Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Gilster schreef:
17 apr 2022, 11:41

Let wel bij een (betaalde) upgrade op een economy ticket (net voor vertrek) is het vaak wel het geval (KLM) dat je dus niet de bagage, XP, etc. krijgt welke je bij een geboekte BC ticket wel zou hebben.
:offtopic:
Even een XP berichtje voor hen die FB status willen vasthouden cq verhogen...
Tm eind juni is de bonus 50%
Economy retourtje USA is 24 + 12 = 36 XP
Heb je nog iets extra s nodig ?
Dagtripje AMS- CDG - DUS of BER levert je nu nog 24 XP op
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Werd gisteren tijdens m'n binnelandse Delta vlucht door de Captain bekend gemaakt, met een hoop gejuich als gevolg, ook door de crew :D
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

nwolf schreef:
19 apr 2022, 14:57
Zoals gemeld is het bij mij juist andersom.
Auto is afgeschreven + nog een reservering van 270,- op mijn CC staan van een geannuleerde auto :D
Only in America, geweldig :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Grouchy schreef:
19 apr 2022, 16:04
Werd gisteren tijdens m'n binnelandse Delta vlucht door de Captain bekend gemaakt, met een hoop gejuich als gevolg, ook door de crew :D
Gaat dat dan ook gelden als je met Delta van Amsterdam naar Amerika vliegt? Dan is het geen binnenlandse vlucht, wel een Amerikaanse airline…
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

josea schreef:
19 apr 2022, 16:13
Grouchy schreef:
19 apr 2022, 16:04
Gaat dat dan ook gelden als je met Delta van Amsterdam naar Amerika vliegt? Dan is het geen binnenlandse vlucht, wel een Amerikaanse airline…
Interessante vraag....KLM verplicht vanaf 23 maart passagiers al niet meer om een mondkapje op te doen, wat Delta gaat doen is nog onzeker. Het landelijk beleid is nog wel dat een mondkapje verplicht is.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ona-regels
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dit is toch niet meer te handhaven en uit te leggen? :roll:
Voor het personeel is dit ook een en al ellende.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

*** edit *** KLM stopt ook op vluchten naar de Verenigde Staten met het handhaven van de mondkapjesplicht
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-de-vs

Bij Delta staat er het volgende:
Effective immediately, masks are optional for all airport employees, crew members and customers inside U.S. airports and on board all aircraft domestically, as well as on most international flights.
https://news.delta.com/masks-now-option ... nouncement

En United zegt dat ze het voor internationale vluchten laten afhangen van de regels van het land waar je op vliegt.

Ik persoonlijk interpreteer dat als: Mondmasker niet meer van toepassing voor zowel de heen- als terugvlucht naar de VS en NL/BE.
Maar nog even afwachten of ze dit ook zo interpreteren...
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Wat een goed nieuws!!! Wordt het vliegen weer wat draaglijker :D :D :clap:
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Vandaag in kunnen schrijven voor run Disney marathon weekend in januari 2023. Ik was al een beetje naar vluchten aan het kijken, maar deze zijn nog aan de dure kant lijkt mij (€550-600). Wat zijn een beetje gangbare prijzen om naar Orlando te vliegen? Vertrek locatie is niet zo belangrijk (Amsterdam, Brussel, Frankfurt)

Klopt het dat prijzen ongeveer 4 maanden vooraf het voordeligst zijn?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@pukvg Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar ticketprijzen wijzigen bijna dagelijks. Dus het zou best kunnen dat ze 4 maanden van te voren het meest voordelig zijn maar dat hoeft natuurlijk niet. Zo heb ik hele voordelige tickets kunnen vinden, ruim een half jaar voor vertrek en heb ik voor dit jaar, nog geen 3 maanden voor vertrek, een zeer voordelig ticket kunnen vinden. Kortom, je kunt er niet van uitgaan dat ze 4 maanden van te voren het goedkoopst zijn. Het beste is de ticketprijzen vanaf nu (voor jan. 2023) dagelijks/wekelijks in de gaten te houden en boeken wanneer jij tevreden bent met de prijs (en route en vluchtduur, factoren die nog wel eens vergeten worden).

Ik kijk persoonlijk niet wat een gangbare prijs is. Ik kijk wat ik over heb voor een ticket. Wanneer ik tevreden ben over een ticketprijs boek ik. Dat was pre-covid zo'n € 500 - € 600. Nu is dat zo'n € 700. Betekent niet dat ik die prijzen ook betaald heb. Pre-covid zat ik altijd op of onder de € 550, soms zelfs onder de € 500 en afgelopen maart vond ik ineens een ticket voor nog geen € 450 (incl. bagage). :D Pre-covid prijzen dus. Ik ben echter niet over één nacht ijs gegaan. Ik heb enkele maanden de ticketprijzen vrijwel dagelijks in de gaten gehouden waarbij ook de route en vluchtduur belangrijk was. Half maart viel dat ineens allemaal samen en heb ik gelijk geboekt. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Is echt geen pijl op te trekken nu wat veel is.
Maar verwacht niet dat je voorlopig hele goedkope tickets zult vinden.

Voor de Pandemie had je tickets naar Orlando voor 470 euro inclusief koffers. Ik heb het een beetje in de gaten gehouden en je hebt ze nog steeds voor 550/570 excl koffers, maar dan wel met de tijden die je niet wilt. Lange overstap,in de nacht aankomen en vroeg in de ochtend naar huis, etc.

Ik betaal nu ongeveer 650,- p/p inclusief koffers voor prettige tijden (komen om 18:00 aan op Orlando, en vliegen om 19:00 weer terug met overstappen van ongeveer 3 uur).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Ik check dagelijks de directe KLM-vlucht naar Vegas in juli en waar het begin dit jaar nog zo'n 1150 was (en ik zo dom was om te wachten), schiet het nu omhoog en heb ik al 1500 euro gezien, maar de dag erna weer naar 1350. Ik hoop op een kleine sprong omlaag <1300 en dan ga ik toehappen. En dan ben ik zo'n €250 per ticket meer kwijt dan begin 2020.

Wordt financieel gezien steeds aantrekkelijker om toch een vlucht te nemen met tussenstops (<1000 euro), tikt toch lekker aan als je met z'n drietjes bent. Maar het is zoveel meer gedoe vinden we als we de eerste keer naar de USA gaan...
amslas.PNG
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik keek even met jou mee @mikekiwi en liet jou en gezelschap tussen de 5e en 26e juli light naar Las Vegas vliegen vanuit Antwerpen.
Boeken laat ik je doen via Air France : vaak andere prijzen en geen tientje boekingskosten zoals bij KLM
Een reis met het boemeltje naar Antwerpen vanuit Schiphol zal je 20 eur pp kosten.
En in mijn reisidee zul je moeten overnachten in de buurt van Schiphol

Maar ja; je ziet over welke bedragen het hier gaat
vegas.png
Stuur mij een PB !
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

bedeve schreef:
20 apr 2022, 10:43
Ik keek even met jou mee @mikekiwi en liet jou en gezelschap tussen de 5e en 26e juli light naar Las Vegas vliegen vanuit Antwerpen.
Boeken laat ik je doen via Air France : vaak andere prijzen en geen tientje boekingskosten zoals bij KLM
Een reis met het boemeltje naar Antwerpen vanuit Schiphol zal je 20 eur pp kosten.
En in mijn reisidee zul je moeten overnachten in de buurt van Schiphol

Maar ja; je ziet over welke bedragen het hier gaat

vegas.png
Interessant (zeer interessant zelfs), maar voor de voor ons geldende datums kom ik hier niet uit. Wij vertrekken op zondag 10 juli en willen terugvliegen op dinsdag 2 augustus (alle overnachtingen en excursies al geboekt, geen wijziging mogelijk in de datums). Alleen de reis een dagje eerder laten vertrekken en een dagje eerder terug zou kunnen als het veel geld scheelt (dan beginnen we met 2 nachtjes Vegas en eindigen met 1 nacht ipv andersom)

Als ik dan op dezelfde manier zoek, komt daar geen directe vlucht uit. En voor de duidelijkheid: moet ik in deze setting dan iets met die treinreis doen inderdaad? Ik woon op 20 minuutjes met de bus van Schiphol :wink:

We hadden de directe KLM vlucht ook gekozen om de gunstige vertrek- en aankomsttijden:
amslas2.PNG

>> Kiwi's on tour<<
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Waar houden jullie de prijzen eigenlijk een beetje mee in de gaten? Ik kom niet verder dan skyscanner. En hoe zie je eenvoudig of het met of zonder baggage is?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jouw datakeuze maakt het reisje wat duurder maar nog niet zo duur als de cijfers die jij noemt @mikekiwi

Voor het vergelijk plaats ik het ook vanuit de KLM site : komt dat verrekte tientje er weer bij....
Mijn vaste keuze is AirFrance.ie

In mijn route laat ik je zaterdag met het boemeltje naar Antwerpen gaan.
Daar een beetje op stap of niet .
Tussen twee uur en driekwartier voor vertrek inchecken bij de KLM desk op Antwerpen Centraal Station.
Dan begint je vlucht naar LAS ....met de Thalys naar Schiphol.
Alwaar je een lange overstap wacht ....ga je dus naar huis.
Kom je sochtends terug op Schiphol voor de rest van je vlucht : rechtstreeks van AMS naar LAS ...
En na de rechtstreeks terugvlucht ga je vanuit Schiphol gewoon weer naar huis

Hier lees je er alles over....

viewtopic.php?f=30&t=21070&hilit=vliege ... start=1000

klmvegas.png
Laatst gewijzigd door bedeve op 20 apr 2022, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

harryh schreef:
18 apr 2022, 21:14
@deebee7 vervelend dat je weer vertraging op de terugweg had.
Mijn dochter zou afgelopen donderdag vanuit TPA met een Delta vlucht naar ATL vliegen en dan een KLM vlucht naar NL hebben. Maar het Delta vliegtuig kwam te laat binnen en daardoor kon ze haar aansluiting niet halen. 22 uur vertraging.
Vervolgens vertrok haar vlucht vrijdag ook nog 2u te laat.

Ik ben nog in Florida en hoor op het nieuws hier dat alle maatschappijen te weinig personeel hebben, waardoor extra vertragingen te verwachten zijn de komende maanden. Ruime overstap boeken dus.

En de ticketprijzen gaan verder omhoog vanwege brandstof prijzen.
Ook niet leuk van je dochter! Ik heb de voorbije 20 jaar naar heel wat wereldwijde bestemmingen gevlogen (ook buiten de VS dus) en eigenlijk heb ik nooit zoveel 'onzekerheid' gekend tijdens de reis nu naar de VS. Vluchten komen idd vaak te laat aan. Ellelange rijen aan Delta desks doordat er maar een paar open zijn enz. Eenmaal aan boord is de service zeker wel goed maar er moet maar 1 ding mislopen en dan loopt het echt grondig mis door gebrek aan alternatieven die niet volzet zijn of door gebrek aan personeel waardoor je erg lang moet aanschuiven.
Hopelijk betert dit nog de komende maanden.
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

pukvg schreef:
20 apr 2022, 11:23
Waar houden jullie de prijzen eigenlijk een beetje mee in de gaten? Ik kom niet verder dan skyscanner. En hoe zie je eenvoudig of het met of zonder baggage is?
Ik heb een zoekopdracht opgeslagen in Google Flights (https://www.google.com/travel/flights) ; emails als de prijzen interessant zijn, snelkoppeling met alle gegevens in de browser opgeslagen. Ik neem tegenwoordig altijd maar aan dat er nog additionele kosten bijkomen voor bagage

>> Kiwi's on tour<<
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

pukvg schreef:
20 apr 2022, 11:23
Google flights..
En met / zonder bagage kun je alleen bij de vliegmij zien.
Die hebben hun eigen prijsstelling en daarnaast is je loyaltyprogramma bepalend.
Ik reis alleen met trolley maar mag van KLM 2 x 23 kilo plus 12 kilo en nog een rugzakje gratis en voor nix meenemen.... :roll:
Laatst gewijzigd door bedeve op 20 apr 2022, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer