Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Hinko »

tja dat kan van alles zijn.
Ik zou zeggen profiteer ervan! :thumbup:
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Heb ik gedaan! :lol:
En het beste van alles is dat die boeking bjj Budget op elk moment gratis te annuleren is, ook bij no-show... ik vraag me nog steeds af of ik ergens een addertje moet zoeken.
Memories...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

altijd dat wantrouwen :wink: :P

Op welke site heb je geboekt?
Budget.com? Aangegeven dat je uit Europa komt?
Dan is er niks aan de hand en heb je alle benodigde verzekeringen.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Ja, alles lijkt helemaal in orde! :thumbup:
Memories...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

MiniMe schreef:Ik snap de prijsverschillen tussen de aanbieders onderling totaal niet.
Als jij in facts and figures aangeeft hoe jij zoekt kijken wij met je mee
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Concreet zoek ik:

26 maart tem 15 april 2016 (ongeveer van 7 pm tot 7 pm)
One way Miami Intl airport - Orlando Intl airport
Intermediate of standard SUV
Incl. alle noodzakelijke verzekeringen uiteraard

Dankjewel voor het meekijken! :thumbup:
Memories...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

isuv.JPG
ssuv.JPG
Groet,

Old Faithful
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Haha, die heb ik inderdaad geboekt, maar dan voor 556 euro (ter plaatse te betalen) met een coupon code. :wink:
De code was U112000, die bovenop de korting ook nog eens een gratis upgrade zou inhouden, maar durf ik eigenlijk bijna niet op te hopen. Vooral omdat het op de bevestiging van Budget nergens vermeld wordt.

Dit is momenteel veruit het goedkoopste tarief wat ik kan vinden, alleen van Sixt heb ik op Expedia iets gezien wat in de buurt komt, maar Alamo/Avis/Hertz enz. zitten aan bijna het dubbele van dat bedrag of meer.
Dat is net wat ik er vreemd aan vind, uiteindelijk gaat het over dezelfde wagens en dezelfde service...
Mét het verschil dan nog dat bij Budget de spouse als 2de bestuurder steeds gratis is en ik deze reservering te allen tijde kosteloos kan annuleren.
Memories...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Is dat zo bij Budget? Ik kwam nl voor ons ook aan heel aantrekkelijke tarieven voor maart maar dacht dat er dan ter plekke nog geld bij kwam voor de extra bestuurder. Als dat niet zo is, moeten we misschien wel een keer vreemd gaan bij Budget. Ik weet niet waarom maar toch geeft Alamo me een beter gevoel. Bij Budget wordt de auto toch ook echt toegewezen? Bij Alamo heb je meestal wel keuze in de garage.

Edit: heb je al via Cardelmar gekeken? Die geeft ook bijzonder aantrekkelijke tarieven.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Uit de terms & conditions van Budget:
"The following are exempt from the fee but must meet all other driver requirements: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy."

Enige "nadeel" is voor mij ook het feit dat je een wagen toegewezen krijgt, maar sowieso moet mijn man het comfort van de stoelen kunnen checken ivm zijn zwakke rug. Dus wij rijden sowieso echt niet buiten met een wagen die letterlijk niet goed zit. :wink:
Memories...
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dank je voor de tip, Minime :thumbup:
Heb nu voor onder de € 300,- een midsize SUV bij Budget! Kan die code verder geen kwaad ? Ik weet niet waar die voor staat?
Bij Alamo Zou ik via Cardelmar € 100,- meer kwijt zijn. Alleen dan wel een volle tank erbij.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

De code is geen speciale, gewoon eentje die op een van de vele coupon websites staat, in dit geval http://www.retailmenot.com/coupons/carrental
Dus ik neem aan dat daar niks mis mee is.
Memories...
bodegomb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bodegomb »

Ik heb ook zojuist via die code een midsizse SUV gereserveerd bij Budget. Ik heb ook al een reservering staan bij Avis, die wel €13 goedkoper is, maar waarbij de spouse niet gratis als extra bestuurder mag rijden.

Als ik het goed lees kan dit bij budget wel. In de voorwaarden staat dat "the renter's spouse or domestic partner" gratis als extra bestuurder mee kan. Nu zijn wij niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract (en 2 kinderen). Vragen ze nog naar bewijs van partnerschap?
AnneRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneRobin »

Ik heb een tijd geleden ook met die code geboekt. Zoals ik het begreep was de auto die je hebt gekozen al de upgrade. Dus dat het de prijs voor een klasse lager was..
Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Het scheelde bij mij maar € 30,- dus 10 % en geen 30 % zoals aangegeven staat bij retailmenot.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

De kortingen lijken vaak inderdaad niet helemaal te kloppen, maar hoe dan ook is dit tot nog toe het laagste tarief wat ik heb kunnen vinden voor wat ik zoek.
Memories...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

bodegomb schreef:Ik heb ook zojuist via die code een midsizse SUV gereserveerd bij Budget. Ik heb ook al een reservering staan bij Avis, die wel €13 goedkoper is, maar waarbij de spouse niet gratis als extra bestuurder mag rijden.

Als ik het goed lees kan dit bij budget wel. In de voorwaarden staat dat "the renter's spouse or domestic partner" gratis als extra bestuurder mee kan. Nu zijn wij niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract (en 2 kinderen). Vragen ze nog naar bewijs van partnerschap?
Bij Avis is de spouse ook altijd gratis als extra bestuurder en nee, dat hoef je niet te bewijzen bij het afhalen, en ook hoeft de spouse niet opgegeven te worden als extra bestuurder.
gerdt
Amerika-newbie

Bericht door gerdt »

Hallo,
Ik zal mij even voorstellen op het forum. Mijn naam is Gert-Jan en ga dit jaar voor het eerst naar amerika.
Ik ga samen met mijn vriendin van 14 sept tot 10 okt naar de westkust van Amerika.
We willen een auto huren en naar de volgende staten: Californië, Colorado, Utah, Nevada.

Ik zit nu al een tijdje te zoeken binnen dit topic maar ik heb het voor mijzelf nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil een auto huren vanaf los angeles vliegveld en deze na 28 dagen ook daar weer inleveren.
Samen willen we naar al deze staten rijden. Is het nu verplicht om dan een 2e bestuurder op te geven bij de autoverhuur sites?
Kost al gauw 200 euro extra wanneer je een 2e bestuurder in het pakket erbij wilt.

Nu lees ik op het forum dat het niet in californie hoeft maar wel in die andere staten. Hoe ga ik dit aangeven via car rentals online ?

Sorry voor de zoveelste met deze vraag, maar mogelijk dat iemand nog wilt reageren :P
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het gaat erom waar je de auto ophaalt. Dat je er daarna mee naar andere staten gaat maakt niet uit. Haal je hem in California op dan is de extra bestuurder er bij inbegrepen. Hier hoef je verder niks voor aan te geven.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Het lijkt mij zo dat autoverhuurders altijd willen weten of er additional drivers zijn. Als je dat niet vooraf opgeeft, dan heb je een groot probleem met de verzekering wanneer je betrokken raakt bij een ongeluk of autopech onderweg. Niet iedere maatschappij biedt standaard deze optie. Ik controleer altijd vooraf deze voorwaarden of betaal anders de dagelijkse aanvullende premie hiervoor. Nog een tip: soms is een all in pakket via een reisorganisatie dan goedkoper. Ik heb deze keer onze huurauto gereserveerd via American Vacations en dat kwam goedkoper uit met een additional driver dan bij Alamo Brits of Budget Car Rent inclusief kortingscoupon. Het kan dagelijks verschillen per maatschappij en automerk. Hoe dan ook, succes met alle reisplannen!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer