Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mobile Passport Control

Bericht door IngridUSA »

@harryh
Sinds 1 jaar een nieuw paspoort, na vorige vakantie USA. Bij beide paspoortnummers staat dezelfde geschiedenis, met als laatste dus arrival en departure SEA 2024.
Ik vraag me af of ik iets moet doen morgen als we op IAD aankomen. Kan er online zo snel niet iets over terugvinden.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

https://www.cbp.gov/about/contact/port ... ginia-5401

Bij passenger operations staat een nummer voor i94 corrections. En hun locatie in de main terminal. Ik zou het niet zo laten voor mijn eigen gemoedsrust voor een volgende reis of ESTA aanvraag.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngridUSA schreef:
28 aug 2025, 15:14
Vermoedelijk zit dit hem in het feit dat mijn MPC-app een error gaf bij binnenkomst op IAD. We vroegen het toen aan een medewerker en die gaf aan dat ik wel met m’n man mee mocht in de MPC-rij (we stonden niet samen in de app). Beiden tegelijk door immigrations gegaan, maar het lijkt erop dat alleen hij hierdoor een good to go kreeg en ik niet.
Vervelende situatie. Toch wel apart dat je niet geregistreerd bent bij binnenkomst. Mogelijk is jouw paspoort niet gescand door Immigrations bij binnenkomst? Dan is het wel bijzonder dat je zo door mocht. Had je thuis al gegevens in de MPC app ingevoerd en bij aankomst (na het landen) de rest + selfie? Althans, zo doe ik dat altijd en afgelopen april voor ons vieren in mijn app.

Net ook even check voor mijn Travel History gedaan en de laatste reis (aankomst en vertrek) staan er gelukkig goed in. Blijft wel een dingetje om dat in de gaten te houden aangezien mijn broer na zijn laatste reis voor 3 van de 4 familieleden ná bijna 3 maanden bericht ontving dat ze bijna het land uit moesten. Daar was dus het vertrek niet goed geregistreerd. Hij is er achteraan gegaan en ik zal 'm eens vragen hoe de status nu is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngridUSA schreef:
28 aug 2025, 20:26
Ik vraag me af of ik iets moet doen morgen als we op IAD aankomen. Kan er online zo snel niet iets over terugvinden.
Bij vertrek heb je niets meer met immigrations te maken. Is het niet zo dat de vliegmaatschappij jouw uitreis moet melden? Vroeger ging dat met die groene strookjes, toch? Daar merken wij niets van, gebeurt achter de schermen. Benieuwd hoe het systeem dan reageert omdat jij nu volgens het systeem niet in Amerika bent. :think:

Wellicht toch even navragen op IAD, mogelijk bij bovengenoemde locatie?

Succes!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@IngridUSA je hoeft inderdaad niets doen, het afmelden gebeurt inderdaad op de achtergrond
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een vervelende situatie @IngridUSA ! Zeker omdat je daardoor het Witte Huis gemist hebt.
Ik hoop dat het verder geen gevolgen heeft. Gaat er geen systeem piepen als iemand geregistreerd wordt als vertrokken terwijl diegene niet als binnengekomen is geregistreerd?

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Bedankt iedereen. Ik denk dat we straks inderdaad maar even langs die betreffende locatie lopen. In de app had ik alles klaar staan maar er was echt een technisch probleem. Wieltje bleef draaien en kreeg een error melding. Toen mocht ik toch met mijn man mee in de MPC-rij en terwijl we daar stonden te wachten heeft hij mij nog toegevoegd en de selfie gemaakt.
Ik zou ook denken dat het een belletje af gaat wanneer iemand het land verlaat die er niet was. Wordt vervolgd.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Gisteren (vrijdag) langs de deferred inspections unit gegaan op IAD. Die zijn er alleen maar van ma t/m do van 9:00 tot 13:00. Ik heb net in m’n travel history gekeken en m’n departure staat wel netjes geregistreerd.
Ik zit nu even op die FAQ’s te kijken en heb de vraag aan de chatbot gesteld. Ik zie dat ik een soort formulier kan invullen inzake een Issue with my I-94/Travel History. Denk dat ik daar van de week maar eens mee aan de slag ga.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
MKLAA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MKLAA »

Ik heb net een flink aantal pagina's van dit topic gelezen maar kan het nu even niet terug vinden (je mag niet zoeken op 3-letter-woorden, bv JFK)...

Volgens mij zei iemand dat de MPC wachtrij in New York JFK 'lastig' te vinden is. Is dit zo?
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Nee hoor, is heel makkelijk te vinden. Ben er afgelopen mei geweest. Staat heel goed aangegeven op de borden.
Loves Vegas!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@IngridUSA Fijn nieuws!👍🏻
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

IngridUSA schreef:
30 aug 2025, 21:02
Gisteren (vrijdag) langs de deferred inspections unit gegaan op IAD. Die zijn er alleen maar van ma t/m do van 9:00 tot 13:00. Ik heb net in m’n travel history gekeken en m’n departure staat wel netjes geregistreerd.
Ik zit nu even op die FAQ’s te kijken en heb de vraag aan de chatbot gesteld. Ik zie dat ik een soort formulier kan invullen inzake een Issue with my I-94/Travel History. Denk dat ik daar van de week maar eens mee aan de slag ga.
Ik zou er niks meer mee doen, je uitreis staat geregistreerd en dat is het belangrijkst . Verder geen slapende bureacratische honden wakker maken zou ik denken.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

@Pete.Z Denk je dat dat beter is?
Ik snap je opmerking en ik kan me voorstellen dat het inderdaad andersom vervelender is (je uitreis is niet geregistreerd), maar toch.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zolang je uitreis officieel is, is er verder niks aan de hand. Zou dat niet gebeuren heb je een probleem, maar nu is alles goed. Verder geen moeite in stoppen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Toch wel belangrijk dus om na elke vlucht van en naar de VS te checken of het goed geregistreerd staat. Nu komt @IngridUSA er toevallig achter door een tour waarbij je gescreend wordt. Maar voor hetzelfde geldt doe je zo’n activiteit niet en kom je erachter bij thuiskomst.

Of mag je niet mee bij het instappen voor je terugvlucht. Bij onze laatste reizen moesten we voor onze vlucht vanaf de VS naar Amsterdam in de camera kijken en volgens mij is dat het moment dat je uitreis geregistreerd wordt? Of doet de marechaussee dat op Schiphol als je Nederland binnenkomt?

In ieder geval lijkt mij e.e.a. makkelijker te corrigeren ter plaatse dan als je op het punt staat in te stappen of bij thuiskomst.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat de KonMar je terugreis uit de VS registreert. Volgens mij gebeurt dat tijdens het boarden op de Amerikaanse luchthaven.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Als er na terugkomst in NL geen uitreisdatum staat is dat een groter probleem dan als er geen inreisdatum staat lijkt me. Dat afmelden vind plaats bij het boarden.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

En hoe berekenen ze dan je 90 dagen als ze niet eens weten wanneer je aangekomen bent?
Ja je hebt het land verlaten top, maar denk je niet dat het computertje de volgende keer zal zeggen hmmm
Checken op overstay… analyseren… kan niet berekend worden, ja is goed kom maar hoor.

En die overstay analyse is echt wel een van de pijlers van het controlesysteem.

@IngridUSA wat stond er op de i94 zelf bij Arrival/Issued Date: want je hebt het hier enkel over de geschiedenis gehad?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik neem aan dat je die overstay wel kunt aantonen door bijvoorbeeld je boardingpass van je heenreis te laten zien maar gedoe is het wel.. Als het mij zou overkomen zou ik het zeker goed hebben willen staan en ik kom er liever ter plaatse achter dan achteraf thuis
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer