Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Tussen Las Vegas en Los Angeles zijn er geen dropoff kosten bij Avis. Trouwens bij zo goed als geen enkele aanbieder.
Ik zou dus ook niet weten hoe het reisbureau erbij komt dat het sowieso een foutief tarief zou zijn. Maar jullie zijn wel boven de 25, of hebben aangegeven dat jullie dat niet zijn? Want dat kan wel een (fikse) meerkost met zich meebrengen.
Ik zou dus ook niet weten hoe het reisbureau erbij komt dat het sowieso een foutief tarief zou zijn. Maar jullie zijn wel boven de 25, of hebben aangegeven dat jullie dat niet zijn? Want dat kan wel een (fikse) meerkost met zich meebrengen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@ bedeve: je zegt heel veel maar eigenlijk ook weer helemaal niks...
Feit blijft dat niemand hier kennelijk goed kan aangeven/omschrijven wie (allemaal) met 'spouse' bedoeld wordt in Amerika.
Roland

Feit blijft dat niemand hier kennelijk goed kan aangeven/omschrijven wie (allemaal) met 'spouse' bedoeld wordt in Amerika.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@ M Cactus
De bestuurders zijn boven de 25 dus dit is verder geen probleem.
Bedankt voor je reacties!
De bestuurders zijn boven de 25 dus dit is verder geen probleem.
Bedankt voor je reacties!
- bedeve
- Amerika-expert
Lees de thread even door en je ziet dat het allemaal al een keer geformuleerd is.Coyote schreef:
Ik heb het nergens over die formulering, alleen over de vastlegging en identificatie daarvan.
Die in de USA zo totaal anders is dan in west Europa.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geef nou eens gewoon antwoord op de vraag in plaats van 'het moet wel ergens geformuleerd staan...'
Formulering? Vastlegging en identificatie? Daar vraag ik niet om.
Wat ik wil weten: Wat verstaat de Amerikaanse wet onder 'spouse' en wie wordt/worden ermee bedoeld? Ik vind dat nergens terug hier op het forum, of ik moet er totaal overheen kijken.
Misschien weet één van de Neder-Amerikanen het?
Ik ben gewoon wel benieuwd of bijv. een levenspartner, laten we aannemen dat ze een geregistreerd partnerschap hebben hier in Nederland, ook als elkaars spouse in Amerika worden gezien. Zo ja, dan is er niets aan de hand. Zo nee, dan heb je misschien toch wel een probleem als de spouse een ongeluk veroorzaakt en door de verzekering niet als spouse wordt erkend in die staten waar de spouse normaal gesproken automatisch de 2e bestuurder is (zoals ook te lezen valt in het openingsbericht van dit topic).
En jij kunt wel vinden dat bijv. je vriendin/buurvrouw of een willekeurig iemand op moment van autohuur je 'spouse' is (zie jouw berichten van 22 sept, 17.16 u en 17.24 u), als de verzekering dat niet vindt hebben jullie toch een probleem.
Roland
Formulering? Vastlegging en identificatie? Daar vraag ik niet om.
Wat ik wil weten: Wat verstaat de Amerikaanse wet onder 'spouse' en wie wordt/worden ermee bedoeld? Ik vind dat nergens terug hier op het forum, of ik moet er totaal overheen kijken.

Ik ben gewoon wel benieuwd of bijv. een levenspartner, laten we aannemen dat ze een geregistreerd partnerschap hebben hier in Nederland, ook als elkaars spouse in Amerika worden gezien. Zo ja, dan is er niets aan de hand. Zo nee, dan heb je misschien toch wel een probleem als de spouse een ongeluk veroorzaakt en door de verzekering niet als spouse wordt erkend in die staten waar de spouse normaal gesproken automatisch de 2e bestuurder is (zoals ook te lezen valt in het openingsbericht van dit topic).
En jij kunt wel vinden dat bijv. je vriendin/buurvrouw of een willekeurig iemand op moment van autohuur je 'spouse' is (zie jouw berichten van 22 sept, 17.16 u en 17.24 u), als de verzekering dat niet vindt hebben jullie toch een probleem.
Roland
Maar daar zit het hem net, Coyote. Is het wel de Amerikaanse wet die telt? En vooral: Het is niet de verzekeringsmaatschappij voor wie het geldig zou moeten zijn. Dat zou mooi zijn, dan zouden er niet veel claims uitbetaald worden 
Hoe beoordeelt een eventuele rechter of een relatie al dan niet binnen een niet vast omlijnd kader valt?

Hoe beoordeelt een eventuele rechter of een relatie al dan niet binnen een niet vast omlijnd kader valt?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeg het maar...
Als ik het wist zou ik het niet vragen.
Ga er maar vanuit dat een verzekeringsmaatschappij bij een ongeluk met een huurauto wel even het contract van de huurder nader bekijkt.
En waarom zou de Amerikaanse wet niet gelden? Er wordt toch heel duidelijk over een 'spouse' gesproken in die bepaalde staten. Als het iedereen mocht zijn stond dat er wel.
Roland
Als ik het wist zou ik het niet vragen.

Ga er maar vanuit dat een verzekeringsmaatschappij bij een ongeluk met een huurauto wel even het contract van de huurder nader bekijkt.
En waarom zou de Amerikaanse wet niet gelden? Er wordt toch heel duidelijk over een 'spouse' gesproken in die bepaalde staten. Als het iedereen mocht zijn stond dat er wel.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Als het iedereen mocht zijn stond dat er wel.
Oh nee he niet opnieuw !
Gewoon omdat de hele thread opnieuw gelezen moet?
Waarom ?
Ik heb al zoveel voetstappen tussen het stadion en de mac in Heerenveen
Doe mij een = 1 plezier.
Lees de thread door.
Als er dan nog een vraag overbijft ......
Alle tijd !!
Oh nee he niet opnieuw !
Gewoon omdat de hele thread opnieuw gelezen moet?
Waarom ?
Ik heb al zoveel voetstappen tussen het stadion en de mac in Heerenveen
Doe mij een = 1 plezier.
Lees de thread door.
Als er dan nog een vraag overbijft ......
Alle tijd !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar een vraag, maar ja...als het al teveel moeite is gewoon te antwoorden...laat maar...
Roland

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bedeve, zelfs als je de hele thread doorleest, blijft het nog steeds jouw interpretatie van de Amerikaanse wet
Gelukkig hebben we hier nog niet meegemaakt wat er gebeurt als iemand daadwerkelijk een ongeluk krijgt terwijl zijn niet op het contract toegevoegde buurvrouw (niet zijnde spouse maar wel the one you love
) aan het stuur zit.

Gelukkig hebben we hier nog niet meegemaakt wat er gebeurt als iemand daadwerkelijk een ongeluk krijgt terwijl zijn niet op het contract toegevoegde buurvrouw (niet zijnde spouse maar wel the one you love

- bedeve
- Amerika-expert
@ Vito ; dat is een terechte opmerking van jou,
Als het gaat om Automatic Authorized Drivers en Additional Drivers hou ik me aan de letter van de wet en als het over spouse of domestic partner gaat gebruik ik een op klassieke muziek gebaseerde interpretatie.
Ik sus mijn gewetensnood daarover met de volgende overweging
De klassieke wettelijke omschrijving van het begrip " spouse " en de sinds kort in de USA daaraan gelijkgestelde "domestic partner " is mij volstrekt duidelijk.
Tegelijkertijd weet ik dat in de Amerikaanse administratieve regelgeving de voorwaarden en hulpmiddelen ontbreken om de bovengenoemde termen te controleren, verifieren laat staan te sanctioneren.
In een land waarin je je naam kunt veranderen , waar je een beperkte identificatievorm hebt , waar geen registers van de burgerlijke stand bestaan , waar je geen woonadres hoeft te hebben en waar de huwelijkswetgeving niet algemeen geldend is bestaat er geen sluitende juridische vorm om gebruik van die begrippen juistheid te toetsen laat staan daar een santiebeleid op uit te voeren.
Als het gaat om Automatic Authorized Drivers en Additional Drivers hou ik me aan de letter van de wet en als het over spouse of domestic partner gaat gebruik ik een op klassieke muziek gebaseerde interpretatie.
Ik sus mijn gewetensnood daarover met de volgende overweging
De klassieke wettelijke omschrijving van het begrip " spouse " en de sinds kort in de USA daaraan gelijkgestelde "domestic partner " is mij volstrekt duidelijk.
Tegelijkertijd weet ik dat in de Amerikaanse administratieve regelgeving de voorwaarden en hulpmiddelen ontbreken om de bovengenoemde termen te controleren, verifieren laat staan te sanctioneren.
In een land waarin je je naam kunt veranderen , waar je een beperkte identificatievorm hebt , waar geen registers van de burgerlijke stand bestaan , waar je geen woonadres hoeft te hebben en waar de huwelijkswetgeving niet algemeen geldend is bestaat er geen sluitende juridische vorm om gebruik van die begrippen juistheid te toetsen laat staan daar een santiebeleid op uit te voeren.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik snap de reactie van bedeve wel, want jullie post is inderdaad terecht. Maar dat waren die van de laatste maanden ook. Het is een kwestie die plots vaak blijkt op te duiken, echt vreemd. En bedeve heeft het al vaak uit de doeken gedaan, en ik heb hier en daar ook verwezen naar die posts en bepalingen in de contracten. Het blijft een beetje komen, en wat vooral vervelend is: Zelfs als het netjes is uitgelegd en uiteengezet, dan is de reactie vaak 'ik neem het zekere voor het onzekere'. En dat snap ik helemaal. Maar vaak betalen ze daardoor te veel, of maken ze het zichzelf toch nog te moeilijk, en vooral: dan is (weer) alle moeite voor niks geweest.
Kleine kanttekening, voor de duidelijkheid, het is ook belangrijk om het verschil voor ogen te houden tussen twee gevallen:
A. Je huurt een auto in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin: De staatswet regelt hier dat je "spouse" of "life partner" automatisch een tweede bestuurder is. Die hoeft niet bijgeschreven te worden in het contract. Als je op de balie dan toch gaat vragen om die bij te schrijven, staat het de verhuurmaatschappij natuurlijk vrij om daarvoor te vragen wat ze willen. En gooi je dus geld door het raam.
B. Je huurt in één van de andere staten: Hier is je "spouse" of "life partner" niet automatisch door de staatswet toegevoegd als extra bestuurder. Hier geldt de bepaling in je huurcontract, en moet je de extra bestuurder wel laten bijschrijven in het contract. Daarom is het zinnig om via de Emerald Club bij National/Alamo... te gaan. Daar is je spouse of life partner weer wel automatisch bijgeschreven.
Dan over spouse of life partner. Ik vind dat bedeve het hierboven heel netjes heeft uitgelegd. Maar zowel Vito als Coyote blijven het over de Amerikaanse wet hebben. Dat is wel een beetje te beperkend, want het gaat om de internationale wet. Zelfs al ging het alleen om de Amerikaanse wet, dan nog is het problematisch, zoals bedeve al aangeeft. Wat is wel een life partner, en wat niet? Natuurlijk weet jij dat er niet je moeder mee wordt bedoeld. Maar er is een verschil tussen iets weten en iets juridisch ook hard kunnen maken. Een Amerikaanse spouse (laat staan life partner) is ook heel vaak niet te bewijzen met officiële documenten en bevolkingsregisters. Dus waarom zou jij dat wel moeten doen?
Maar dat is dan alleen de -sluitendere- Amerikaanse wetgeving. Het wordt helemaal lastig als het gaat over een combinatie van 2 stelsels, het Amerikaanse en het buitenlandse. Daar is zelfs een spouse niet meer te bewijzen tegenover een rechter. Oké, in ons geval valt het nog mee voor "spouse", maar al niet meer voor "life partner". Maar volg mijn voorbeeld van een stam in de rimboe even. Iemand die daar getrouwd is, kan dat helemaal niet aantonen volgens Amerikaanse normen. Dus als een echt huwelijk al niet te bewijzen is, *is* er juridisch gezien geen mogelijkheid om er een waterdichte, afdwingbare maatregel over uit te schrijven.
Dat, samen met de post van bedeve hier boven mij, is volgens mij een beetje de samenvatting van de hele discussie. Ze moeten het net zo groot maken om alle (internationale) koppels erin te kunnen vatten, dat in de praktijk iedereen binnen dat net valt. En zoals gezegd, dan mag de verhuurmaatschappij of de verzekeringsmaatschappij zich nog met hand en tand tegen verzetten, en eisen dat iedereen zich wel bijschrijft als extra bestuurder, juridisch blijft het een andere kwestie.
Kleine kanttekening, voor de duidelijkheid, het is ook belangrijk om het verschil voor ogen te houden tussen twee gevallen:
A. Je huurt een auto in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin: De staatswet regelt hier dat je "spouse" of "life partner" automatisch een tweede bestuurder is. Die hoeft niet bijgeschreven te worden in het contract. Als je op de balie dan toch gaat vragen om die bij te schrijven, staat het de verhuurmaatschappij natuurlijk vrij om daarvoor te vragen wat ze willen. En gooi je dus geld door het raam.
B. Je huurt in één van de andere staten: Hier is je "spouse" of "life partner" niet automatisch door de staatswet toegevoegd als extra bestuurder. Hier geldt de bepaling in je huurcontract, en moet je de extra bestuurder wel laten bijschrijven in het contract. Daarom is het zinnig om via de Emerald Club bij National/Alamo... te gaan. Daar is je spouse of life partner weer wel automatisch bijgeschreven.
Dan over spouse of life partner. Ik vind dat bedeve het hierboven heel netjes heeft uitgelegd. Maar zowel Vito als Coyote blijven het over de Amerikaanse wet hebben. Dat is wel een beetje te beperkend, want het gaat om de internationale wet. Zelfs al ging het alleen om de Amerikaanse wet, dan nog is het problematisch, zoals bedeve al aangeeft. Wat is wel een life partner, en wat niet? Natuurlijk weet jij dat er niet je moeder mee wordt bedoeld. Maar er is een verschil tussen iets weten en iets juridisch ook hard kunnen maken. Een Amerikaanse spouse (laat staan life partner) is ook heel vaak niet te bewijzen met officiële documenten en bevolkingsregisters. Dus waarom zou jij dat wel moeten doen?
Maar dat is dan alleen de -sluitendere- Amerikaanse wetgeving. Het wordt helemaal lastig als het gaat over een combinatie van 2 stelsels, het Amerikaanse en het buitenlandse. Daar is zelfs een spouse niet meer te bewijzen tegenover een rechter. Oké, in ons geval valt het nog mee voor "spouse", maar al niet meer voor "life partner". Maar volg mijn voorbeeld van een stam in de rimboe even. Iemand die daar getrouwd is, kan dat helemaal niet aantonen volgens Amerikaanse normen. Dus als een echt huwelijk al niet te bewijzen is, *is* er juridisch gezien geen mogelijkheid om er een waterdichte, afdwingbare maatregel over uit te schrijven.
Dat, samen met de post van bedeve hier boven mij, is volgens mij een beetje de samenvatting van de hele discussie. Ze moeten het net zo groot maken om alle (internationale) koppels erin te kunnen vatten, dat in de praktijk iedereen binnen dat net valt. En zoals gezegd, dan mag de verhuurmaatschappij of de verzekeringsmaatschappij zich nog met hand en tand tegen verzetten, en eisen dat iedereen zich wel bijschrijft als extra bestuurder, juridisch blijft het een andere kwestie.
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo allemaal,
Ik ben op dit moment bezig met een auto te huren voor de komende vakantie. In juni 2017 wordt Denver en omstreken 3 weken bezocht. Nu heb ik voor deze periode een medium suv geboekt voor €580 Via een broker (holiday car's) bij europcar, welke mij weer doorverwijst naar advantage car rental. Na mijn nog te annuleren boeking ben ik de locatie op gaan zoeken. Toen viel mijn oog op de vele (zeer) slechte reviews die er werden gepost. Over (drie)dubbele betalingen die werden afgeschreven en pas na veel gesteggel werden teruggestort, vieze auto's etcetera. Heeft iemand hier ervaring met advantage car rental (specifiek die van Denver?)?
Wellicht dat ik beter bij de gerenommeerde maatschappijen kan boeken en voor €50 tot €100 meer een SUV heb of voor hetzelfde geld een intermediate (bv Dodge Avenger).
Een SUV heeft overigens de voorkeur, gewoon omdat het "stoerder" is
.
Wat is wijsheid in deze?
Ik ben op dit moment bezig met een auto te huren voor de komende vakantie. In juni 2017 wordt Denver en omstreken 3 weken bezocht. Nu heb ik voor deze periode een medium suv geboekt voor €580 Via een broker (holiday car's) bij europcar, welke mij weer doorverwijst naar advantage car rental. Na mijn nog te annuleren boeking ben ik de locatie op gaan zoeken. Toen viel mijn oog op de vele (zeer) slechte reviews die er werden gepost. Over (drie)dubbele betalingen die werden afgeschreven en pas na veel gesteggel werden teruggestort, vieze auto's etcetera. Heeft iemand hier ervaring met advantage car rental (specifiek die van Denver?)?
Wellicht dat ik beter bij de gerenommeerde maatschappijen kan boeken en voor €50 tot €100 meer een SUV heb of voor hetzelfde geld een intermediate (bv Dodge Avenger).
Een SUV heeft overigens de voorkeur, gewoon omdat het "stoerder" is

Wat is wijsheid in deze?
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nog even als aanvulling op de uitleg van Bedeve en M Kactus.
Bij Avis en Budget is je spouce altijd automatisch een extra bestuurder die je dus niet op het contact laat bijschrijven, in elke staat.
Bij Avis en Budget is je spouce altijd automatisch een extra bestuurder die je dus niet op het contact laat bijschrijven, in elke staat.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@harry
Bedankt voor de uitleg, want wij huren nu voor het eerst bij Budget
Bedankt voor de uitleg, want wij huren nu voor het eerst bij Budget
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Netjes uitgelegd? De wijze van reageren van bedeve op mijn post (en op die van enkele anderen) noem ik niet bepaald netjes en ben daar dan ook niet van gediend. Al stel ik een vraag die 20x eerder gesteld is, je kunt fatsoenlijk antwoorden en (event. met behulp van een link) verwijzen naar het reeds eerder gegeven antwoord als dat ook het antwoord op mijn vraag zou zijn. Slechts roepen 'het staat ergens in dit topic' heeft niet zoveel zin als er 50 pagina's zijn of voor iemand die nieuw op het forum is dan wel terugkeert na een aantal jaar... Kun je dat niet, reageer dan niet!M Kactus schreef:Dan over spouse of life partner. Ik vind dat bedeve het hierboven heel netjes heeft uitgelegd. Maar zowel Vito als Coyote blijven het over de Amerikaanse wet hebben. Dat is wel een beetje te beperkend, want het gaat om de internationale wet. Zelfs al ging het alleen om de Amerikaanse wet, dan nog is het problematisch, zoals bedeve al aangeeft. Wat is wel een life partner, en wat niet? Natuurlijk weet jij dat er niet je moeder mee wordt bedoeld. Maar er is een verschil tussen iets weten en iets juridisch ook hard kunnen maken. Een Amerikaanse spouse (laat staan life partner) is ook heel vaak niet te bewijzen met officiële documenten en bevolkingsregisters. Dus waarom zou jij dat wel moeten doen?
Verder lijkt het mij niet meer dan logisch dat we te maken hebben met de Amerikaanse wet aangezien we in Amerika huren. Een verhuurbedrijf cq. verzekeringsmaatschappij zal dan ook terugvallen op hoe het daar wordt omschreven. Dus ik vind het niet vreemd als gekeken wordt naar de wet van het land waar de auto gehuurd wordt.
Overigens is er hier nog niemand geweest die mij exact kan vertellen wie in Amerika allemaal onder een 'spouse' verstaan wordt/worden.
Maar misschien hebben verhuurbedrijven wel hun eigen interpretatie van een 'spouse'? In dat geval is het veel eenvoudiger: vraag om een bevestiging bij het afhalen van je auto of de persoon met wie je reist als 'spouse' aangemerkt wordt en laat het zonodig vastleggen. Ik zou dat wel doen indien de persoon met wie ik reis en ook rijdt, niet mijn vrouw zou zijn (de enige waarbij ik niet twijfel in Amerika dat daarmee 'spouse' bedoeld wordt). Achteraf kan er dan geen discussie over bestaan.
Voor mij zelf geldt de onduidelijkheid niet voor mijn aanstaande trip. Ik reis samen met mijn vader (dus geen 'spouse') maar omdat we in Californië de auto huren is hij volgens de wet aldaar (dus WEL een Amerikaanse wet) automatisch de gratis extra bestuurder, zij het dat hij wel moet meetekenen op het contract.
Roland
Mee eens. Maar ik kan me voorstellen dat uitgebreider reageren soms niet uitkomt, maar dat je toch even wilt laten weten dat er ook een andere kant aan het verhaal is. Hoe dan ook, snap ik dat het niet aardig overkomt. Daarom probeerde ik wat duiding te gevenNetjes uitgelegd? De wijze van reageren van bedeve op mijn post (en op die van enkele anderen) noem ik niet bepaald netjes en ben daar dan ook niet van gediend. Al stel ik een vraag die 20x eerder gesteld is, je kunt fatsoenlijk antwoorden en (event. met behulp van een link) verwijzen naar het reeds eerder gegeven antwoord als dat ook het antwoord op mijn vraag zou zijn. Slechts roepen 'het staat ergens in dit topic' heeft niet zoveel zin als er 50 pagina's zijn of voor iemand die nieuw op het forum is dan wel terugkeert na een aantal jaar... Kun je dat niet, reageer dan niet!

Je hebt het over het verhuurbedrijf of de verzekeringsmaatschappij. Die zal naar de Amerikaanse wet kijken. Prima, dat mag. Wat de verzekeringsmaatschappij doet, hoeft je in dit geval niet aan te belangen. Zij zijn namelijk de tegenpartij hier. Ze zullen niet willen uitbetalen. Het gaat erom wat een eventuele rechter of wie er finaal ook over oordeelt van vindt.Verder lijkt het mij niet meer dan logisch dat we te maken hebben met de Amerikaanse wet aangezien we in Amerika huren. Een verhuurbedrijf cq. verzekeringsmaatschappij zal dan ook terugvallen op hoe het daar wordt omschreven. Dus ik vind het niet vreemd als gekeken wordt naar de wet van het land waar de auto gehuurd wordt.
En dat is een beetje de essentie. Niemand kan je exact vertellen wie in Amerika onder 'spouse' en 'life partner' zou vallen, en al helemaal niet als het koppel uit het buitenland komt. Gewoon omdat die sluitende definitie er niet is. En vandaar dat je eigen definitie daarvan even geldig is als die van de verhuurmaatschappij.Overigens is er hier nog niemand geweest die mij exact kan vertellen wie in Amerika allemaal onder een 'spouse' verstaan wordt/worden.
Ook hier hetzelfde: Je vraagt om bevestiging bij de tegenpartij. Die zul je niet krijgen, en die heb je niet nodig. Als je een situatie wilt, waarbij er geen discussie KAN bestaan, dan moet je trouwenMaar misschien hebben verhuurbedrijven wel hun eigen interpretatie van een 'spouse'? In dat geval is het veel eenvoudiger: vraag om een bevestiging bij het afhalen van je auto of de persoon met wie je reist als 'spouse' aangemerkt wordt en laat het zonodig vastleggen. Ik zou dat wel doen indien de persoon met wie ik reis en ook rijdt, niet mijn vrouw zou zijn (de enige waarbij ik niet twijfel in Amerika dat daarmee 'spouse' bedoeld wordt). Achteraf kan er dan geen discussie over bestaan.

Maar waar ik even niet kan volgen: Waarom is je vader een gratis tweede bestuurder, zolang hij meetekent op het contract?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wie zegt dat? Dat is een aanname zoals bedeve's beweringen ook aannames zijn. We weten het nl. niet zeker wie men met een 'spouse' bedoelt.M Kactus schreef:En dat is een beetje de essentie. Niemand kan je exact vertellen wie in Amerika onder 'spouse' en 'life partner' zou vallen, en al helemaal niet als het koppel uit het buitenland komt. Gewoon omdat die sluitende definitie er niet is. En vandaar dat je eigen definitie daarvan even geldig is als die van de verhuurmaatschappij.
Uit mijn eerder vermelde artikel op pagina 17 (Thu Oct 20, 2016 10:33 am) in dit topic:M Kactus schreef:Maar waar ik even niet kan volgen: Waarom is je vader een gratis tweede bestuurder, zolang hij meetekent op het contract?
RolandIf you rent cars only in the state of California, you can probably stop reading now since we have some great news for you. There are no additional driver fees in California at all by law. This goes for all companies, regardless of whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you. (You still need to list the additional driver on the contract, though.)
Dat is een aanname gestoeld op feiten. Zoals bedeve zegt, hoe wil je dat bewijzen in een land waarin er geen burgerlijke stand bestaat? Of waar je je domicilie niet moet aangeven? En al helemaal als ze daarvoor naar ons stelsel moeten kijken. Of zoals ik al schreef, naar een stam in de rimboe?
Maar goed, het blijft dezelfde vraag, en het blijven dezelfde antwoorden
Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is, maar het nu een kwestie is van al dan niet aannemen. En daar is natuurlijk iedereen vrij in 
Maar de reden waarom ik vroeg naar je stelling over je vader, is dat je er heel stellig in was. Ik zie alleen een quote van een verjaard internetartikel, en daar zou ik niet zo vlug op afgaan. De vraag is: Is je vader automatisch een gratis bestuurder bij een huur in CA, of moet je hem laten bijschrijven in je contract. En als je hem moet laten bijschrijven, moet de verhuurmaatschappij dat dan gratis doen.
In de bepalingen van de Emerald Club staat dat directe familie op hetzelfde adres gratis kan worden bijgeschreven, als je lid bent van EC. En over de staatswet in Californië, dat die regelt dat een spouse of een life partner automatisch wordt toegevoegd, en niet moet worden bijgeschreven. EC of niet.
Maar goed, het blijft dezelfde vraag, en het blijven dezelfde antwoorden

Maar de reden waarom ik vroeg naar je stelling over je vader, is dat je er heel stellig in was. Ik zie alleen een quote van een verjaard internetartikel, en daar zou ik niet zo vlug op afgaan. De vraag is: Is je vader automatisch een gratis bestuurder bij een huur in CA, of moet je hem laten bijschrijven in je contract. En als je hem moet laten bijschrijven, moet de verhuurmaatschappij dat dan gratis doen.
In de bepalingen van de Emerald Club staat dat directe familie op hetzelfde adres gratis kan worden bijgeschreven, als je lid bent van EC. En over de staatswet in Californië, dat die regelt dat een spouse of een life partner automatisch wordt toegevoegd, en niet moet worden bijgeschreven. EC of niet.
Hallo allemaal,
Van 14 april t/m 4 mei 2017 vlieg ik weer heerlijk naar Amerika. Deze keer vanuit Brussel naar Atlanta (3 rechtstreekse vliegtickets voor in totaal € 1.134,00
) , omdat we ons een keer willen focussen op de Florida Panhandle. Waarbij we bijv. ook New Orleans mee willen nemen. Inmiddels hebben we ook een huisje geboekt in de buurt van Orlando waar we aan het eind van de trip ook een weekje willen verblijven. Tot zover niks aan de hand.
Echter probeer ik al een maand een auto te reserveren voor deze periode op Atlanta International Airport. Dagelijkse controleer ik alle websites van autoverhuurders. Tot nu toe komt de website uscarhire.com, waar ik al diverse keren bij heb geboekt, als goedkoopste uit de bus.
Alleen dat "goedkoop" is dus een beetje twijfelachtig?! Ik wil graag voor bovenstaande periode (14 april t/m 4 mei 2017) een Intermediate SUV huren. Dan kom ik op een bedrag van € 940,74 voor 20 dagen met een Silver Inclusive pakket (Alamo). Dat lijkt mij vrij hoog, omdat ik altijd rond de 20 dagen een auto heb gehuurd en bijna altijd uitkom op een bedrag van tussen de € 700 en € 800. Dus ik dacht ik ga eens kijken of het misschien aan de ophaallocatie ligt. Op zowel Orlando, Miami en Jacksonville Airport (dus allemaal in Florida) ligt de prijs op € 755,06 (20 dagen / Silver Inclusive / Alamo)?
Is mijn conclusie dan correct dat autohuur in Florida stukken goedkoper is dan bijv. in Georgia?
En nog iets wat mij is opgevallen (daar heb ik ook een mail over gestuurd naar uscarhire): ze werken daar met 3 pakketten (Silver Basic Inclusive / Silver Inclusive / Gold) en het vreemde is dat het Silver Inclusive pakket het goedkoopste is. Dit terwijl het toch echt het middelste (op een na meest uitgebreide pakket) is. Scheelt op alle ophaallocaties zo'n € 300,-?
Wie o wie kan mij iets meer duidelijkheid verschaffen. Ik zou het enorm waarderen.
Groet,
Eddie
Van 14 april t/m 4 mei 2017 vlieg ik weer heerlijk naar Amerika. Deze keer vanuit Brussel naar Atlanta (3 rechtstreekse vliegtickets voor in totaal € 1.134,00

Echter probeer ik al een maand een auto te reserveren voor deze periode op Atlanta International Airport. Dagelijkse controleer ik alle websites van autoverhuurders. Tot nu toe komt de website uscarhire.com, waar ik al diverse keren bij heb geboekt, als goedkoopste uit de bus.
Alleen dat "goedkoop" is dus een beetje twijfelachtig?! Ik wil graag voor bovenstaande periode (14 april t/m 4 mei 2017) een Intermediate SUV huren. Dan kom ik op een bedrag van € 940,74 voor 20 dagen met een Silver Inclusive pakket (Alamo). Dat lijkt mij vrij hoog, omdat ik altijd rond de 20 dagen een auto heb gehuurd en bijna altijd uitkom op een bedrag van tussen de € 700 en € 800. Dus ik dacht ik ga eens kijken of het misschien aan de ophaallocatie ligt. Op zowel Orlando, Miami en Jacksonville Airport (dus allemaal in Florida) ligt de prijs op € 755,06 (20 dagen / Silver Inclusive / Alamo)?
Is mijn conclusie dan correct dat autohuur in Florida stukken goedkoper is dan bijv. in Georgia?
En nog iets wat mij is opgevallen (daar heb ik ook een mail over gestuurd naar uscarhire): ze werken daar met 3 pakketten (Silver Basic Inclusive / Silver Inclusive / Gold) en het vreemde is dat het Silver Inclusive pakket het goedkoopste is. Dit terwijl het toch echt het middelste (op een na meest uitgebreide pakket) is. Scheelt op alle ophaallocaties zo'n € 300,-?
Wie o wie kan mij iets meer duidelijkheid verschaffen. Ik zou het enorm waarderen.
Groet,
Eddie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19975 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne