Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen National Emerald Club (autoverhuur)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Ervaringen National Emerald Club (autoverhuur)
@RNA service level Counter staat er bij mijn reservering
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Thanks!

Aankomende zaterdag is het zover. Dan vliegen we naar LA. We hebben een auto via rental cars/eautohuur een midsize auto (National) geboekt en ik heb ze mn Emerald Card in laten vullen bij opmerkingen. Toch zijn er nog een paar dingen die niet lekker zitten, hopelijk kunnen jullie er antwoord op geven (en sorry als het al eens is gevraagd, heb al veel gelezen maar het is me nog niet duidelijk):
0) ondanks dat mn EC alleen bij opmerkingen staat, ga ik ervanuit dat ik 'm gewoon kan gebruiken. Zo niet, dan hoor ik het graag.
1) aanvullende verzekering bij letsel aan bestuurder en inzittenden. Ik heb op dit forum vaak gelezen dat dit waarsch bij je reisverzekering zit. Nu heb ik Zilveren Kruis gebeld waar ik een doorlopende reisverzekering heb en zij zeiden dat medische kosten via de zorgverzekering gaat. Klopt dit en ben ik hier dus goed voor verzekerd? Wat kost het anderzijds om zo'n verzekering bij National af te sluiten?
2) verzekering voor bodem, ruit en banden. Aan de telefoon zeiden ze bij Rental Cars dat dit niet wordt meeverzekerd. Wat kost zoiets om ter plekke af te sluiten? Wat raden jullie aan? Het max bedrag bij bijv. een kapotte ruit kan flink oplopen of niet?
3) op de emerald-site zag ik dat je rental credits kan verdienen. Na 7 dagen 1 credit. Betekent dit dat je een dag gratis kijkt na een week huren? Aangezien we 26 dagen huren, zou ik in dat geval drie gratis dagen krijgen. Maar ik heb natuurlijk via eautohuur gehuurd en niets met die korting gedaan. Is er een manier deze alsnog te ontvangen?
Ben erg benieuwd en alvast bedankt voor de reacties
0) ondanks dat mn EC alleen bij opmerkingen staat, ga ik ervanuit dat ik 'm gewoon kan gebruiken. Zo niet, dan hoor ik het graag.
1) aanvullende verzekering bij letsel aan bestuurder en inzittenden. Ik heb op dit forum vaak gelezen dat dit waarsch bij je reisverzekering zit. Nu heb ik Zilveren Kruis gebeld waar ik een doorlopende reisverzekering heb en zij zeiden dat medische kosten via de zorgverzekering gaat. Klopt dit en ben ik hier dus goed voor verzekerd? Wat kost het anderzijds om zo'n verzekering bij National af te sluiten?
2) verzekering voor bodem, ruit en banden. Aan de telefoon zeiden ze bij Rental Cars dat dit niet wordt meeverzekerd. Wat kost zoiets om ter plekke af te sluiten? Wat raden jullie aan? Het max bedrag bij bijv. een kapotte ruit kan flink oplopen of niet?
3) op de emerald-site zag ik dat je rental credits kan verdienen. Na 7 dagen 1 credit. Betekent dit dat je een dag gratis kijkt na een week huren? Aangezien we 26 dagen huren, zou ik in dat geval drie gratis dagen krijgen. Maar ik heb natuurlijk via eautohuur gehuurd en niets met die korting gedaan. Is er een manier deze alsnog te ontvangen?
Ben erg benieuwd en alvast bedankt voor de reacties

vandaag mn emerald club card thuis gekregen:D
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Hier ook binnen
Wij gister, heb er alleen niks aan denk ik.
Wij halen onze auto op in SF Downtown. Bushstreet geloof ik. Daar hebben ze helaas geen EC-Aisle volgens de dame van Facebook.
Ik heb gevraagd of we dan wel onze auto mochten uitkiezen uit andere auto's die er staan, maar geen antwoord meer op gehad.
Moeten we dan gewoon achteraan sluiten in de rij? Ben benieuwd..
Wij halen onze auto op in SF Downtown. Bushstreet geloof ik. Daar hebben ze helaas geen EC-Aisle volgens de dame van Facebook.
Ik heb gevraagd of we dan wel onze auto mochten uitkiezen uit andere auto's die er staan, maar geen antwoord meer op gehad.
- eddepet71
- Amerikakenner
Ik heb geen ervaring met deze verhuurlocatie maar ik heb nog nooit een rij gezien bij National...als wij bij Alamo in de rij stondenJaydee. schreef:Wij gister, heb er alleen niks aan denk ik.

Als je een tweede bestuurder wildoorgeven moet dit sowieso via de balie zegt de helpdesk.
- FrankS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij waren gisteren bij de balie van National hier in Las Vegas.
Bij de desk gevraagd of ik mijn vrouw moest laten registreren als extra bestuurder ondanks dat ik EC member ben.
De medewerker vertelde mij dat wanneer je getrouwd bent (en dat zijn we) je dat niet hoeft te doen in Nevada.
Een echtgenote is standaard al bevoegd de huurauto te besturen die gehuurd wordt in deze staat.
Ik hoop dat dit helpt en voor sommige wat vraagtekens weg neemt.
Bij de desk gevraagd of ik mijn vrouw moest laten registreren als extra bestuurder ondanks dat ik EC member ben.
De medewerker vertelde mij dat wanneer je getrouwd bent (en dat zijn we) je dat niet hoeft te doen in Nevada.
Een echtgenote is standaard al bevoegd de huurauto te besturen die gehuurd wordt in deze staat.

Groet, Frank
- eddepet71
- Amerikakenner
Da's goed nieuws al zeggen ze bij de helpdesk wat anders...FrankS schreef:Wij waren gisteren bij de balie van National hier in Las Vegas.

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Heel goed nieuws. Ook al hebben ze dat in de mail naar mij anders geschreven. Maar die wordt nationaal gestuurd dus ik kan me voorstellen dat ze niet alle regeltjes kennen.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik rij alleen dus dat hoeft niet. En voor de rij hoeven we het dus ook niet te doen haha..eddepet71 schreef: Ik heb geen ervaring met deze verhuurlocatie maar ik heb nog nooit een rij gezien bij National...als wij bij Alamo in de rij stonden![]()
Als je een tweede bestuurder wildoorgeven moet dit sowieso via de balie zegt de helpdesk.
Dan maar hopen dat we wél een auto uit mogen zoeken, zodat ik toch het gevoel heb dat we een voordeel hebben van dat pasje.
Grappig, ik kreeg gisteren mijn tweede (2e !!) Emerald Card binnen, terwijl ik er twee weken geleden ook al een heb ontvangen.
Precies dezelfde, ook zelfde lidmaatschapsnummer
Precies dezelfde, ook zelfde lidmaatschapsnummer

16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Gisteren ook de Emerald pas ontvangen. En dat binnen een dikke week. Erg netjes allemaal.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
ik ook... maar 2 stuks met 2 verschillende nummers. Verklaart ws. ook waarom ik mijn rental niet onder m'n account krijg te zien...
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Of je hebt mijne gekregen, want ik heb 'em nog steeds niet 

- eddepet71
- Amerikakenner
2nd driver toevoegen, info van National
State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin permit the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter qualifications are met. Both the primary driver and additional driver must both be present at the rental station to add or remove the additional driver to the rental agreement.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou graag willen weten of de mensen die in het hoogseizoen een midzise car hebben geboekt ook een midsize SUV of groter konden krijgen met de emerald kaart. Ik begreep door het lezen van dit forum dat het in het voor en na seizoen meestal geen probleem is, maar hoor graag meer ervaringen voor het hoogseizoen. Ook begrijp ik dat er met een vriendelijk woord veel te bereiken is, maar als er geen SUV's zijn heb je waarschijnlijk wel pech. Hopelijk zijn er mensen die vorige zomer geboekt hebben of mensen die deze zomer gaan, die mijn vraag (na de vakantie)kunnen beantwoorden. Nog even ter info, ws reizen we volgende zomer van San Francisco naar Phoenix of anders om. Het is dus ook nog een one way huur. Alvast bedankt!
Geen ervaring maar ik kan je wel een handige link geven van een ander forum. Wellicht heb je daar wat aan.
Members vertellen welke auto's er staan in de EA (Emerald Aisle)
Cars at SFO
Cars at PHX
Members vertellen welke auto's er staan in de EA (Emerald Aisle)
Cars at SFO
Cars at PHX
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank je wel Hinko! Ik ga die site in de gaten houden!
Update: ik heb net gekeken. Die Amerikanen zijn een stuk minder positief over de aangeboden auto's dan de mensen op het forum. Wellicht hebben ze wel een andere kijk op auto's, wij zijn toch een slag kleinere auto's gewend dan de gemiddelde Amerikaan
Update: ik heb net gekeken. Die Amerikanen zijn een stuk minder positief over de aangeboden auto's dan de mensen op het forum. Wellicht hebben ze wel een andere kijk op auto's, wij zijn toch een slag kleinere auto's gewend dan de gemiddelde Amerikaan

Wij halen onze auto op in SF Downtown, Bush Street. Ik weet dat ze daar geen Aisle hebben, maar moet ik maar genoegen nemen dan met minder wanneer er geen standard-SUV staat?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3329 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 8 Reacties