Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SanFran »

Ja, ik check altijd alles 100x. Vandaar mijn vraag aan jullie. Als mijn vriend en ik het nu goed hebben gezien hebben we nu een package geselecteerd waarbij we de underage fee hebben en 3 additional drivers. De additional drivers mogen 21 of ouder zijn. En alle benodigde verzekeringen? Ik vond het een klein beetje verwarrend worden omdat ze links in het scherm ook nog spreken over Choose Optional Extras en daarbij de young renter en additional driver.
Bijlagen
auto.png
Laatst gewijzigd door SanFran op 07 jan 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

@ A&A
Staat er gewoon in hoor. Pagina 1-2
Screenshot_11.jpg
@ SanFran
Lijkt allemaal keurig zo!
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

elkur schreef:
CAM1984 schreef:Ik heb verleden week een auto via Avis.es geboekt (loont de moeite om te vergelijken). Vervolgens zag ik ook nergens de SLI staan. Met Avis gemaild over hoe dit zit en zij zeggen dat deze standaard bij de prijs in zit.
Ik heb vanmorgen een boeking gedaan met 'betaal-later' op avis.fr (was voor de auto die ik wou enkele euro's goedkoper dan avis.es; voor andere categorieën was het weer andersom). Op avis.fr na de boeking zag ik ook niets over SLI.
Daarna heb ik met het reservatienummer de reservatie opgezocht op avis.com. Daar staat de informatie wat anders weergegeven (duidelijker vind ik zelf :wink: ) en daar staat bij verzekeringen 'third party liability' als 'included'. Er wordt ook verwezen naar de 1.000.000 per ongeval. Ik denk dat dat hetzelfde is als SLI.

Dus ik denk dat de nodige verzekeringen er toch bij zitten. :thumbup:
Ah top! Veel dank voor deze tip, ik moest even flink zoeken, maar heb het gevonden. Fijn! :clap:
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
CAM1984
Amerikafan

Bericht door CAM1984 »

A&A schreef:
elkur schreef:ik ben verhuurders aan het vergelijken voor de huurauto van onze volgende reis (midsize SUV, 20 aug tot 15 sep, Denver).
Avis heeft een interessante prijs (net geen 700 euro, op avis.be of avis.fr) en ik zag al in hun 'locatie specifieke voorwaarden' dat de 'spouse' ook mag rijden zonder extra kosten.

Ik kom er alleen niet uit of er al dan niet een SLI verzekering in de prijs is inbegrepen.
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Op basis van onderstaand stukje tekst uit die locatie specifieke voorwaarden, lijkt het alsof ik dat pas kan weten als ik ter plaatse het rental document krijg??

Damage to people and their property
Public Liability covers injury or death to a third party (persons outside the Avis vehicle). Property Damage covers damage to property other than the Avis vehicle and the renter's, driver's or passenger's property.
Depending on the location the Avis will provide primary, secondary or no coverage up to the minimum limits required by law in that state. The Rental Document will state what type of coverage is provided.

dankjwel,
elke
Wij zoeken een midsize SUV in Denver van 1/7 tm 25/7. Het blijft erg duur dit jaar maar Avis.es heeft met € 735,- een redelijke prijs. Ik vind echter niet dat de spouse gratis medebestuurder is; als ik de auto selecteer staat er een bedrag (iets van € 55,-) wat de aditional driver kost. Ik vind het ook niet terug in de locatie-specifieke voorwaarden. Of kijk ik niet goed?
Wat ik ook niet kan vinden is annuleringskosten; heeft Avis gratis annuleren?
Als je 'preferred' member bent is de spouse meen ik gratis. Gratis annuleren biedt Avis niet, dat kost 50 EUR wel bestaat de mogelijkheid om later te betalen (je betaalt dan een iets hoger huurbedrag), en dan zijn er dacht ik geen kosten aan verbonden. Check anders even de terms and conditions. Daar staat dit ook in vermeld.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gast

Bericht door Gast »

@sanfran: via autoeurope.nl kom ik voor een standard SUV in de door jou aangegeven periode met drie gratis extra bestuurders en een extra tank benzine (vol/leeg) op €873 via Dollar.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Thank voor je tip Terpies. Wij moeten alleen ook nog underage fee hebben, want mijn vriend is onder de 25.
We hebben nu eerst geboekt via de link van Reny. Scheelt ons dik €200 dan via de alamo.co.uk/brits site en we hebben nu ook nog een fullsize SUV genomen. En we hoeven niet te wachten tot de creditcard aanvraag van mijn vriend is goedgekeurd, want bij de brits site moest de additional driver ouder zijn dan 25, dus moest mijn vriend de hoofdbestuurder zijn. Hier hoeft dat niet :D We kunnen nog wel gratis annuleren mochten we ergens nog een betere deal vinden.
Gast

Bericht door Gast »

@sanfran: ik zag in je afbeelding dat je om 16:00 uur haalt en ook om 16:00 uur inlevert. Ik weet niet of dit bewust is, maar als je je inlever tijd eerder zet scheelt dit volgens mij een dag huur. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 07 jan 2018, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@sanfran: ik vind het heel bijzonder dat de additional driver bij jou 21 + moet zijn. Weet je zeker dat dit klopt? Als ik een proefboeking maak via american vacations staat er echt dat de additional drivers 25+ moeten zijn en dit is ook normaal bij Alamo.
Gast

Bericht door Gast »

@vito: als je in dit geval het master package koopt geldt je underage fee (21-25) voor alle additional drivers. Staat als het goed is ook zo in je proefboeking, althans bij mij staat er ‘young renters fees for age 21-24’ en ‘additional drivers 21+‘
BD7AB0EB-00AF-4B6B-9A8E-E5054D543F48.jpeg
Laatst gewijzigd door Gast op 07 jan 2018, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik vond het ook erg verwarrend Vito, maar in de reserveringsbevestiging die ik van Alamo heb gekregen staat ook '3 Additional Drivers (aged 21+)
Included'. Hetzelfde dus als in de proefboeking zoals Terpies aangeeft. Vorig jaar heb ik via Alamo.nl geboekt en was mijn vriend ook de additional driver en dus jonger dan 25. Dat was toen ook geen probleem. Mochten ze er wel een probleem van maken dan schuif in hun reserveringsbevestiging onder hun neus waarin dus zwart op wit staat dat de additional driver 21+ mag zijn.

En Terpies, ik had nog wel wat gespeeld met de uren van terugbrengen, maar maakte niet uit qua prijs.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je komt er vanzelf achter zodra je de online check-in doet op www.alamo.com en de gegevens van de driver invoert.
Gast

Bericht door Gast »

@SanFran: je hebt echt een super prijs te pakken hoor!
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik ben er ook erg blij mee. Helemaal voor een fullsize SUV met underage fee. Dat wordt echt elke dag genieten in een dikke bak! En een speciaal bedankje voor Reny natuurlijk, die deze link poste! :clap:
Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar »

Mooie prijs sanfran!!

Voor ons was autoeurpe net iets goedkoper dan de alamo site..

wij hebben ook net geboekt! Een midsize SUV via autoeurope.nl bij Dollar. Incl alle benodige verzekeringen, 3 bestuurders en gratis tank benzine, one way van las vegas naar SF, 18 dagen voor 617 euro.

Wij zijn tevreden :thumbup: nu houden we af en toe nog de prijzen in de gaten.
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lauraatje »

Ik wil even iedereen bedanken voor alle geweldige tips op dit forum: na weken bijna dagelijks zoeken naar betaalbare autohuur voor 3 weken Californie, zojuist geboekt op Avis.es. Maar liefst 1000 euro goedkoper dan op de Nederlandse website of via autoeurope in die klasse voor die periode. Ik ben er erg blij mee, dus nogmaals: bedankt! :thumbup:
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

CAM1984 schreef:
A&A schreef:
Ik vind echter niet dat de spouse gratis medebestuurder is; als ik de auto selecteer staat er een bedrag (iets van € 55,-) wat de aditional driver kost. Ik vind het ook niet terug in de locatie-specifieke voorwaarden. Of kijk ik niet goed?
Wat ik ook niet kan vinden is annuleringskosten; heeft Avis gratis annuleren?
Als je 'preferred' member bent is de spouse meen ik gratis. Gratis annuleren biedt Avis niet, dat kost 50 EUR wel bestaat de mogelijkheid om later te betalen (je betaalt dan een iets hoger huurbedrag), en dan zijn er dacht ik geen kosten aan verbonden. Check anders even de terms and conditions. Daar staat dit ook in vermeld.
De spouse is ook gratis als je geen preferred member bent zoals te zien in de printscreen die hinko al postte.
Je kan kiezen tussen 'betaal nu' of 'betaal bij het kantoor' (of zoiets). De focus in het reserveringsproces ligt wel op 'betaal nu' dus je moet goed kijken om op 'betaal later' te klikken. Dat laatste is zo'n 10% duurder en dan kan je kosteloos annuleren tot 3 dagen op voorhand geloof ik.

Je kan dit nalezen in de 'reserveringsvoorwaarden'. Op de website tijdens het reservatieproces staat er rechts boven een linkje met iets in de zin van 'lees de voorwaarden na'. Dan krijg je drie aparte documenten/links: reserveringsvoorwaarden, algemene voorwaarden en locatie-specifieke voorwaarden. Het ene spreekt het andere soms tegen, maar ik denk dat de locatie-specifieke voorwaarden boven de algemene gaan.
heartfield
Amerika-ontdekker

Bericht door heartfield »

is in deze offerte voldoende verzekering inbegrepen ?
auto.JPG
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Dat is uit het schermprintje niet op te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@heartfield: Vorige maand had je dezelfde vraag, met een minivan met alle verzekeringen er duidelijk bij. Waarom die niet geboekt?

Marianne
heartfield
Amerika-ontdekker

Bericht door heartfield »

omdat we nog niet 100 % zeker waren van de dagen en tijdstippen
ddddd.JPG
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves