Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tejo
Amerika-ontdekker

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Tejo »

Mooi lijstje hoor. Bedankt. :clap:
Ik neem dit lijstje mee.
Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Zitten er in die 2010/2011 auto's ook standaard (satelliet) radio's? Of bijvoorbeeld USB aansluiting voor je Iphone?
Of slopen ze die bij het verhuurbedrijf eruit en krijg je een 'kale' auto mee?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

damzkie schreef:Zitten er in die 2010/2011 auto's ook standaard (satelliet) radio's? Of bijvoorbeeld USB aansluiting voor je Iphone?
Ik had in Texas een mid-size, die had geen sat-radio, de full-size die ik ervoor in Californië had (andere trip) had wel sat-radio.
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

damzkie schreef:Zitten er in die 2010/2011 auto's ook standaard (satelliet) radio's? Of bijvoorbeeld USB aansluiting voor je Iphone?
Goeie vraag! Ik kijk even mee.
Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ik heb het idee dat huurmaatschappijen zo'n beetje alles opkopen wat in de "aanbieding" is bij de autofabrikanten.
Ik heb wel eens hele luxe aangeklede auto's gehad, en wel eens hele kale.
Volgens mij wordt er niets uit de auto "geloopt" voordat ze de huur ingaan,
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Op dit moment rijdt ik in een Suburban ( free upgrade vanaf midsize-SUV :lol: ) en deze is voorzien van een iPod/iPad aansluiting, ook is de auto
voorzien van satellietradio maar abonnement was na een paar dagen opeens geblokkeerd dus lekker mn iPod aangesloten.

Kan natuurlijk ook wel de auto gaan omruilen maar vrees dat ik dan weer iets kleiners meekrijg :roll:

Maar in de regel hebben de meeste autos satellietradio met free-trial 'onboard'

Groetjes vanuit de Sunshine State,
Pieter
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Vraagje (ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vind niets terug).

We zijn net terug uit de USA en hebben daar -via usareisen.de - een wagen gehoord bij National. Prima wagen, we hadden er zeker geen klagen van (relatief nieuwe Chrysler Sebring). Vermits we huurden van Salt Lake City tot Seattle moesten we een drop off fee betalen van 250 USD.

Bij de afrekening zie ik echter dat dit een bedrag is zonder taksen (ok, dat had ik kunnen weten) en dat de 'sales tax' 16,5% bedraagt (hoe komt het dat die zoveel hoger is dan de tax die we naarmaal in de staat Washington moeten betalen voor restaurants en hotels? Is er geen uniform tarief?).

Dit tot daar aan toe.

Waar ik echter wel mee zit is dat er plots ook een "Concession recoup fee" van 10% op die 250 euro genomen wordt, hiervan was er nooit sprake in de voucher (sowieso: een 'fee' op een 'fee' is toch wel een beetje een gek idee).
Is deze fee normaal of niet (voor ik ga klagen bij National)?
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Helly
Amerika-ontdekker

Bericht door Helly »

Ik wil een auto huren in Las Vegas, inleveren in San Francisco, van 18-9 tot 1-10, 1 bestuurder van 25+, 1 van 24. Ik vind bij Drive-USA dan prijzen vanaf ruim €400, was dit vorig jaar niet veeel goedkoper? Of komt het door de vrij korte termijn?

Bij welke andere sites kan ik ook zien wat een extra chauffeur van 24 er bij kost?
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

Bij eAutohuur kun je, na het invullen van de huurperiode en ophaal- en afleverplaats, een overzicht zien met alle beschikbare auto's.
Alle auto's staan 3/4 keer in de lijst, met elke keer meer opties zoals extra bestuurder, benzine, gps, etc.
Op de site is ook te vinden wat het extra kost voor een bestuurder jonger dan een bepaalde leeftijd.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
stijnj
Amerika-ontdekker

Bericht door stijnj »

IngeRene schreef:Ergens vond ik dit lijstje als Full Size SUV's bij Alamo:

FFAR DURANGO SLT 4 2010
FFAR TAHOE 2LT 4WD 2010
FFAR DURANGO CREW 2011
FFAR YUKON SLE 4WD 2011
FFAR TAHOE 2LT 4WD 2011
FFAR COMMANDER SPO 2010
FFAR EXPEDITION 4D 2011
FFAR TAHOE 4WD LT 2011
FFAR ARMADA SV 4WD 2011

Er werd bij vermeld dat de Commander niet echt een Full Size schijnt te zijn, omdat hij kleiner is.
Hoi,

Bestaat er ook zo'n lijstje voor de mid size SUV's?

Groeten
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Misschien een stomme vraag, maar kan je je huurauto bij het vliegtuig 24/7 ophalen?
Of sluiten de verhuur bedrijven om een bepaalde tijd?
Wij komen om 23.30 aan in Orlando en ik vroeg me af of we dan gewoon nog onze huurauto kunnen ophalen..
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb even gekeken en Alamo is in ieder geval 24/7 open. Als je even zoekt kun je dat zo vinden voor de maatschappij waar je bij wilt huren.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij het vliegtuig denk ik niet :wink: maar de meeste verhuurstations op de internationale en grotere vliegvelden zijn 24/7 open.
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Ah jammer.. ik had gehoopt meteen vanuit het vliegtuig in m'n auto te stappen ;)
haha Ik bedoel natuurlijk vliegveld!

Maar ik dacht al zoiets hoor, maar was even voor de zekerheid.
Bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aangezien de prijzen van dollar op usareisen.de of drive-usa.com ofzo nog niet bekend zijn en ik eigenlijk alleen dollar via de site echt goedkoop vind heb ik een mail naar dollar.com gestuurd met wat vragen, ook omtrend het wel of niet bijbetalen van een extra bestuurder.

Antwoord:
Our Los Angeles airport location does not charge for additional drivers who are 25 or older.
de prijs voor de jeep liberty is btw wel goed
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wil je dan bij Dollar.com huren? Hier zitten de benodigde verzekeringen niet bij! Alternatief is Dollar.de
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

nee, maar ik wilde het verschil tussen auto's direct geboekt bij dollar, alamo, national ed en de prijzen die usa-reisen.de van die aanbieders aangeeft vergelijken
Freya*
Amerika-ontdekker

Bericht door Freya* »

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar het gaat over autoverhuur dus doe ik het hier maar.

Gisteren kreeg ik telefoon uit Nederland van eautohuur met de vraag of ik de auto die ik via prijsopgave had bewaard wou reserveren.
Want, zo vertelde men, de nieuwe prijzen komen er aan en die liggen een pak hoger. Misschien goed om te weten voor degenen die nog twijfelen om nu te boeken?

Nog opmerkelijk: ik had (geen idee waarom) via eautohuur.nl en eautohuur.be een prijsopgave gevraagd van 2x dezelfde auto (zelfde aantal deuren en opties en verzekeringen etc.) Bij .nl was mijn offerte 35euro goedkoper! Toch wel een verschil op zo'n bedrag (460 of 425euro)
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

oeps...
Laatst gewijzigd door Maarten-Annique op 14 nov 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb al enkele keren op het forum gelezen, dat je die nieuwe prijs dan ook krijgt. Anders kun je waarschijnlijk tot 48 uur voor aanvang zonder kosten annuleren. Bij usareisen.de weet ik dat het zo is, bij eautohuur.nl weet ik het niet zeker.

Edit: Omdat het bericht hierboven is weggehaald, komt mijn reactie een beetje in het "luchtledige" te hangen.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 15 nov 2011, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer