Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Het probleem is dat jij het verkeerd bekijkt. Jij weet dat jij het goed bedoelt, dus denkt ook dat het wel moet lukken. Bekijk het vanuit de ogen van Immigrations, zij kennen niet het hele verhaal en zien een aantal vreemde dingen en risico's.
Er is geen enkele weg die ik durf te adviseren die zekerheid biedt, anders dan nogmaals het advies om een immigratie advocaat te zoeken en daar het probleem voor te leggen. Misschien dat hier nog andere mensen een ander advies kunnen geven.
Er is geen enkele weg die ik durf te adviseren die zekerheid biedt, anders dan nogmaals het advies om een immigratie advocaat te zoeken en daar het probleem voor te leggen. Misschien dat hier nog andere mensen een ander advies kunnen geven.
In augustus reis ik vanaf Victoria, BC, Canada per boot/ferry naar de VS, naar Port Angeles om precies te zijn. Technisch gezien is de aankomst in de VS dus per boot en heb je een ESTA nodig. De ESTA website is niet overduidelijk. Ik heb de indruk dat met 'per boot' een cruiseschip bedoeld wordt, of aankomst in een cruiseship terminal. Heeft iemand ervaring met deze constructie? Specifiek deze ferrytocht? Concreet, is ESTA benodigd of niet voor entree in de VS als je per ferry aankomt uit Canada?
Bedankt.
Grt,
Peter
Bedankt.
Grt,
Peter
Laatst gewijzigd door peterjans op 09 jul 2012, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
M.i. geen ESTA als je over land de USA binnenkomt, maar je komt nu niet over land binnen en dus heb je ESTA nodig
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als het allemaal zo gewoon zou gaan, dan zou je het hier ook niet komen vragen. Volgens mij twijfel je er dus ook zelf sterk aan, je zoekt hier gewoon naar een reactie die je gelijk zal geven, maar ik vrees dat je die niet zult vinden. Die smoesjes kunnen werken natuurlijk, tot een immigrations officer je een beetje onder druk zet & je in de val probeert te lokken met wat gewiekste vragen. Je gaat er vrij licht over & volgens mij zal't helemaal niet zo simpel zijn als jij het je voorstelt. Je bedoelt het inderdaad goed & in sé is er niets verkeerd mee, maar je moet ook zelf toegeven dat't argwaan kan opwekken bij hun, de kans dat je dus het land niet meer in mag is bestaande. Dus als er geen andere optie is, dan kan je het proberen, maar dan zou ik niet verwonderd zijn moest het mislopen. De rode vlaggen zoals Hockey aangaf vallen nog al op natuurlijk & ze zijn voldoende om je de toegang tot't land te ontzeggen. Er is trouwens een gezegde: "When in doubt, don't".brampower schreef:Jawel, maar ik ga natuurlijk gewoon vertellen dat ik, nadat ik gestudeerd heb, ik een tijd gewoon op vakantie wil en mijn vriendin wil bezoeken. In principe is daar niet veel verkeerd aan, toch?
Weet je of er (een) andere manier(en) is/zijn?
Thanks.
Via land moet je gewoon je reispas laten zien & stellen ze je misschien een paar vragen, verder stelt't niets voor. Vorig jaar hebben we dat in Niagara, ON zo gedaan toen we naar de Amerikaanse kant van the falls wouden gaan. Via ferry zou ik 't dus gewoon op dezelfde manier aanpakken als bij een vlucht, ESTA aanvragen, betalen & eventueel een kopietje meenemen (al is dat niet echt nodig natuurlijk). Je zal gewoon volgens mij gewoon door immigrations moeten zodra je van de ferry af gaat & dan heb je dus ook een ESTA nodig volgens mij. In het uitzonderlijke geval dat je 't toch niet nodig zou hebben, dan ben je 14$ kwijt. Op een hele reis is dat ook niet't einde van de wereldpeterjans schreef:In augustus reis ik vanaf Victoria, BC, Canada per boot/ferry naar de VS, naar Port Angeles om precies te zijn. Technisch gezien is de aankomst in de VS dus per boot en heb je een ESTA nodig. De ESTA website is niet overduidelijk. Ik heb de indruk dat met 'per boot' een cruiseschip bedoeld wordt, of aankomst in een cruiseship terminal. Heeft iemand ervaring met deze constructie? Specifiek deze ferrytocht? Concreet, is ESTA benodigd of niet voor entree in de VS als je per ferry aankomt uit Canada?
Bedankt.
Grt,
Peter

Trouwens, als je je ESTA aanvraagt staat er volgens mij ook iets bij dat als je naar Canada vliegt & vervolgens naar Amerika door reist , je dus ook een ESTA nodig hebt. Jouw 90 dagen beginnen dan trouwens ook te tellen vanaf de dag dat je in Canada zal landen. Of dat per boot ook zo is, dat is vrij onduidelijk, maar ik zou er voor de zekerheid gewoon van uit gaan dat dat op dezelfde manier moet gebeuren.
Reisblog: thisisfraa.be
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit klopt niet hoor, de 90 dagen beginnen pas te tellen op het moment dat je de VS binnenkomt en niet op het moment dat je in Canada aankomt, ga je vervolgens vanuit de VS naar Canada dan tellen de dagen wel door.Fraaa schreef:Trouwens, als je je ESTA aanvraagt staat er volgens mij ook iets bij dat als je naar Canada vliegt & vervolgens naar Amerika door reist , je dus ook een ESTA nodig hebt. Jouw 90 dagen beginnen dan trouwens ook te tellen vanaf de dag dat je in Canada zal landen. Of dat per boot ook zo is, dat is vrij onduidelijk, maar ik zou er voor de zekerheid gewoon van uit gaan dat dat op dezelfde manier moet gebeuren.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeker? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, ik ga eens op zoekHarry schreef:Dit klopt niet hoor, de 90 dagen beginnen pas te tellen op het moment dat je de VS binnenkomt en niet op het moment dat je in Canada aankomt, ga je vervolgens vanuit de VS naar Canada dan tellen de dagen wel door.Fraaa schreef:Trouwens, als je je ESTA aanvraagt staat er volgens mij ook iets bij dat als je naar Canada vliegt & vervolgens naar Amerika door reist , je dus ook een ESTA nodig hebt. Jouw 90 dagen beginnen dan trouwens ook te tellen vanaf de dag dat je in Canada zal landen. Of dat per boot ook zo is, dat is vrij onduidelijk, maar ik zou er voor de zekerheid gewoon van uit gaan dat dat op dezelfde manier moet gebeuren.

Reisblog: thisisfraa.be
Tenzij je onderweg naar Canada een tussenlanding in de VS hebt.
ESTA
Hoi allemaal,
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar mei een huwelijksreis maken naar de VS. Hoe zit het dan met de ESTA aanvraag? Kunnen we die nu doen en is hij dan voor mijn vriendin nog steeds geldig als we getrouwd zijn? (aangezien haar achternaam veranderd)?
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar mei een huwelijksreis maken naar de VS. Hoe zit het dan met de ESTA aanvraag? Kunnen we die nu doen en is hij dan voor mijn vriendin nog steeds geldig als we getrouwd zijn? (aangezien haar achternaam veranderd)?
-
- Amerika-expert
Re: ESTA
Je vriendins achternaam verandert helemaal niet voor de officiele Nederlandse instanties, haar paspoort blijft gewoon op haar eigen/meisjesnaam staan. Dus geen probleem met ESTA.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
En als je vriendin tussen de huwelijksvoltrekking en de reis geen nieuw paspoort aanvraagt, dan kunnen ze niet eens weten dat je getrouwd bent 

- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Waarom zou je nu al een ESTA willen aanvragen, als je pas volgend jaar gaat?smartens schreef:Hoi allemaal,
@ruud,
Ik wilde niet nu al een ESTA aanvragen, ik wilde gewoon graag weten hoe het zat, vanwege de voorbereidingen. Als ik zo de hotels links en rechts zie verdwijnen op o.a. bokking.com, dan kunnen we niet al te lang meer wachten met boeken.
Ik wilde niet nu al een ESTA aanvragen, ik wilde gewoon graag weten hoe het zat, vanwege de voorbereidingen. Als ik zo de hotels links en rechts zie verdwijnen op o.a. bokking.com, dan kunnen we niet al te lang meer wachten met boeken.
-
- Amerika-newbie
Hotels die verdwijnen voor Mei volgend jaar? Waar wil je dan heen? Lijkt me sterk.
Om toch nog even antwoord te geven op onderstaande vraag:
Grt,
Peter
Vraag neergelegd bij het US Customs & Border Protection via https://help.cbp.gov over specifiek deze route. Binnen 24 uur had ik antwoord. Erg goede dienst dus wat mij betreft:peterjans schreef:In augustus reis ik vanaf Victoria, BC, Canada per boot/ferry naar de VS, naar Port Angeles om precies te zijn. Technisch gezien is de aankomst in de VS dus per boot en heb je een ESTA nodig. De ESTA website is niet overduidelijk. Ik heb de indruk dat met 'per boot' een cruiseschip bedoeld wordt, of aankomst in een cruiseship terminal. Heeft iemand ervaring met deze constructie? Specifiek deze ferrytocht? Concreet, is ESTA benodigd of niet voor entree in de VS als je per ferry aankomt uit Canada?
Iedereen toch bedankt voor hun input.CBP Info Center schreef:You do not need an ESTA to enter the US on the ferry, but you will need to get an I-94W. The ferry is treated the same way as a land border port. I hope this answer helps and you have a good trip.
Grt,
Peter
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
portlandia schreef:Hotels die verdwijnen voor Mei volgend jaar? Waar wil je dan heen? Lijkt me sterk.
Als je naar Yosemite gaat, en je wil in een bepaald hotel/andere overnachtingslocatie, dan is hééél ruim van te voren boeken geen gek idee.
En zo zijn er wel meer plekken die al maanden van de voren vol zitten (vooral weekendende).
Maar je kan gewoon een hotel boeken, en later je ESTA regelen.
Zolang je geen strafblad hebt, of anderzijds met justitie in aanraking bent geweest is er niet zoveel kans dat je geweigerd wordt.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- bedeve
- Amerika-expert
Welke aangenomen fantasienaam ze ook gaat gebruiken: haar achternaam is haar achternaam en die verandert niet.smartens schreef:Hoe zit het dan met de ESTA aanvraag? Kunnen we die nu doen en is hij dan voor mijn vriendin nog steeds geldig als we getrouwd zijn? (aangezien haar achternaam veranderd)?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er staat meestal Meisjesnaam e/v Gehuwde naam. De eerste naam dien je op te geven..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- bedeve
- Amerika-expert
Bij de Esta aanvrage staat dat niet.Njit schreef:Er staat meestal Meisjesnaam e/v Gehuwde naam. De eerste naam dien je op te geven..
Wie verwacht dat ook anno 2012 ?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Beste allen,
Nieuw op het forum met een vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op lijk te kunnen krijgen.
Goed, dit is het probleem (nou ja, probleem...vraag):
Wij vliegen naar Vancouver,Canada, zullen daar een auto huren en dan een rondrit maken door Canada en USA tot in San Fransisco.
Vanaf San Fransisco vliegen we weer terug naar Amsterdam.
1. Voor Canada is geen 'speciaal' visum nodig. Echter vliegen we wel terug vanuit Amerika: is er dan wel een ESTA nodig?
2. Vanuit Canada de grens over met de auto: ESTA nodig of niet? Zo niet, wat dan wel? Is dit te regelen aan de grens?
Alvast bedankt voor de reacties!
Nieuw op het forum met een vraag waar ik maar geen duidelijk antwoord op lijk te kunnen krijgen.
Goed, dit is het probleem (nou ja, probleem...vraag):
Wij vliegen naar Vancouver,Canada, zullen daar een auto huren en dan een rondrit maken door Canada en USA tot in San Fransisco.
Vanaf San Fransisco vliegen we weer terug naar Amsterdam.
1. Voor Canada is geen 'speciaal' visum nodig. Echter vliegen we wel terug vanuit Amerika: is er dan wel een ESTA nodig?
2. Vanuit Canada de grens over met de auto: ESTA nodig of niet? Zo niet, wat dan wel? Is dit te regelen aan de grens?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hallo Daisy-5, wees welkom hier. Als je in deze discussie even omhoog loopt dan staat daar al het antwoord. Vanaf hier.
Nog een andere tip, San FranCisco schrijf je met een c, niet met een s.
Nog een andere tip, San FranCisco schrijf je met een c, niet met een s.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19792 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties