Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Schedule changes komen regelmatig voorbij, zeker bij Delta. Vaak klein, soms groter. Dat is het directe gevolg van een airline die continu bezig is met het optimaliseren van het netwerk.
Dit is een nieuwe vlucht. Ik kan me voorstellen dat daar nog wel wat aan blijft wijzigen. Bijvoorbeeld doordat hij in AMS vermoedelijk ook moet aansluiten op europese vluchten van KLM om daarmee een interessante route naar MCO te bieden vanuit andere Europese luchthavens. Daardoor wordt er wellicht nog wat geschoven met de vertrektijd. Wacht het gewoon rustig af..
Zolang de huidige aankomsttijd meer dan 1 uur na je origineel geboekte aankomsttijd blijft kun je altijd, tot zelfs 1 dag vooraf, nog kostenloos wijzigen (ik neem dan wel aan dat je direct bij DL of KL hebt geboekt, anders wordt het lastiger). Maar dat recht raak je kwijt zodra je eenmaal gewijzigd hebt. Als je op My Delta inlogt en bij My Trips kijkt zie je het bij je boeking staan. Zolang die vermelding er staat kun je kostenloos wijzigen.
Dit is een nieuwe vlucht. Ik kan me voorstellen dat daar nog wel wat aan blijft wijzigen. Bijvoorbeeld doordat hij in AMS vermoedelijk ook moet aansluiten op europese vluchten van KLM om daarmee een interessante route naar MCO te bieden vanuit andere Europese luchthavens. Daardoor wordt er wellicht nog wat geschoven met de vertrektijd. Wacht het gewoon rustig af..
Zolang de huidige aankomsttijd meer dan 1 uur na je origineel geboekte aankomsttijd blijft kun je altijd, tot zelfs 1 dag vooraf, nog kostenloos wijzigen (ik neem dan wel aan dat je direct bij DL of KL hebt geboekt, anders wordt het lastiger). Maar dat recht raak je kwijt zodra je eenmaal gewijzigd hebt. Als je op My Delta inlogt en bij My Trips kijkt zie je het bij je boeking staan. Zolang die vermelding er staat kun je kostenloos wijzigen.
Bedankt. Staat er idd bij en via delta zelf geboekt.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hallo,
Ik ben zonet terug aangekomen na enkele weken zuidwest, maar bij aankomst op Dusseldorf, was onze bagage nergens te bespeuren.
De terugreis was als volgt: Los Angeles - Dallas - Londen - Dusseldorf (geboekt via connections. Een AA vlucht, uitgevoerd door British Airways).
Bij aankomst in Dus, was er enkel een balie van BA aanwezig, dus zijn we daar even gaan horen. Daar vonden ze nergens een spoor van onze bagage. Ze gingen het opsporen en laten opsturen naar ons, maar ik heb hier precies weinig vertrouwen in.
Waar kan ik mij aan verwachten? Waar kan ik nog best even bellen? (bij AA, connections?)
Heb ik ergens recht op (schadevergoeding oid)? Onkostentickets voor kledij enzo, kan ik opsturen heb ik vernomen, maar hoe ver kan je hier in gaan?
Ikzelf dacht dat ik de bagage moest ophalen van de band in Londen, maar na navraag bij verschillende medewerkers van BA, was dit niet nodig en ging het automatisch door naar Dus. Ik ben de bagage dus ook niet van de band gaan halen. Zou het toch daar foutgelopen zijn?
Alvast bedankt voor de feedback! Ik ben vooral bezorgd dat ze niet weten waar mijn bagage is.
Ik ben zonet terug aangekomen na enkele weken zuidwest, maar bij aankomst op Dusseldorf, was onze bagage nergens te bespeuren.
De terugreis was als volgt: Los Angeles - Dallas - Londen - Dusseldorf (geboekt via connections. Een AA vlucht, uitgevoerd door British Airways).
Bij aankomst in Dus, was er enkel een balie van BA aanwezig, dus zijn we daar even gaan horen. Daar vonden ze nergens een spoor van onze bagage. Ze gingen het opsporen en laten opsturen naar ons, maar ik heb hier precies weinig vertrouwen in.
Waar kan ik mij aan verwachten? Waar kan ik nog best even bellen? (bij AA, connections?)
Heb ik ergens recht op (schadevergoeding oid)? Onkostentickets voor kledij enzo, kan ik opsturen heb ik vernomen, maar hoe ver kan je hier in gaan?
Ikzelf dacht dat ik de bagage moest ophalen van de band in Londen, maar na navraag bij verschillende medewerkers van BA, was dit niet nodig en ging het automatisch door naar Dus. Ik ben de bagage dus ook niet van de band gaan halen. Zou het toch daar foutgelopen zijn?
Alvast bedankt voor de feedback! Ik ben vooral bezorgd dat ze niet weten waar mijn bagage is.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zat al je kleding in je koffer dan dat je nu nieuwe kleren moet kopen ? 

Laatst gewijzigd door sanook op 15 apr 2018, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker niet alles, maar toch een heleboel. Dit puntje is natuurlijk ook niet het belangrijkste hoor, maar wou gewoon ook weten waar ik recht op heb.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Bij een vlucht naar huis heb je geen recht op onkostenvergoeding, alleen als de koffer na x-weken niet meer boven water komt kan je een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij en voor hetgeen zij niet betalen bij je reisverzekering.
Vooralsnof zul je moeten afwachten. Ik neem aan dat je op Dusseldorf een vermissingsrapport hebt laten maken. Daar heb je een nr van gekregen en kan je telefoinisch of op internet opvragen wat de status is.
Vooralsnof zul je moeten afwachten. Ik neem aan dat je op Dusseldorf een vermissingsrapport hebt laten maken. Daar heb je een nr van gekregen en kan je telefoinisch of op internet opvragen wat de status is.
Bedankt voor de info!
Dit heb ik inderdaad laten doen en ontvangen.
Kan de reden van het niet kunnen lokaliseren van de bagage liggen aan het feit dat de boeking is gemaakt via AA en slechts werd uitgevoerd door BA? Dat AA hem wel zou kunnen lokaliseren? Of zit ik goed bij BA?
Dit heb ik inderdaad laten doen en ontvangen.
Kan de reden van het niet kunnen lokaliseren van de bagage liggen aan het feit dat de boeking is gemaakt via AA en slechts werd uitgevoerd door BA? Dat AA hem wel zou kunnen lokaliseren? Of zit ik goed bij BA?
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
BA voert de vlucht uit, dus BA gaan zoeken. Aangezien het eerste deel AA is en het niet bekend is waar de koffer eventueel is verloren, zal BA wel gaan kijken waar de koffer onderweg nog is gescand.
Het lijkt me dat BA ala uitvoerder de gegevens zou moeten hebben. Je kan maandag nog eens met customer service van BA bellen en je bezorgdheid uitspreken, ik vind ze daar altijd erg behulpzaam.
Ok bedankt voor de reacties! Ik wacht nog even af tot morgen.
Was trouwens de eerste keer dat ik met BA vloog en ben inderdaad erg tevreden over hun personeel. Erg behulpzaam en vriendelijk.
Was trouwens de eerste keer dat ik met BA vloog en ben inderdaad erg tevreden over hun personeel. Erg behulpzaam en vriendelijk.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik denk dat BA al lang weet waar je bagage is en eerdaags keurig thuis bij je wordt afgeleverd. Als niemand in DUS met je bagage naar buiten is gewandeld en je labels nog aan je bagage zitten heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik hoop het 
In DUS waren we snel aan de band en zou natuurlijk ook toevallig zijn mocht zowel mijn als mijn vriendin haar valies er af zijn genomen.
De vrees is een beetje dat ze in Londen op de band stonden te draaien en wij er niet om zijn geweest om opnieuw in te checken. Dan kan eender wie hem daar meegenomen hebben natuurlijk.
Mss bijkomend:
De dag voor vertrek had ik een gemiste oproep van een Amerikaans nummer (geen boodschap nagelaten). Na google te raadplegen bleek dit een nummer van Dallas Intl Airport te zijn (terugbellen was niet mogelijk). Ik dacht dat het iets te maken zou hebben met overboeking ofz.
Het vliegtuig vanuit Dallas zat inderdaad propvol, dus hoop ik dat ze gewoon onze bagage niet hebben meegestuurd met die vlucht, maar met een volgende vlucht.

In DUS waren we snel aan de band en zou natuurlijk ook toevallig zijn mocht zowel mijn als mijn vriendin haar valies er af zijn genomen.
De vrees is een beetje dat ze in Londen op de band stonden te draaien en wij er niet om zijn geweest om opnieuw in te checken. Dan kan eender wie hem daar meegenomen hebben natuurlijk.
Mss bijkomend:
De dag voor vertrek had ik een gemiste oproep van een Amerikaans nummer (geen boodschap nagelaten). Na google te raadplegen bleek dit een nummer van Dallas Intl Airport te zijn (terugbellen was niet mogelijk). Ik dacht dat het iets te maken zou hebben met overboeking ofz.
Het vliegtuig vanuit Dallas zat inderdaad propvol, dus hoop ik dat ze gewoon onze bagage niet hebben meegestuurd met die vlucht, maar met een volgende vlucht.
You're welcome. Mocht je iets willen wijzigen, mijn ervaring is dat bellen naar het Amerikaanse nummer van Delta altijd handiger is dan bellen naar het nederlandse 020 nummer. In dat laatste geval kom je namelijk bij KLM uit, die dit namens Delta doen. En dat gaat toch altijd een stuk minder soepel dan gewoon naar Atlanta bellen. Met een amerikaans VOIP accountje (of Google voice bijvoorbeeld) gewoon helemaal gratis.SuzieQ schreef:Bedankt. Staat er idd bij en via delta zelf geboekt.
Ik heb inderdaad een paar weken geleden het Nederlandse nummer gebeld, de wijziging ging soepel en zag later dat de nieuwe tickets door KLM uitgegeven zijn. Maar bedankt voor de tip misschien komt het nog van pas.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als alle vluchten voor de terugvlucht op 1 ticket zijn geboekt mag je er vanuit gaan dat alles wordt doorgelabeld en jij dus niet ergens met je koffer hoeft te gaan lopen zeulen. Twee aparte tickets dan wordt het een ander verhaal...sandpatt schreef:Ik hoop het
De vrees is een beetje dat ze in Londen op de band stonden te draaien en wij er niet om zijn geweest om opnieuw in te checken.
Alles was idd op hetzelfde ticket geboekt. Is dit een algemene regel? In het verleden had ik een vlucht Parijs-Mexico-Miami op eenzelfde ticket en maatschappij, waar ik de bagage wel vd band moest halen tussendoor.
Ondertussen bericht gekregen van BA dat de bagage gevonden is en asap wordt opgestuurd. Opgelucht!
Bedankt allen voor de info!!
Niet alleen vóór en tijdens de reis, maar ook na de reis is dit forum een schat aan info gebleken!
Ondertussen bericht gekregen van BA dat de bagage gevonden is en asap wordt opgestuurd. Opgelucht!
Bedankt allen voor de info!!
Niet alleen vóór en tijdens de reis, maar ook na de reis is dit forum een schat aan info gebleken!
In principe wordt bagage altijd gelabeld naar de eindbestemming. En in principe zie je bagage dan ook pas daar.
Maar er zijn uitzonderingen, met name op de tweede regel. Bijvoorbeeld in landen waar je tijdens een connectie toch het land in gaat en dus langs de douane moet. Dat is bijvoorbeeld zo in de USA, maar ook in veel andere landen buiten Europa. Lang niet alle vliegvelden hebben een "clean transit" gebied, dus vaak moet je echt "het land in" om er vervolgens direct weer uit te gaan. Maarja, voor hetzelfde geld doe je dat niet en de douane wil dus wel weten wat je importeert en eventuele belastingen en invoerrechten innen.
In de US hoef je die bagage dan niet opnieuw in te checken, die maar kun je hem direct na de douane weer op de band zetten. Die procedure kennen de meesten hier wel. Maar dat is niet overal zo goed geregeld.. In veel landen kom je gewoon in de vertrekhal terecht en kun je opnieuw in de rij voor de bal ie, ondanks dat je bagage doorgelabeld is tot je eindbestemming en je al een boarding pas voor de volgende vlucht hebt.
Maar er zijn uitzonderingen, met name op de tweede regel. Bijvoorbeeld in landen waar je tijdens een connectie toch het land in gaat en dus langs de douane moet. Dat is bijvoorbeeld zo in de USA, maar ook in veel andere landen buiten Europa. Lang niet alle vliegvelden hebben een "clean transit" gebied, dus vaak moet je echt "het land in" om er vervolgens direct weer uit te gaan. Maarja, voor hetzelfde geld doe je dat niet en de douane wil dus wel weten wat je importeert en eventuele belastingen en invoerrechten innen.
In de US hoef je die bagage dan niet opnieuw in te checken, die maar kun je hem direct na de douane weer op de band zetten. Die procedure kennen de meesten hier wel. Maar dat is niet overal zo goed geregeld.. In veel landen kom je gewoon in de vertrekhal terecht en kun je opnieuw in de rij voor de bal ie, ondanks dat je bagage doorgelabeld is tot je eindbestemming en je al een boarding pas voor de volgende vlucht hebt.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zie je, komt meestal wel goed. Ook geen gesjouw..sandpatt schreef:Ondertussen bericht gekregen van BA dat de bagage gevonden is en asap wordt opgestuurd. Opgelucht!!

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Als je bagage terug bij u is dan moet je eens kijken op de label die er aanhangt daar kan je zien waar je bagage heeft rondgehangen.sandpatt schreef:A
Wij hebben ooit zo een een vlucht MCO-LHR-BRU gedaan allen uitgevoerd door BA daar we toen met vertraging in MCO zijn vertrokken hadden we maar 35 minuten tijd om over te stappenin plaats van 2.5 uur, vlucht toen juist gehaald maar bij aankomst geen bagage. wij dachten toen dat het was mislopen op de overstap in LHR maar wat bleek, onze bagage stond in vancouver??
de traject dat die bagage toen gedaan had... van MCO naar vancouver naar JFK dan naar MIA zo naar AMS om dan eindelijk in BRU te zijn

Ik wou toen dat die miles op mijn kaart gezet werden, maar helaas

2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Naast de acties van Star Alliance vanaf AMS en BRU is het nu ook weer feest vanaf BRU en DUS met Skyteam.
Last minute citytrip Chicago? DUS-ORD retour 1-8/5 of 30/4-7/5 EUR 450 (normale fare inclusief bagage). Basic economy is nog 30 euro goedkoper. Vanaf Brussel twee tientjes duurder.
Ander voorbeeld: 5-12/11 BRU-JFK retour, directe vlucht, EUR 262 basic economy, EUR 342 normaal tarief.
Atlanta kun je ook voor EUR 260 retour vliegen op een aantal data dit jaar. Genoeg te vinden dus!
Last minute citytrip Chicago? DUS-ORD retour 1-8/5 of 30/4-7/5 EUR 450 (normale fare inclusief bagage). Basic economy is nog 30 euro goedkoper. Vanaf Brussel twee tientjes duurder.
Ander voorbeeld: 5-12/11 BRU-JFK retour, directe vlucht, EUR 262 basic economy, EUR 342 normaal tarief.
Atlanta kun je ook voor EUR 260 retour vliegen op een aantal data dit jaar. Genoeg te vinden dus!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20303 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties