Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

harryh schreef:
eoms schreef:Ik was gewoon benieuwd, mag dat?
Laten we zeggen dat er een ondertoon in zit #justsaying.
#whatever
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

We gaan nog even verder:
I feel I'm not speaking to the right person. I feel that you are not exactly aware of the Regulation and what the rights of airline passengers are. Unfortunately you do not respond to the judgments as cited and ruled by the European Court of Justice.

I would like my case to be forwarded to a supervisor or I would like to receive the contact details of someone who is able to help me further. I hereby file a formal request to provide me with either contact details of the supervisor or forward this communication to the supervisor on duty. I would like to avoid having to take legal action to obtain our right to compensation.

Awaiting your reply, with kind regards,

[passagiers]
Waarop United weigert een supervisor in te schakelen:
Rest assured you are emailing with the correct person. As previously advised United is a US Flagship carrier; therefore any flight that originates in the United States, is not eligible for compensation under EU261/2004.

I'm sorry that we can't agree on how to best resolve this situation. We always want to reach a mutual understanding, and apologize for how this experience made you feel. While I won't be able to honor your request on this issue, please know that I shared your feedback with the appropriate teams. We'll use your comments to review our procedures with your point of view in mind.

We appreciate your business and look forward to providing you with the service you expect and deserve on a future United flight.
Ik reageer daarop met het volgende:
I'm hugely disappointed by your unwillingness to forward my case to a supervisor.

I'm sorry as well that we can't agree on this situation and my opinion is that United is still incorrect. I don't think it's unreasonable to ask for a second set of eyes from a supervisor to review my case. If you would have read my plea with my extensive motivation and the court rulings, you would understand that the flight did not originate in the US. United has, by ruling of the European Court of Justice, to base the right of compensation on the full ticket, not on a single segment. For some reason, United does not seem to understand that. If you read the judgments I've sent earlier, you would have read that. This itinerary originated in The Netherlands with a connecting flight in the US, because it's booked on a single ticket. You can't simply say: "we're a US carrier and the delay occurred in the US so no compensation". That's not how the EU Regulation works and that's proven by judgments I've e-mailed you earlier.

The fact that you do not forward my case to a supervisor is not how customer care works in my opinion. My next step will be that I will contact a supervisor myself, just because I feel unjustly treated and I want to be heard.

Awaiting your reply, with kind regards,

[passagiers]
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Je zou ze hier nog op kunnen wijzen:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 61&from=EN:
Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91 (Text with EEA relevance) - Commission Statement

Official Journal L 046 , 17/02/2004 P. 0001 - 0008

Article 2
Definitions
For the purposes of this Regulation:
...
(h) "final destination" means the destination on the ticket presented at the check-in counter or, in the case of directly connecting flights, the destination of the last flight; alternative connecting flights available shall not be taken into account if the original planned arrival time is respected;
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ah das ook een goede idd. Die onthoud ik even. :thumbup:
Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@division

Geldt die wet ook voor vliegmaatschappijen buiten Europa???
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

ja, geldt voor alle vluchten die vertrekken uit de EU, zoals @bedeve al deelde zie https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... -261-2004/
EU Verordening 261/2004 is een Europese Verordening en is daardoor niet altijd van toepassing. De Verordening is alleen van toepassing in de volgende situaties:
Als uw vlucht vertrekt vanaf een luchthaven in de Europese Unie
Als u vertrekt vanuit een land buiten de Europese Unie naar een luchthaven in de Europese Unie door een luchtvaartmaatschappij uit de Europese Unie.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

En dus ook als je zoals in mijn geval met United eerst vanuit Nederland vliegt naar een VS-luchthaven, daar overstapt naar je eindbestemming in de VS waarbij de vertraging ontstaat op de tweede vlucht. Alles moet dan wel op 1 ticket zijn geboekt.
Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Oke dat wist ik niet. Je had trouwens wel snel reactie van United. Ik hoop voor je dat ze uiteindelijk nog positief reageren, anders kun je altijd nog Euclaim raadplegen. Succes :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik sta versteld van de snelheid waarmee United een claim afwijst. In 24 uur is de claim nu meerdere keren afgewezen. En dat zou ook zogenaamd gecheckt zijn bij de juridische afdeling. Daar geloof ik dus helemaal niks van. Dit is typisch een voorbeeld van een medewerker die getraind is constant hetzelfde te blijven herhalen.
Afbeelding
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Er werken schijnbaar echt incompetente mensen bij United:
I am a manager in this department. However, I have discussed this with my leadership, and the answer remains the same. Because the delayed flight originated in the United States, compensation under EU261/2004 is not applicable.

While I will not respond on this issue again, I will be happy to address any other issue for you, and I do hope you will use the electronic travel certificate sent to you for the delay, to fly with us again soon.
Afbeelding
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Nou tis januari en onze claim mbt vertragingen in de zomer is afgehandeld. Was nog ff een langdurig verhaal. Ook beetje raar vond ik ergens.

Op de heenweg hadden we een vertraging waarbij we hebben moeten overnachten op Heathrow. BA redelijk keurig geregeld met een hotelovernachting en dergelijke. De organisatie daarvan was een beetje jammer, je zou hopen dat dat wat soepeler zou gaan op hun thuishaven maar soit. Ze hebben vlotjes de EU compensatie uitgekeerd plus een zwik avios (airmiles) ter compensatie voor het onhandige geregel. Ik hoop vooral dat ze iets van mijn suggesties onthouden hebben mbt minder valide passagiers maar hou mn adem vooral niet in :).

Terugweg ging ook niet soepel en we hadden weer drie uur vertraging. 3.05 om precies te zijn. Zou ik normaal nog laten gaan maar de grapjassen waren ook onze koffers op Heathrow kwijt geraakt waardoor we ook nog anderhalf uur in de rij konden staan om dat te melden voor we naar huis konden. Kwas er wel klaar mee dus diende die claim ook in. En nu komt het rare. De openbare databases geven mij gelijk. De vlucht van Brussels Airlines waar we door BA op gezet waren toen we onze oorspronkelijke BA vlucht gemist hadden door de vertraagde vlucht uit Boston was te laat. BA ontkent en zegt bovendien niet hun probleem want ze hebben me op een andere Airline gezet dus zij hebben hun ding gedaan. Die vlucht had binnen de marge binnen moeten komen en dat die te laat was... tja...hadden ze al gezegd niet hun probleem? Brussels Airline ontkent ook dat de vlucht te laat is en Brussels AirPort doet geen uitspraken. Enfin, onder de huidige omstandigheden zag de rechtsbijstand er geen heil in om voor de 600 euro (300 pp) in Engeland te gaan procederen met het risico dat rechter openbare database niet genoeg bewijs vindt. Ze boden ons een compensatie aan om het te laten rusten wat we geaccepteerd hebben. Zijn wij ook van het gedonder af.

Maar, rare is hoe je dan als passagier moet aantonen dat je te laat bent. Wat dat betreft rammelt de regeling nog wel. Er zou aan gekoppeld moeten zijn dat iig in Europa bijgehouden wordt wanneer een vliegtuig aan de gate is. Dat wordt bijgehouden in databases dus daar zou toch een status aan te koppelen moeten zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Fijn dat dit inmiddels opgelost is. De regeling rammelt inderdaad, met name omdat er ook geen handhaving is en de toezichthouder geen autoriteit heeft.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

babarage schreef:De openbare databases geven mij gelijk.
Bedoel je daarmee dat bv de vluchtgegevens van flightaware.com of vergelijkbaar niet als bewijs worden geaccepteerd? Da's wel heel apart dan, want inderdaad hoe bewijs je het dan?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Das inderdaad wat de rechtsbijstand ons vertelde. En gelijk mijn reactie. Hoe bewijs ik het dan?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Division schreef:. De regeling rammelt inderdaad, met name omdat er ook geen handhaving is en de toezichthouder geen autoriteit heeft.
Heb jij een basis voor die stelling ?
Want je leest hier heel veel klachten, maar ik heb nog niet gelezen dat iemand daadwerkelijk een klacht heeft ingediend bij de toezichthouder.
De Inspectie Leefomgeving en Transport.
Laat staan dat we te weten zijn gekomen hoe daar met klachten wordt omgegaan.
Jij hebt ondertussen ook een dossier voor een klacht opgebouwd Division.
Die procedure kun je in gang zetten en ondertussen gewoon doorgaan met je recht te halen.
Daar ook aan gedacht ?

https://www.ilent.nl/onderwerpen/passag ... luchtvaart
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik ben al bezig met de ILT, maar de procedure is tijdrovend met een formulier van 9 pagina's dat met de hand ingevuld moet worden. Digitaal werken de invulvelden niet. En door onduidelijkheden op het formulier moet je bij allerlei vragen een losse toelichting op een A4tje schrijven. Vervolgens moet je 6 maanden wachten. Als je gelukt hebt komt de ILT met een uitspraak die in jouw voordeel is. Helaas is die uitspraak niet bindend, dus als je er vervolgens mee naar een airline gaat, dan hoeft de airline zich daar niet aan te houden. Zelfde als de ILT zelf de airline gaat aanspreken, de airline kan gewoon zeggen "bedankt voor de uitspraak, we doen er niets mee".

De ILT kan wel roepen dat je als consument gelijk hebt, maar omdat de uitspraak niet bindend is heb je er als consument weinig tot niets aan, omdat de airline de uitspraak zonder moeite naast zich neer kan leggen. En als je dan te maken hebt met een starre airline, dan ben je al snel genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen, zelf of via een claimclub. Zelf eerst een paar honderd euro investeren aan juridische kosten zie ik niet zitten (te groot risico), dus ik wil in ieder geval elke 'gratis' mogelijkheid hebben doorlopen voordat ik naar een claimclub ga. Ik vind het bespottelijk dat ik mijn 'risico op hoge kosten voor een rechtszaak' moet afkopen door 33% in te leveren bij een claimclub. En die claimclubs kunnen ook alleen bestaan, omdat de ILT's uitspraak niet bindend is en de toezichthouder weinig opkomt voor de consument. Ik heb een brief die zo'n claimclub naar een airline stuurt dus ik weet wat er als eerste brief uitgaat. Die verschilt op een enkele zin niet van mijn eerste brief, maar zo'n claimclub heeft financieel vermogen om dat juridische 'risico' op een zaak wél te lopen.

Er zijn eerder in de media al berichten verschenen over de Britse Civil Aviation Authority (Britse ILT die werkt op dezelfde manier) met cijfers hoe vaak airlines uitkeren en hoe vaak airlines uitkeren na een klacht bij de ILT. Daaruit bleek dat na een klacht bij de CAA nog steeds het gros van de airlines een dergelijke uitspraak naast zich neerlegt.
Afbeelding
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Division schreef:Er werken schijnbaar echt incompetente mensen bij United:
:offtopic: Ligt een beetje aan vanuit welke partij je het bekijkt.
Als United als doel heeft mensen af te laten haken met dit soort praktijken, doet de beste man het prima
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Division schreef:Ik ben al bezig met de ILT, maar de procedure is tijdrovend met een formulier van 9 pagina's
De ILT kan wel roepen dat je als consument gelijk hebt, maar omdat de uitspraak niet bindend is heb je er als consument weinig tot niets aan, omdat de airline de uitspraak zonder moeite naast zich neer kan leggen. En die claimclubs kunnen ook alleen bestaan, omdat de ILT's uitspraak niet bindend is
Helder !
Jouw verhaal is anders dan het ILT zich profileert.
Ik heb altijd naar die claimclubs gekeken als een soort gemakswinkel ; kost wat geld , maar ach dan hoef je zelf niets te doen.
De enige compensatie ervaring die ik heb was nog in de tijd dat je gelijktijdig met de gewijzigde boeking een pre-paid creditcard met je compensatieuitkering in de hand gedrukt kreeg.
Dan is het nu toch allang tijd om je communicatie met United op een andere wijze aan te pakken !

Get them !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Lampie schreef:
Division schreef:Er werken schijnbaar echt incompetente mensen bij United:
:offtopic: Ligt een beetje aan vanuit welke partij je het bekijkt.
Als United als doel heeft mensen af te laten haken met dit soort praktijken, doet de beste man het prima
Klopt. Die mensen zijn er ook in getraind om je af te wimpelen met een basisantwoord en verdiepen zich niet in je motivatie. Zeer frustrerend.
bedeve schreef: Helder !
Jouw verhaal is anders dan het ILT zich profileert.
Ik heb altijd naar die claimclubs gekeken als een soort gemakswinkel ; kost wat geld , maar ach dan hoef je zelf niets te doen.
De enige compensatie ervaring die ik heb was nog in de tijd dat je gelijktijdig met de gewijzigde boeking een pre-paid creditcard met je compensatieuitkering in de hand gedrukt kreeg.
Dan is het nu toch allang tijd om je communicatie met United op een andere wijze aan te pakken !

Get them !
Het is inderdaad een gemakswinkel. Je levert de hele papierwinkel in bij een claimclub, die gaat voor je aan de slag en na een paar maanden heb je, als het goed is, je geld minus hun succes fee. Dat steekt. Tot op heden heeft de directeur klantenservice ook nog niet gereageerd, dus de ILT in ieder geval informeren is de volgende stap.
Afbeelding
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Het hoofd klantenservice heeft mijn klacht doorgestuurd naar nota bene DEZELFDE medewerker die al 5x eerder mijn claim heeft afgewezen.

:thumbdown: :blink:
I have been asked to respond to your email sent to Laura Mandile.

Again, I'm very sorry that you are not happy with my previous responses; however, as previously advised, your claim has been reviewed by Customer Care leadership, and the response remains the same. United flight 719 on January 5, 2019 originated in the United States, and therefore is not eligible for compensation under EU261/2004. We will be happy to assist you with any other issue, but we will not respond again regarding this same issue.

Thank you again for choosing United Airlines and MileagePlus.
Mijn laatste reply:
Thanks for your reply. We're staying in this vicious circle where United does not recognize the Wegener judgment (case C-537/17) of 31 May 2018. I will therefore file a formal complaint with The Dutch Inspectorate / Civil Aviation Authority (CAA NL/NEB) and I'll substantiate my complaint with the aforementioned judgments handed down by the European Court of Justice. I will also take further steps. The costs I need to make will be for United's account. However, I assume it doesn't need to go that far.
ILT is de volgende stap.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer