Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Inges »

Inges schreef:
Helemaal onderaan mijn reserveringsmail staat:

WAARSCHUWINGSSMELDINGEN
Het gereserveerde tarief kan wijzigen
Voor Huurders jonger dan 25 jaar , check onze uitzonderingen
Minimale leeftijd van 25 buiten de US - Uitzonderingen zijn van toepassing
GOLD SERVICE CONFIRMED - PLEASE PROVIDE FLIGHT INFO
TVL TO US REQUIRES MACHINE READABLE PASSPORT AFTER JUNE 26 2005
Tarief kan worden onderworpen aan een ID verificatie
MOBILE GOLD ALERTS AVAILABLE AT THIS LOCATION
HERTZ SFO NOW OFFERS ULTIMATE CHOICE(TM). YOU CAN PICK YOUR CAR

Mag toch hopen dat dat te maken heeft met het feit dat ik hem in Dollars heb gereserveerd
roelb schreef:Weird.. Ik heb er even twee bevestigingen bijgepakt van toekomstige postpaid reserveringen:
Ik weet het! Bellen met Hertz bracht de uitkomst. In de US worden de prijzen pas 1 jaar van te voren officieel vrij gegeven. Dat is voor mijn reservering pas zaterdag aanstaande ;-) Zeer waarschijnlijk blijft het bedrag hetzelfde maar het kan dus zijn dat het tarief gewijzigd is. Ik kan maandag even terugbellen met Hertz. Zij zorgen er dan voor dat ik een reservering krijg zonder die tekst. Ik loop dus wel risico dat het een paar 10 tjes duurder zal zijn. Maar als ik reserveer vanaf vandaag (zelfde auto, zelfde aantal dagen) dan blijft de prijs hetzelfde. Ik heb het zelf gedaan dus. Ben te vroeg in gesprongen ;-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ah, mooi, verklaard. En meteen opgeslagen in de collectieve kennisbank hier! Wie reserveert er dan ook zover van te voren :wink:
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

roelb schreef:Ah, mooi, verklaard. En meteen opgeslagen in de collectieve kennisbank hier! Wie reserveert er dan ook zover van te voren :wink:
Ik zei de gek ;-) Ach ja ik was aan het zoeken en keek toevallig voor de datums dat ik wil. Toen heb ik maar meteen op reserveren gedrukt omdat ik het altijd weer kan wijzigen/annuleren.

Inderdaad hier meteen gedeeld voor de kennisbank. ;-) ;-) Want daar heb ik zelf ook erg veel aan.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Een misschien een ietwat vreemde vraag maar ik dacht ik vraag het eens aan de autokenners/Amerikakenners.

Ik ben eens aan het kijken voor een huurauto voor onze reis voor volgend jaar.
Wij zijn met twee die gaan rijden maar zijn beiden nogal klein. De vriendin die hoofdbestuurder is: 1m50 en ik ben zelf ook maar 1m59.

Nu vroeg ik mij af of het dan wel handig is om bv een midsize SUV te huren aangezien dat nogal grote auto's zijn?
Wij rijden hier in BE ook met een kleine auto, een Skoda en Ford Fiesta respectievelijk dus dan vraag ik mij af of wij wel gemakkelijk aan de pedalen zouden geraken in zo een grote auto? :) Ik merk bv bij de Skoda dat mijn stoel ook al bijna op het voorste punt staat om echt comfortabel aan de pedalen te geraken.

Het is misschien iets stoms maar het is wel iets wat ons bezighoudt, want je moet toch comfortabel kunnen rijden tijdens zo'n roadtrip (a) :D

Welke auto/klasse zouden jullie dan in ons geval aanraden?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Pedalen zijn vaak verstelbaar als de auto groter wordt. Dit zie je niet vaak in midsize SUV's, alleen in full-sizes. Maar stuur en stoel zijn altijd verstelbaar.

Een midsize SUV is overigens geen "grote" auto. Het ligt natuurlijk een beetje aan je referentiekader, maar het zijn precies dezelfde mid-size SUV's als die hier tegenwoordig erg populair zijn, denk aan de Mazda MX-5, Hyundai Tucson, Ford Edge, Toyota RAV4, etc.

Zeker in de US lopen veel kleine mensen rond. En ik heb nog nooit gehoord van iemand die te klein is voor een normale auto. Dus ik denk dat je je zorgen maakt om niets.
Anneke1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Anneke1 »

Ik heb even een vraag m.b.t het eigen risico als je met je huurauto b.v. Tegen een paaltje rijdt met parkeren. Is dit ook gedekt als je CDW, TP, TPL en SLI hebt of moet ik daarvoor nog extra verzekeren?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er is geen eigen risico in de VS, je kunt je er dus ook niet voor verzekeren. :D
ChristaDoel
Amerika-ontdekker

Bericht door ChristaDoel »

Inmiddels contact gehad met Alamo.nl en onze boeking is zonder gezeur en (belangrijker) zonder kosten omgezet! Geen kosten meer voor de tweede bestuurder en ook de no risk (banden) garantie eraf laten halen, scheelt toch ruim E300,- :D
nogmaals dank voor de tips en reacties!
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

roelb schreef: Een midsize SUV is overigens geen "grote" auto. Het ligt natuurlijk een beetje aan je referentiekader, maar het zijn precies dezelfde mid-size SUV's als die hier tegenwoordig erg populair zijn, denk aan de Mazda MX-5, Hyundai Tucson, Ford Edge, Toyota RAV4, etc.

Zeker in de US lopen veel kleine mensen rond. En ik heb nog nooit gehoord van iemand die te klein is voor een normale auto. Dus ik denk dat je je zorgen maakt om niets.
Je bedoelt waarschijnlijk mijn Mazda Cx5 :wink: . Daar kan mijn echtgenote van 1.62m goed in rijden. Dat gold trouwens ook voor de Chevrolet Suburban die wij in 2010 in Amerika reden.
Groet,

Old Faithful
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Oke, bedankt voor de reacties :)

Dit stelt mij al wat meer gerust dat het wellicht geen probleem vormen :)
Sven en Joni
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sven en Joni »

Hoi allemaal!

Wij gaan in september op vakantie naar de VS. Nu gaan wij twee weken rondreizen in Californië en Nevada.

Nu zijn we op zoek naar een auto voor 2 personen met backpacks. Nu willen we wel wat comfort (je voetjes moeten wel beetje rusten natuurlijk!) maar het hoeft ook niet te overdreven. Aangezien wij geen idee hebben wat nou een prettige keuze zou zijn hoop ik dat jullie ons misschien hier kunnen helpen:) Ik had wel wat gezien via de verhuurders maar we twijfelen nog wel over welke auto.

Kunnen jullie ons een goeie keuze aanraden?:) Thanks!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, dat is denk ik vooral persoonlijke voorkeur in combinatie met het prijsverschil.

Als je ons ook de details geeft (data, ophaal- en wegbrenglocatie) dan kunnen we wellicht wat gerichter helpen omdat we dan ook mee kunnen kijken in de tarieven. Kijk, als een SUV voor die periode/locatie combo $50 duurder is dan een intermediate dan is mijn advies anders als dat het prijsverschil $300 is. Zet het er ook even bij als je terugvlucht meer dan ca 4 uur later is dan het tijdstip dat je aankomt (dan heb je namelijk een dag extra nodig).

Een tip in ieder geval: huur niet kleiner dan intermediate. Dat scheelt meestal hooguit een paar dollar in de prijs.

Als het je verder niet uitmaakt of je een sedan of een SUV rijdt maar toch keuze uit verschillende categorien wilt hebben bij aankomst kunnen programma's zoals National's emerald aisle en Hertz Gold choice ook interessant zijn.
explorer87
Amerika-ontdekker

Bericht door explorer87 »

Na een tijdje de prijzen in de gaten te hebben gehouden, is de auto gereserveerd.
De prijs is in ongeveer 1,5 maand van $385 naar $444 gegaan.
Site: Alamo.com
Periode: 21/08 - 31/08
Type: Midsize SUV
Kosten: $ 414 incl visa coupon code
Extra's: Geen
Laatst gewijzigd door explorer87 op 24 jul 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

explorer87 schreef:$ 414 incl visa discount code
Visa discount code? Heb ik daar over heen gelezen? Wat is die code?

EDIT: gevonden. Stond in de Emerald topic (had de link met Alamo even niet gelegd). Sorry voor de vraag.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
explorer87
Amerika-ontdekker

Bericht door explorer87 »

Ik had de code van het internet gehaald. Had er ook nog 1 van AOPA (Aircraft Owners and Pilots Association), maar was bang dat ze dan om een gegevens zouden vragen ;)
Sassi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Auto huur

Bericht door Sassi »

Hallo,
In april 2018 onze 1e trip van 3 weken naar La en dan een rondje via SF. :D
Dat puzzelen en zoeken naar Auto's en Hotels valt best tegen moet ik zeggen.
Maar de tickets heb ik al voor een goede prijs, nu bezig met een auto.
Ik heb nu bij Hertz een offerte voor een SUV (Santa Fe of similar) voor 3 weken 5-26 april voor 805 euro (incl. Visa korting)
Road assistence erbij, kilometers vrij, en geen eigen risico, alleen bij vandalisme ($ 500,-)
Is dit een goede prijs?
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

https://www.hertz.com/rentacar/partner/ ... g_Blue.jsp

Kende jullie deze al? Hij zegt dat het 15% is maar dat is het niet. Ik krijg 10% korting maar goed. Is nog altijd beter dan niets. De AMEX code geeft nog steeds de meeste korting maar ik heb geen AMEX kaart. Ben daar nog steeds een beetje "huiverig" voor eigenlijk.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. Tijd om er eentje aan te schaffen?

Ik weet niet hoe veel het voor je scheelt bij deze huur, maar de jaarlijkse fee voor het eerste jaar bij een Amex Platinum (EUR 350) is niet zo moeilijk terug te verdienen. Sowieso krijg je 150 euro terug in de vorm van een travel voucher en 80 euro in de vorm van punten (het welkomstgeschenk). Dus je hoeft dan nog maar 120 euro te compenseren om je kaartfee voor het eerste jaar er uit te halen.

Voor elke euro die je uitgeeft krijg je weer 0,6 cent terug in punten. De kortingen leveren ook wat op. Huur je een auto buiten de US? Dan dekt de kaart een eventueel eigen risico af en kun je dus af met de minimale dekking. Plus dat je een jaar lang een doorlopende reis- en annuleringsverzekering hebt.

En als bonus heb je status in allerlei hotel loyalty programma's, gratis lounge toegang in alle priority pass lounges (voor vier personen als je je partner de gratis tweede kaart geeft), toegang tot Delta sky clubs als je Delta vliegt, gratis 5 extra kaarten (1 x plat, 4 x gold) inclusief de verzekeringsvoordelen (handig om aan familie te geven), etc.

Oh, en als je besluit om er een aan te vragen, doe dat dan altijd via een referentielink van iemand anders die al een platinum heeft. Maakt voor jezelf niets uit, maar de ander krijgt ook een flink aantal punten kado voor de referentie.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@ Sassi

Welkom op het forum!!
Het is nog erg vroeg om nu al een huurauto voor voorjaar 2018 te boeken. Veel verhuurders hebben hun prijzen nog niet vastgesteld waardoor het aanbod erg beperkt en/of duur kan lijken. €800 voor drie weken Standaard SUV is een nette prijs. Niet te duur maar ook geen prijskraker (ter referentie: ik betaal €660 voor drie weken SUV deze zomer in Orlando).
Als je nu boekt, zorg er dan voor dat je kosteloos kan annuleren of aanpassen. Dan kan je wijzigen mochten de prijzen zich gunstig ontwikkelen (of je tijden veranderen door de schemawijzigingen van de airline :o ).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@Sassi: in aanvulling op @Frasi: probeer ook non-prepaid reserveringen te doen.

Dan kost het je niets en kun je altijd iets beters boeken als het voorbij komt. Ik heb zelf de regel dat ik alleen prepaid rates boek als het echt heel erg gunstig is.

Overigens snap ik jouw opmerking over vandalisme niet. Bij alle reguliere verhuurders in de US zorgt CDW/LDW er voor dat je in het geheel niet aansprakelijk bent voor geen enkele schade aan de huurauto of gevolg daarvan. Behalve bij grote nalatigheid van jezelf.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer