Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
Voor een ticket in juli 2010 van Amsterdam naar Newark met Continental heb ik 911,36 euro pp betaald. Dit ticket heb ik rechtstreeks op de site van continental.com geboekt. Nu zullen de meeste van jullie zeggen wat duur...en het is ook prijzig maar ten eerste ben ik dit keer afhankelijk van de zomervakantie (had ik voor april/mei een ticket geboekt was ik zo'n 548 kwijt geweest).
Het valt mij op dat het een sport is om zo goedkoop mogelijk een ticket te scoren. Op zich is hier niets mis mee maar wat zijn de nadelen? Daar hoor ik nauwelijks iets over. Punt 1) Veelal vertrekken de goedkope vluchten uit het buitenland wat betekent dat je meestal langer naar het punt van vertrek moet reizen, dus veelal extra kosten (vervoerskosten en eventueel hotelkosten) Punt 2) Meestal betreft het een overstap vlucht wat inhoud dat je met wachttijden te maken hebt 3) Meestal zijn de aankomst tijden laat op de dag zodat je de 1e dag nauwelijks meer wat kunt doen. 4) Bij sommige goedkope vluchten zit niet eens een maaltijd bij inbegrepen!
Aangezien ik niet ver van Schiphol woon is Schiphol mijn nummer 1 en ben ik niet van plan om voor een paar centen naar Brussel of Dusseldorf or whatever te reizen...
Het valt mij op dat het een sport is om zo goedkoop mogelijk een ticket te scoren. Op zich is hier niets mis mee maar wat zijn de nadelen? Daar hoor ik nauwelijks iets over. Punt 1) Veelal vertrekken de goedkope vluchten uit het buitenland wat betekent dat je meestal langer naar het punt van vertrek moet reizen, dus veelal extra kosten (vervoerskosten en eventueel hotelkosten) Punt 2) Meestal betreft het een overstap vlucht wat inhoud dat je met wachttijden te maken hebt 3) Meestal zijn de aankomst tijden laat op de dag zodat je de 1e dag nauwelijks meer wat kunt doen. 4) Bij sommige goedkope vluchten zit niet eens een maaltijd bij inbegrepen!
Aangezien ik niet ver van Schiphol woon is Schiphol mijn nummer 1 en ben ik niet van plan om voor een paar centen naar Brussel of Dusseldorf or whatever te reizen...
Het is op zich ook wel leuk om zo goedkoop mogelijk te reizen, maar er zijn ook steeds meer mensen (ook op het forum) die op andere zaken letten zoals personal entertainment aan boord, beenruimte en service. Er zijn hierbij verschillende factoren van belang. Als je alleen reist is 100 euro toch minder geld dan met een gezin met 3 kids. Maar voor iedereen is de afweging weer anders. Ik zet altijd wel alle eventuele extra kosten zoals parkeergelden en eventueel extra hotelovernachting bij de vluchtprijs zodat ik zo min mogelijk appels met peren vergelijk.
In augustus had connections een aanbieding vanaf Brussel naar Seattle voor EUR 389. Dat was weinig geld dus boeken maar zou je zeggen. Maar vanaf AMS was KLM het goedkoopste met EUR 550. Op Schiphol parkeer ik gratis en in Brussel betaal ik voor twee weken zo'n 150 euro. Schiphol is 35 minuten, maar Brussel is 2 uur. Vanaf Brussel moesten we 's ochtends om 05.30 de deur uit en was ik om 21.00 uur in Seattle en vanaf Schiphol moesten we om 06.00 uur thuis weg en waren we om 12.00 uur in Seattle. 9,5 uur verschil in reistijd dus op alleen de heenweg! Dan valt de keus toch op een duurder ticket. Uiteindelijk vliegen we voor dat geld trouwens in juli en niet in mei.
In augustus had connections een aanbieding vanaf Brussel naar Seattle voor EUR 389. Dat was weinig geld dus boeken maar zou je zeggen. Maar vanaf AMS was KLM het goedkoopste met EUR 550. Op Schiphol parkeer ik gratis en in Brussel betaal ik voor twee weken zo'n 150 euro. Schiphol is 35 minuten, maar Brussel is 2 uur. Vanaf Brussel moesten we 's ochtends om 05.30 de deur uit en was ik om 21.00 uur in Seattle en vanaf Schiphol moesten we om 06.00 uur thuis weg en waren we om 12.00 uur in Seattle. 9,5 uur verschil in reistijd dus op alleen de heenweg! Dan valt de keus toch op een duurder ticket. Uiteindelijk vliegen we voor dat geld trouwens in juli en niet in mei.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, jij zit kort bij Schiphol, voor ons is het naar Brussel korter en een hotel nemen we sowieso, ook als we vanaf Schiphol vliegen, zou ook zonder kunnen maar je hebt geen filerisico en je hebt een redelijke nachtrust voor vertrek.Punt 1) Veelal vertrekken de goedkope vluchten uit het buitenland wat betekent dat je meestal langer naar het punt van vertrek moet reizen, dus veelal extra kosten (vervoerskosten en eventueel hotelkosten)
Helemaal eens met RuudB. dat was ook de reden dat we de Connections-aanbieding begin december hebben laten lopen. Ook al zijn we met ons 4en, 175 euro pp verschil voor een vlucht uit Brussel (3 uur rijden van ons versus Dusseldorf/Schiphol 1 uur) om 7 uur 's ochtends zonder personal entertainment vonden wij toch niet de moeite. Uiteindelijk hebben we nu een vlucht geboekt met ook wel nadelen: terugweg 8 uur 's ochtends maar nu wel met personal entertainment en 325 euro pp verschil tov de andere tarieven.
Kortom het is relatief en een kwestie van afwegen.
Kortom het is relatief en een kwestie van afwegen.
Laatst gewijzigd door melle18 op 14 dec 2009, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij kiezen duidelijk voor luxe en ruimte, want vliegen al een aantal jaren business class. We hebben die ruimte ook gewoon nodig hoor, eerlijk is eerlijk.
Vanwege de veel lagere tarieven vliegen we komend jaar voor het eerst British Airways in plaats van KLM. In februari naar Miami en in september naar New York. Dat betekent in plaats van vertrek rond 11 uur al twee keer een vlucht om 7.20 in de morgen. Weg nachtrust en hoeveel zin heeft een airporthotel als je toch rond half vier op Schiphol wilt zijn? Dat wordt dus gewoon om half drie uit bed, auto in en naar Amsterdam. Mag hopen dat er dan weinig files zijn
Maar ja, zo'n 600 euro verschil per ticket mag voor mij een paar uurtjes nachtrust kosten. Ik hoop in het vliegtuig dan nog wel wat te slapen.
Vanwege de veel lagere tarieven vliegen we komend jaar voor het eerst British Airways in plaats van KLM. In februari naar Miami en in september naar New York. Dat betekent in plaats van vertrek rond 11 uur al twee keer een vlucht om 7.20 in de morgen. Weg nachtrust en hoeveel zin heeft een airporthotel als je toch rond half vier op Schiphol wilt zijn? Dat wordt dus gewoon om half drie uit bed, auto in en naar Amsterdam. Mag hopen dat er dan weinig files zijn

Maar ja, zo'n 600 euro verschil per ticket mag voor mij een paar uurtjes nachtrust kosten. Ik hoop in het vliegtuig dan nog wel wat te slapen.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik denk dat de meeste mensen al die overwegingen ook wel meenemen hoor. Ik zeker ook; maar voor ons maakt Brussel of Amsterdam niet zoveel uit qua reistijd, daarnaast worden we eigenlijk altijd wel gebracht, dus maken de parkeerkosten niets uit. En naar vliegtijden kijk ik ook altijd goed, zelfs ook nog naar welke maatschappij (ivm punten sparen en zo). Alleen vorig jaar zomer was connections wel extreem goedkoop; 540 euro naar Seattle (en Denver terug), ipv 1.050 met KLM vanaf AMS (wel rechtstreeks naar Seattle overigens, terug ook met overstap). En dat keer 4 personen ... Vond ik wel de moeite
!
Maar nogmaals, ik zie altijd zoveel vragen en afwegingen op dit forum, ook naar de ervaringen met maatschappijen, de overstaptijden, etc etc, dat ik idee heb dat er best goed afgewogen wordt. Het blijft ook een beetje een spelletje hoor (voor mij in ieder geval wel)

Maar nogmaals, ik zie altijd zoveel vragen en afwegingen op dit forum, ook naar de ervaringen met maatschappijen, de overstaptijden, etc etc, dat ik idee heb dat er best goed afgewogen wordt. Het blijft ook een beetje een spelletje hoor (voor mij in ieder geval wel)

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
British Airways, goeie keus...daar zal je geen spijt van krijgen. Zelf zou ik wel met KLM willen vliegen maar ze blijken altijd weer net wat duurder te zijn dan andere maatschappijen. Jammer, dan maar geen KLM.nieuwenoord schreef:Vanwege de veel lagere tarieven vliegen we komend jaar voor het eerst British Airways in plaats van KLM.
Daar heb je helemaal gelijk in.Rob schreef:Dat ligt er natuurlijk ook aan waar je woont...
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij kijken wel naar de prijzen van vluchten maar andere factoren zijn wel degelijk van belang.
Wij wonen 20 minuten rijden van Schiphol dus gaan we niet vanaf een andere luchthaven vertrekken, hoe goedkoop ook.
De heenreis vind ik niet eens zo erg, dan nemen we wel een overnachting. Maar de terugreis is voor ons het struikelblok. Wij hebben geen zin om na een lange vlucht met een jetlag nog een paar uur te gaan rijden (en met een beetje pech nog in de files terechtkomen ook). In een overnachting hebben we oook geen zin. Dat is zo'n gedoe met alle koffers weer naar een hotel, ook kom je meestal 's morgens aan. En we willen gewoon zo snel mogelijk naar huis zodra we in Nederland geland zijn.
Verder maakt het ons niet uit of we een tussenlanding hebben als het maar geen twee tussenlandingen zijn, er geen 7 uur tussenzit en het niet in Detroit is
Marjon
Wij wonen 20 minuten rijden van Schiphol dus gaan we niet vanaf een andere luchthaven vertrekken, hoe goedkoop ook.
De heenreis vind ik niet eens zo erg, dan nemen we wel een overnachting. Maar de terugreis is voor ons het struikelblok. Wij hebben geen zin om na een lange vlucht met een jetlag nog een paar uur te gaan rijden (en met een beetje pech nog in de files terechtkomen ook). In een overnachting hebben we oook geen zin. Dat is zo'n gedoe met alle koffers weer naar een hotel, ook kom je meestal 's morgens aan. En we willen gewoon zo snel mogelijk naar huis zodra we in Nederland geland zijn.
Verder maakt het ons niet uit of we een tussenlanding hebben als het maar geen twee tussenlandingen zijn, er geen 7 uur tussenzit en het niet in Detroit is

Marjon
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet iemand hoe het zit met het boeken op unitedairlines.nl? Voor de tickets die wij op het oog hebben komen ze het goedkoopst uit, maar in de kleine lettertjes van de price breakdown lees ik dit:
International Travel (including Puerto Rico and U.S. Virgin Islands)
Fare includes U.S. excise tax, and carrier-imposed fuel surcharges (YQ) of up to $250 USD per direction of travel may apply. For travel to some countries, additional airport, transportation, embarkation, security, and passenger service taxes/surcharges may also apply depending on destination. Fare does not include the following taxes, fees and surcharges.
* Airport passenger facility charges (PFCs) of up to $19.50 USD roundtrip
* September 11th Security Fee of $2.50 USD per enplanement at a U.S. airport
* Other government taxes and fees (including U.S. government excise tax) of up to $140 USD based on destination; total may vary slightly based upon currency exchange rate at time of purchase
* Taxes and fees are subject to change without notice and at the discretion of each country’s government.
Komen er nu nog extra kosten bij na het boeken? Het lijkt me allemaal optioneel, maar erg duidelijk wanneer het toegepast wordt vind ik het niet!
International Travel (including Puerto Rico and U.S. Virgin Islands)
Fare includes U.S. excise tax, and carrier-imposed fuel surcharges (YQ) of up to $250 USD per direction of travel may apply. For travel to some countries, additional airport, transportation, embarkation, security, and passenger service taxes/surcharges may also apply depending on destination. Fare does not include the following taxes, fees and surcharges.
* Airport passenger facility charges (PFCs) of up to $19.50 USD roundtrip
* September 11th Security Fee of $2.50 USD per enplanement at a U.S. airport
* Other government taxes and fees (including U.S. government excise tax) of up to $140 USD based on destination; total may vary slightly based upon currency exchange rate at time of purchase
* Taxes and fees are subject to change without notice and at the discretion of each country’s government.
Komen er nu nog extra kosten bij na het boeken? Het lijkt me allemaal optioneel, maar erg duidelijk wanneer het toegepast wordt vind ik het niet!
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
We hebben samen hierna gekeken en hebben hierook onze twijfels over.
Wat we eruit hebben kunnen halen is het volgende:
1. Een evt brandstoftoeslag tot USD 250 per enkele reis is inclusief, daarboven moet je bijbetalen. Hou de olieprijs dus goed in de gaten
2 USD 2.50 September 11 th security fee komt sowieso bovenop de prijs
3 Airport passenger facility charges (PFCs) maximaal USD 19.50 komt ook bovenop de prijs
4 eventuele andere locale belastingen tot maximaal USD 140
Je hebt overigens wel gelijk dat het allemaal wel heel optioneel is. Misschien is het handig om contact op te nemen met UA. Zij kunnen je hopelijk wat meer duidelijkheid verschaffen. Want meer transparantie in de tariefstructuur is hier wel op zijn plaats
Groetjes Susie One en vriend
Wat we eruit hebben kunnen halen is het volgende:
1. Een evt brandstoftoeslag tot USD 250 per enkele reis is inclusief, daarboven moet je bijbetalen. Hou de olieprijs dus goed in de gaten

2 USD 2.50 September 11 th security fee komt sowieso bovenop de prijs
3 Airport passenger facility charges (PFCs) maximaal USD 19.50 komt ook bovenop de prijs
4 eventuele andere locale belastingen tot maximaal USD 140
Je hebt overigens wel gelijk dat het allemaal wel heel optioneel is. Misschien is het handig om contact op te nemen met UA. Zij kunnen je hopelijk wat meer duidelijkheid verschaffen. Want meer transparantie in de tariefstructuur is hier wel op zijn plaats

Groetjes Susie One en vriend
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb meerdere keren geboekt bij United (.nl) maar ik heb nog niet meegemaakt dat United extra kosten in rekening bracht na de boeking.
Roland
Roland
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben UA geprobeerd te bellen, maar na 20 min. in de wacht te hebben gestaan toch maar opgehangen. En nu is het 20.00 uur, dus staan ze niemand meer te woord, lijnen gesloten!
Maar als jij al meerdere keren goede ervaringen hebt Roland, durf ik het wel aan!
Maar als jij al meerdere keren goede ervaringen hebt Roland, durf ik het wel aan!

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gewoon alle velden invullen tot je aan het betalings veld komt dan zie je de totaalprijs die je kwijt bent inclusief alle taxen, vindt je dat een mooie prijs dan gelijk boeken, vindt je het teveel dan sluit je de pagina.
Als je gelijk alles betaald heb je naderhand geen prijsverhoging meer ook niet als de olie ineens in prijs verdubbeld, als je later betaald mogen/kunnen ze die verhoging wel in rekening brengen.
Als je gelijk alles betaald heb je naderhand geen prijsverhoging meer ook niet als de olie ineens in prijs verdubbeld, als je later betaald mogen/kunnen ze die verhoging wel in rekening brengen.
Air Berlin 2=1 actie geld vanaf 8 januari t/m 17 maart voor Miami en Fort Myers. Helaas niet de mei vakantie dus. 

Erg handig topic dit! Staan hele goede tips tussen!
Ik vertrek op 1 maart richting de V.S. voor 90 dagen. Het plan is om ongeveer 1,5 maand in de omgeving van SF te verblijven (mede omdat ik daar familie heb wonen) en daarnaast 4 of 5 grote steden aan te doen (ws. Washington, NYC, Boston, Chicago en Seattle) waar ik steeds ongeveer een week wil blijven. Nu zit ik nog met een dilemma mede vanwege ticketkosten. Ik zou de optie AMS - SF heen; NYC - AMS bijv. kunnen doen. Maar ook AMS - SF heen; SF - AMS terug.
Eigenlijk is mijn vraag of het goedkoper uitkomt of juist duurder als je vanaf een andere plaats in de V.S. terugvliegt. Ik moet sowieso een multi-city ticket aanschaffen dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het uiteindelijk voordeliger is om via een andere plaats terug te vliegen dus bijv. AMS - NYC - Washington - Boston - Chicago - Seattle - SF - AMS
Iemand hier ideeen/ervaringen mee?
Ik vertrek op 1 maart richting de V.S. voor 90 dagen. Het plan is om ongeveer 1,5 maand in de omgeving van SF te verblijven (mede omdat ik daar familie heb wonen) en daarnaast 4 of 5 grote steden aan te doen (ws. Washington, NYC, Boston, Chicago en Seattle) waar ik steeds ongeveer een week wil blijven. Nu zit ik nog met een dilemma mede vanwege ticketkosten. Ik zou de optie AMS - SF heen; NYC - AMS bijv. kunnen doen. Maar ook AMS - SF heen; SF - AMS terug.
Eigenlijk is mijn vraag of het goedkoper uitkomt of juist duurder als je vanaf een andere plaats in de V.S. terugvliegt. Ik moet sowieso een multi-city ticket aanschaffen dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het uiteindelijk voordeliger is om via een andere plaats terug te vliegen dus bijv. AMS - NYC - Washington - Boston - Chicago - Seattle - SF - AMS
Iemand hier ideeen/ervaringen mee?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt een beetje van de plaats af en maatschappij af. Zo zal een retourtje AMS - NYC in de regel goedkoper zijn dan een retourtje AMS - SFO, een mulit city (AMS - SFO en NYC - AMS) zal daar vaak weer tussenin zitten. Het is echter geen standaard regel. Tegenwoordig is het vooral een kwestie van heel veel opties bekijken via verschillende websites/aanbieders. Door aanbiedingen kan het zomaar zijn dat een retourtje AMS - SFO goedkoper is dan een multi city AMS - SFO en NYC - AMS.boelz schreef:Eigenlijk is mijn vraag of het goedkoper uitkomt of juist duurder als je vanaf een andere plaats in de V.S. terugvliegt. Ik moet sowieso een multi-city ticket aanschaffen dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het uiteindelijk voordeliger is om via een andere plaats terug te vliegen dus bijv. AMS - NYC - Washington - Boston - Chicago - Seattle - SF - AMS
Heb je de mogelijkheid om ook via Brussel of Düsseldorf te vliegen dan kun je die ook nog meenemen in je multi city. Kan ook best veel schelen, zo is laatst wel weer gebleken, als je niet naar hetzelfde land terugvliegt.
Kortom, vergelijk de websites van de maatschappijen en andere aanbieders goed op de diverse steden en data.
Succes met je plannen!
Roland
Dank voor de snelle reactie!
Ja ik heb Brussel en Dusseldorf ook inmiddels bekeken maar het maakt volgens mij niet heel erg veel verschil. Mijn voorkeur gaat uit naar directe vluchten, ik heb daar best ietsje meer voor over.
Verder nog aanraders?
Ja ik heb Brussel en Dusseldorf ook inmiddels bekeken maar het maakt volgens mij niet heel erg veel verschil. Mijn voorkeur gaat uit naar directe vluchten, ik heb daar best ietsje meer voor over.
Verder nog aanraders?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een directe vlucht naar of van SFO zul je al gauw uitkomen bij KLM. Vanaf Amsterdam (volgens mij) de enigste maatschappij die rechtstreeks vliegt.
Roland
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Zonder verder uitgezocht te hebben, maar Air Berlin vanaf Dusseldorf vliegt volgens mij ook rechtstreeks ?Coyote schreef:Voor een directe vlucht naar of van SFO zul je al gauw uitkomen bij KLM. Vanaf Amsterdam (volgens mij) de enigste maatschappij die rechtstreeks vliegt.
Roland
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou heel goed kunnen. Vanaf Amsterdam weet ik het zo'n beetje, vanaf Brussel en Düsseldorf weet ik het niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2930 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-
- 16 Reacties