Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Harry »

YVK81 schreef:Alleen wil ik nu nog een check laten doen of mijn aanvraag matcht met het paspoort. Iemand een idee?
Op de ESTA site kun je met behulp van je naam en paspoort nummer je aanvraag bekijken, dat kun je dus proberen.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Harry schreef:
YVK81 schreef:Alleen wil ik nu nog een check laten doen of mijn aanvraag matcht met het paspoort. Iemand een idee?
Op de ESTA site kun je met behulp van je naam en paspoort nummer je aanvraag bekijken, dat kun je dus proberen.
Soms kan het leven zo makkelijk zijn, helemaal overheen gekeken. Gelukkig klopt alles!

Dankjewel!
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Dimona en Harry: dank jullie wel!
Bjorard
Amerika-ontdekker

Creditcard en ESTA

Bericht door Bjorard »

Waarschijnlijk zijn deze vragen al ergens gegeven maar kon het zo snel niet vinden.

Mijn creditcard aanvraag is afgewezen (geen vast contract) en nu vraag ik me het volgende af en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Belangrijk om te weten is dat mijn vriend hoogstwaarschijnlijk wel een creditcard gaat krijgen aangezien hij een vast contract heeft en dat we apart van elkaar vertrekken naar de VS.

1. Hoe belangrijk is het hebben van een creditcard voor de VS?
2. Kan ik ook ergens een ESTA aanvraag doen zonder dat je creditcard nodig hebt?
3. Of kan ik het ook betalen met de creditcard van mijn vriend?
4. Bij welke site kunnen we het beste een ESTA aanvraag doen, want ik zie verschillende en volgens mij niet allemaal betrouwbaar.
5. Hoe lang van te voren moet jee ESTA aanvraag indienen?

Alvast bedankt voor alle hulp! :thumbup:
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Re: Creditcard en ESTA

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Om je vragen te beantwoorden:

1. als je een auto wilt huren (en dat is wel het meest praktische) dan is een creditcard onmisbaar
2. Om een ESTA aan te vragen, moet je een creditcard hebben
3. Ja hoor, ik heb met mijn kaart de aanvragen voor het hele gezin gedaan, maakt niet uit.
4. Ik ken er maar eentje, de officiële, die "gov" in het webadres heeft staan. Zie anders het topic over Esta's, ik geloof onder "vervoer in en naar Amerika"
5. Het moet uiterlijk 72 uur, maar als je ESTA dan afgewezen wordt, kun je niet meer via de ambassade een visum aanvragen. Omdat je ESTA 2 jaar geldig is, heb ik het gewoon gedaan toen alle paspoorten binnen waren, bij ons was dat zo'n 4 maanden voor vertrek. Het kan maar geregeld zijn....

Veel plezier in Amerika!
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

1. Zonder creditcard is het bijna niet te doen. Je kan dan geen hotels op voorhand reserveren, geen huurauto huren & je ESTA niet online betalen. (Al zal het via enkele omwegen wel lukken, maar een creditcard maakt het allemaal veel makkelijker)

2. Neen

3. Dat kan wel denk ik, ik zie nergens staan dat de creditcard waar mee je wil betalen op jouw naam moet staan.

4. Bij de officiële site (https://esta.cbp.dhs.gov/esta). Ga niet naar third party websites die je extra kosten aanrekenen. Dit is in sé geen oplichting, maar toch troggelen ze je onwetend geld af voor iets wat je voor 14$ zelf kan doen op 5min tijd.

5. Je ESTA moet je minstens 72u voor vertrek aanvragen, best doe je dit dus een paar weken voor vertrek naar mijn mening. Maanden op voorhand hoeft ook niet, je ESTA is namelijk 2 jaar geldig en je zou dan maanden "weg gooien" hierdoor.

Eigenlijk had je hier geen nieuwe topic voor moeten aanmaken, al deze informatie is heel makkelijk terug te vinden via de zogenaamde Centrale ESTA Topic. Gebruik in de toekomst dus één van de twee zoek vakjes bovenaan om je informatie te vinden. Het bovenste vakje zoekt via het forum zelf, het onderste zoekt via Google (hierdoor kan je soms moeilijke zoekopdrachten toch makkelijk maken).
Laatst gewijzigd door Fraa op 22 aug 2012, 01:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

1) Creditcard is niet nodig, maar wel zeer zeer gemakkelijk. Auto huren zonder creditcard is lastig.
2) Nee
3) Ja
4) https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ En echt alleen maar op DIE site.
5) Minimaal 72 uur. Doch eerder is verstandig.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb vorig jaar de ESTA aanvraag voor mijn schoonouders gedaan en betaald met mijn credit card. Dat is geen probleem. Zoals anderen al aangaven, is het in de VS echter lastig leven zonder credit card, in het bijzonder als je een auto wilt huren of een hotel wilt reserveren.
Bjorard
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorard »

Bedankt voor de reacties mensen! Grote opluchting om te horen dat het voldoende is als mijn vriend een creditcard heeft. Maakte me even zorgen dat ik anders niet het land in kwam. Zodra mijn vriend zijn creditcard heeft regelen we het gelijk.

Bevestiging van ESTA krijgen we via email? En moet we die meenemen en bewaren?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Nee, je krijgt geen bevestiging van ESTA via email.
Zodra je je aanvraag hebt ingevuld en de $14 hebt betaald krijg je in 9 van de 10 gevallen te zien: Toestemming verleend.
Als je dat ziet is het in orde en is je ESTA geregeld.
Je hoeft niets te printen en niets mee te nemen, maar voel je je daar prettiger bij dan kun je dat natuurlijk wel doen.
Nodig is het echter niet.

Succes!
16x USA / 30 staten
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Liz schreef:Je hoeft niets te printen en niets mee te nemen, maar voel je je daar prettiger bij dan kun je dat natuurlijk wel doen.
Nodig is het echter niet.
Vorig jaar bij de overstap in Lissabon om zo naar Miami te vliegen konden we voor het boarden toch maar mooi de ESTA goedkeuring laten zien. Iedereen dook in zijn handbagage om het papier te zoeken.
Dus de ESTA site zegt van niet, de praktijk is toch anders. Dus gewoon voor alle gemak, afdrukken die toestemming!
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Je zou hier dezelfde discussie van kunnen maken als de discussie over het internationale rijbewijs (en die is hier al vele, vele malen gevoerd :mrgreen: ).
Overbodig, niet nodig, niet verplicht, er zal je niets gebeuren wanneer je het NIET bij je hebt, maar nogmaals, als jij je er prettiger bij voelt om het wel bij je te hebben, dan vooral printen en meenemen.
16x USA / 30 staten
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bjorard schreef:Bedankt voor de reacties mensen! Grote opluchting om te horen dat het voldoende is als mijn vriend een creditcard heeft. Maakte me even zorgen dat ik anders niet het land in kwam. Zodra mijn vriend zijn creditcard heeft regelen we het gelijk.
Als je vriend ook geen kaart krijgt, kan je gewoon een prepaid mastercard kopen bij de GWK. Werkt ook voor ESTA.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Pascal schreef:
Vorig jaar bij de overstap in Lissabon om zo naar Miami te vliegen konden we voor het boarden toch maar mooi de ESTA goedkeuring laten zien. Iedereen dook in zijn handbagage om het papier te zoeken.
Dus de ESTA site zegt van niet, de praktijk is toch anders. Dus gewoon voor alle gemak, afdrukken die toestemming!
Ze vragen er toch nooit naar? Wel weten ze dat jij in het systeem staat als je ESTA in orde is, bij het inchecken vragen ze ter confirmatie dan nog wel eens wat het adres is wat je ingevuld hebt. Als dat klopt met wat er op hun scherm staat, dan is het ook in orde. Ik heb dat papier ook al telkens af gedrukt hoor, maar ik heb't nog niet nodig gehad.
DejaVu schreef:Als je vriend ook geen kaart krijgt, kan je gewoon een prepaid mastercard kopen bij de GWK. Werkt ook voor ESTA.
Het werkt voor alles behalve hotelreserveringen & de huur van een wagen, dus als ze die 2 dingen op een andere manier kunnen regelen, dan is dat een optie ja.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Waarom werkt dat niet voor autohuur?
Een creditcard is een creditcard en geld is geld, toch?
Ik zie niet in waarom je niet met een prepaid kaart zou kunnen betalen.
16x USA / 30 staten
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sommige hotels of autoverhuurders willen geen vooraf betaalde kaarten aannemen, omdat ze elke keer een extra bedrag willen reserveren voor het geval je de boel in je kamer kapot slaat of de auto met opzet in de prak rijdt. Als je niet een forse extra kredietruimte op zo'n vooraf betaalde kaart hebt, weigeren ze. Dat doen ze ook als je tegen je bestedingsruimte van je echte kredietkaart zit.

Protesteren (en volgens jou redelijk redeneren) helpt niet in zo'n geval. Dit is Amerika, dichtgeplakt met regeltjes, formulieren en 'dit is het beleid van het bedrijf en daar kunnen we niets aan doen.'
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij de ANWB hebben ze toch geen inkomenseis voor een VISA creditcard met een limiet van 2.500 euro? Ik weet niet of dat een optie is..
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Om een wagen te huren moet zo'n verhuursfirma een borg ontvangen van je, heel zelden nemen ze maar cash aan (meestal niet dus).
Ze bevriezen dan een bepaald bedrag op je creditcard gedurende de periode van de huur. Gedurende die periode kan je dat bedrag dus ook niet gebruiken op je creditcard, zodra je de wagen terug brengt wordt die borg terug vrij gegeven. Als jij bijvoorbeeld een limiet van 2500€ hebt & ze bevriezen 500€, dan zal je die periode enkel 2000€ kunnen gebruiken ipv de volle limiet.

Je punt klopt trouwens wel maar andersom is het wel zo: creditcard ≠ geld. Een creditcard is voor hun veel meer dan geld, jouw identiteit hangt er aan vast & voor hun is het dus ook een vorm van authenticatie. Als jij iets reserveert of huurt, zal je haast altijd een creditcard nodig hebben. Soms aanvaarden ze de borg in cash geld, maar in 90% van gevallen dus niet. Bij hotels moet je trouwens ook opletten, want zodra je wil inchecken zullen ze je trouwens ook om een creditcard vragen (om eventuele bijkomende kosten te dekken -> minibar/roomservice/internet/telefoon/etc).

Als jij dus een verhuursfirma kunt vinden die ook cash geld aanvaard voor de borg & enkel hotels boekt waar ze geen creditcard eisen bij checkin, dan kan je het proberen. Maar naar Amerika trekken zonder creditcard, ik zou het niet doen. Sterker nog, ik heb er twee. Eentje is via de bank zelf, een VISA classic. Deze gebruik ik voor de autohuur & om de hotels te reserveren. De 2de kaart is een prepaid Mastercard van Mobile Vikings, daar doe ik eigenlijk alle betalingen mee. Ik doe dat om dat je bij die 2de kaart je budget beter in de hand kunt houden, je plaatst er namelijk eerst zelf geld op & nadien kan je het pas gebruiken. Maar die 2de kaart aanvaarden ze dus niet als je een auto wil huren bijvoorbeeld, ze kunnen daar geen bedrag op bevriezen. Ook is het handig om 2 verschillende type kaarten bij te hebben als er eentje niet moest werken, je hebt dan namelijk altijd nog iets achter de hand.

Veel mensen bekijken een creditcard als iets gevaarlijks, iets waar ze geld mee kunnen uitgeven zonder er meteen de gevolgen van te hebben. Maar als je een beetje discipline hebt, dan lukt dat zonder problemen. Ik gebruik mijn gewone VISA eigenlijk niet meer, enkel om op reis te gaan dus. Die 2de kaart gebruik ik wel veel, het is een soort controle die ik mezelf opleg zodat ik niet té veel impulsieve aankopen doe.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Fraa schreef:Ze vragen er toch nooit naar? Wel weten ze dat jij in het systeem staat als je ESTA in orde is, bij het inchecken vragen ze ter confirmatie dan nog wel eens wat het adres is wat je ingevuld hebt. Als dat klopt met wat er op hun scherm staat, dan is het ook in orde. Ik heb dat papier ook al telkens af gedrukt hoor, maar ik heb't nog niet nodig gehad.
Ze vroegen er wel degelijk om. Je zou inderdaad denken dat ze in het systeem kijken en klaar, maar neen, ze moesten het zien. En zoals ik al schreef was het net voor het boarden en niet tijdens de check in.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat heb ik zelf nog niet mee gemaakt & ik heb het eigenlijk ook nog niet van iemand anders gehoord tot nu toe. Dat ze dus vragen naar een afdruk van je ESTA confirmatie lijkt me heel raar. Op website staat trouwens dat het niet nodig is om het af te drukken (tenzij voor je persoonlijke boekhouding), dus ik heb er mijn twijfels bij of het wel zo gegaan is eerlijk gezegd. Weet je zeker dat het niet gewoon een misverstand was? Want dat lijkt me eigenlijk meer plausibel.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer