moeilijk zeg, in deze tijd een ticket naar de US (durven te) boeken..
Wij willen van 12 Sep - 07 Oct naar/van LAX vliegen. Geen idee welke beperkingen er dan nog zijn, dat zullen we moeten afwachten. We durven het wel aan om binnenkort te gaan boeken, gezien de voor nu goede vooruitzichten. Besloten dit sowieso wel via KL direct te doen, vanwege de hierboven al genoemde redenen. Maar ik twijfel enkel nog over de prijs; ik denk niet dat er nog lagere prijzen te verwachten zijn, of denkt iemand hier anders over?
Wij willen van 12 Sep - 07 Oct naar/van LAX vliegen. Geen idee welke beperkingen er dan nog zijn, dat zullen we moeten afwachten. We durven het wel aan om binnenkort te gaan boeken, gezien de voor nu goede vooruitzichten. Besloten dit sowieso wel via KL direct te doen, vanwege de hierboven al genoemde redenen. Maar ik twijfel enkel nog over de prijs; ik denk niet dat er nog lagere prijzen te verwachten zijn, of denkt iemand hier anders over?
-
- Amerika-expert
@Raymon De prijzen zijn juist skyhigh momenteel, ik wacht voor een vlucht in juli tot er weer wat normalere prijzen voorbij komen, zijn nu boven de 600,-. Dat gaat echt wel gebeuren.
September is normaal juist een goedkope periode, welke prijs heb je gevonden? Ik zou zelf nu boven de eur 400,- nog niet boeken iig, dat kan altijd nog.
September is normaal juist een goedkope periode, welke prijs heb je gevonden? Ik zou zelf nu boven de eur 400,- nog niet boeken iig, dat kan altijd nog.
- butterfly
- Amerika-expert
@Raymon Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Wij gaan dezelfde periode, en vliegen ook op LAX. Ik heb de prijzen een tijd in de gaten gehouden( alleen bij KLM en alleen rechtstreeks) Af en toe is er een "promo" en dan kost de vlucht 750- 850 euro. Als het geen promo is rond de 1000 pp. Ik wachtte ook op een betere prijs, maar ik was bang dat de optie om kosteloos om te kunnen boeken er eerdaags af zou gaan. alle landen zijn zo aan het versoepelen en bij de meeste landen ontstaat het besef dat Covid nooit meer weg zal gaan, dus daar zullen de airlines eerdaags ook wel naar gaan handelen denk ik. Daarom durfde ik niet te wachten, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zie nu prijzen rond de €700.harryh schreef: ↑27 feb 2022, 11:59@Raymon De prijzen zijn juist skyhigh momenteel, ik wacht voor een vlucht in juli tot er weer wat normalere prijzen voorbij komen, zijn nu boven de 600,-. Dat gaat echt wel gebeuren.
Om wat voor reden(en) denk jij dat het nog omlaag zal gaan? Normaal worden tickets toch alleen maar duurder naarmate het vliegtuig voller geboekt is? Actie's kunnen we altijd komen natuurlijk, maar dat is nooit zeker lijkt me.
Dat speelt ook nog mee ja. Al die onzekerheden.. Wat hadden we het onbewust toch goed pre-corona.butterfly schreef: ↑27 feb 2022, 12:05@Raymon Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Wij gaan dezelfde periode, en vliegen ook op LAX. Ik heb de prijzen een tijd in de gaten gehouden( alleen bij KLM en alleen rechtstreeks) Af en toe is er een "promo" en dan kost de vlucht 750- 850 euro. Als het geen promo is rond de 1000 pp. Ik wachtte ook op een betere prijs, maar ik was bang dat de optie om kosteloos om te kunnen boeken er eerdaags af zou gaan. alle landen zijn zo aan het versoepelen en bij de meeste landen ontstaat het besef dat Covid nooit meer weg zal gaan, dus daar zullen de airlines eerdaags ook wel naar gaan handelen denk ik. Daarom durfde ik niet te wachten, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
-
- Amerika-expert
Ik heb geen glazen bol en post corona kunnen zaken anders zijn, maar t/m 2019 kwamen er in het voorjaar ieder jaar kortstondig goede deals voorbij. Ik heb voor het hoogseizoen naar LAX LAS enz nooit meer dan 500,- betaald. September is altijd veel goedkoper.
Wij vliegen 31 maart voor 339,- met KLM naar Florida...
-
- Amerika-ontdekker
@harryh was dat ook voor de zomer? Ik heb ook nooit meer dan 500 euro betaald maar ga vaak via Duitsland of België. Dit jaar vind ik het allemaal lastiger te voorspellen en wij moeten naar Atlanta, daar heb je ook weinig aanbiedingen voor.
-
- Amerika-expert
Yep juli, schoolvakanties.
Atlanta is inderdaad duur als eindbestemming. Wij vliegen weer naar Florida met een tussenstop in Atlanta voor die 339,- met KLM/Delta vanaf ZWE (Antwerpen Centraal).
Zelfs voor Hawaii in juli maar net 500,- betaald.
Atlanta is inderdaad duur als eindbestemming. Wij vliegen weer naar Florida met een tussenstop in Atlanta voor die 339,- met KLM/Delta vanaf ZWE (Antwerpen Centraal).
Zelfs voor Hawaii in juli maar net 500,- betaald.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
1x via Düsseldorf - Amsterdam - Japan gegaan.
Vlucht uit Düsseldorf had vertraging, dus vlucht naar Japan gemist.
En het blijft gewoon achterlijk dat je niet in Amsterdam mag opstappen.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
- butterfly
- Amerika-expert
Was dat inclusief bagage? Dan heb ik nooit goed gezocht zeker. Naar Florida en Washington dc wel gelukt voor die prijs maar de laagste prijs naar LAX die ik betaalde was 550 euro (voor een vlucht in November) en dan had ik wel een overstap. ( en de vlucht in september 2020 was extreem goedkoop 375 euro vanaf Dusseldorf, maar zonder bagage)harryh schreef: ↑27 feb 2022, 16:44Ik heb geen glazen bol en post corona kunnen zaken anders zijn, maar t/m 2019 kwamen er in het voorjaar ieder jaar kortstondig goede deals voorbij. Ik heb voor het hoogseizoen naar LAX LAS enz nooit meer dan 500,- betaald. September is altijd veel goedkoper.
Ik had nu met aer Lingus ook wel goedkopere tickets gevonden die ik voorheen gerust geboekt zou hebben, maar dus met overstap in Dublin en geen omboek mogelijkheid. Idd was het voor Corona wel een stuk eenvoudiger.
-
- Amerika-expert
Die 337,- is een light tarief, wij hebben FB Silver, dus daarmee koffer en stoel reservering. De prijzen waren begin januari een paar uur lang zo laag. Ik probeer klaar te zitten om direct te kunnen boeken als er zo'n deal voorbij komt 
En die andere prijzen waren inclusief bagage.

En die andere prijzen waren inclusief bagage.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12955 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties