Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door sanook »

Zelf kun je er altijd uit, maar of je koffers er ook uit komen ? :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

To be or not to be, that's the question! :D
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

JR2007 schreef:Wij vliegen eind maart met KLM vanaf Düsseldorf naar LA en een maand later weer terug, beide keren een tussenstop in Amsterdam. €370,- pp. Ben het daarna ook nog niet weer goedkoper tegengekomen. Met een beetje geluk kunnen we er op de terugreis zelfs in Amsterdam uit.
Kan dat? Krijg je dan niet een naheffing? Je kunt volgens mij, als je een lange stop over hebt, wel je koffers laten labelen naar AMS zodat je ze kunt ophalen. Maar ik weet niet helemaal zeker of ze je "no show" op de vlucht dan niet gaan naheffen. Ik heb er toevallig afgelopen week met KLM over gechat (AMS-PDX is 300 euro duurder dan BRU-AMS-PDX terwijl het dezelfde vlucht is vanaf AMS). Maar ook ik vroeg mij af hoe ze mij gaan verplichten om op AMS weer in te stappen naar BRU op de terugweg. Daar gaven ze overigens geen antwoord op ;-) Iemand dat wel eens gedaan? (de terugweg dan)
KLM Royal Dutch Airlines

Hallo Inge,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat je graag met ons vliegt! We moeten je wel informeren dat het noodzakelijk is om alle vluchten te nemen in de volgorde die in het ticket staat. Als je een vlucht niet wilt nemen, wordt dit gezien als een wijziging in de boeking en zal het ticket opnieuw berekend moeten worden aan de hand van de ticketvoorwaarden. Als je niet komt opdagen voor een vlucht, word je gezien als een 'no-show'. In dat geval worden de resterende vluchten in de boeking automatisch geannuleerd. Als je een ticket boekt Brussel - Amsterdam - Portland, en de vlucht van Brussel naar Amsterdam niet neemt, ben je dus een no-show, en zal je vlucht van Amsterdam naar Portland geannuleerd worden. Je kunt meer informatie over dit beleid vinden in onze Algemene vervoersvoorwaarden, artikel 3.4: http://klmf.ly/1EqfzFB. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Nog een antwoord: Het is niet ongebruikelijk dat luchtvaartmaatschappijen aantrekkelijke tarieven bieden aan mensen die in het buitenland wonen. Hiermee versterken zij hun concurrentiepositie ten aanzien van lokale luchtvaartmaatschappijen. Ook KLM biedt dergelijke tarieven aan voor mensen die in omringende landen wonen. Voorwaarde voor dit verlaagde tarief is dat alle trajecten per vliegtuig of, soms per trein vanuit België, worden afgelegd zoals vermeld in het ticket. Anders zouden vele Nederlanders tickets vanuit het buitenland kopen, en zijn de spelregels niet meer eerlijk. Kiest een passagier er toch voor om op eigen gelegenheid naar Schiphol te komen, dan dient het verschil in ticketprijs te worden bijbetaald.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je bent afhankelijk van de welwillendheid van diegene die je incheckt op de luchthaven. Je kan gewoon die persoon vragen of je koffers tot AMS gelabeld kunnen worden. Nee heb je, ja kan je krijgen. En mocht het lukken en wordt je bagage inderdaad op AMS uitgeladen dan hoef je volgens mij niet bang te zijn dat je nog een naheffing krijgt voor AMS-DUS. Maar zoals gezegd, je bent afhankelijk van de welwillendheid van het personeel. Dus als men op LAX niet bereid is om je bagage voortijdig in AMS eraf te halen dan heb je gewoon pech.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

mtl schreef:Je bent afhankelijk van de welwillendheid van diegene die je incheckt op de luchthaven. Je kan gewoon die persoon vragen of je koffers tot AMS gelabeld kunnen worden. Nee heb je, ja kan je krijgen. En mocht het lukken en wordt je bagage inderdaad op AMS uitgeladen dan hoef je volgens mij niet bang te zijn dat je nog een naheffing krijgt voor AMS-DUS. Maar zoals gezegd, je bent afhankelijk van de welwillendheid van het personeel. Dus als men op LAX niet bereid is om je bagage voortijdig in AMS eraf te halen dan heb je gewoon pech.
Maar ze laten je bagage niet vertrekken als jij niet in het vliegtuig zit. Dus dat halen ze er dan toch uit op AMS. Hoe krijg je het dan weer terug (oh shit vliegtuig gemist, ben ik slaap gevallen op AMS) zonder dat ze daar een rekening voor presenteren?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als ze niet bereid zijn om je bagage tot AMS te labelen en dus geheel tot DUS dan zal je inderdaad moeten doorvliegen naar DUS. Wat er gebeurt als je expres de vliegtuig mist terwijl je bagage nog in het vliegtuig AMS-DUS zit? Geen idee.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

M'n broer heeft ooit een reis naar Azie gemaakt met vertrek in Dusseldorf en overstap in Amsterdam. Het is hem in ieder geval gelukt zijn bagage op de terugvlucht te laten labelen tot Amsterdam, zodat hij het laatste stuk niet hoefde af te leggen. Lijkt me inderdaad een kwestie van geluk hebben met de baliemedewerker bij het inchecken voor de terugvlucht.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb zelf wel eens meegemaakt dat mijn bagage in een vliegtuig vloog waar ik niet in zat. Ik vloog van LAX naar CDG om daar over te stappen naar AMS. Bij aankomst in AMS kwam mijn bagage niet te voorschijn, die bleek met een latere vliegtuig te komen. Die bagage werd wel thuis bezorgd de volgende dag.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dit heet "throw-away ticketing". Over het algemeen geen probleem, maar wel is er bijvoorbeeld het risico dat je je miles voor het hele ticket verliest of je frequent flyer account gesloten wordt oid als je dit regelmatig doet. Doe je het zakelijk via een travel agent dan loop je wellicht ook meer risico.

Als consument lijkt mij het risico dat je achteraf zou moeten bijbetalen nihil. Immers, er is geen enkele case bekend en in Nederland ben je beschermd door ons consumentenrecht. En dan kom je al snel bij de onredelijk bezwarende algemene voorwaarden (art 6:237 BW) terecht:

"dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst;"

Geen gebruik maken van een dienst is m.i. niet "in de nakoming van haar verbintenis tekort geschoten". Immers, er is geen sprake van wederzijdse prestaties, er is sprake van een overeenkomst voor dienstverlening. Dan rest het tweede deel: "behoudens voorzover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst".

Dan moet de airline dus bij een rechter hard maken dat ze, doordat jij je vlucht mist, verlies hebben geleden of winst gederfd hebben. Dat lijkt me lastig. Wellicht, als jouw koffer uit een toestel gehaald moet worden, kunnen ze stellen dat dat geld kost. Maar als een rechter in dat geval zou oordelen dat de passagier daarvoor aansprakelijk is dan ontstaat er wel een probleem. Immers, dan zou elke passagier die een vlucht mist en die vlucht daardoor vertraging oploopt aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de daaruit voortvloeiende schade. Het lijkt mij dat die verantwoordelijkheid gewoon bij de airline ligt en dat het missen van vluchten door een passagier gewoon als ondernemersrisico van de airline gezien wordt. Ik hoor de omroepster al op een airport: "Passenger X, immediate boarding at gate F4. If you are not at the gate in 5 minutes, the airline will sue for damages in the amount of $50.000"

Als er sprake is van grove opzet oid is het wellicht een ander verhaal. Maar niemand gaat natuurlijk trots vertellen dat 'ie vooraf bewust gepland heeft om een laatste coupon van een ticket niet te gebruiken. Je mist gewoon een vlucht. Stel dat je het elke week doet op een woon-werk traject oid dan is er wellicht wel grond om die opzet aan te tonen.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Ik vloog vorig jaar via CPH en mijn laatste leg was AMS>CPH (die ik niet wilde nemen). In sommige gevallen (als er meer dan 12 uur tussenzit geloof ik) kun je je bagage gewoon van de band halen, anders niet.
Op Miami had ik bij het inchecken gevraagd of ze de bagage door konden labelen naar AMS in plaats van CPH, maar dat kon niet. Ik weet alleen niet of het te maken had dat het extreem druk was door de power outage bij Delta (ik vloog 1e leg ook Delta), of dat het echt niet kon. Ik vroeg namelijk later in de lounge of het kon en de beste man daar zei dat het wel degelijk kon. Omdat mijn bagage toen al verwerkt was had het weinig zin meer (er werd nog wel een aantekening gemaakt dat onze koffers moesten worden omgelabeld maar dat is uitendelijk niet gebeurd).
We belandden uitendelijk via een omweg (en een dag later) op Schiphol, zonder koffers want die stonden op CPH. Heb bij aankomst netjes aangegeven dat we niet meer naar CPH gaan en dat we onze bagage nodig hebben. Bagage is vervolgens de dag erna op het vliegtuig gezet naar AMS waar ik zelf de koffers van de band heb gehaald.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je dit op voorhand weet moet je proberen je ticket als multi-city te boeken waarbij er een overnachting in AMS tussen zit voor het laatste leg AMS-DUS. Dan krijg je zeker je bagage in AMS mee. Anders ben je zoals reeds gezegd afhankelijk van de incheck balie medewerker (of slechter kiosk).
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Grote kans dat dan je financiële voordeel verdwijnt, de maatschappijen zijn niet helemaal gek natuurlijk.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inges schreef: Maar ze laten je bagage niet vertrekken als jij niet in het vliegtuig zit. Dus dat halen ze er dan toch uit op AMS. Hoe krijg je het dan weer terug (oh shit vliegtuig gemist, ben ik slaap gevallen op AMS) zonder dat ze daar een rekening voor presenteren?
Je bagage vliegt gewoon zonder jou door. Heeft immers al zo'n 8 uur gevlogen en vormt geen enkel risico voor het laatste stukje. Daar gaan ze niet naar zoeken en de vlucht voor vertragen. Zoals al eerder geschreven, je kan het regelen bij het inchecken. Als het daar niet lukt, heb je pech.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Zo, wat een reacties. Bedankt allemaal. Ik zal er inderdaad rekening mee houden om te vragen de koffers tot aan Amsterdam te labellen. Wat ik heb begrepen is dat het wel verplicht is op te stappen in Düsseldorf. De nakomende tickets zullen dan ook verder geannuleerd worden. Dat probleem zullen wij op de terugweg niet hebben natuurlijk. We zien wel of het lukt, en anders pech gehad.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Het kan vanuit de USA niet! Ik herhaal, niet! Ja, behalve als je alleen handbagage heb. Heeft een Nederlandse medewerker van Delta mij uitgelegd in Boston bij het inchecken van mijn terugvlucht BOS->AMS->DUS. De FAA heeft bepaald dat uit veiligheidsoverwegingen alle bagage doorgebabbeld moet worden naar de eindbestemming. Waarom? Geen idee.

We waren in ieder geval niet de enige die het probeerde. Stonden daar in een lange rij met alleen maar Nederlanders die allemaal hetzelfde wouden. Wij waren toen als eerste aan de beurt en kregen nee, toen wist de rest ook al hoe laat het was. :wink:
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Bedankt voor alle reacties. Ik denk er nog eens over na. Ik weet niet of het me dat allemaal waard is namelijk.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Stan.Gobien schreef:Als je dit op voorhand weet moet je proberen je ticket als multi-city te boeken waarbij er een overnachting in AMS tussen zit voor het laatste leg AMS-DUS. Dan krijg je zeker je bagage in AMS mee. Anders ben je zoals reeds gezegd afhankelijk van de incheck balie medewerker (of slechter kiosk).
Hoe kan ik dat boeken? Dat kan zeker alleen als ik bel met KLM? Dan val ik uiteraard door de mand. Zeker ook omdat ik contact met ze heb gehad hierover.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

multicity kun je gewoon online boeken, oa op de site van KLM zelf.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vliegen vanaf DUS ,maar niet terug naar DUS ?
Is een mooi moment om eens te overwegen of je al die bagage wel nodig hebt.
Moet het een koffer of kan het ook een handbagage trolley zijn.?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anyuta
Amerika-ontdekker

Bericht door Anyuta »

Dag allemaal,

Ik ben nu aan het wachten op een mooie aanbieding voor Las Vegas voor mei/juni.
Wat zou ongeveer een mooie deal zijn voor Vegas voor die periode? Met maximaal 1 tussenstop?
Zie nu een ticket voor 530, maar denk dat het goedkoper moet kunnen? Wat zijn jullie ervaringen?
Kan zowel vanaf A'dam als vanaf Dusseldorf vliegen. De prijzen vanaf Schiphol lijken goedkoper.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer