Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Wij hebben vorig jaar via Eautohuur in California een auto gehuurd bij National.
Tijdens onze reis was er door een steen die ve vrachtwagen was gevallen een barst in de voorruit. Gewoon doorgebeld en bij het terugbrengen werd het gewoon aangeduid en verzekerd dat we niets extra zouden moeten betalen. We hadden wel het -25 pakket, miss dat dat ook meetelt?
Tijdens onze reis was er door een steen die ve vrachtwagen was gevallen een barst in de voorruit. Gewoon doorgebeld en bij het terugbrengen werd het gewoon aangeduid en verzekerd dat we niets extra zouden moeten betalen. We hadden wel het -25 pakket, miss dat dat ook meetelt?
-
- Amerikafan
Ik ben zo wantrouwig t.o.v de autoverhuurbedrijven en vooral hun verzekeringen dat ik niet weet waar ik moet boeken.
Ik ben aan het twijfelen tussen drive-usa.de ( ik kan geen Duits dus liever geen usareisen) en Alamo.nl.
Bij Alamo.nl is alles verstaanbaar in het Nederlands uitgelegd en dat doet toch vertrouwder aan maar de prijzen zijn hier wel een paar honderd euro's hoger.
Bij drive-usa.de heb je, voor zover ik het bestudeerd heb, dezelfde verzekeringen dan rechtstreeks bij Alamo.nl. Maar hoe kan het prijsverschil dan zo hoog zijn?
Hoe gaat het trouwens praktisch te werk als je een ongeval krijgt? Met we krijg je dan te maken? Met drive-usa (in het Engels), met Alamo.nl (in het Nederlands) of met Alamo in Amerika?
Ik ben aan het twijfelen tussen drive-usa.de ( ik kan geen Duits dus liever geen usareisen) en Alamo.nl.
Bij Alamo.nl is alles verstaanbaar in het Nederlands uitgelegd en dat doet toch vertrouwder aan maar de prijzen zijn hier wel een paar honderd euro's hoger.
Bij drive-usa.de heb je, voor zover ik het bestudeerd heb, dezelfde verzekeringen dan rechtstreeks bij Alamo.nl. Maar hoe kan het prijsverschil dan zo hoog zijn?
Hoe gaat het trouwens praktisch te werk als je een ongeval krijgt? Met we krijg je dan te maken? Met drive-usa (in het Engels), met Alamo.nl (in het Nederlands) of met Alamo in Amerika?
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
http://www.drive-usa.de/ is de Engelse usareisen.de.
Daar zijn veel tevreden forumleden over te vinden, waaronder ik!
En vaak goedkoper dan rechtstreeks bij de verhuurder!
Daar zijn veel tevreden forumleden over te vinden, waaronder ik!
En vaak goedkoper dan rechtstreeks bij de verhuurder!
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Heb je een reden om zo wantrouwig te zijn ?annick&erwin schreef:Ik ben zo wantrouwig t.o.v de autoverhuurbedrijven en vooral hun verzekeringen dat ik niet weet waar ik moet boeken.
Wij hebben nu 3x een auto gehuurd bij Alamo. 1x via een reisorganisatie usa-reisen.de, 2 x zelf rechtstreeks bij Alamo. Alle keren tegen een mooi tarief, alles netjes afgehandeld en geen verrassingen achteraf. Ervaringen met service/afhandeling na een ongeval/aanrijding hebben we gelukkig niet, dus daar kan ik je niet over adviseren.
Ik zou zeggen, boek als je beetje onzeker bent via usa-reisen.de/drive-usa.de
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Duits is niet zo'n probleem, maar het is idd vage bedoening. Via de ADAc (duitse anwb) bieden ze National, Alamo en Hertz aan. Ik neem dus aan dat die wel te vertrouwen zijn.
Ondanks ons lidmaatschap gaan wij denk ik voor Usareisen.de Die zijn een stuk goedkoper. Mijn vrouw is Duitse, dus met de taal komt het gelukkig wel goed!
Ondanks ons lidmaatschap gaan wij denk ik voor Usareisen.de Die zijn een stuk goedkoper. Mijn vrouw is Duitse, dus met de taal komt het gelukkig wel goed!
-
- Amerikafan
Maar juist omdat ze goedkoper zijn (voor ons is dat een verschil van 164euro) zoek ik altijd een addertje onder het gras
!
Maar ik heb alles al tientalle keren bekeken en volgens mij zijn de verzekerening op de 2 sites (alamo.nl en drive-usa) gelijk.
Is het ook niet zo dat je bij drive-usa ove usareisen boekt, je dan boekt volgens de verzekeringsvoorwaarden van het verhuurbedrijf zelf, Alamo, National of Dollar? Dan zou het toch logisch zijn dat je dezelfde verzekeringen hebt.
Als je trouwens het aantal viewers van dit topic bekijkt denk ik dat er heel veel verwarring en onzekerheid is over de verschillende mogelijkheden van een auto huren en de verzekeringen.

Maar ik heb alles al tientalle keren bekeken en volgens mij zijn de verzekerening op de 2 sites (alamo.nl en drive-usa) gelijk.
Is het ook niet zo dat je bij drive-usa ove usareisen boekt, je dan boekt volgens de verzekeringsvoorwaarden van het verhuurbedrijf zelf, Alamo, National of Dollar? Dan zou het toch logisch zijn dat je dezelfde verzekeringen hebt.
Als je trouwens het aantal viewers van dit topic bekijkt denk ik dat er heel veel verwarring en onzekerheid is over de verschillende mogelijkheden van een auto huren en de verzekeringen.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Wij nemen gewoon het meest uitgebreide pakket dan gaan wij er van uit dat het wel goed zit.
Ik ben zelf verzekeringsagent en zover ik kan beoordelen zit je met de super inklusive plus wel goed. Daar zit zelf een inzittenden en bagageverzekering in. Die laatste heb je meestal ook al in je reisverzekering. Tja, dubbel genaaid houdt beter zeggen ze toch......
Ik verheug me echt op het rijden in zo'n amerikaanse bak. Dat alleen is al een beetje vakantie!
Ik ben zelf verzekeringsagent en zover ik kan beoordelen zit je met de super inklusive plus wel goed. Daar zit zelf een inzittenden en bagageverzekering in. Die laatste heb je meestal ook al in je reisverzekering. Tja, dubbel genaaid houdt beter zeggen ze toch......

Ik verheug me echt op het rijden in zo'n amerikaanse bak. Dat alleen is al een beetje vakantie!
-
- Amerikafan
Jij bent verzekeringsagent! Dat is wat ik wilde horen se, als jij al denkt dat het daar wel goed zit ben ik eindelijk een heel stuk geruster!
Ja, rijden in zo'n machien (de onze wordt het een fullsize suv) moet ongelooflijk zijn, dat is voor ons echt een halve vrachtwagen!
Veel plezier op de reis!

Ja, rijden in zo'n machien (de onze wordt het een fullsize suv) moet ongelooflijk zijn, dat is voor ons echt een halve vrachtwagen!
Veel plezier op de reis!
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Hahaha, dan ben jij één van de weinigen die blij is om een verzekeringsagent te zien 

- recidivist
- Amerikafan
Hertz heeft sinds gisteren 'Global Sale' en dat levert 20% korting op voor huur in de VS. Eens vergeleken voor de periode medio-mei tot juni naar Florida en scheelt toch 100 euro voor een "intermediate" ten opzichte van usa-reisen waar ik normaal huur.
Global Sale betekent:
Reserveerperiode:
• t/m 31 januari 2012
Ophaalperiode:
• Vanaf 3 januari t/m 30 juni 2012
Ik ben benieuwd of de andere verhuurders de komende weken zullen reageren met hun prijzen voor deze periode. Want Hertz als goedkoopste komt toch niet vaak voor...
Global Sale betekent:
Reserveerperiode:
• t/m 31 januari 2012
Ophaalperiode:
Ik ben benieuwd of de andere verhuurders de komende weken zullen reageren met hun prijzen voor deze periode. Want Hertz als goedkoopste komt toch niet vaak voor...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Waarschijnlijk is dit omdat Hertz niet meer de goede naam van vroeger heeft.
Op verschillende fora kan je zien dat mensen naar oa national vluchten.
Hoe dan ook ziet het er erg interessant uit nu!
Op verschillende fora kan je zien dat mensen naar oa national vluchten.
Hoe dan ook ziet het er erg interessant uit nu!
Heb ik nu alles gedekt, geen eigen risico ect met onderstaande verzekeringen???? Zie door de bomen het bos niet meer. Huur 8 dagen
Hyundai Santa Fe or similar
List Price:342,00 €
5% Early Bird Special:- 17,10 €
4,5% Online-Saver:- 15,39 €
Your Price:309,51 €
Super-Inklusiv-PLUS(USA95)
Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver (CDW) without a Deductible including Glass-, Tire-, Roof and Undercarriage- Damage, excludes cases of reckless driving.
includes all local taxes (Sales Tax)
includes the Airport Fee
Includes the important supplemental liability insurance
SLI / EP covering 1 Mio. USD directly from the rental company!
(...simplifies the process in case of a claim)
Includes additional driver fee for all drivers over the age of 25
Carefree Personal Protection
Includes the first tank of gas (Exception: Rentals picked up in Manhattan)
Gr Yolanda
Hyundai Santa Fe or similar
List Price:342,00 €
5% Early Bird Special:- 17,10 €
4,5% Online-Saver:- 15,39 €
Your Price:309,51 €
Super-Inklusiv-PLUS(USA95)
Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver (CDW) without a Deductible including Glass-, Tire-, Roof and Undercarriage- Damage, excludes cases of reckless driving.
includes all local taxes (Sales Tax)
includes the Airport Fee
Includes the important supplemental liability insurance
SLI / EP covering 1 Mio. USD directly from the rental company!
(...simplifies the process in case of a claim)
Includes additional driver fee for all drivers over the age of 25
Carefree Personal Protection
Includes the first tank of gas (Exception: Rentals picked up in Manhattan)
Gr Yolanda
Ik zie wel dat men de "voorbeeldauto's" gedeeltelijk gewijzigd heeft.recidivist schreef:Hertz heeft sinds gisteren 'Global Sale' en dat levert 20% korting op voor huur in de VS. Eens vergeleken voor de periode medio-mei tot juni naar Florida en scheelt toch 100 euro voor een "intermediate" ten opzichte van usa-reisen waar ik normaal huur.
Global Sale betekent:
Reserveerperiode:
• t/m 31 januari 2012
Ophaalperiode:
Chevrolet Aveo was vroeger een "economy", de kleinste categorie. Nu valt de Aveo al onder de "compact" categorie. Alhoewel je natuurlijk niet weet welke wagen je uiteindelijk mee krijgt en dit niet in elke categorie voorvalt, is't op die manier toch niet echt een zuivere prijsdaling.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
@Yobaco, alles wat je nodig hebt zit erin, misschien wil je nog road-side assistance nemen, maar dat kun je alleen ter plaatse nemen, er is een recent topic over dus kijk even daar wat het inhoud.
Bedankt voor je antwoordt, ik zal de road ff lezen. Ik reis met kinderen dus vandaar mijn vraag over de verzekering.Harry schreef:@Yobaco, alles wat je nodig hebt zit erin, misschien wil je nog road-side assistance nemen, maar dat kun je alleen ter plaatse nemen, er is een recent topic over dus kijk even daar wat het inhoud.
Gr Yolanda
Heeft er iemand al zijn auto gedropped bij Alamo te Newark airport? Ik vraag me af of ze ook eventueel een (gratis) shuttle doen naar NJ transit station (Elizabeth). Wij gaan namelijk nog enkele dagen naar New York, en hoeven dus nog geen shuttle naar de luchthaven zelf. Volgens google maps is het iets over een mijl verwijderd van Alamo. Te voet een halfuurtje toch wel..
Iemand hier al ervaring mee?
Iemand hier al ervaring mee?
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
Ik heb er in ieder geval gebruik van gemaakt. Scheelde toch redelijk wat met drive-usa.recidivist schreef:Hertz heeft sinds gisteren 'Global Sale' en dat levert 20% korting op voor huur in de VS. Eens vergeleken voor de periode medio-mei tot juni naar Florida en scheelt toch 100 euro voor een "intermediate" ten opzichte van usa-reisen waar ik normaal huur.
Global Sale betekent:
Reserveerperiode:
• t/m 31 januari 2012
Ophaalperiode:
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wanneer moet je best een auto huren voor een mooie prijs?
Ik had deze zomer een week van te voren een auto gehuurd en toch nog een mooie prijs gekregen.
Doe je eigenlijk profijt als je heel lang van te voren boekt?
Mvg
Hans
Ik had deze zomer een week van te voren een auto gehuurd en toch nog een mooie prijs gekregen.
Doe je eigenlijk profijt als je heel lang van te voren boekt?
Mvg
Hans
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wanneer je bij use-reisen boekt en de huurprijs is over een maand bijvoorbeeld lager dan wat je hebt geboekt, kun je hen mailen en wordt het verschil terug gestort op je cc.
Daarom alleen al zou ik direct boeken, dan kun je ook niet de mist in gaan. Mits een andere organisatie natuurlijk lager gaat zitten
Ik denk zowiezo dat je niet kunt plannen wanneer het het goedkoopst is, net zoals bij hotels en vliegtickets...
Daarom alleen al zou ik direct boeken, dan kun je ook niet de mist in gaan. Mits een andere organisatie natuurlijk lager gaat zitten

Ik denk zowiezo dat je niet kunt plannen wanneer het het goedkoopst is, net zoals bij hotels en vliegtickets...
-
- Amerikafan
Ik heb gisteren mijn auto geboekt bij Alamo via usa-reisen. Alamo heeft een CDW (collision) geen LDW (los) waiver en in hun voorwaarden staat apart geen TP. Bij de voorwaarden van usa-reisen zelf staat wel dat ik verzekerd ben tegen diefstal. Voor mijn boeking heb ik dit ook nog eens in een mailtje gevraagd en daar bevestigden ze dit.
Vandaag heb ik dan een bevestiging van de boeking gehad met daarbij nog eens de huurvoorwaarden van Alamo. Weer staat hier niets in van theft protection. Weten jullie hier iets meer over?
Vandaag heb ik dan een bevestiging van de boeking gehad met daarbij nog eens de huurvoorwaarden van Alamo. Weer staat hier niets in van theft protection. Weten jullie hier iets meer over?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht