Gisteren de auto opgehaald bij Hertz op San Francisco airport.
Geen naam op het bord, maar dat is wel vaker zo, dus doorgelopen naar de PC aisle. Het hoefde allemaal niet extreem groot maar een SUV zou wel lekker zijn. Genoeg kleine SUV's te vinden en een aantal standaard SUV. Uiteindelijk gekozen voor een Jeep Compass (bouwjaar 2025, hoe dan?) met 166 mijl op de teller. Prima.
Bij het uitrijden ging het helemaal mis... op onze rentelrecord stond ineens een bedrag van 2700 dollar...
'' mistake, you have to go to the counter. '' .............................
Na driekwartier wachten waren we eindelijk aan de beurt... de rede van het hoge bedrag: We hebben de verzekeringen toegevoegd. Die waren niet inclusief.
Nou, echt wel. Ik had een kopie van mijn reservering op mijn telefoon dus ik kon het zo bewijzen. Maar dat was allemaal maar moeilijk en lastig want ja, we kunnen niet de prijzen nu aanpassen. Het kwam er daarna op neer dat ik had aangegeven om 12:30 de auto op te halen en ik was een half uurtje later... Ik heb verdorie mijn vluchtnummer doorgegeven! We waren een half uur vertraagd. En hoezo te laat? Wat een onzin
Goed, inmiddels was ik zo bijdehand om nog een reservering te maken en ik kreeg hetzelfde tarief te zien. Dus, toen hebben ze mijn oude laten vervallen en zijn we op nieuw begonnen. Is het daar mee klaar? Nee...
Want volgens Hertz is de one way fee niet inclusief want dit zou weer onder Miscellaneous SDT Fee vallen. Op mijn rental record staat nu het bedrag + 200 USD voor de intercity fee.. Maar in mijn e-mail staat etterlijk: Included, Drop off fee.. Dus wat het nu is , geen idee. Maar ik was er klaar mee en had geen zin om WEER terug te gaan want we waren ruim een uur verder. Ik ga er bij het inleveren nog achteraan en ga een mail dichten aan de klantenservice. Vind het echt een aparte gang van zaken.
Nu eerst, rustig vakantie vieren