Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door bedeve »

marsjeeh schreef: We moeten wel vanaf Amsterdam vliegen, want wij moeten met het openbaar vervoer en wonen in Groningen. Dan wordt bijv.Brussel veels te ver voor ons.
Je gaat 3 wkn in Amerika toeren en vind Brussel dan al te ver??
Ok.
Zelf ben ik in september gestart in Antwerpen.
Dat is dan niet zo ver.
Is me zowel om het prijsvoordeel als om de paar uurtjes in Antwerpen super bevallen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke bedankt!

als verschillende maatschappijen in dezelfde alliantie zitten, wil dit dan zeggen dat je ook al de mijlen op dezelfde mannier spaart?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ja, wij hebben al verschillende keren met US Airways en Air Canada gevlogen en de mijlen zijn gewoon op onze United kaart gezet
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt rob! Tot hoe lang na een vlucht kan je eig je airmiles doorgeven?
Afbeelding
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het kopen van tickets via Opodo.de of Swoodoo.com?

Marion
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor multicity tickets kun je ook via kayak.com kijken wat de beste optie voor een vlucht is!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Evelien. schreef:bedankt rob! Tot hoe lang na een vlucht kan je eig je airmiles doorgeven?
Geen idee, dat kan je waarschijnlijk wel in de voorwaarden vinden.
Wij geven bij het boeken van de tickets onze pasnummers al door (ook als we via een reisburo boeken), we bewaren wel altijd onze boardingkaarten tot de mijlen zijn bijgeschreven mocht er eens wat fout gaan kunnen we bewijs overleggen dat we die vlucht gemaakt hebben.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik geef altijd de mijlennummers van onze voorkeur in op voorhand. Bij het invullen van de extra informatie op de website.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Is 1.45u genoeg overstaptijd voor op JFK bij de heenreis?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke! :D nog een extra vraag! :D het zijn er veel de laatste dagen :-)

Iemand ervaring met tickets waarbij je eerst de trein naar parijs moet nemen? Hoeveel overstaptijd moet je daar voor voorzien? Ik heb namelijk deze gevonden..

za 07/09 07:05 - 08:20 Brussel (ZYR) - Parijs (CDG)
za 07/09 10:40 - 12:55 Parijs (CDG) - Seattle (SEA)

zo 29/09 13:55 - 09:05 Los Angeles (LAX) - Amsterdam (AMS)
ma 30/09 11:31 - 12:28 Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE)

Die treinreis van Amsterdam naar Antwerpen, weet iemand of dat echt op dat uur moet, of ofdat je eventueel ook al een vroegere trein kunt nemen?
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Is die combinatie zoveel goedkoper. Op budgetair.nl heb ik voor 4-20 september 496 euro pp betaald, anderhalve week geleden.

Misschien daar ook eens kijken? Vertrek van AMS
Groetjes,
Carine
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

deze vlucht komt goedkoper uit dan gewoon vanaf brussel vliegen. Die goedkope prijzen via amsterdam heb ik ook gezien, en die liggen nog een pak onder vertrekken vanaf Brussel. Maar de vlucht vanaf Amsterdam vertrok al om 7u, wat wil zeggen dat we ofwel een extra overnachting bij moesten boeken, of op zijn minst onze auto 3 weken parkeren op amsterdam, en dan kwam het uiteindelijk nog op dezelfde prijs van Brussel uit. Dus waarom zoveel moeite als het geen verschil maakt eh :)

Het handige aan deze vlucht is dat ze al smiddags op Seattle aankomt, dus dan kunnen we snamiddags seattle eventueel al wat verkennen.

Maar niemand ervaring met de combinatie TGV/vliegtuig?? Weet iemand of er "overstaptijd" genoeg is ?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Evelien. schreef:oke! :D nog een extra vraag! :D het zijn er veel de laatste dagen :-)

Iemand ervaring met tickets waarbij je eerst de trein naar parijs moet nemen? Hoeveel overstaptijd moet je daar voor voorzien? Ik heb namelijk deze gevonden..

za 07/09 07:05 - 08:20 Brussel (ZYR) - Parijs (CDG)
za 07/09 10:40 - 12:55 Parijs (CDG) - Seattle (SEA)

zo 29/09 13:55 - 09:05 Los Angeles (LAX) - Amsterdam (AMS)
ma 30/09 11:31 - 12:28 Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE)

Die treinreis van Amsterdam naar Antwerpen, weet iemand of dat echt op dat uur moet, of ofdat je eventueel ook al een vroegere trein kunt nemen?
Die verbinding via Parijs is in orde. Volgens mij check je dan in op station Brussel Zuid. En anders is 2u 20m voldoende in CDG, Voor de terugreis ben je volgens mij verplicht de trein te nemen die op je ticket staat. De Benelux Express rijdt niet meer en alle treinen tussen Amsterdam en Brussel zijn reserveringsplichtig.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bij de uitleg op de site van connections staat inderdaad dat je dan in Brussel al moet inchecken, en in Parijs enkel nog de bagage afgeven. Hoeveel op voorhand moet je dan al in Brussel zijn? Is gewoon een half uurtje genoeg of werkt dat gelijk al bij de luchthaven dus toch wel zeker 2u?

Hoe zit dat eigenlijk in Frankrijk dan, stopt die trein echt in de luchthaven? Kun je dan gewoon naar de gate wandelen of ook eerst nog Douane enzo ?
Afbeelding
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Ik zou op brussel iets meer tijd nemen. Je weet nooit hoeveel mensen met dezelfde trein meegaan die ook gaan vliegen.

De trein stopt op CDG. Je moet dan naar de vertrekkende terminal (waarschijnlijk 2E) lopen of de shuttle bus pakken. Je geeft je bagage af bij bagage drop en je gaat dan door de veiligheidsscan en de douane eer je naar de gate kan lopen cq treintje nemen. Wellicht moet je nog een keer door de scan voor Amerika maar dat weet ik niet op CDG. 2 uur en 20 minuten moet genoeg zijn voor de overstap.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bedankt voor de uitleg!
Hoe lang op voorhand kan je dan best in Brussel zijn?
Afbeelding
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Zitten met groep van 6 vlucht te zoeken. Zitten helaas op de heenweg gebonden aan een middag/avondvlucht ivm een tentamen van 1 van de deelnemers.

Anders moeten we een dag later weg, wat we liever niet willen.

Nu een top vlucht gevonden wat, echter maar een overstaptijd op de HEENWEG van 1.30u in Atlanta. Wel 's avonds, dus misschien minder druk bij douane etc.
Landen om 20.20u en volgende vlucht vertrekt om 21.50u.

Is dit te halen met de douane etc of een heilloze missie?

Betreft een vlucht AMS -> Phoenix met overstap Atlanta.
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

FransB schreef:Zitten met groep van 6 vlucht te zoeken. Zitten helaas op de heenweg gebonden aan een middag/avondvlucht ivm een tentamen van 1 van de deelnemers.

Nu een top vlucht gevonden wat, echter maar een overstaptijd op de HEENWEG van 1.30u in Atlanta. Wel 's avonds, dus misschien minder druk bij douane etc.

Ik denk dat het haalbaar moet zijn, maar ik ben nooit op Atlanta geweest (grootste luchthaven ter wereld geloof ik?!), en thuisbasis van Delta (vliegen jullie daarmee? Dus als het niet lukt heeft Delta vast wel een oplossing.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Voor onze trip naar Hawaii ben ik nu ook de laatste opties aan het wegstrepen. Waarschijnlijk vliegen we via Vancouver (Canada) naar Honolulu en dan vanaf Seattle terug naar Adam. Het schema ziet er als volgt uit

dag 1: Amsterdam - Vancouver (non-stop)
dag 2:Vancouver - Honolulu (non-stop)
dag ? eilandvluchten en vlucht naar Seattle
dag ? Seattle - Amsterdam (non-stop)

Omdat we de vlucht naar Honolulu te lang vinden willen we graag een tussenstop inbouwen. Vancouver lijkt ons leuk om 1 nachtje te slapen, weet iemand of dat gewoon kan? Of moeten we daarvoor ook allerlei dingen regelen? We vliegen dan dus de volgende dag direct door naar Honolulu. Waar krijgen we dan de immigratie van de VS? Pas op Hawaii? Iemand ervaringen/ideeen/tips?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

FransB schreef:Zitten met groep van 6 vlucht te zoeken. Zitten helaas op de heenweg gebonden aan een middag/avondvlucht ivm een tentamen van 1 van de deelnemers.

Zou te doen moeten zijn, maar dan moet er niks tegen zitten. Dus de inkomende vlucht moet op tijd binnen zijn, en bij I & C niet overmatig druk. Nu is onze ervaring met Delta (waarvan ik uitga dat dat jullie vervoerder is) wat op tijd vliegen betreft erg goed, en je geeft zelf al aan dat het s'avonds minder druk zal zijn, dus ook dat is een voordeel.

Afgelopen Oktober hadden wij (overdag) 2.15u overstaptijd, waarvan we nog bijna 1½ uur overhielden voor een hapje en een drankje, dus met dat in gedachten (al geven resultaten uit het verleden etc........) zou ik zeggen dat het moet kunnen, zeker als het een volledig door Delta verzorgde vlucht is.
Die zullen die combi niet aanbieden als het niet haalbaar zou zijn, lijkt mij.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer