Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Marenko »

Nope! Ik ga 12 mei met de internationale trein. Aaaaaah ik ben proefpersoon haha intens balen.
Als je dan ook nog wil proberen om de dag ervoor de tickets te halen en dan een dag eerder de trein wil nemen, ben ik intens gelukkig als het lukt :lol: :wink:
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Kijk daar hou ik van, gewoon een vrijwilliger die zich aanbiedt! :wav:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ko-Mar schreef:
Nope! Ik ga 12 mei met de internationale trein. Aaaaaah ik ben proefpersoon haha intens balen.
Als je dan ook nog wil proberen om de dag ervoor de tickets te halen en dan een dag eerder de trein wil nemen, ben ik intens gelukkig als het lukt :lol: :wink:
Ik ga ze wel een dag van tevoren halen maar op de dag zelf gebruiken ;)
Quiksilver
Amerikafan

Dat ga ik inderdaad ook doen, moet goedkomen! In ieder geval veel succes en heel veel plezier!

Edit: reis je van Antwerpen/Brussel of stap je een dag later ergens in NL op. Ik ga ze in Brussel halen en neem de volgende dag de trein vanuit Rotterrrrrdam naar Schiphol.
Plato

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Mijn plan is:

- 11 mei in m'n eentje naar Antwerpen om de 2 treintickets op te halen en dan terug naar Rotterdam
- 12 mei op Rotterdam instappen in de internationale trein naar Schiphol met de treintickets en dan hopen dat de conducteur nog niet langsgeweest is (om bijdehandte opmerkingen te voorkomen als "maar net zaten jullie er nog niet!" enzo), en dan af laten stempelen ergens
Quiksilver
Amerikafan

Yep, helemaal mijn idee. Ga er niet vanuit dat een conducteur moeilijk gaat lopen doen ofzo. Het maakt natuurlijk voor hem geen verschil in principe. Ik zou m alleen niet te hard tackelen :wink:
Plato

Afbeelding
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wat is de trein de laatste weken toch onbetrouwbaar. Nu weer problemen bij Schiphol, KLM zou ons dankbaar moeten zijn als we toch met de auto komen ;)

Ons idee is nu om vanaf R'dam de trein naar Antwerpen te pakken en vanaf Antwerpen om 12.00uur de trein weer terug richting Schiphol. Officieel hoeven wij pas de trein van 13:00uur te hebben, maar ik wil het minste risico lopen!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben van de week nog een keer gebeld met de KLM, of het mogelijk is om de dag ervoor al met de trein naar Schiphol te reizen. Ondanks dat je de tickets 24 uur van de voren op kunt halen, mag je pas op de dag zelf gebruik maken van de treintickets.
Wij hebben nu besloten om de dag ervoor naar Antwerpen te reizen en daar een hotel te nemen. De volgende dag gaan we dan vroeg terug naar Schiphol. Officieel moeten we ook de trein van 13.00 uur hebben, maar dat durf ik niet aan. We gaan dus zo vroeg mogelijk. Liever een aantal uur teveel op schiphol, dan in de stress te schieten omdat er weer eens vertragingen oid zijn.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wat raar! Dan zeggen ze echt tegenstrijdige dingen, want tegen mij zeiden ze dat je dus wel de avond vooraf kan gaan reizen. Wat ik ook zo vreemd vind is dat er op de klm website staat dat je maar één keer hoeft in te checken:

•U kunt tot 15 minuten voor vertrek van uw trein inchecken.
•U hoeft maar één keer in te checken voor uw gehele reis per trein en vliegtuig

En hier lees ik dat mensen opnieuw moeten inchecken op Schiphol. :geek:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ik neem ook absoluut een paar treinen eerder dan gepland (minstens een uur eerder)... Schiphol is de laatste tijd drama via de NS en ik zou echt dik in de stress zitten met vertraging.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb ook vandaag even contact gehad. Ik heb een treinreis met de Thalys staan. De geboekte trein was geannuleerd, kon nu uur eerder of later. Ik mocht ook voor internationale trein gaan. Voor Thalys moesten we kaarten op dezelfde dag ophalen, en mochten we niet een trein eerder of later nemen (maar alleen de geboekte dus). Als we voor internationaal gingen, mochten we kaarten al dag eerder ophalen (maar reizen op de dag zelf) en mochten we zelf weten welke trein we namen. Maar om nou dag eerder de kaarten op te gaan halen, op een vrijdag, zagen we niet zitten. Omdat we pas om 17:40 vliegen (naar Toronto), nemen we nu om 14:30 de Thalys, die om 15:30 aankomt op Schiphol. Anders zouden we de Thalys om 12:30 moeten nemen. Voor ons maakt het niet zoveel uit om de trein te nemen vanaf Antwerpen, dus doen we dat gewoon. Nu hopelijk geen vertraging :blink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Dat is het spannends, de eventuele vertragingen op het spoor!

Wij gaan gaan ook netjes heel het traject maar helaas niet de Thalys. Ik had voor de lol nog gekeken hoeveel het kost om daarmee te gaan maar dat was ruim 70 euro per persoon extra, nee dank u :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop voor je dat een uur eerder gaat helpen, want het is inderdaad huilen met de pet op op het moment. Met de schipholtunnel zijn ze al langer bezig. Ik laat me vanuit Eindhoven afzetten bij Schiphol met de auto, want in de maandagmorgenspits vertrouw ik de NS voor geen meter
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Gelukkig kan je van de spits op onze snelwegen wel op aan!
Als je moest gokken is de kans dat je met de NS op tijd aan komt tijdens de spits groter dan met je auto hoor; het lijkt alleen allemaal zo'n drama omdat elke vertraging van de NS breed uitgemeten wordt....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Daar kan ik alleen maar bij aansluiten :)

Ik reis elke dag met de NS op het traject van Den Bosch-Utrecht (dus gedeeltelijk ook naar Schiphol) en vrijwel nooit vertraging! (*klop klop* - afkloppen ;)) Ja, minuut of vijf ofzo...
Maar eerlijk is eerlijk, de A2 tussen Den Bosch en Utrecht staat ook bijna nooit meer vast!

Maar goed, dat is alleen dit traject... wellicht dat het traject vanaf de randstad wel onbetrouwbaarder is...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik reis vrijwel dagelijks 125km enkele reis met de auto, en kan je vertellen dat ik meer vast sta dan de trein hoor! Maargoed... :offtopic: :D

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik mag vaak vanuit onder Rotterdam naar Amsterdam met de auto; files heb ik altijd wel. Ik ga zo nu en dan met de trein ditzelfde traject (eerlijk gezegd wel alweer een tijdje geleden) en eigenlijk nooit problemen gehad met de trein; hooguit 2 keer of zo. Maar goed, dat is niet heel frequent, ik denk 1 keer in de 2 weken. Dus ben eigenlijk best heel erg tevreden over de trein op dit traject :lol: ! Maar goed, zal je dadelijk precies zien dat het niet goed gaat ... Dan pakken we gewoon de auto; Thalys kaarten heb ik dan al, alleen laten afstempelen lukt dan niet :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het voordeel als je het traject met de trein pakt is dat je verzekerd bent dat je op een later moment alsnog vliegt mocht je je vliegtuig missen door vertraging (geldt alleen als trein onderdeel van je ticket is!).
Indien je te laat bent terwijl de trein gewoon op tijd was......... pech :wink:

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Goed punt zeg, had ik helemaal nog niet aan gedacht :thumbup: !
floflo
Amerika-newbie

Bericht door floflo »

Omdat wij tijdens onze zoektocht 'hoe en wat met de trein als onderdeel van de vliegreis brussel-a'dam-miami', veel gehad hebben aan de info op dit forum, heb ik even een account aangemaakt om onze bevindingen te laten weten.

Wij hadden een KLM vlucht vanaf schiphol naar miami op zondag 19 februari. Wij moesten de treinreis maken vanaf Brussel. Op zaterdag 18 februari heeft mijn man de kaartjes opgehaald in Brussel. Dit zijn e-tickets met een barcode op naam die je krijgt na het laten zien van je vlieg e-tickets. Hier is verder geen legitimatie voor nodig.

Vervolgens wilden wij op zondag met de trein vertrekken vanaf rotterdam en dan een conducteur zoeken. Maar omdat we ruim de tijd hadden en toch wat onrustig waren, is mijn man op zondagochtend met de auto naar schiphol gereden en heeft hij geprobeerd bij de incheckzuil boardingpassen te krijgen. Dit is gelukt :)) (anders waren we alsnog met de trein gegaan)

Wij hebben dus uiteindelijk niet de treinreis gemaakt en ook zijn onze kaartjes niet gescand. Er is verder niet meer naar geinformeerd door medewerkers van KLM.

Onze conclusie was dat een hoop stress heeft opgeleverd, maar wel een hoop geld bespaart. Succes iedereen die nog met deze constructie te maken heeft.

Groeten Floflo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer