Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Njit »

xlies schreef:
Njit schreef:Om je van dienst te kunnen zijn is het handig als je ook vermeld waar je de auto wilt ophalen en eventueel terugbrengen.
En heb je maar 1 bestuurder nodig of meerdere?
Sorry ja tuurlijk, ophalen LAX afgeven op SFO. En liefst twee bestuurders.
Ik kom op Alamo Brits op 834 euro uit voor een Minivan. Standard SUV kost je 838 euro. Full Size is gelijk een stukje duurder: 1281 euro.

Zie http://www.alamo.co.uk/brits/ . Inclusief extra bestuurder. En nee, je hoeft geen UK rijbewijs te hebben of een bepaald boek mee te nemen.
Laatst gewijzigd door Njit op 16 feb 2017, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

De link geeft Page not found :)
Ik vind een standard ook wel klein als je met 4 gaat kamperen, wij zoeken ook een fullsize suv voor juli, bij ons 4 redelijk grote koffers + 2 handbagage koffertjes, daarbij nog een koelbox. Als je gaat kamperen vind ik het ook wel prettig wat meer ruimte te hebben, het lijkt wel of je bagage steeds meer wordt in de loop van de vakantie en om nu na elke kampeer nacht weer te moeten puzzelen alles er weer goed in te krijgen.....
Wij nemen de tent spullen mee in de koffer maar die gaan los in de auto als we gaan reizen. Alleen zijn de prijzen voor ffar op het moment wel erg hoog en sommigen brokers geven niet aan dat het ffar is maar geven een merk met of soortgelijk erbij, ter plekke moet je dan maar afwachten wat je krijgt, ik heb liever zwart op wit dat het een fullsize is.
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Link doet het inderdaad niet. Maar als ik op Alamo brits kijk zie ik een fullsize suv voor 1233 pond. Dat is in euro's toch al richting de 1500.. vergelijkbaar met wat je betaald op bijv. Rentalcars. Minivan is qua prijs aantrekkelijk. Dus is het de vraag hoeveel je over hebt voor het stukje "beleving"... Als iemand nog een goedkopere deal weet of ziet hoor ik het heel graag :mrgreen:

En Ina helemaal mee eens! De auto mag lekker ruim zijn als je kampeert :wink:
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

roelb schreef: Full size is erg duur. Waarom wil je perse FFAR? Als je met max 5 personen bent zou ik gewoon een SFAR reserveren en kijken of je wellicht bij het ophalen nog iets kunt regelen.
Door pech ben ik een keer tijdens dezelfde rit van Explorer overgestapt op Tahoe.
Bleek de Explorer meer netto bruikbare ruimte te hebben.
Hebben we nog niet over rijgedrag.
Zelf heb ik die keuze snel gemaakt.
Als die Explorer er is ( ze zijn er te weinig ) dan pak ik die mee
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

bedeve schreef:Door pech ben ik een keer tijdens dezelfde rit van Explorer overgestapt op Tahoe.
Bleek de Explorer meer netto bruikbare ruimte te hebben.
Hebben we nog niet over rijgedrag.
Zelf heb ik die keuze snel gemaakt.
Als die Explorer er is ( ze zijn er te weinig ) dan pak ik die mee
Dus voor de explorer van budget gaan?

Voor mij is het qua auto prima denk ik. Het gaat mij idd om de ruimte en het is sowieso vast beter dan wat ik hier rij :lol: maar is huren bij budget nog nadelig tov alamo? Ik wilde graag skip the counter doen bij alamo en zelf kiezen lijkt me ook fijn.. maar goed als het een paar honderd euro scheelt..keuzes :blink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

xlies schreef:Link doet het inderdaad niet.
Gefixed :)
xlies schreef:Minivan is qua prijs aantrekkelijk. Dus is het de vraag hoeveel je over hebt voor het stukje "beleving"...
Dat is je eigen afweging. Auto is gratis te annuleren bij Alamo Brits dus je zou nu alvast de auto in optie kunnen nemen.
Je kunt kiezen voor Pay Now (mogelijk koersverlies bij annuleren) of Pay Later (iets duurder, koers kan ook veranderen in gunstiger/minder gunstig opzicht).

We hebben een keer gehad dat we de keuze uit een Crossover hadden (Chevrolet Traverse LT) ipv een Minivan. Maar in het algemeen krijg je toch een Grand Caravan of Town&Country mee.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij huren liever bij Alamo, skip the counter, zelf uitzoeken , geen borg op je cc.
Terwijl bij budget, geen skip the counter, ook zelf uitzoeken met een beetje geluk, maar wel een hoge borg op je cc.
Wij huren een minivan, een fulsize suv was voor ons toch te klein met 4 pers, 4 koffers, koelboxen en de nodige handbagage.
De minivan heeft 4 captainchairs, en heel veel opbergmogelijkheden. En we hebben er in 2015 meer dan 4000 km heerlijk meegereden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

xlies schreef: Dus voor de explorer van budget gaan?

Voor mij is het qua auto prima denk ik. Het gaat mij idd om de ruimte en het is sowieso vast beter dan wat ik hier rij :lol: maar is huren bij budget nog nadelig tov alamo? Ik wilde graag skip the counter doen bij alamo en zelf kiezen lijkt me ook fijn.. maar goed als het een paar honderd euro scheelt..keuzes :blink:
Ik zou bij Alamo een SFAR (Standard SUV) reserveren. Grote kans dat er een Explorer staat. Oke, dat zijn niet de 4WD versies, daarvoor moet je echt FFAR reserveren. Maar een AWD is voor jou ook prima. En als er geen Explorer staat staan er genoeg andere vergelijkbare auto's. Natuurlijk nooit vrijwillig een Equinox of Edge meenemen :-).

Mijn laatste twee US huurauto's waren beide SFAR en beide keren stonden er meerdere Ford Explorer's in de rij. Beide keren ook een Explorer meegenomen. De laatste keer was het een Limited met alle opties.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@roelb ; waar ? Het is bij mij op SFO al heel wat keren geleden dat ik een Explore had.
Laatste keer dat ik er om vroeg kreeg ik een BMW X5 , maar die kan niet tippen aan de Explorer.
Dan maar troosten met keer op keer de Tahoe....
Stuur mij een PB !
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik krijg altijd koppijn bij het rijden met een Ford Explorer.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@bedeve: DEN, LAS
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Njit schreef:
xlies schreef:Link doet het inderdaad niet.
Thanks! deze prijzen vind ik zeker interessant :thumbup:

Ik vind het toch een risico om een standaard suv te nemen en te hopen op bijvoorbeeld een explorer. Zekerheid vind ik dan toch wel fijn.
We moeten dus alleen de afweging maken tussen een Fullsize of een Minivan. Alamo was ik eigenlijk al van overtuigd en nu nog meer :thumbup: Super bedankt voor alle reacties! En sorry voor het opstarten van de hele discussie rondom de explorer, ik zie dat de meningen nogal verschillen :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Vette auto die Explorer:
Afbeelding
Southern route to Chaco Culture NHP by Stan Gobien, on Flickr
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Douwe Draaisma vertelt en schrijft mooie verhalen over ons geheugen.
Hinko weet dat heel treffend te linken met leeftijdsgroepen.
Maar van alle tientallen auto's waarmee ik in de USA heb gereden is de Explorer de nummer een .
Als ik in een gewone auto rondrijd is de Chevrolet Impala mijn keuze
Stuur mij een PB !
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

xlies schreef:
Njit schreef:
Thanks! deze prijzen vind ik zeker interessant :thumbup:

Ik vind het toch een risico om een standaard suv te nemen en te hopen op bijvoorbeeld een explorer. Zekerheid vind ik dan toch wel fijn.
We moeten dus alleen de afweging maken tussen een Fullsize of een Minivan. Alamo was ik eigenlijk al van overtuigd en nu nog meer :thumbup: Super bedankt voor alle reacties! En sorry voor het opstarten van de hele discussie rondom de explorer, ik zie dat de meningen nogal verschillen :wink:
Een fullsize bij Alamo is gemiddeld twee keer zo duur als een minivan. Dan was ik snel klaar met overwegen... :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat was mijn gedachte ook :) Of je moet heel veel waarde hechten aan de 'rijervaring'...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Of onbegaanbare wegen in de plannen hebben en dus 4WD nodig hebben. Want FFAR is per definitie een 4WD.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Misschien worden de FFARs nog goedkoper?? Ik heb ze zelden zo duur gezien als dit jaar, 2 jaar terug boekten wij pas 22 april voor hoogseizoen , toen wel een minivan. Naar mijn idee kan het nog alle kanten op en zelfs vlak voor de vakantie waren de prijzen toen gelijkwaardig aan april dat jaar, in de gaten blijven houden en fingers cross dus maar :wink: :D
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Ik zie de minivan voor ongeveer 850 en de full size voor ongeveer 1280. Is toch niet twee keer zo duur.. Het scheelt inderdaad wel ruim 400 euro en dat is best flink. Het lijkt ons gewoon gaaf om zo'n auto te rijden voor vier weken, maar ja het is inderdaad veel geld.. We gaan dit weekend boeken dus ik laat nog wel weten wat het is geworden :wink:

En inderdaad ina, ik hou het gewoon in de gaten. als de prijzen omlaag gaan dan kan ik altijd nog annuleren en opnieuw boeken :D
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Kiezen jullie altijd voor een extra bestuurder?
Over het algemeen rijd ik altijd zelf, maar in geval van nood zou het mooi zijn dat mijn vrouw rijden mag. Als ik echter prijzen zie van $13 per dag vind ik dat nogal veel... Alleen Budget en Avis hebben een max van $50 per huurperiode.
Je kunt niet, in geval van nood, alsnog de counter bellen en regelen dat zij alsnog mag rijden?
Ofzoiets?

En, ik heb nog nooit zoveel moeten betalen voor een huurauto als dit jaar... :evil:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer