Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vroeg op Schiphol zijn
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vroeg op Schiphol zijn
RTP-NL staat/stond voor 2017 op de rol. Denk eerder dat het tijdelijk stopzetten (ivm inreisverbod perikelen VS) van overleg op ministerieel niveau vertraging geeft.
https://insideflyer.nl/registered-trave ... gankelijk/
https://insideflyer.nl/registered-trave ... gankelijk/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ja, logisch. Het gaat er niet om hoe laat je op een vliegveld bent, het gaat er om hoe laat je ingecheckt bent. Vanaf dat moment ben je in principe onder verantwoordelijkheid van de airline. Als je zonder bagage en zonder de benodigde visa of andere reisdocumenten komt opdagen dan is dat natuurlijk je eigen probleem. Als je echter netjes voor de cut-off tijd incheck en bagage afgeeft, en daarna niet op tijd bij de gate kunt zijn door problemen met security of immigratie, dan zal de airline je netjes op de volgende vlucht boeken. En precies dat hebben de airlines ook gedaan bij de chaos op Schiphol in mei. Sterker nog, KLM wil nu dat Schiphol die kosten draagt - en terecht.stormbreaker schreef: Soms kan dat maar soms niet. En als het niet gaat gaan mensen miepen. Een meisje wat ik kende was ooit 1,5 uur van te voren (economy). Zij had geen ESTA geregeld en haar koffer vergeten die nog na werd gebracht door haar vader. Zij heeft haar vlucht naar Jamaica met overstap in Amerika toch mooi gemist en een nieuwe ticket van 1000 euro voor eigen risico.
Heb een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar rtpnl@schiphol.nl met de vraag wat de status is, maar tot op vandaag geen enkel antwoord.Ruud2004 schreef:RTP-NL staat/stond voor 2017 op de rol. Denk eerder dat het tijdelijk stopzetten (ivm inreisverbod perikelen VS) van overleg op ministerieel niveau vertraging geeft.
Als ik heel eerlijk moet zijn wordt ik ook niet heel hoopvol als ik ga zoeken naar updates. Je komt dan al snel bij het linked-in profiel van de projectleidster van dit traject uit, met een profielfoto die niet echt het vertrouwen wekt dat dit op tijd afgerond gaat zijn. Het geeft mij meer de indruk dat ze meer van feestjes houdt.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Is dat zo? Collega van mij die naar London zou vliegen was ruim op tijd op Schiphol met haar gezin (alleen handbagage 2.5u van te voren aanwezig). Ze hebben geen vervangende vlucht gekregen hoor. Ze waren dezelfde dag weer thuis ondanks dat ze er echt niets aan konden doen. Er was gewaarschuwd voor drukte was het argument dus ze hadden er zelf voor moeten zorgen dat ze op tijd waren.roelb schreef: Als je echter netjes voor de cut-off tijd incheck en bagage afgeeft, en daarna niet op tijd bij de gate kunt zijn door problemen met security of immigratie, dan zal de airline je netjes op de volgende vlucht boeken. En precies dat hebben de airlines ook gedaan bij de chaos op Schiphol in mei. Sterker nog, KLM wil nu dat Schiphol die kosten draagt - en terecht.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik vlieg regelmatig via Heathrow. Heathrow is ook altijd erg druk als je door security moet. Altijd als ik in de rij sta is er personeel aanwezig die mensen die dreigen hun vlucht te missen naar voren halen. Gebeurt zoiets op Schiphol dan niet??
Laatst op FRA overgestapt en daar was de paspoortcontrole dicht. Komt er een medewerker die ons wel naar een andere controle zou brengen. Dat was al met al dus een uur lopen heen en terug waardoor ze bij de gate al op ons stonden te wachten om alsjeblieft asap aan boord te komen...
Laatst op FRA overgestapt en daar was de paspoortcontrole dicht. Komt er een medewerker die ons wel naar een andere controle zou brengen. Dat was al met al dus een uur lopen heen en terug waardoor ze bij de gate al op ons stonden te wachten om alsjeblieft asap aan boord te komen...
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
roelb schreef: edit: En dan nog een ding om @Littlevixen gerust te stellen: ik heb op basis van de eerdere info die je gaf even gecheckt, er zijn nog twee UA vluchten die dag van ORD naar SDF (een om 7.20pm en een om 8.55pm), dus maak je echt geen zorgen.
Dank je

K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days
***Home is where the heart is***
***Home is where the heart is***
Waren ze op tijd ingecheckt? Bij een paal of balie? Wat is er precies gebeurd? Hoe laat waren ze bij de gate? Wat hebben ze gezegd? En om welke airline ging het? KLM heeft volgens alle communcatie die twee dagen alle reizigers netjes op de plek van bestemming gekregen en sommige vluchten zelfs later laten vertrekken. En zelfs op die twee dagen was de wachttijd bij lange na geen 2,5 uur, dus hier moet meer aan de hand zijn. Sterker nog, de geadviseerde tijd om aanwezig te zijn voor een vlucht binnen Schengen was zelfs op die twee dagen 2 uur voor vertrek.Inges schreef: Is dat zo? Collega van mij die naar London zou vliegen was ruim op tijd op Schiphol met haar gezin (alleen handbagage 2.5u van te voren aanwezig). Ze hebben geen vervangende vlucht gekregen hoor. Ze waren dezelfde dag weer thuis ondanks dat ze er echt niets aan konden doen. Er was gewaarschuwd voor drukte was het argument dus ze hadden er zelf voor moeten zorgen dat ze op tijd waren.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik ga het vragen maar ik begreep dat ze echt 2,5 uur in de rij voor de security hebben gestaan (en dat kan best want dat hadden wij in de februari vakantie ook al) Dus dat ze bij de roltrap al niet omhoog konden vanwege de drukte.
Hoe zit het met de drukte 's morgens? Wij vliegen 14 augustus om 9:55.
Heetf iemand trouwens iets gemerkt van de strengere controle op laptops e.d.?
Ik wil namelijk een goede powerbank meenemen, dus vraag me af hoe goed ik die moet gaan verpakken
Heetf iemand trouwens iets gemerkt van de strengere controle op laptops e.d.?
Ik wil namelijk een goede powerbank meenemen, dus vraag me af hoe goed ik die moet gaan verpakken

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Verpakken? Juist los aanbieden door de scanner anders mag je je hele tas uitpakken 

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Jazeker, maar op internet lees ik dat je hem in de originele verpakking moet doen, in een plastic zakje afgesloten van andere dingen, hem moet afplakken, enz. Dus ik vroeg me af hoe streng ze daar werkelijk mee zijn.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat heb ik nog nooit gehoord en dus ook nog nooit gedaan.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij nemen altijd een behoorlijke powerbank mee. Gewoon in de rugzak met alle andere elektronische apparatuur, nog nooit een haan naar gekraaid. IPads, laptop gaan eruit bij de scanner, powerbank zit in de tas bij alle opladers.
Formeel moet je alle lithium houdende batterijen apart aanbieden. Maar in Nederland wordt daar niet al te strict mee ingegaan. Moet je in China niet proberen, daar wordt zelfs strict de capaciteit gecontroleerd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben ook wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de drukte een dezer dagen 's ochtends vroeg/ 's nachts? Wij vliegen de 28e om 07:00 via Zurich naar Vancouver, dat wordt lekker vroeg/laat op Schiphol zijn 

Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Wij hadden een vlucht gisteren naar Frankfurt en van daaruit naar Denver. We waren om 7u in de luchthaven. Bagage inchecken bij 1A ging vrij vlot bij Star Alliance. Bij KLM stond zelfs bijna niemand. In totaal een kwartiertje moeten wachten.
Nadien zijn we iets gaan eten in de aankomstzone en toen we rond 9u terug passeerden langs 1A was de rij meer dan verdubbeld en zal de wachttijd zeker langer dan 30 minuten zijn geweest.
Ondanks de vlotte bagage incheck had onze vlucht naar Frankfurt meer dan 1u45 vertraging, zodat we nét onze aansluiting hebben gehaald. Heel veel mensen op de vlucht naar Frankfurt waren hun aansluiting kwijt.
Ook onze bagage heeft het wonderwel ook tot in Denver gehaald
Nadien zijn we iets gaan eten in de aankomstzone en toen we rond 9u terug passeerden langs 1A was de rij meer dan verdubbeld en zal de wachttijd zeker langer dan 30 minuten zijn geweest.
Ondanks de vlotte bagage incheck had onze vlucht naar Frankfurt meer dan 1u45 vertraging, zodat we nét onze aansluiting hebben gehaald. Heel veel mensen op de vlucht naar Frankfurt waren hun aansluiting kwijt.
Ook onze bagage heeft het wonderwel ook tot in Denver gehaald

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Waarom? Dit begrijp ik echt niet.. Zo had ik laatst nog een verhaal van iemand die zijn vlucht had gemist omdat ze zo nodig landside koffie moesten gaan drinken. Gewoon inchecken en /direct/ naar airside. Dan weet je precies hoeveel tijd het kost om naar je gate te komen en dus hoeveel tijd je over hebt.Nadien zijn we iets gaan eten in de aankomstzone
Mee eens, altijd meteen door de controles.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kom op, roelb. Alleen op basis van haar LinkedIn profielfoto heb je meteen zo een indruk van haar. Misschien heeft ze het motto van work hard & play hard.roelb schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn wordt ik ook niet heel hoopvol als ik ga zoeken naar updates. Je komt dan al snel bij het linked-in profiel van de projectleidster van dit traject uit, met een profielfoto die niet echt het vertrouwen wekt dat dit op tijd afgerond gaat zijn. Het geeft mij meer de indruk dat ze meer van feestjes houdt.
Trouwens, ik dacht dat kinderen gratis inbegrepen waren in de Global Entry van hun ouders maar werd onaangenaam verrast toen mij vrouw met de kinderen deze week voor haar interview ging. Ze kunnen alleen gratis mee voor TSA-PRE maar niet voor Global Entry. Ze moeten dus dezelfde procedure doorlopen als volwassenen – online aanvragen, $100 betalen en verschijnen voor een interview. Dat heeft m’n vrouw begrepen van de CBP officer. Ik vraag me nu af hoe een interview met een drie-jarig kind precies in z’n werk gaat. Of misschien willen ze dat ze alleen voor de foto verschijnen? Not sure. Hoe dan ook, ik baal er een beetje van, teveel geld voor 1x per jaar, met de kinderen, naar het buitenland.
Er was ook een waarschuwing van de CBP officer zo van probeer niet door de Global Entry lijn te gaan zonder dat de kinderen het hebben, anders krijg jullie een flinke boete!
Een half uurtje na het interview ontvang je een emailtje van CBP:
-----------
WASHINGTON DULLES INTERNATIONAL AIRPORT
International Arrivals
Sterling, VA 20166
US
Re: Global Entry program Membership #xxxxx
We are pleased to inform you that your U. S. Customs and Border Protection (CBP), Global Entry program membership has been approved. You can begin using the program immediately.
Please visit http://www.cbp.gov/global-entry/about to review the program criteria for detailed information.
Your Global Entry membership number is xxxxx. This number will also act as your Known Traveler Number for your TSA Pre-Check benefit. For more information on the TSA Pre-Check program please visit their web site at http://www.tsa.gov/tsa-precheck.
Thank you for applying to the CBP's Trusted Traveler Programs.
Respectfully,
Director, Trusted Traveler Programs
U. S. Customs and Border Protection
-----------
WASHINGTON DULLES INTERNATIONAL AIRPORT
International Arrivals
Sterling, VA 20166
US
Re: Global Entry program Membership #xxxxx
We are pleased to inform you that your U. S. Customs and Border Protection (CBP), Global Entry program membership has been approved. You can begin using the program immediately.
Please visit http://www.cbp.gov/global-entry/about to review the program criteria for detailed information.
Your Global Entry membership number is xxxxx. This number will also act as your Known Traveler Number for your TSA Pre-Check benefit. For more information on the TSA Pre-Check program please visit their web site at http://www.tsa.gov/tsa-precheck.
Thank you for applying to the CBP's Trusted Traveler Programs.
Respectfully,
Director, Trusted Traveler Programs
U. S. Customs and Border Protection
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht