Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

En zo leren we elke dag weer wat 🐝
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

dank voor de snelle reacties!
Ik heb ondertussen een half uurtje in de wacht gehangen, maar idd we kunnen 1 boeking doen en als dochter moet omboeken kunnen ze de boeking splitsen zodat zij kan omboeken.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

:thumbup:
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Iemand ervaring met een overstap op CDG ( Parijs ) en hoe zit het dan met covid testen terug. Moet je voor een tussenstop in Parijs wel testen voor terugweg?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Hi allen,

Klein vraagje: zijn er mensen die ervaring hebben met het wijzigen/ omboeken van een KLM ticket? Wat nu het geval is, ik sta op het punt een via de website van KLM een vlucht te boeken van Amsterdam - San Francisco en terug Los Angeles - Amsterdam. De prijzen zijn de afgelopen twee dagen 300,- euro gestegen (directe vlucht). Nu is mijn idee om een goedkopere vlucht te boeken (alleen heenweg, terugweg maakt qua prijs niet uit) en deze eventueel later, wanneer de prijzen van de directe vlucht zijn gedaald, weer om te boeken naar een directe KLM vlucht naar SF.

Mijn vraag is of het makkelijke/ soepel gaat om bijvoorbeeld alleen de heenvlucht naar San Francisco om te boeken naar een andere vlucht?
roelandw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door roelandw »

Hallo,

Als alles goed is vertrekken we hier op 2 juli naar Orlando.
Ik heb de tickets vorig jaar in augustus gekocht.

Maar ik zit met een aantal vraagjes waar ik niet direct een antwoord op kan vinden.
De vlucht zelf naar Orlando vertrekt in Amsterdam om vervolgens te landen in Newark en vandaar vertrekken we dan naar Orlando.
Voor de layover hebben we zo een 1u59 min volgens United (heb even gekeken op hun site bij My Trips). Oorspronkelijk was dit 2u45min, maar ik vermoed dat 2u ook wel volstaan om de overstap te maken. Of zou ik best informeren naar een iets langere layover (we zijn met 4, 2 volwassen en 2 kinderen van 12 en 9). Ik vraag dit omdat we daar door customs en immigration moeten gaan en dat kan toch wat tijd kosten.

Volgens verschillende sites zouden we na de customs onze bagage terug kunnen afgeven, maar kunnen we dan nog steeds gebruik maken van de Shuttle busjes van United (zonder terug door de security te moeten) om naar de andere terminal te gaan of moeten we sowieso terug door security en kunnen dan bijvoorbeeld de Airtrain nemen?

Verder zie ik via My Trips dat mijn vrouw haar middelste naam en die van mij nergens vermeld staat, maar dit zo op de tickets zelf niet nodig zijn, maar zou wel nodig zijn als onze passagiersgegevens doorgestuurd worden voor vertrek door United of begrijp ik dit verkeerd en maak ik mij zorgen om niets?

En is het nodig om Online in te checken, of kan je zoals "vroeger" nog steeds met alle documenten ter plaatste in Amsterdam inchecken?

Roeland
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

2 uur moet voldoende zijn, mits geen vertraging. Je kan zorgen dat je als een van de eerste uit het vliegtuig stapt door bijvoorbeeld stoelen te kiezen die zich voorin het toestel bevinden en ga geen plaspauzes houden voordat je door immigrations en customs bent gegaan.

Je koffer haal je (na immigrations) van de band en geef je direct weer af aan een medewerker. Dit wijst zich vanzelf. Daarna ga je weer door customs en vervolg je je weg naar je nieuwe gate/terminal.

Online inchecken kan en ik zou dit ook ten zeerste aanbevelen. Echter kan het zijn dat, door alle corona documentatie, je dit thuis niet voor elkaar krijgt en je pas op het vliegveld je boardingpass krijgt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door roelandw »

Bedankt,

eerste keer dat ik met een layover vlieg (helaas geen rechtstreekse vluchten naar Orlando) dus wil graag voorbereid zijn.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Hoi,

ik las ergens in dit draadje de tip om voor vliegtickets te kijken naar vliegen vanaf Antwerpen. Dat heb ik gedaan en dat scheelt (idd) best veel geld.
Ik vond de reis Antwerpen-New York en Los Angeles - Antwerpen voor € 640.

Je vliegt dan dus niet vanaf Antwerpen maar gaat met de trein naar Schiphol en vliegt vanaf daar met KLM.

Toen las ik elders in dit draadje dat je niet het reisdeel met de trein mag skippen (dus gewoon gelijk naar Schiphol) omdat anders de rest van de reis ook vervalt.
Klopt dat? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Maar hoe weten ze (bij KLM) dan dat je die treinreis niet gedaan hebt?

Misschien is dit een enorm geval klok klepel, in dat geval excuses ;-).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De treinreis van Antwerpen naar Schiphol moet inderdaad gemaakt worden. Het schijnt dat je een stempel bij de conducteur moet halen.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

OK, dankjewel.

Dat is dan wel een gedoetje ;-)

We wonen in het noorden dus moeten we de afweging maken wat we over hebben voor welke prijs.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je moet sowieso naar Antwerpen om de tickets op te halen.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

O echt? Ik dacht dat dat tegenwoordig allemaal digitaal ging. Maar niet dus (in dit geval?).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@MayJans Als het zo makkelijk zou zijn, zou iedereen van die route gebruik maken. :lol:

De route via Antwerpen is overigens vaak goedkoper maar echt niet altijd. Zo vlieg ik vanaf Amsterdam (via Londen) naar San Francisco in juni voor 'slechts' € 444,44 (incl. koffer). Voor tickets blijft het advies: houd het voor langere periode in de gaten via verschillende websites en sla toe als je een prijs ziet die jou past.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Blinky
Amerika-newbie

Bericht door Blinky »

Hallo,

Ik heb een vraag over het boeken van een binnenlandse vlucht. Doordat we moesten wachten op meer zekerheid helaas veeeeel hogeren prijzen voor een vlucht van sfo naar nyc in mei.
Boeken jullie op de bekende sites binnenlandse vluchten of is er iemand met de gouden tip waar ik toch nog wat goedkoper kan boeken? Voorkeur is wel voor een vlucht op de late ochtend ivm transfers enzo.
Ik heb tot nu toe gezocht op de sites van de maatschappijen zelf (united, delta, jetblue, american airlines, alaska) en van de bekende tussenwebsites als skyscanner, momondo etc. Helaas niet goedkoper dan 250 pp excl koffer gevonden. Misschien is dit ook wel een redelijke prijs voor nu hoor, enkele maanden geleden echter 100-150 euro. Dus toch een beetje balen :)
Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik het graag!
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Coyote schreef:
29 mar 2022, 20:37
@MayJans Als het zo makkelijk zou zijn, zou iedereen van die route gebruik maken. :lol:

De route via Antwerpen is overigens vaak goedkoper maar echt niet altijd. Zo vlieg ik vanaf Amsterdam (via Londen) naar San Francisco in juni voor 'slechts' € 444,44 (incl. koffer). Voor tickets blijft het advies: houd het voor langere periode in de gaten via verschillende websites en sla toe als je een prijs ziet die jou past.

Roland
Jaaa, dat is natuurlijk zo :lol:
Die prijs die je noemt is idd heel gunstig. Ben bang dat dat in juli/aug ietsje meer gaat worden.
Ik ga proberen geduld te bewaren en (via Skyscanner en Google Flights) de boel monitoren.

Bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Blinky Ik boek binnenlandse vluchten altijd rechtstreeks bij de maatschappij. Ik denk dat jullie te laat zijn voor de betere deals.
Blinky
Amerika-newbie

Bericht door Blinky »

@mtl
Dank voor je reactie. Ik vrees het ook... moet eerlijk zijn dat we flink bespaard hebben op de hotels aangezien we die nog in de harde lockdown op de gok hadden gereserveerd. Die zijn nu letterlijk 3x zo duur. Dus in dat opzicht mogen we niet klagen ;). Ben al lang blij dat we weer kunnen gaan! Frequent flyer naar NY ;) nu weer een keer sfo erbij!
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Heeft iemand ervaring met united en delta?

Ik twijfel welke ik moet kiezen, omdat ik over united slechte dingen heb gehoord, en me afvroeg of leden op het forum ervaringen hebben, als ik met delta zou gaan op de heenweg ( vlug van Schiphol naar Iah) en dan op de terugweg (Iah naar Schiphol) dan kan ik united, klm of Lufthansa kiezen (directe vlucht) maar dan betaal ik 1000 euro meer voor economy,

Als ik gewoon united kies voor heen en terug dan betaal ik net 50 euro extra voor een directe vlug, maar omdat ik niet weet hoe united is twijfel ik

Mocht iemand ervaring hebben hoor ik het graag:)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Is allebei prima, United of Delta. Ik zou met name kijken naar de overstap op de heenreis, ik probeer de overstap in de VS te hebben en niet in Europa. Als de vlucht van United wordt uitgevoerd door Lufthansa is de overstap meestal op Frankfurt. Maar ik denk dat je alleen rechtstreekse vluchten krijgt of bekijkt als ik je goed begrijp, dan is er weinig verschil. United is prima verder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer