Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door vana »

De gemeente Haarlemmermeer wil een deel van de 1300 wachtende passagiers op Schiphol buiten de luchthaven opvangen.

Gezocht wordt naar onderdak voor die groep.
Die bestaat uit 30 tot 40 gezinnen, 30 mensen die speciale medische behoeften hebben en een onbekend aantal ouderen. Mensen die al door de paspoortcontrole waren, krijgen een tijdelijk visum.

Haarlemmermeer houdt er rekening mee dat het luchtruim nog een tijdje gesloten blijft. Waarschijnlijk brengen opnieuw honderden gestrande reizigers de nacht op Schiphol door.

Bron

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wat ik al eerder schreef, en mede n.a.v. bovenstaand verhaal komt, wij krijgen nu regelmatig telefoontjes van particulieren die bedden/slaapkamers aanbieden. Met daarbij de axacte maten "ik heb 1x 140" , "ik heb een 1 pers bed en een luchtbed' etc. echt hartverwarmend, het schept een band. Waar een aswolk al niet goed voor is :mrgreen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Heel fijn dat er zoveel behulpzame mensen zijn! Toch mooi om ook positieve berichten te lezen hier.

Nog een positief bericht: wij zijn er na lang proberen in geslaagd om de KLM telefonisch te bereiken, onze vlucht is nu omgeboekt naar aanstaande vrijdag. En nu maar duimen dat het wel gaat lukken deze keer, voor ons zelf maar natuurlijk ook voor alle andere mensen die willen gaan vliegen. Bij ons is de "schade" dan uiteindelijk alleen maar vijf vakantiedagen, ik leef mee met de mensen voor wie de situatie heel wat erger is.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Wat Carin al aangaf, ook al komt het vliegverkeer op gang vandaag of morgen, hier gaan echt dagen overheen voordat de airlines weer redelijk op schema kunnen vliegen. Gemiddeld levert een verstoring door bijv extreem weer 2 of 3 dagen tijd om weer op schema te komen.

En ik lees hier nu dat mensen heel weinig KLM personeel zien op de luchthaven;

1-- grondpersoneel kan "niks" anders zeggen tegen mensen die toch stront eigenwijs (de buitenlandse pax die nauwelijks ENgels verstaan buiten gelaten natuurlijk) naar de Luchthaven komen, "Nee, er word niet gevlogen en nog onbekend hoe lang dat gaat duren.

2-- Behind the scenes word kei en kei hard gewerkt, ook al zie je dat niet "voor de schermen"

3-- KLM stuurt veel mensen met verlof naar huis, doen trouwens vrijwel ALLE Europese Airlines nu. Maar geloof me, als het dadelijk zover is om te gaan beginnen, dan gaan er toch mega veel lange overwerk dagen plaatsvinden door Airline Personeel

Men moet echt begrijpen dat wij bij KLM staan te springen om in actie te mogen komen... En dan bedoel ik echt van alle Operationele Afdelingen. Wij willen SUPER graag mensen nu een ECHT gaan helpen, mensen naar huis/vakantie/familie brengen.

Carin, echt top om te lezen dat mensen zich massaal aanmelden voor een slaap plaats. Ik hou diverse fora in de gaten als mede de soms belachelijke reacties op telegraaf.nl
Mensen lekker vanuit hun luie stoel achter hun p.c. lopen klagen naar KLM/Luchthaven/Eurocontrol
Het valt mij zo op dat er heel veel IK-IK word gedacht in Nederland
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik zie nu inderdaad een nieuwe KLM vlucht Nederland binnenvliegen vanuit Duitsland. De registratie op internet klopt niet overal, er staat dat hij uit Québec komt. Hopelijk komt er nu wat meer beweging in het vliegverkeer.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
bdg118
Amerika-newbie

Bericht door bdg118 »

Net even gekeken op de site van delta. mijn vlucht voor morgen is gecanceld. Dus mijn eerste amerikatrip gaan we verschuiven. Zwaar balen maar ben blij dat ik nog thuis zit in plaats van daar op een vliegveld rond te hangen
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

vliegt er nu weer een over. Dat geeft hoop, of kunnen we dat beter nog niet geven?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

bdg118 schreef:Dus mijn eerste amerikatrip gaan we verschuiven.
Dat is balen, je eerste keer Amerika dat dan meteen misloopt :thumbdown:

---Mark Twain
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

En nu weer een.. als het goed is zeven vandaag vanuit duitsland, hoorde ik net op de radio blijven hopen voor iedereen dat het allemaal goed gaat komen en dat alles weer rustig word. De vulkaan gaat slapen. En dat de vliegvelden snel alles weggewerkt kunnen gaan krijgen zonder al te veel nasleep.
Good luck everybody!
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Ik kan me ook voorstellen dat de maatschappijen, zowel Schiphol als de luchtvaartmaatschappijen er alles aan doen om mensen te helpen waar dat mogelijk is. Het probleem zit hem in de kosten natuurlijk, want er word niet gevlogen en dus loopt men veel geld mis in deze toch al moeilijke tijden (financiële crisis). En dus is inzet van extra grondpersoneel natuurlijk niet gewenst door de werkgevers. Ik begrijp echter wel waarom mensen naar de luchthaven komen en maar blijven bellen, ondanks dat ik zie dat vele mensen hier zich afvragen waarom ze dit doen. Ikzelf vlieg over 11 dagen hoop ik en ook ik zou naar de luchthaven komen, Waarom ? ; Omdat de deadline maar kort word verschoven steeds. Als er staat dat er tot 14.00 uur niet word gevlogen en mijn vlucht gaat om 14.05 uur dan is er toch een kans dat ie gaat en dus is er een kans dat ik mijn vakantie misloop, buiten dit alles zou het theoretisch zelfs zo kunnen zijn dat de vliegmaatschappij dan zegt "ja jij bent niet op komen dagen, dus krijg je je geld ook niet terug" mochten ze toch ineens toestemming krijgen om te vliegen.
Dit gezegd hebbende snap ik dat de deadline niet op "voor onbepaalde tijd" word gezet, want verandering van windrichting kan ervoor zorgen dat het ene uur vliegen onmogelijk zou zijn, en het andere uur ineens weer wel.

Mensen (zoals ik) blijven hopen dat het toch nog mogelijk word om die langverwachte en wellicht zuurverdiende vakantie te houden
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Ook al word er besloten om weer te gaan vliegen, verwacht dan echt niet dat 15 minuten later het eerste toestel vertrekt met 300 passagiers aan boord. Dat zou heel erg wishful thinking zijn. Afhandeltijd van 1 vliegtuig naar bijv Amerika is ongeveer 2,5 uur. En mijn vermoeden is dat dat nu dan wel eens flink kan gaan afwijken.

En wat dacht je van slot-tijden?? In zeer korte tijd willen alle Airlines hun toestellen in de lucht hebben... dat word een flinke klus qua slot tijden.
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Wij vliegen de 29e van deze maand naar NY. Misschien doemdenken maar zie het toch een beetje sombertjes in. Al is het dan nog 11 dagen denk dat het vliegverkeer als het eenmaal in beweging komt nog een aantal dagen nodig heeft op schema te komen. Misschien heeft een ander zoiets van ach boek mij maar om helaas is dat in ons geval bijna onmogelijk. Met een kind nu midden in haar examenperiode gaat dat een beetje moeilijk. Overigens zijn er vaste dingen besproken en betaald. Maar uitgaande van het positieve hoop ik dat het voor velen een beetje mag vlotten zodat alles weer een beetje volgens schema gaat lopen.
Laatst gewijzigd door marianmi op 18 apr 2010, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wat ik ook niet snap is het volgende.
De overheid zegt dat er zoiezo NIET gevlogen mag worden tot 14:00 uur. KLM op haar beurt, zegt dat ze niet gaan vliegen tot middernacht. Dus stel dat (wishfull thinking) er vanaf 14:00 uur gevlogen zou mogen worden zou KLM de kisten aan de grond houden, en dat terwijl ze wel allerlei 'testvluchten' maken e.d. :shock:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

marianmi schreef:Wij vliegen de 29e van deze maand naar NY. Misschien doemdenken maar zie het toch een beetje sombertjes in. Al is het dan nog 11 dagen denk dat het vliegverkeer als het eenmaal in beweging komt nog een aantal dagen nodig heeft op schema te komen. Misschien heeft een ander zoiets van ach boek mij maar om helaas is dat in ons geval bijna onmogelijk. Met een kind in de nu midden in het examen gaat dat een beetje moeilijk. Overigens zijn er vaste dingen besproken en betaald. Maar uitgaande van het positieve hoop ik dat het voor velen een beetje mag vlotten zodat alles weer een beetje volgens schema gaat lopen.
Vlucht 3203 mischien ? Indien zo dan zitten we op dezelfde vlucht (als ie gaat)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij vliegen op de 30e vanuit Düsseldorf en ik ga er voorlopig nog gewoon vanuit dat het dan wel allemaal opgelost is. Wat zou het een énorm probleem worden als dit nog een paar dagen aanhoudt... :?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

---Mark Twain
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

@JeroenMioch wij hebben vluchtnr CO 103 vliegen met Contenental. Vliegen dus niet met elkaar. :wink:
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Hoe kan het dat op Caspar live die vliegtuigjes soms ineens verdwijnen? Zit mooi die testvluchten te volgen en ineens zijn ze van de radar af.
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Hoewel ik niets liever wil dan hetzelfde wat de verkeersvliegers willen is het denk ik de rijksluchtvaart dienst die uitmaakt of er daadwerkelijk gevlogen gaat worden.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat gebeurt als de vlucht buiten Nederland gaat, dan verdwijnt het van de Frontier-radar. Ik heb ook vanochtend gezien dat hij van de radar afging net voor de landing.

Overigens, als men met 737's kan vliegen, zie ik niet in waarom ouderen, mensen die dringend medicijnen nodig hebben (ook al is dat nog wel op te lossen) en mensen waarvan familie is overleden niet met een 737 op een lage hoogte kunnen worden gevlogen naar bijvoorbeeld Madrid, om vanaf daar verder te vliegen. Ik hoop dat KLM later vandaag zoiets uitvoert indien mogelijk.

---Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer