Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@roelb Bedankt voor het uitzoeken! :thumbup:

Ja, KLM heeft mijn voorkeur ook wel. Ook vanwege de irrops, daar had ik ook al over nagedacht. Vorig jaar een aangename rechtstreekse vlucht gehad naar Vancouver met KLM. Vloog toen sinds 22 jaar weer eens met KLM.

DUS is ruim 2:45 u rijden voor mij, AMS 1:30 u. Dus denk dat AMS de voorkeur krijgt. Via DUS alsnog een tussenstop op AMS als ik je bericht hierboven goed lees? Wil dit keer rechtstreeks. Al kan dat na het boeken uiteraard nog wijzigen maar daar ga ik eerst niet van uit. Wellicht de avond ervoor in CitizenM en/of vroeg vertrekken en auto parkeren bij P3.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Vraagje; Mijn vlucht is omgezet waarbij ik ook van luchtvaartmaatschappij verander (van BA naar AA).
Moet ik nu ook opnieuw mijn API-gegevens invoeren / doorgeven aan AA?

Moet ik voor de vlucht online inchecken bij BA (bij BA ticket gekocht) of AA (daar vlieg ik mee)?
Waar moet ik mijn koffers inchecken op Schiphol, bij BA of AA?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je helemaal vliegt met AA dan inchecken bij AA op Schiphol. Hoe dat online gaat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn gevoel zegt gewoon inchecken via website AA. Heb je al gezocht op de website van AA om je vlucht op te zoeken? Wellicht heb je andere referentienummer gekregen?

Het kan dan geen kwaad om je API gegevens ook bij AA vast te leggen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Dank je @Coyote Bij AA inchecken werd op tripadvisor ook vermeld.
De heenvlucht is volledig met AA (2 vluchten)
De terugvlucht is volledig met BA (2 vluchten).

Ik ga alles wel dubbel invullen.
Ik heb idd een ander referentienummer gekregen. Het rare is dat als ik dat bekijk er (naast mijn geboekte vluchten) meerdere vluchten bij staan voor vertrek een dag later, maar die ik niet heb geboekt en ook geen email-bevestiging van heb gekregen.
Die ga ik negeren.
Benji86NL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Benji86NL »

Goedemorgen allen!

Ik hoop dat ik in het juiste topic zit met mijn vraag. Wij vliegen 28 augustus met British Airways van Dusseldorf naar Austin, TX via London Heathrow. Het is voor ons de eerste keer dat we geen directe vlucht hebben en ik vroeg me af hoe het overstappen werkt met onze bagage. Moeten we deze ophalen en opnieuw inchecken?

De vlucht van Dusseldorf naar Heathrow is om 7:40 en we komen om 8:10 lokale tijd aan in terminal 5. De vlucht naar Austin vertrekt om 11:50, ook vanaf terminal 5. In principe dus tijd zat, maar het zou een stuk minder stress schelen als we ons niet meer met de bagage bezig hoeven te houden.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jullie hebben tot Austin geen omkijken naar je bagage. Na het inchecken zie je de bagage pas terug in Austin.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

We zijn sinds gisteravond op onze bestemming aangekomen: Bradenton Florida. Maar wil toch graag even onze ervaringen met iedereen delen...
Twee weken geleden werd onze vlucht via AMS gecanceld en zijn we omgeboekt door AA.
Vertrek van Dusseldorf en dan via Madrid en Miami naar Tampa. Online inchecken lukte wel behalve voor de vlucht vanuit MAD naar MIA.
Een tijdlijn alles in NL tijdzone:
02:45 uur: vertrek vanuit huis
03:30 uur aankomst in Dusseldorf en in de rij voor check-in. (TIP: de rij voor een volledige check-in was korter dan de rij voor alleen bagage check in...)
04:50 uur Check in geopend en dat was snel geregeld, Alle bagage direct doorgelabeld tot in Tampa.
05:00 uur in de rij voor de securitycheck voor gate B. Borden gaven een wachttijd aan van >20 minuten...De rij was heeeeeeel lang en slingerde door de gehele vertrekhal. Wij haden ruim de tijd maar de stress was erg groot bij heel veel mensen.
07:15 uur: door de security en op weg naar de gate.
07:50 uur: vertrektijd; echter vertraging.
08:20 uur: vertrek vanuit Dusseldorf naar Madrid, we hadden enige stress want we hadden zonder deze 30 minuten vertraging slecht 70 minuten om in Madrid over te stappen...
10:35 uur: aankomst in Madrid: 65 minuten om van terminal 4 naar terminal 4S te komen, volgens de steward geen enkel probleem...
10:40 uur; met treintje naar 4S en daar aangekomen was de roltrap uitgeschakeld en moest iedereen met twee liftjes. Achteraf was het uitschakelen van de roltrap waarschijnlijk een bewuste actie; het was op de verdieping van de security/paspoort namelijk overvol en complete chaos. We konden niet door de security met de E-scan omdat we reizen met een kind. Dat werd pas duidelijk na vier keer vragen aan een medewerker. De rij bij de normale paspoortcontrole was enorm en we moesten 11:00 uur boarden. Dat ging natuurlijk niet meer lukken; we hadden inmiddels geaccepteerd dat we wellicht de vlucht zouden gaan missen...
11:45 uur: door de paspoortcontrole en toch maar al rennend naar de gate via de winkeltjes; natuurlijk was dit helemaal op het einde van de hal: 48 van 50.
11:50 uur: aankomst bij toestel, snelle Corona check en daarna al zwetend het toestel in. Complimenten voor de stewardess van Iberia die ons meteen voorzag van een heerlijk glas water! Er kwamen nog vier andere laatkomers na ons en daarn konden we vertrekken.
12:20 uur: door wat vertraging uiteindelijk op weg naar Miami!
21:00 uur: aankomst in Miami. Bagage claim en vervolgens door naar de balie om bagage weer in te checken.
21:30 uur: door de security en wachten op de laatste vlucht naar Tampa en eindelijk tijd om even te relaxen. We hadden een ruime overstaptijd en dat vonden we eigenlijk niet zo erg...
00:35 uur: vertrek vanuit Miami naar Tampa
01:30 uur: aankomst in Tampa waar we ongeveer 45 minuten moesten wachten voordat we uit toestel mochten. Er was geen gate vrij en er was geen personeel om te taxiën eerder beschikbaar.
02:35 uur: bij Alamo.
03:10 uur Vertrek vanuit Car Rental op weg voor een laatste rit naar ons huis in Bradenton.
04:15 uur: Aankomst bij ons huis!!! De vakantie kan beginnen!!! :D

TIP: vlieg je vanuit Dusseldorf: ga op tijd!! We reizen al heel wat jaren vanuit Dusseldorf maar zo'n drukte hebben we nog nooit meegemaakt!

Overigens alle lof voor Iberia: we hebben hele goede vluchten gehad met fijn personeel.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Pff, wat een hectiek zeg. Niet echt een ontspannen begin van de vakantie, al lukt dat niet vaak meer tegenwoordig.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Wij gaan eind Okt naar Florida met United via EWR. Ik probeerde te upgraden van Economy naar Premium Plus via de website, maar dat lukt niet.
Kan het zo zijn dat je maar 1 klasse hoger kunt upgraden? Dit zijn er nl 2.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Mads2010 Pfff wat een stress, maar jullie zijn er!! Fijne vakantie :thumbup:
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

MattRob schreef:
06 jul 2022, 17:37
KLM doet het dus alleen maar als ze echt niet anders kunnen (vanwege oversold in Economy). Delta (en andere US maatschappijen) upgraden veelvuldiger als je (echt) hoge status hebt; hun manier van klantenbinding. Het levert dan misschien niet direct 'geld' op, zoals bij KLM, maar levert wel goodwill op en blije klanten. Wat het beste is ... Geen idee :D
Zaterdag geprobeerd te upgraden op LAS-AMS, "gezien de ticketklasse waarin u heeft geboekt kost dit 750 Euro of 110.000 mijlen". Dat vond ik toch iets te zout dus niet gedaan. We zaten premium economy met z'n 2en op een rij van 3 dus uiteindelijk toch een prima vlucht gehad.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

HennyCox schreef:
25 jul 2022, 15:42
@Mads2010 Pfff wat een stress, maar jullie zijn er!! Fijne vakantie :thumbup:
Dank! We hebben het maar als een luxe probleem beschouwd… :thumbup:
We wilden vooral graag de ervaring delen zodat iedereen die nog gaat vertrekken er rekening mee kan houden (voor zover mogelijk althans :idea: ).
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

asv60 schreef:
25 jul 2022, 14:51
Wij gaan eind Okt naar Florida met United via EWR. Ik probeerde te upgraden van Economy naar Premium Plus via de website, maar dat lukt niet.
Kan het zo zijn dat je maar 1 klasse hoger kunt upgraden? Dit zijn er nl 2.
Wat lukt er niet? Als je inlogt en naar seat selection gaat, kun je dan geen premium plus stoelen aanwijzen, zoals in mijn plaatje hieronder:
image.png
image.png (11.62 KiB) 1062 keer bekeken
image.png
image.png (17.69 KiB) 1062 keer bekeken
Daarna kom je in een scherm waarin of Money upgrades of Miles upgrades worden geboden. Daarnaast wordt er aangegeven of je dan op de waitlist komt:
image.png
image.png (27.37 KiB) 1062 keer bekeken
Money upgrades heb ik overigens nog nooit gezien in deze schermen (not available).
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Nee dat lukt dus niet. Er zijn vrije stoelen in de Premium Plus, maar ik kan ze niet aanklikken en er komt geen prijs in beeld.
Ook in de legenda ernaast staat er geen prijs bij Premium Plus wel bij Economy plus, die kan ik ook gewoon boeken.
Vandaar dat ik dacht dat je maar 1 klasse omhoog kunt.
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Economy plus is volgens mij niet echt een upgrade in het systeem, dat is gewoon een stoelbetaling, net als een preferred seat.
Voor premium plus ga je echt naar de upgrade pagina.

Als ik jou was zou ik contact met United via twitter zoeken, daar zijn ze erg behulpzaam en reageren redelijk snel tot snel. Laat even weten of en hoe het gelukt is.

Edit: heb je trouwens wel een economy ticket? Of basic economy? Kan zijn dat je me BE niet kan upgraden.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ik zat ook al te denken dat het misschien aan het goedkope ticket ligt(geboekt bij Exit reizen)
Het is een tarief incl koffer, dus dan is het geen BE denk ik.
Had al geprobeerd contact te zoeken via messenger, maar lange wachttijd. Probeer het nog wel een andere keer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je kunt het ticket eerst tegen betaling wijzigen naar standard economy, daarna heb je wel de optie voor upgrades.
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Exit reizen incl koffer is economy. De mijne in ieder geval wel. Zijn je tickets al “geticket” (uitgegeven)? Dat waren de mijne ook niet en heb ik exit reizen voor gemaild. Dat doen ze op verzoek eerder dan de standaard 30 dagen van te voren. Zonder uitgegeven tickets kun je niet zo veel bij united, dan is het meer een reservering. Ik kon bijvoorbeeld geen economy plus stoelen gratis toegewezen krijgen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Interessante ontwikkelingen als je via het VK wil vliegen en voor mij een rede om het VK in de toekomst te vermijden als overstap plaats.

https://traveltomorrow.com/eu-travelers ... ng-the-uk/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

Bericht door Division »

The ETA system is expected to be in place by the end of 2024
Was te verwachten natuurlijk als antwoord op de ESTA van Amerika en de aankomende ETIAS van de EU in 2023.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer