Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PieterSilke »

Dit is wat ik te zien krijg via de .com.
Met de tip van Roland vind ik daar inderdaad direct de boeking terug. En enkel via de .com staat er inderdaad extra aangerekend voor 2de bestuurder. Maar zoals hier reeds vermeld zou dit geen probleem mogen leveren hoor ik. Op de bevestigings mail staat deze gratis. Deze zou toch moeten kloppen lijkt me. Alsook op alle andere sites en app.

9EFCEE08-754A-4EB2-A9A6-F92A136EC015.png
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Harry Aha, dan is het inderdaad wel goed om dat in de gaten te houden.

Ik zat toevallig net even de voorwaarden van de huur door te lopen die ik via de .com-site toegestuurd kreeg. Daar wordt in ieder geval nog heel expliciet gemeld dat er voor extra bestuurders geen kosten worden berekend.

Roland
Bijlagen
AdditionalDriverCA.JPG
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PieterSilke schreef:
03 apr 2022, 08:53
En enkel via de .com staat er inderdaad extra aangerekend voor 2de bestuurder. Maar zoals hier reeds vermeld zou dit geen probleem mogen leveren hoor ik. Op de bevestigings mail staat deze gratis. Deze zou toch moeten kloppen lijkt me. Alsook op alle andere sites en app.
Toch is het gek dat het wel vermeld staat. In mijn optiek zou daar niets moeten staan. Bekijk je voorwaarden eens van de .com-site. Daar zou het expliciet vermeld moeten staan, zie mijn bericht hierboven.

Roland

Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Tantelotje . De eis van de 2e CC is herkenbaar.

Ik heb dit nagevraagd bij avis.
Als je vanuit Europa (dus een europese avis site) een boeking doet voor een bepaald (lees duurder) type auto IN Europa, geldt er een eis voor een 2e CC.
Echter wanneer je vanuit Europa huurt voor Amerika, dan is die eis er niet meer.
Mij is verzekerd dat een 2e CC niet nodig is voor ophalen van een auto in Amerika.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 09:09

Ik zat toevallig net even de voorwaarden van de huur door te lopen die ik via de .com-site toegestuurd kreeg. Daar wordt in ieder geval nog heel expliciet gemeld dat er voor extra bestuurders geen kosten worden berekend.

Roland
In feite zou de 65$ dus niet betaald hoeven worden aan de balie van avis, aangezien de 65$ een extra toeslag is op het totaalbedrag waarvoor er gehuurd wordt (althans bij mij).

Of voor de zekerheid net als @trom contact opnemen met avis.com om de 65$ uit de boeking te halen?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wil je bevestiging van vragen dan kun je altijd mailen met avis.com. Je krijgt direct een bevestiging van je vraag en ze reageren binnen enkele dagen: custserv@avis.com

Je kunt ook chatten op avis.com. Tijdens Amerikaanse kantooruren lukt het het best. Je krijgt wellicht vaak de melding dat er niemand aanwezig is maar volharding helpt. De chat staat op .com en verschijnt als je je boeking opent op .com. Om verwarring te voorkomen wel expliciet aangeven dat je bij avis.is of avis.dk hebt geboekt.
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

BigJesper schreef:
01 apr 2022, 20:27
Ik heb denk ik de verkeerde luchthaven (IAH) gekozen. Kom nog steeds boven de 1200 dollar uit voor een midsize voor 20 dagen. Ik blijf voorlopig nog wel bij m'n reservering bij Hertz. :lol:

Beste forumleden,

Ik lees nu meerdere pagina's veel lagere prijzen dan dat we de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen. Schijnbaar doet IAH (Houston) niet mee, of zie ik iets over het hoofd en vergeet ik iets? Ophalen op 19 juni en inleveren op 9 juli. Alvast bedankt!
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

3CC13FAE-CAD2-4EBD-9C44-69F552AEEA42.png
Deze voorwaarde kom ik tegen bij zoeken naar rental voorwaarden via de .is website.
Dus veronderstel dat ze de 65 dollar toch extra mogen aanrekenen.
Of zie ik het verkeerd?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@PieterSilke Volgens deze voorwaarden zou het inderdaad wel kloppen. Californië wordt hier niet genoemd als staat waar geen kosten gerekend worden voor een extra bestuurder.

Heb je de voorwaarden van de .com-site ook bekeken? Die kunnen net anders zijn en zou eerder op die voorwaarden afgaan dan op deze.

Roland

Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

@Coyote Klopt, maar toen las ik daar ook over op het forum.
Nu hoorde ik daar niemand over, dus vroeg me af of het 'aan mij lag' of dat gewoon niemand zo'n grote auto huurt.

Ik heb op de .com de reservering opgeroepen en daar staat inderdaad niets vermeld, ook niet in de bevestigingsmail.
Idd wel voor 2e bestuurder, maar ik ga er van uit dat dit wel goed komt, en zo niet dan kan die $65 er wel vanaf aangezien de huurprijs voor 22 dagen op ongeveer $1234 dollar uitkomt. En dat voor een Expedition of gelijkwaardig voelt bijna als een Hinko/Harry tarief :D

Bedankt voor de geruststelling... ik ben nogal een miep met autohuur. Durf het bijna niet te zeggen maar dat gebeurt over het algemeen via Sunnycars. Dan is dit ineens wel heel spannend allemaal :lol: :lol:
Tantelotje
Amerikakenner

@Coyote Buttes Bedankt, nog een geruststelling!

Zoals ik hierboven al typte ben ik niet zo'n held qua autohuur, dus alles check, check, dubbelcheck! :mrgreen:

Zie op .com ook dat ik ineens Deens ben (daar overigens keurig ingevuld dat ik uit Holland kom, was nog even zoeken wat ik zocht op The/Netherlands :lol: ) maar daar maak ik me nu eens niet druk om :D
Tantelotje
Amerikakenner

Wil toch ook nog even een bedankje posten aan iedereen die zich zo onvermoeibaar bezig houdt het het autoverhuur topic, want dit scheelt echt heel veel geld! :thumbup:
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@BigJesper
1223 via avis.is met N744100. Niet echt de hoofdprijs maar gern idee hoe het zich verhoudt met andere prijzen op IAH.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigJesper schreef:
03 apr 2022, 10:03
Ik lees nu meerdere pagina's veel lagere prijzen dan dat we de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen. Schijnbaar doet IAH (Houston) niet mee, of zie ik iets over het hoofd en vergeet ik iets? Ophalen op 19 juni en inleveren op 9 juli. Alvast bedankt!
Ik denk niet dat jij iets fout doet. Ik zie de goedkope prijzen voor IAH ook niet bij Avis. Helaas... :sadcry:

Ik lees dat je nu USD 1200 voor een midsize betaalt bij Hertz? Als ik nu kijk bij Hertz zie ik een Small SUV/IFAR/Q4 voor jouw periode voor USD 1047,74. Weet echter niet of dat een maatje kleiner is dan wat je nu hebt.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tantelotje schreef:
03 apr 2022, 10:29
Zie op .com ook dat ik ineens Deens ben (daar overigens keurig ingevuld dat ik uit Holland kom, was nog even zoeken wat ik zocht op The/Netherlands :lol: ) maar daar maak ik me nu eens niet druk om :D
Dat was mij ook opgevallen. Stond bij mij ook Denmark. Heb het aangepast naar Holland op de .dk-site.

Overigens, heel raar dat Avis geen 'Netherlands' kent. :roll: 'Holland' houd ik maar aan voor Nederland maar dat is niet correct. Wij komen uit The Netherlands, niet Holland! :mrgreen:

Roland

BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

@Trom en @Coyote , bedankt voor het checken.

Ik ben nu 900 dollar kwijt voor een category c boeking (heb de hoogste status). Daarnaast nog een backup boeking voor een minivan van ongeveer 1450 dollar. Is met tweede bestuurder erbij, dus dit is nog steeds het beste tarief wat ik op IAH heb kunnen vinden. Daarna kwam ik voor 1600 dollar uit bij Dollar via US Car Hire, maar deze vestiging had echt bizar slechte recensies. Dus blij met m'n Hertz tarief...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@BigJesper Dan mooi zo houden! :thumbup:

Als jij uit de President's Circle mag kiezen zit er vast wel wat moois bij. 8)

Roland

steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

Seattle lijkt ook niet mee te doen met deze mooie actie :blink:.

12 mei t/m 9 juni Seattle - Seattle. Vind niks lager als 1600 euro op avis :(
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@steentjuh midsize suv op avis.is met code N744100 voor ca. 653
BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Zeker @Coyote, al had ik graag nog een extra kostenbesparing gehad in deze tijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer